Powiem tyle. Akurat stanu infrastruktury nie zgłębiałem XD, jednakże w takowej sytuacji to można go puścić Krakowską to nawet szybciej by na lotnisko dojechała. Dzięki za uwagę bo jakoś na to jej nie zwróciłemlisek1692 pisze: 23 gru 2024, 21:55 Przeguby dałyby radę w Szczyglicach? Bo przed przystankiem Szczyglice Dom Kultury jest dość ostry zakręt i nawet standardowy ma czasem problem ze zmieszczeniem się jeżeli jest jakieś auto lub drugi autobus.
Salwator
- Aułrora
- Specjalista
- Posty: 486
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
- Polubił: 5 razy
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Salwator
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 2060
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Salwator
Ciężko, bo tam jest bardzo ostry zakręt, lepiej puścić prosto przez Krakowskąlisek1692 pisze: 23 gru 2024, 21:55 Przeguby dałyby radę w Szczyglicach? Bo przed przystankiem Szczyglice Dom Kultury jest dość ostry zakręt i nawet standardowy ma czasem problem ze zmieszczeniem się jeżeli jest jakieś auto lub drugi autobus.
Re: Salwator
Też tak uważam.Scania_9640 pisze: 24 gru 2024, 0:04 Ciężko, bo tam jest bardzo ostry zakręt, lepiej puścić prosto przez Krakowską
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7167
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Salwator
Tu trochę o przyczynach dlaczego "2x9" wracają na Salwator:
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... humN5bXWBl
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... humN5bXWBl
Krabok - blog Jacka Mosakowskiego pisze:Od jutra na Salwator wracają linie 209, 229, 239, 249, 259 i 269. Stanie się tak, mimo że sporo pasażerów z gmin Liszki i Czernichów było za utrzymaniem przynajmniej części połączeń na trasie do os. Podwawelskiego. Pasażerom spodobało się to połączenie, bo autobusy dojeżdżały do ronda Grunwaldzkiego, gdzie są znacznie lepsze możliwości przesiadki.
Więcej światła na tę sprawę rzucił Wójt Gminy Liszki podczas spotkania online z Mieszkańcami. Jak podał Wójt, rozważano zostawienie części autobusów do os. Podwawelskiego jednak z racji na dłuższą trasę, ZTP oczekiwało dodatkowej dopłaty po ok. 100 tys. zł rocznie za każdą linię. Co więcej, za zmianą trasy była głównie gmina Liszki, natomiast gmina Czernichów nie miała takich oczekiwań. Liszki musiałyby więc całą dopłatę wziąć na siebie. Argumentem było również planowane zamknięcie mostu Grunwaldzkiego, które na wiele miesięcy ograniczy ofertę przesiadkową na rondzie Grunwaldzkim (w szczególności nie będzie stąd tramwajów do centrum Krakowa).
Podczas tego samego nagrania Wójt przyznał też, że coraz większym problemem są rosnące kwoty, które Gmina musi dopłacać Krakowowi do transportu zbiorowego. W 2024 Liszki dopłaciły ok. 3 mln 880 tys. zł. Tymczasem w 2025 Kraków planuje zmienić zasady finansowania celem łatania dziury budżetowej. W efekcie Liszki będą musiały dopłacić ponad 5 mln zł (co da wzrost kosztów rok do roku o przynajmniej 30%). Niestety, może to skutkować likwidacją część kursów linii aglomeracyjnych 2x9 i zastąpienia ich wewnętrzną linią gminy Liszki.
Powyższe tematy można wysłuchać na poniższym nagraniu:
od 1:03:08 - o kursowaniu linii 2x9 do os. Podwawelskiego
od 1:48:54 - o budżecie na transport
Re: Salwator
Wójt mówi o kosztach komunikacji. Czy taki skokowy wzrost nie spowoduje, że wiele gmin zacznie ograniczać linie KMK? Jak to ma się do wprowadzanej w życie SCT? Polityka transportowa miasta to jakiś absurd.
Re: Salwator
Skawina i Wieliczka podobno również już myślą o ograniczeniu kursów MPK i pójście w dowóz do głównych linii do Krakowa...
- Mateuszppp
- Pasażer
- Posty: 43
- Rejestracja: 25 paź 2024, 8:23
- Lokalizacja: Kaszów
- Polubił: 1 raz
Re: Salwator
ZTP musi zrozumieć, że klucz do redukcji ruchu samochodowego w mieście to sprawna komunikacja aglomeracyjna, w powiecie krakowskim mieszka 306 tys. osób, dla porównania w proszowickim 43 tys. Ktoś powinien pomyśleć i ustalić z gminami np. stały przelicznik udziałów w opłacaniu linii, np. od % przebiegu w mieście i gminie albo jakiś inny, żeby były jasne zasady, a nie widzi mię się ZTP i przepychanie się w udziałach w kosztach przy jakiejkolwiek zmianie. Zresztą mieszkańcy Bielan i Przegorzał również wolą Os. Podwawelskie, dlatego 126 została na nim, a gdyby nie linie aglomeracyjne, mieszkańcy miasta mieliby tylko dwie linie f30 (109 i 126), a nie 9. Dodatkowo nie wiem co na Os. Podwawelskim robi 219, wcześniej ponoć ZTP odmawiał przy tworzeniu tej linii jej rejestracji na Salwatorze ze względu na brak miejsca, a miejsce się zwiększyło, a moim zdaniem byłoby lepiej gdyby wszystkie linie jeździły w jedno miejsce, aby łatwiej było złapać autobus chcąc dojechać do miejsca, gdzie pokrywa się kilka linii, a ta linia pokrywa się na przemian z innymi na całym swoim przebiegu.
Re: Salwator
Gdzieś już na forum niedawno właśnie o takim rozwiązaniu pisałem. Jest ono najekonomiczniejsze.yosujiro pisze: 18 sty 2025, 12:49 Skawina i Wieliczka podobno również już myślą o ograniczeniu kursów MPK i pójście w dowóz do głównych linii do Krakowa...
Linie dowozowe z okolicznych wsi do jednej (dwóch) mocnych linii do Krakowa.
Gmina Liszki też mogłaby wzorem Wieliczki utworzyć własną sieć linii dowozowych. Przecież na tych wsiach chyba nie ma aż takiego obłożenia, że z Jeziorzan jedzie pełny autobus (100 osób). Prawdopodobnie zmieszczą się do pojazdu wielkości busa, żeby ich gdzieś podwieźć i stamtąd dopiero autobus MPK.
Kontynuacja dyskusji o organizacji KM w temacie Komunikacja Miejska w 2025 roku.
~Mod. Gz391
Re: Salwator
Ponownie apeluję o kontynuację dyskusji o organizacji KM w temacie Komunikacja miejska w 2025 roku
!
W razie potrzeby postaram się całą tę dyskusję wydzielić do nowego tematu o komunikacji metropolitarnej.
P.S.
Dzięki @Mateuszppp oraz @WIK za przypomnienie w dyskusji tej informacji
~Mod. Gz391
!
W razie potrzeby postaram się całą tę dyskusję wydzielić do nowego tematu o komunikacji metropolitarnej.
P.S.
Dzięki @Mateuszppp oraz @WIK za przypomnienie w dyskusji tej informacji
~Mod. Gz391
Re: Salwator
Koniec z nadmiarem wariantów na 239, a w sumie trochę szkoda. Była ciekawostka rozkładowa 
Do tego spora korekta odjazdów 299.

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1325-2025linia 239 – zostanie rozdzielona na dwie linie: 239 oraz 279 (w celu ujednolicenia podziału kursów wariantowych):
linia 239 na trasie: Salwator – Jeziorzany Pętla/Wołowice Kapliczka (przez przystanek Rączna Podlas);
linia 279 na trasie: Salwator – Jeziorzany Pętla/Wołowice Kapliczka/Dąbrowa Szlachecka Krzemiennik (przez Ściejowice);
godziny odjazdów pozostaną bez zmian;
Do tego spora korekta odjazdów 299.
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 593
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
- Otrzymał polubienie: 20 razy
Re: Salwator
Żadna szkoda, bardzo dobrze. W końcu przyszli po rozum do głowy z tym bajzlem na rozkładzie 239. Każdy kurs inną trasą. Osoby "z rejonu" zapewne były obeznane jaki kurs o której godzinie jak jedzie. Ale dla osoby przyjezdnej ten rozkład był czarną magią.yosujiro pisze: 01 kwie 2025, 13:53 Koniec z nadmiarem wariantów na 239.... trochę szkoda. Była ciekawostka rozkładowa![]()
-
Scania_9640
- Ekspert
- Posty: 2060
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Salwator
Chociażby znajomi tych osób, które tam mieszkająKierman pisze: 02 kwie 2025, 8:59 Myślisz że poza osobami z tamtych rejonów ktokolwiek jechał tą linią?
Re: Salwator
"Wsiądź w 239 na Salwatorze" - wszystko spoko pod warunkiem, że kurs jest zgodnie z rozkładem inaczej te 5 czy 6 wariantów to niezłe zamieszanie. Bardzo dobrze, że to rozdzielili, nie rozumiem jaki w tym widzisz problem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: M0096 i 3 gości
