Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

- Linie, trasy, rozkłady
scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: scyzor663 » 22 lis 2024, 21:39

Temat nie umarł, bo wrócił przy okazji ostatnich wyborów. Klika osób chciało tym ugrać dodatkowe głosy w wyborach do rady gminy, a i dla wójta, miała to być pokazowa inwestycja zapewniająca kolejną kadencję. Dzięki kilku osobom (w tym mnie) temat ucichł, bo pokazaliśmy absurdy tego pomysłu. Ale z tego co wiem, kilka zapytań do ZDW poszło np. o możliwość prowadzenia tramwaju na prawych pasach obecnej DW.

anty_wiedenczyk
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: anty_wiedenczyk » 27 lis 2024, 9:32

Od poniedziałku 2 grudnia br. otwarcie przystanku tramwajowego "Darwina" - podaje MPK na FB.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: kucyk » 27 lis 2024, 12:54

anty_wiedenczyk pisze: 27 lis 2024, 9:32 Od poniedziałku 2 grudnia br. otwarcie przystanku tramwajowego "Darwina" - podaje MPK na FB.
Są już rozkłady na stronie MPK

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: judash » 06 gru 2024, 12:33

Najpewniej szykują się zmiany w organizacji ruchu pomiędzy Elektromontażem a Kocmyrzowską. Nowy łącznik w stronę górnego ronda jest wyasfaltowany. Prawdopodobnie tam zostanie skierowany ruch w tej relacji.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Cyjan » 16 gru 2024, 23:00

Obserwuję sobie 701 od jakiegoś czasu i dochodzę do wniosku, że jest wyłącznie zostawione dla osób, które jeżdżą z Architektów do Teatru Ludowego. Zapełnienia nie są jakieś wybitne, nawet w deszczową pogodę, ale stałe. Na Jarzębiny jest ok. 800m po nierównym terenie, teoretycznie można by łapać 180 i przesiadać się na Darwina w tramwaj, ale to jest czekanie na linię f40/60, jechanie dwóch przystanków, przesiadka po błocie i jechanie 4-5 przystanków. Jest też 122 i 422 z Leszka, ale one znowu jadą okrężnie i na przystanek, który jest już dalej, więc szkoda czasu. Mało kto jeździ faktycznie do dworca w Czyżynach odkąd jest 142 wydłużone, na samo rondo Czyżyńskie też, bo to już się opłaca tramwajem.

Moja propozycja reorganizacji tego stanu rzeczy:

701
Skrócenie taboru do dwunastek, albo nawet dziewiątek, trzeba by zrobić poważniejszą analizę napełnień, częstotliwość jest spoko.
Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, R. Kocmyrzowskie (zawrotka), Kocmyrzowska, Architektów, Os. Na Stoku.

Obrazek

180
Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, Kantorowicka, Geodetów, Grębałowska, Grębałów, Grębałowska, Darwina, Poległych w Krzesławicach, Architektów, Os. Na Stoku.
Rozważam też wariant posłania go do Szpitala Okulistycznego na kieszeni, ale to już chyba wygenerowałoby zbyt duże korki, natomiast w zamian za to można byłoby usunąć 149 już kompletnie i jakoś inaczej zorganizować rejon ul. Wańkowicza.
Częstotliwość kursowania do synchronizacji z SKA4 ws. Krakowa, to ma być dowozówka na Luboczę dla Wzgórz, które obecnie o dziwo jej nie mają.

Obrazek

Dajcie znać co uważacie
ona/jej

goracygreg
Pasażer
Posty: 41
Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: goracygreg » 17 gru 2024, 0:05

180
Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, Kantorowicka, Geodetów, Grębałowska, Grębałów, Grębałowska, Darwina, Poległych w Krzesławicach, Architektów, Os. Na Stoku.
Rozważam też wariant posłania go do Szpitala Okulistycznego na kieszeni, ale to już chyba wygenerowałoby zbyt duże korki, natomiast w zamian za to można byłoby usunąć 149 już kompletnie i jakoś inaczej zorganizować rejon ul. Wańkowicza.
Częstotliwość kursowania do synchronizacji z SKA4 ws. Krakowa, to ma być dowozówka na Luboczę dla Wzgórz, które obecnie o dziwo jej nie mają.
180 nie zmieści się na Grębałowskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 18 gru 2024, 0:23

Cyjan pisze: 16 gru 2024, 23:00701
Skrócenie taboru do dwunastek, albo nawet dziewiątek, trzeba by zrobić poważniejszą analizę napełnień, częstotliwość jest spoko.
Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, R. Kocmyrzowskie (zawrotka), Kocmyrzowska, Architektów, Os. Na Stoku.
"701" specjalnie nie ma pętli na "Os. Na Stoku" bo wtedy mieszkańcy Wzgórz nie mogliby korzystać z tej linii w drodze do centrum. Do tego wspomniana końcówka jest na granicy przepustowości. Dlatego może niech już ta linia zostanie na takiej trasie jak obecnie ;)
Cyjan pisze: 16 gru 2024, 23:00180Zmiana trasy: Os. Na Stoku, Architektów, Poległych w Krzesławicach, Kocmyrzowska, Kantorowicka, Geodetów, Grębałowska, Grębałów, Grębałowska, Darwina, Poległych w Krzesławicach, Architektów, Os. Na Stoku.
"180" też nie przesuwałbym na Grębałowie bo obecnie linia objeżdża w miarę sporą część regionu, służąc wielu mieszkańcom. Raz, że po zmianie okolice przystanku "Folwarczna" straciłyby dogodny dostęp do km. Dwa że również "Morcinka" korzysta ze "180" bo choć są tam inne linie, to każdy kurs jest na wagę złota, zwłaszcza wobec przepełnień w liniach aglo. A "180" tam akurat stanowi całkiem sporą część kursów :)

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Cyjan » 19 sty 2025, 10:29

Jest niedziela, kilka osób pracuje na pętli, chyba budowa zrobiła fokus na Wzgórza
ona/jej

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Cyjan » 23 sty 2025, 11:20

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-pi ... 59997.html

Od jutra nowa organizacja ruchu na terenie węzła Grębałów
ona/jej

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: scyzor663 » 12 lut 2025, 16:20

https://www.facebook.com/share/p/1ExXDWAwUi/

511 do pętli Wzgórza Krzesławickie jako całodniowe i całotygodniowe pod warunkiem pocięcia / skrócenia 182.

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Piotr246 » 15 lut 2025, 9:03

Moja propozycja połączona z otwarciem tramwaju na Mistrzejowice, likwidacją buspasa na Mikołajczyka.

1. Linia 511 na obecnej trasie co 7,5/10/20 w dni powszednie (szczyt,międzyszczyt,wieczór), oraz co 10/20 w weekendy.
Wtedy od Wiślickiej do Chełmońskiego wchłania 501 w jedną linię.
2. Linia 139, w celu ominięcia Mikołajczyka i Mistrzejowic, oraz zastępstwo za 501, zmiana trasy pomiędzy Rondem Hipokratesa i Os. Oświecenia przez Andersa i Broniewskiego/Dunikowskiego oraz wydłużenie do Mydlnik/Bronowic za wycofanie 199. Co 7,5/10/20 w dni powszednie (szczyt,międzyszczyt,wieczór), oraz co 10/20 w weekendy.
3. Linia 132, powrót na w przybliżeniu poprzednią trasę: Teatr Ludowy- Kocmyrzowska- Andersa- Wiślicka.
4. Linia 105 po likwidacji 199, co 7,5/10/20 w dni powszednie (szczyt,międzyszczyt,wieczór), oraz co 10/20 w weekendy.
5. Linia 189 likwidacja, wzrost częstotliwości 502, co 7,5/10/20 w dni powszednie (szczyt,międzyszczyt,wieczór), oraz co 10/20 w weekendy.
6. Linia 182 Os. Na Stoku- Srebrnych Orłów- Wiślicka- Stella Sawickiego- Nowohucka- Powstańców Wlkp- Konopnickiej- Kościuszki- Salwator.

Do przemyślenia pozostaje obsługa przystanku Brodowicza, ponieważ postanie tylko 152.

Zmiany mają na celu:
- mniej linii, a częściej
- cztery linie co 7,5 minuty 105,139,502,511
- wzmocnienie Nowohuckiej, utworzenie brakującego połączenia Salwatora z Podgórzem, Kuklińskiego z alejami.
- linia 182 zamiast zostać wydmuszką i ogryzkiem pojedzie w całkiem nowym kierunku.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: pasazer_mobilisu » 15 lut 2025, 12:14

Piotr246 pisze: 15 lut 2025, 9:03 Do przemyślenia pozostaje obsługa przystanku Brodowicza, ponieważ postanie tylko 152.
Najprościej i najtaniej: obsługiwać go liniami, które pozostaną "502" i/lub "511".
Nie karmić troli :!:

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Cyjan » 15 lut 2025, 12:51

A propos 189 - co jakby połączyć go ze 142?
ona/jej

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Piotr246 » 15 lut 2025, 12:57

pasazer_mobilisu pisze: 15 lut 2025, 12:14 Najprościej i najtaniej: obsługiwać go liniami, które pozostaną "502" i/lub "511".
Najlepiej by było aby jedna z tych linii obsługiwała Rondo Młyńskie i Narzymskiego, druga Pilotów i Brodowicza.

Zawsze można pomyśleć o pozostawieniu linii 482 na krótkiej trasie Rondo Młyńskie - Dworzec Główny Wschód.

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: canoe_bart » 15 lut 2025, 23:59

Piotr246 pisze: 15 lut 2025, 9:03
6. Linia 182 Os. Na Stoku- Srebrnych Orłów- Wiślicka- Stella Sawickiego- Nowohucka- Powstańców Wlkp- Konopnickiej- Kościuszki- Salwator.

- wzmocnienie Nowohuckiej, utworzenie brakującego połączenia Salwatora z Podgórzem, Kuklińskiego z alejami.
- linia 182 zamiast zostać wydmuszką i ogryzkiem pojedzie w całkiem nowym kierunku.
Koncepcja nowej 182 jak najbardziej jest interesująca, ale obawiam się przede wszystkim, że podzieli los 174 i 178/578 (daj Boże, żeby kiedyś na Nowohuckiej powstał buspas). Przy okazji zastanawiam się, jak byłaby rozwiązana kwestia skrzyżowania przy Jubilacie, bo z tego co pamiętam, jest zakaz skrętu w lewo z Mostu Dębnickiego. Nawet jeśliby dopuścić lewoskręt dla KMK, to trzeba by przeprogramować całkowicie sygnalizację świetlną, co by jedynie pogorszyło przejazd od strony Alej. Nie wspomnę o tym, że należałoby wyznaczyć przystanki na Kościuszki (ciężko mi sobie wyobrazić brak zatrzymania w tym miejscu) - o ile w stronę Salwatora dałoby się bez większych problemów wyznaczyć przed Włóczków, tak w drugą stronę byłby problem, bo wątpię, żeby autobus się zmieścił na przystanku tramwajowym (nie mówiąc o wyjeździe z niego bez złamania się przegubu), a na prawoskręcie mielibyśmy zatory, bo zdaje się nie ma warunkowego zielonego.

Zastanawiam się też, czy nie byłoby prościej wysłać taką linię na Nowy Kleparz lub na Cichy Kącik przez Czarnowiejską (z drugiej strony raczej nie trzeba przypominać, jak kończyły takie tasiemce), zaś samo połączenie z Powstańców Wielkopolskich zapewnić poprzez 6.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości