Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jedna z tych linii (moim zdaniem 110) niech jedzie jak teraz, skręca po przystanku Wańkowicza w tą ulicę, jedzie do Solidarności i wraca Bulwarową do Kocmyrzowskiej, lub niech z Bulwarowej skręca w osiedle Zielone do Teatru Ludowego (potrzebny wtedy nowy słupek na Mościckiego)
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Na Kocmyrzowskiej, przy pasie do skrętu w prawo przed BP jadąc od Prus powstało coś co wygląda jak peron przystankowy.
-
- Pasażer
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 sty 2024, 17:01
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Żadne łączenie linii 198 z innymi rejonami Wzgórz czy Huty nie wchodzi w grę. Linia powstała, żeby mieszkańcy Zesławic i Kantorowic mieli szybszy dojazd do 511, a tym samym skróciliśmy sobie podroż o nawet 40 minut w szczycie porannym. Odkąd jeżdżę to może kilka razy zdarzyło się, że pojedyncze osoby wysiadały pod szpitalem okulistycznym, więc pchanie na siłę tam linii jest bez sensu. Ma tu powstać atut, więc jedynie przedłużenie kiedyś tej linii do pętli na Wzgórzach miałoby sens. Druga końcówka bez zmian bo dzięki temu alternatywą są pozostałe tramwaje jak np 52. Pchanie tej linii na Piastów do pociągu nie ma sensu.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Trzeba wg się zastanowić czy obecny układ linii będzie optymalny po otwarciu pętli na WK, bo wg mnie to nie. Mieszkańcy Grębałowa zostaną albo z dojazdem tylko do pętli albo z jazdą naokoło "122" żeby dojechać gdzieś dalej niż na Wzgórza. Jak "110" czy "160" jedzie najkrótszą trasą do centrum Nowej Huty, to Zesławice i Grębałów też by mogły mieć taką linię, jazda przez Jagiełły i Makuszyńskiego dla wielu osób to znaczne wydłużenie czasu podróży.Tomek01821 pisze: 21 lut 2025, 6:55 Żadne łączenie linii 198 z innymi rejonami Wzgórz czy Huty nie wchodzi w grę. Linia powstała, żeby mieszkańcy Zesławic i Kantorowic mieli szybszy dojazd do 511, a tym samym skróciliśmy sobie podroż o nawet 40 minut w szczycie porannym. Odkąd jeżdżę to może kilka razy zdarzyło się, że pojedyncze osoby wysiadały pod szpitalem okulistycznym, więc pchanie na siłę tam linii jest bez sensu. Ma tu powstać atut, więc jedynie przedłużenie kiedyś tej linii do pętli na Wzgórzach miałoby sens. Druga końcówka bez zmian bo dzięki temu alternatywą są pozostałe tramwaje jak np 52. Pchanie tej linii na Piastów do pociągu nie ma sensu.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Takie sytuacje pokazują, że niektóre z punktu widzenia miasta błahe i nieduże inwestycje drogowe mają na dłuższą metę ogromne a wręcz kluczowe znaczenie dla niektórych rejonów. W przypadku Zesławic spraw byłaby prosta, gdyby powstało przedłużenie ul. Powstańców. Wtedy 159 by się wydłużyło do Zesławic i problem braku szybszej alternatywy dla tych okolic by się rozwiązał. Na dodatek Zesławice miałyby nie tylko dostęp do tramwaju, ale i kolei. No, ale cóż na tą drogę przyjdzie nam jeszcze wiele lat poczekać, o ile wgl jest w planach -___-scyzor663 pisze: 21 lut 2025, 7:32 Trzeba wg się zastanowić czy obecny układ linii będzie optymalny po otwarciu pętli na WK, bo wg mnie to nie. Mieszkańcy Grębałowa zostaną albo z dojazdem tylko do pętli albo z jazdą na około "122" żeby dojechać gdzieś dalej niż na Wzgórza. Jak "110" czy '160" jedzie najkrótszą trasą do centrum Nowej Huty, to Zesławice i Grębałów też by mogły mieć taką linię, jazda przez Jagiełły i Makuszyńskiego dla wielu osób to znaczne wydłużenie czasu podróży.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

-
- Pasażer
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 sty 2024, 17:01
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Pętla w Zesławicach żadnej nowej linii nie przyjmie i to jest potwierdzona informacja z miasta. Kręgosłupem komunikacji w Krakowie jest tramwaj i czy nam się to podoba, czy nie ta sytuacja szybko się nie zmieni. Należy dobrze skomunikować rejon do Wzgórz na pętlę + na Mistrzejowice. Z tych dwóch rejonów w zasadzie wszędzie jest dojazd w miarę. Minusem obecnej sytuacji jest kapliczka, więc ograniczenie gabarytowe wozów oraz 122/422, które utyka w korku. Patrząc na obłożenie linii, nie sądzę, żeby cokolwiek więcej miało się zmienić.Zorza Polarna pisze: 21 lut 2025, 10:25 Takie sytuacje pokazują, że niektóre z punktu widzenia miasta błahe i nieduże inwestycje drogowe mają na dłuższą metę ogromne a wręcz kluczowe znaczenie dla niektórych rejonów. W przypadku Zesławic spraw byłaby prosta, gdyby powstało przedłużenie ul. Powstańców. Wtedy 159 by się wydłużyło do Zesławic i problem braku szybszej alternatywy dla tych okolic by się rozwiązał. Na dodatek Zesławice miałyby nie tylko dostęp do tramwaju, ale i kolei. No, ale cóż na tą drogę przyjdzie nam jeszcze wiele lat poczekać, o ile wgl jest w planach -___-
Z perspektywy mieszkańca będę razem z sąsiadami robić wszystko, żeby łącznik Powstańców nie powstał lub przynajmniej maksymalnie go opóźnić. Nie chcemy tutaj ruchu z węzła na Piastów. Ul. Morcinka nie powinna być drogą tranzytową.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jak napełnienia w 198?Tomek01821 pisze: 21 lut 2025, 17:16 Pętla w Zesławicach żadnej nowej linii nie przyjmie i to jest potwierdzona informacja z miasta. Kręgosłupem komunikacji w Krakowie jest tramwaj i czy nam się to podoba, czy nie ta sytuacja szybko się nie zmieni. Należy dobrze skomunikować rejon do Wzgórz na pętlę + na Mistrzejowice. Z tych dwóch rejonów w zasadzie wszędzie jest dojazd w miarę. Minusem obecnej sytuacji jest kapliczka, więc ograniczenie gabarytowe wozów oraz 122/422, które utyka w korku. Patrząc na obłożenie linii, nie sądzę, żeby cokolwiek więcej miało się zmienić.
Z perspektywy mieszkańca będę razem z sąsiadami robić wszystko, żeby łącznik Powstańców nie powstał lub przynajmniej maksymalnie go opóźnić. Nie chcemy tutaj ruchu z węzła na Piastów. Ul. Morcinka nie powinna być drogą tranzytową.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
https://www.facebook.com/share/p/1AzDTFVApn/scyzor663 pisze: 20 lut 2025, 16:29 Na Kocmyrzowskiej, przy pasie do skrętu w prawo przed BP jadąc od Prus powstało coś co wygląda jak peron przystankowy.
Rozmawiałem z przewodniczącym dzielnicy XV (Mistrzejowice) i prawdopodobnie ta droga zostanie zrobiona "rękami" deweloperów.Zorza Polarna pisze: 21 lut 2025, 10:25 No, ale cóż na tą drogę przyjdzie nam jeszcze wiele lat poczekać, o ile wgl jest w planach -___-
-
- Pasażer
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 sty 2024, 17:01
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
W godzinach, których jeżdżę pustek w środku nie ma. Wiadomo, że coraz więcej ludzi mieszka, ale wraz z dwoma osobami cudem udało się nam wywalczyć drugą brygadę na linię. Na kolejne obecnie nie ma pieniędzy
Tomasz Wnuk
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Co masz na myśli? Pętla w Zesławicach jest w stanie pomieścić więcej pojazdów, zresztą początkowo "198" miało kończyć właśnie ta a to, że pojechało do Zakola (i zwiększono mu ~f) jest efektem pism które wysyłaliśmy z mieszkańcami.Tomek01821 pisze: 21 lut 2025, 17:16Pętla w Zesławicach żadnej nowej linii nie przyjmie i to jest potwierdzona informacja z miasta.
-
- Pasażer
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 sty 2024, 17:01
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Taką odpowiedź dostałem z miasta. 122/422 jako końcówka i 198 to max na który możemy liczyć jeśli chodzi o pojemność pętliKaszmir pisze: 21 lut 2025, 18:31 Co masz na myśli? Pętla w Zesławicach jest w stanie pomieścić więcej pojazdów, zresztą początkowo "198" miało kończyć właśnie ta a to, że pojechało do Zakola (i zwiększono mu ~f) jest efektem pism które wysyłaliśmy z mieszkańcami.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Oby. Chociaż u mnie w Kobierzynie to mają rondo i pętle na łąkach Kobierzyńskich deweloperzy zbudować, ale co z tego zostanie zrealizowane?? Nie wiem.sudione pisze: 21 lut 2025, 17:43 Rozmawiałem z przewodniczącym dzielnicy XV (Mistrzejowice) i prawdopodobnie ta droga zostanie zrobiona "rękami" deweloperów.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Przecież 198 wcale by nie musiało wjeżdżać na pętlę, dwa słupki postawić przy Morcinka i problem rozwiązany.Tomek01821 pisze: 21 lut 2025, 19:44 Taką odpowiedź dostałem z miasta. 122/422 jako końcówka i 198 to max na który możemy liczyć jeśli chodzi o pojemność pętli
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Do tego po remoncie pętla się powiększyła i jest tam dużo miejsca (zdjęcie). Są dwa stanowiska, do tego autobusy mogą się mijać.scyzor663 pisze: 22 lut 2025, 10:19Przecież 198 wcale by nie musiało wjeżdżać na pętlę, dwa słupki postawić przy Morcinka i problem rozwiązany.
Z drugiej strony, może nie ma potrzeby by kończyło tam więcej linii: od strony Wzgórz lepiej wzmacniać główną relację "122/422", z kolei linia od strony Mistrzejowickiej powinna i tak docierać do Zakola, a docelowo do Wzgórz Krzesławickich.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: krawiec, Semrush [Bot] i 4 gości