pasazer_mobilisu pisze: ↑26 wrz 2020, 21:30
To NGT8 i 2014N nie są już nowoczesne? No temu pierwszemu brakuje gniazdek i portów USB, z zewnątrz może faktycznie Lajkonik wygląda najbardziej nowocześnie, ale w środku już bym się kłócił.
Nie mówię że nie są, ale z punktu widzenia miasta fajną promocja wydaje się puszczenie najnowszych wagonów na reprezentacyjną linię, co nie?
Krakowianin pisze: ↑27 wrz 2020, 8:41
Dobra wszystko rozumiem, ale czy wszystko co nowe od razu musi na "50" trafiać? Chyba nie, bo to nie fair w stosunku do reszty mieszkańców Krakowa a najbardziej Nowej Huty, która oczekuje na wymianę taboru.
Podobnie jak powyżej, na reprezentacyjną linię zazwyczaj puszcza się reprezentacyjne wagony. Nie zmienia to jednak faktu, że faktycznie być może Nowa Huta zasługuje na lepszy tabor.
pasazer_mobilisu pisze: ↑26 wrz 2020, 21:30
TTSS coś słabo działa, oczywiście wierzę na słowo że tak było ale są jakieś dokładane dane?
Królowa Nauk podpowiada mi, że w Krakowie jest 170 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów (Lajkoniki, Krakowiaki, NGT6, NGT8, N8C, EU8N, N8S, 126N, 405N, nie licząc GT8N). Zgodnie z licznikiem czasu przejazdu i brygad Zieleńczanina w sobotę na mieście było łącznie 130 tramwajów. Oznacza to, że wystarczyłoby, że na miasto wyjechałoby 76,4% niskopodłogowych brygad (nie licząc GT8N, czyli realnie jeszcze mniej) aby całe miasto,
każda brygada była niskopodłogowa. Chyba to jest wykonalne. Niestety, wczoraj na mieście były także zarówno składy 105Na...
Krakowianin pisze: ↑26 wrz 2020, 16:28
I nowohuckie Lajkoniki zgaduje, że na 50... A ich miejsce jest na nowohuckich liniach i spokojnie można dać je na "9", aby składy 105 nie kursowały
... jak i składy wiedeńskie, które kursowały na pewno na 10 i 22 (widziałem).
Chciałem te dane sprawdzić na TTSS, ale niestety mi także szwankował, ale mam nadzieję, że moje obliczenia Cię przekonały
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
.
kucyk pisze: ↑27 wrz 2020, 9:37
Rzeczywiście zmiany na plus.
Mówiąc, że zmiany na plus, miałem na myśli brak krótkiego taboru na "4" i "52".
kucyk pisze: ↑27 wrz 2020, 9:37
W zajezdni zostaje bardzo duży odsetek wagonów z niską podłogą a po mieście "szlajają się" składy 105Na i E1+C3 w imię dobrych nawyków, zasad firmy fair play.
Zgadzam się, masz rację, wówczas i wilk byłby syty, i owca cała, bo niskopodłogowy tabor mógłby kursować po całym mieście (co już wyżej policzyłem).