Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 22 wrz 2020, 23:08

kucyk pisze: 22 wrz 2020, 22:33 Ale mamy póki co to co mamy i sami w MPK wiedzą lepiej gdzie je wysyłać
Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem, by ktoś przyznał ze MPK najlepiej wie co robić ;)
impuls pisze: 22 wrz 2020, 22:44 Uzdrowiono wszystko co się dało a kolejne nowe Stadlery coś nie mogą wejść do ruchu.
No właśnie :/ tłumaczenia wakacyjno-urlopowe od 3 tygodni nieaktualne, chociaż domyślam się że we wrześniu najpierw spinano Konstale w Ufoki, a w ostatnim tygodniu uruchamiano wszystko co się dało.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1413
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 23 wrz 2020, 14:18

kucyk pisze: 22 wrz 2020, 22:33
Bayer2003 pisze: "wszystkie miejsca siedzące były zajęte i trochę osób stało" - z tego opisu wnioskuję, że napełnienie tramwaju było na poziomie maksymalnie 60% i wszyscy ludzie z takiego tramwaju spokojnie zmieściliby się do 2x105Na/NGT6. Sam często korzystam zarówno z "13" jak i z "3" i uważam, że w szczytach na tej pierwszej obecny tabor spokojnie daje radę. W "3" na brygadach NGT6 można już czasem odczuć pewną ciasnotę. Zamiana jednego NGT6 z Lajkonikiem pomiędzy tymi liniami jest jednak raczej niestety niemożliwa - "3" ma same brygady podgórskie, podczas gdy Lajkonik z "13" stacjonuje w Nowej Hucie (podobnie jak jedna brygada Konstali na tej linii).
Może krótko i treściwie. Mamy pandemię? Są ograniczenia? Ile osób może przebywać w pojazdach? Więc 60 procent to już przekroczenie a Ty chcesz jeszcze upychać pasażerów w mniejsze pojazdy.
Przekroczenie czego? Pojemności tramwaju deklarowanej przez producenta czy pseudonorm wymyślonych przez pseudo ministra na okres pseudo pandemii? Nie chcę oczywiście upychać pasażerów w mniejsze pojazdy. Jednak niestety, taboru o poszczególnej długości jest ograniczona ilość i nie da się 32m wysłać zarówno na "3" jak i "13". Uważam, że nieznacznie większe napełnienia posiada "3", więc to właśnie tam należy starać się o jak najwięcej brygad (najlepiej wszystkie) 32m. Na linii "13" owszem, przydałyby się one, jednak momentami spore napełnienia posiadają także inne linie 26m (chociażby "8"). Wiadomo, że każdy chciałby jak najdłuższe tramwaje, jednak obecnie nie jest to zbytnio wykonalne.
kucyk pisze: 22 wrz 2020, 22:33 Osobiście uważam, że Lajkoniki / NGT8 powinny być zarówno na "3", "13" czy też "9" i wielu innych liniach. Ale mamy póki co to co mamy i sami w MPK wiedzą lepiej gdzie je wysyłać póki co a nie słuchać "widzimisie" tego czy tamtego "specyjalisty" z tego czy tamtego forum.
Jak na razie Lajkoników nie ma zbyt dużo, więc też na niezbyt wiele linii można je wysłać :p. Po dostawie wszystkich (kiedykolwiek to nastąpi) sytuacja powinna się już trochę poprawić i wiele z wymienionych przez Ciebie linii może dostać STL.
impuls pisze: 22 wrz 2020, 22:44 Kilka wniosków z przydziału taboru od 21.09.20.
Wreszcie można pochwalić MPK za bardzo dobry przydział wobec posiadanego taboru, bez większych udziwnień typu jeden GT8S na "9" lub NGT6 na "50".
Kilka rzeczy można byłoby może zmienić, jednak są to raczej pojedyncze brygady. Pochwalić można chociażby mieszankę NGT8/STL/126N na "18" (brak brygad 26m wcale nie był tam pewny). Co druga brygada "21" w niskiej podłodze również chyba nigdy wcześniej się nie zdarzała. Mam nadzieję, że taki stan rzeczy potrwa dłużej i jedynymi zmianami w najbliższym czasie będzie zastępowanie na niektórych liniach E1+c3 przez Lajkoniki.
pasazer_mobilisu pisze: 22 wrz 2020, 23:08
impuls pisze: 22 wrz 2020, 22:44 Uzdrowiono wszystko co się dało a kolejne nowe Stadlery coś nie mogą wejść do ruchu.
No właśnie :/ tłumaczenia wakacyjno-urlopowe od 3 tygodni nieaktualne, chociaż domyślam się że we wrześniu najpierw spinano Konstale w Ufoki, a w ostatnim tygodniu uruchamiano wszystko co się dało.
Spięcie 6 składów Konstali w 4 trójskłady nie jest raczej zadaniem bardzo ciężkim (zajmującym cały miesiąc). Przywracanie wszystkiego do sprawności to jak sam piszesz ostatni tydzień. Pomiędzy tym z pewnością dało się znaleźć czas na uruchomienie tych dwóch dodatkowych Lajkoników. Mam nadzieję, że już w następnym tygodniu zobaczymy je na mieście, chociaż niestety trochę w to wątpię :/.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 26 wrz 2020, 15:52

Zaszły niewielkie zmiany w sobotnim przydziale taboru. Można to określić ujednoliceniem na liniach.
Na "4" i "52" wyłącznie tabor ponad 40 metrowy (same Pesy i rodzynek z Wrocławia na 52)
A na "50" wyłącznie 32 metrowy w tym sześć Lajkoników. Zniknęły Lajkoniki w soboty z 4 i 13. Układ pozostałych linii pozostał taki jak w okresie wcześniejszym.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Krakowianin » 26 wrz 2020, 16:28

impuls pisze: 26 wrz 2020, 15:52 Zaszły niewielkie zmiany w sobotnim przydziale taboru. Można to określić ujednoliceniem na liniach.
Na "4" i "52" wyłącznie tabor ponad 40 metrowy (same Pesy i rodzynek z Wrocławia na 52)
A na "50" wyłącznie 32 metrowy w tym sześć Lajkoników. Zniknęły Lajkoniki w soboty z 4 i 13. Układ pozostałych linii pozostał taki jak w okresie wcześniejszym.
I nowohuckie Lajkoniki zgaduję, że na 50... A ich miejsce jest na nowohuckich liniach i spokojnie można dać je na "9", aby składy 105 nie kursowały.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 26 wrz 2020, 16:48

Krakowianin pisze: 26 wrz 2020, 16:28
impuls pisze: 26 wrz 2020, 15:52 Zaszły niewielkie zmiany w sobotnim przydziale taboru. Można to określić ujednoliceniem na liniach.
Na "4" i "52" wyłącznie tabor ponad 40 metrowy (same Pesy i rodzynek z Wrocławia na 52)
A na "50" wyłącznie 32 metrowy w tym sześć Lajkoników. Zniknęły Lajkoniki w soboty z 4 i 13. Układ pozostałych linii pozostał taki jak w okresie wcześniejszym.
I nowohuckie Lajkoniki zgaduję, że na 50... A ich miejsce jest na nowohuckich liniach i spokojnie można dać je na "9", aby składy 105 nie kursowały.
No przecież u nas niedasie wysłać więcej niskiej podłogi w weekend.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 228
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fistaszek » 26 wrz 2020, 20:49

impuls pisze: 26 wrz 2020, 15:52 Zaszły niewielkie zmiany w sobotnim przydziale taboru. Można to określić ujednoliceniem na liniach.
Na "4" i "52" wyłącznie tabor ponad 40 metrowy (same Pesy i rodzynek z Wrocławia na 52)
A na "50" wyłącznie 32 metrowy w tym sześć Lajkoników. Zniknęły Lajkoniki w soboty z 4 i 13. Układ pozostałych linii pozostał taki jak w okresie wcześniejszym.
Według mnie zmiany bardzo na plus. Świetnie że nie ryzykowano i na 4 i 52 nie pojawił się żaden Lajkonik, a na linii 50 w weekendy nie jest potrzebny aż tak długi tabor.
Krakowianin pisze: 26 wrz 2020, 16:28 I nowohuckie Lajkoniki zgaduję, że na 50... A ich miejsce jest na nowohuckich liniach i spokojnie można dać je na "9", aby składy 105 nie kursowały.
50 to mimo wszystko reprezentacyjna linia miasta, więc rozumiem, że pojawił się na niej nowoczesny tabor. Nie rozumiem natomiast, czemu tak dużo NGT8 (i innego niskopodłogowego, nowoczesnego taboru) zostało na zajezdni, bo wówczas i wilk byłby syty, i owca cała.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu » 26 wrz 2020, 21:30

fistaszek pisze: 26 wrz 2020, 20:49 50 to mimo wszystko reprezentacyjna linia miasta, więc rozumiem, że pojawił się na niej nowoczesny tabor.
To NGT8 i 2014N nie są już nowoczesne? No temu pierwszemu brakuje gniazdek i portów USB, z zewnątrz może faktycznie Lajkonik wygląda najbardziej nowocześnie, ale w środku już bym się kłócił.
fistaszek pisze: 26 wrz 2020, 20:49 czemu tak dużo NGT8 (i innego niskopodłogowego, nowoczesnego taboru) zostało na zajezdni
TTSS coś słabo działa, oczywiście wierzę na słowo że tak było ale są jakieś dokładane dane?

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 26 wrz 2020, 23:58

pasazer_mobilisu pisze: 26 wrz 2020, 21:30
TTSS coś słabo działa, oczywiście wierzę na słowo że tak było ale są jakieś dokładane dane?
Oczywiście wszystko jest zarejestrowane. Będą w swoim czasie na kmk.krakow.pl właśnie z tej soboty.

Na dziś podam obsadę Lajkoników.
50-02 HY842
50-04 RY828
50-05 RY825
50-06 HY841
50-08 HY843
50-10 HY840
Pozostałe cztery 50 -i NGT8
3-02 RY827
18-03 RY826
18-04 RY899
52-03 HG999
Nadal w Podgórzu stoją HY844, HY845 i HY848

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Krakowianin » 27 wrz 2020, 8:41

fistaszek pisze: 26 wrz 2020, 20:4950 to mimo wszystko reprezentacyjna linia miasta, więc rozumiem, że pojawił się na niej nowoczesny tabor. Nie rozumiem natomiast, czemu tak dużo NGT8 (i innego niskopodłogowego, nowoczesnego taboru) zostało na zajezdni, bo wówczas i wilk byłby syty, i owca cała.

Dobra wszystko rozumiem, ale czy wszystko co nowe od razu musi na "50" trafiać? Chyba nie, bo to nie fair w stosunku do reszty mieszkańców Krakowa a najbardziej Nowej Huty, która oczekuje na wymianę taboru.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 27 wrz 2020, 9:37

fistaszek pisze:Według mnie zmiany bardzo na plus. Świetnie że nie ryzykowano i na 4 i 52 nie pojawił się żaden Lajkonik, a na linii 50 w weekendy nie jest potrzebny aż tak długi tabor.
fistaszek pisze:50 to mimo wszystko reprezentacyjna linia miasta, więc rozumiem, że pojawił się na niej nowoczesny tabor. Nie rozumiem natomiast, czemu tak dużo NGT8 (i innego niskopodłogowego, nowoczesnego taboru) zostało na zajezdni, bo wówczas i wilk byłby syty, i owca cała.
Rzeczywiście zmiany na plus. W zajezdni zostaje bardzo duży odsetek wagonów z niską podłogą a po mieście "szlajają się" składy 105Na i E1+C3 w imię dobrych nawyków, zasad firmy fair play.

Wolę już aby te PESY kursowały w weekendy na "50" a uwolnione w ten sposób Lajkoniki zagościły na: "9", "13", "14" i "22". I jeszcze jedno. Nie pojmuję chociaż rozumiem podejście ZTP i MPK, że 40 metrowe tramwaje w weekendy nie są potrzebne na "50" bo nie ma takiego zapotrzebowania. To po co kursowanie co 10 minut? Nie lepiej wysłać tramwaje 40 metrowe ale kursujące co 20 minut jak cała sieć krakowska? Coś tutaj sobie przeczy? :o

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Krakowianin » 27 wrz 2020, 10:05

kucyk pisze: 27 wrz 2020, 9:37 Rzeczywiście zmiany na plus. W zajezdni zostaje bardzo duży odsetek wagonów z niską podłogą a po mieście "szlajają się" składy 105Na i E1+C3 w imię dobrych nawyków, zasad firmy fair play.
Na "9" można spokojnie wysłać EU8N w miejsce składów 105, na 22 miks niskiej, jedyny problem zostaje z '10" i tym sposobem wzrasta ilość niskiej podłogi .
Nie lepiej wysłać tramwaje 40 metrowe ale kursujące co 20 minut jak cała sieć krakowska? Coś tutaj sobie przeczy? :o
To byłoby najlepsze rozwiązanie z 50 co 20 minut i wtedy oszczędności by się zrobiły kolejne, skoro każdy grosz na wagę złota obecnie się liczy ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1413
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 27 wrz 2020, 10:43

W przeciwieństwie do wczoraj, dziś na "4" już obecny NGT8.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fysztof » 27 wrz 2020, 11:55

kucyk pisze: 27 wrz 2020, 9:37 Nie pojmuję chociaż rozumiem podejście ZTP i MPK, że 40 metrowe tramwaje w weekendy nie są potrzebne na "50" bo nie ma takiego zapotrzebowania. To po co kursowanie co 10 minut? Nie lepiej wysłać tramwaje 40 metrowe ale kursujące co 20 minut jak cała sieć krakowska? Coś tutaj sobie przeczy? :o
Trochę to pachnie metodą równania w dół i wygaszania. Z innej beczki dało/da się słyszeć głosy, że 52 też powinno mieć f=10 w niedzielę... Jedni chcą tak, jedni tak. Kto gdzie mieszka;-P
Z drugiej strony idąc krok dalej czy 60-metrowy wagon co 30 minut też byłby taką samą ofertą? Jednak częstotliwość też ma pewne znaczenie, nie tylko sumaryczna zdolność przewozowa. Wiesz, jak to jest z liczbami, człowiek i pies w sumie mają po 3 nogi.
Krakowianin pisze: 27 wrz 2020, 10:05 To byłoby najlepsze rozwiązanie z 50 co 20 minut i wtedy oszczędności by się zrobiły kolejne, skoro każdy grosz na wagę złota obecnie się liczy ;)
Tylko szkoda oszczędzać wtedy, kiedy i tak oferta jest już najgorsza z możliwych... W skrajnym przypadku teoretycznie można i wrócić do kwietniowych f=60, czemu nie - tylko gdzieś jest granica sensowności tego cięcia, choć ZTP ją coraz dalej przesuwa;-)

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Lw25 » 27 wrz 2020, 12:11

kucyk pisze: 27 wrz 2020, 9:37 Rzeczywiście zmiany na plus. W zajezdni zostaje bardzo duży odsetek wagonów z niską podłogą a po mieście "szlajają się" składy 105Na i E1+C3 w imię dobrych nawyków, zasad firmy fair play.
PKK już się tym wiele razy zajmowało. Odpowiedzią było, że nie odpalą potem złomów po weekendzie. A no i to, że 1/5 brygad ma teraz niesprawny TTSS. :lol: Co prawda jakoś się dało ostatnio zreanimować tramwaje nawet niestojące na stojance a oczekujące kasacji, no ale po weekendzie się nie da. Nie mam doświadczenia z pojazdami szynowymi od strony eksploatacyjnej i fajnie by było jakby ktoś mnie wyprowadził z błędu, ale mam wrażenie, że zagrożeniem mogłoby być ewentualnie chyba zastanie się styków w rozruszniku Konstalów? Chociaż moja dosyć niewielka wiedza w temacie podpowiada, że dałoby się tego typu problemom zapobiec stosując odpowiednie smary na zagrożone awarią części tramwaju, coś w stylu WD-40 i Gold Contactu.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 228
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fistaszek » 27 wrz 2020, 12:40

pasazer_mobilisu pisze: 26 wrz 2020, 21:30 To NGT8 i 2014N nie są już nowoczesne? No temu pierwszemu brakuje gniazdek i portów USB, z zewnątrz może faktycznie Lajkonik wygląda najbardziej nowocześnie, ale w środku już bym się kłócił.
Nie mówię że nie są, ale z punktu widzenia miasta fajną promocja wydaje się puszczenie najnowszych wagonów na reprezentacyjną linię, co nie? :)
Krakowianin pisze: 27 wrz 2020, 8:41 Dobra wszystko rozumiem, ale czy wszystko co nowe od razu musi na "50" trafiać? Chyba nie, bo to nie fair w stosunku do reszty mieszkańców Krakowa a najbardziej Nowej Huty, która oczekuje na wymianę taboru.
Podobnie jak powyżej, na reprezentacyjną linię zazwyczaj puszcza się reprezentacyjne wagony. Nie zmienia to jednak faktu, że faktycznie być może Nowa Huta zasługuje na lepszy tabor.
pasazer_mobilisu pisze: 26 wrz 2020, 21:30 TTSS coś słabo działa, oczywiście wierzę na słowo że tak było ale są jakieś dokładane dane?
Królowa Nauk podpowiada mi, że w Krakowie jest 170 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów (Lajkoniki, Krakowiaki, NGT6, NGT8, N8C, EU8N, N8S, 126N, 405N, nie licząc GT8N). Zgodnie z licznikiem czasu przejazdu i brygad Zieleńczanina w sobotę na mieście było łącznie 130 tramwajów. Oznacza to, że wystarczyłoby, że na miasto wyjechałoby 76,4% niskopodłogowych brygad (nie licząc GT8N, czyli realnie jeszcze mniej) aby całe miasto, każda brygada była niskopodłogowa. Chyba to jest wykonalne. Niestety, wczoraj na mieście były także zarówno składy 105Na...
Krakowianin pisze: 26 wrz 2020, 16:28 I nowohuckie Lajkoniki zgaduje, że na 50... A ich miejsce jest na nowohuckich liniach i spokojnie można dać je na "9", aby składy 105 nie kursowały
... jak i składy wiedeńskie, które kursowały na pewno na 10 i 22 (widziałem).
Chciałem te dane sprawdzić na TTSS, ale niestety mi także szwankował, ale mam nadzieję, że moje obliczenia Cię przekonały :).
kucyk pisze: 27 wrz 2020, 9:37 Rzeczywiście zmiany na plus.
Mówiąc, że zmiany na plus, miałem na myśli brak krótkiego taboru na "4" i "52".
kucyk pisze: 27 wrz 2020, 9:37 W zajezdni zostaje bardzo duży odsetek wagonów z niską podłogą a po mieście "szlajają się" składy 105Na i E1+C3 w imię dobrych nawyków, zasad firmy fair play.
Zgadzam się, masz rację, wówczas i wilk byłby syty, i owca cała, bo niskopodłogowy tabor mógłby kursować po całym mieście (co już wyżej policzyłem).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości