- Linie, trasy, rozkłady
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2423
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 27 lut 2025, 6:15
Kowalik pisze: 26 lut 2025, 22:27
Jeszcze 24 została jaka ta bez zmian.
Też to samo wczoraj zauważyłem. Teraz z kolei widzę brak w zestawieniu kolegi Impulsa linii "17". Ona w tym okresie bardzo zmieni trasę albo zostanie zawieszona na ten czas.

-
michal49944
- Ekspert
- Posty: 674
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 27 lut 2025, 7:29
No i też jakby nie patrzeć zakłócenia dotkną też wszystkie linie nocne tramwajowe (mniej lub bardziej), więc w nocnej siatce też może być mała rewolucja.

-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 883
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 27 lut 2025, 8:49
Cyjan pisze: 26 lut 2025, 22:46
Trzymam kciuki, że o UJ/AST, z tego co kojarzę plany to Filharmonia nie planuje aż tak się zmienić
Ale na przystanku UJ/AST w obie strony chodnik jest przy torowisku... więc gdzie tu miejsce na przystanek wiedeński? Rozumiem w takim razie, że chodzi tylko o to, że chodnik będzie przybliżony do torowiska i podniesiony wyżej...
... właśnie dokładnie tak, jak tu jest to fizycznie wykonane. Bo we wskazanym linkiem miejscu, po poprzednim remoncie nawet był uruchomiony przystanek, ale pasażerowie chcieli go bliżej skrzyżowania i UJ - tam gdzie jest obecnie i gdzie był przed remontem. Więc tylko ślad pozostał;-)
-
lukaszpdg
- Pomiarowiec
- Posty: 846
- Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: lukaszpdg » 27 lut 2025, 9:20
kucyk pisze: 27 lut 2025, 6:15
Też to samo wczoraj zauważyłem. Teraz z kolei widzę brak w zestawieniu kolegi Impulsa linii "17". Ona w tym okresie bardzo zmieni trasę albo zostanie zawieszona na ten czas.
A jak bardzo zmieni trasę, skoro "17" się nie wlicza na listę planowanych remontów? Proponuję żebyś nie pisał takich bzdur.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6876
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 27 lut 2025, 9:45
"17" jest pierwsza w kolejce do zmiany trasy albo niestety zawieszenia. Jej jednym z głównych zadań jest połączenie Podgórza ze Starowiślną (które na czas remontu przejmie zapewne "52" albo "22") oraz Ruczaju z Podgórzem (przejmą "52" i/albo "18").
Piotr246 pisze: 27 lut 2025, 5:10A tak poza tym to linie 124/424, 152 i 502 pojadą Karmelicką i Alejami, czy macie inne pomysły? Myślę o Westerplatte, Franciszkańskiej i Zwierzynieckiej, ale pewnie nie będzie miejsca pomiędzy tramwajami.
Pawia - Nowy Kleparza - Aleje, tak zawsze były kierowane autobusy przy poprzednich remontach i tak zapewne będą i tym razem. Przy czym "502" często było w ogóle skrócone do N. Kleparza celem oszczędności wzkm i brygad.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1565
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 27 lut 2025, 9:50
52 będzie dublować w znacznym stopniu 17. Ponadto na Makach linia zastępcza do Ronda G musi być dużej częstotliwości. Dodatkowym problemem jest to, że musi na Makach mieć dłuższe przerwy, W tej sytuacji nie zmieści się na Makach pięć linii. Sądzę, że skierują tam 52 i 72 co 7,5 min oraz 18 i 11 co 15 min. Prawdopodobnie 17 zostanie skrócona do Łagiewnik. Linia 18 zostanie podzielona na 78 do Bronowic.
-
lukaszpdg
- Pomiarowiec
- Posty: 846
- Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: lukaszpdg » 27 lut 2025, 10:34
Chyba źle zrozumiałem. Bardziej chodziło mi o linie, które powinny być bez zmiany trasy i w tym jest właśnie "17". Tak poza tym zgadzam się z Wami, bo nie ma szans żeby równocześnie było 5 linii z Maków, obecnie czasami też się zajeżdżają brygady. Pierwszym kandydatem do zawieszenia są "17" lub "18" (koło 1/3 zmiany trasy) w zamian "7x" lub któraś z tych linii skrócona do np. Dajwór choćby, albo jeszcze tak jak jest wyżej napisane.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6876
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 27 lut 2025, 10:42
Mnie by właśnie nie zdziwił Dajwór dla "17". Wtedy utrzymane byłyby unikatowe relacje tramwajowe które linia zapewnia (R. Mogilskie - Grzegórzecka i ew. Grzegórzecka - Starowiślna), za to bez wjeżdżania na przeciążone rondo Matecznego i Kalwaryjską.
Z drugiej strony taka trasa zapewne nie cieszyłaby się dużym powodzeniem. A jeśli skierują jednak "22" przez Starowiślną (i dalej Grzegórzecką), oraz uznają że "784" wystarczająco zapewnia relację r. Mogilskie - Grzegórzecka, to taka skrócona "17" traci rację bytu. Zatem chyba zawieszenie jest bardzo realne.
-
Piotr246
- Znawca
- Posty: 162
- Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00
Post
autor: Piotr246 » 27 lut 2025, 12:38
A może linia 6+17, czyli Mały Płaszów - Limanowskiego - Starowiślna i dalej jak 17? Przy wyłączeniu wpierw Franciszkańskiej, następnie UJ, linia 6 długo nie pojedzie na CK.
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 651
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 27 lut 2025, 12:48
Piotr246 pisze: 27 lut 2025, 12:38
A może linia 6+17, czyli Mały Płaszów - Limanowskiego - Starowiślna i dalej jak 17? Przy wyłączeniu wpierw Franciszkańskiej, następnie UJ, linia 6 długo nie pojedzie na CK.
Twój pomysł jest całkiem dobry, choć raczej powinno takie zastępstwo 6 jechać do I obwodnicy. Ja bym więc raczej połączył z 2, bo ta linia nie będzie mieć wiele sensu przy zamknięciach (będzie dublować "1" podczas z zamknięć) - a z drugiej strony, pewnie na Cmentarz Rakowicki będą chcieli coś puścić.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2423
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 27 lut 2025, 20:19
lukaszpdg pisze: 27 lut 2025, 9:20
A jak bardzo zmieni trasę, skoro "17" się nie wlicza na listę planowanych remontów? Proponuję żebyś nie pisał takich bzdur.
Twoje zdanie - Masz prawo.
Ale jak widać kilku przedmówców Cię oświeciło.

-
lukaszpdg
- Pomiarowiec
- Posty: 846
- Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: lukaszpdg » 27 lut 2025, 21:36
kucyk pisze: 27 lut 2025, 20:19
Twoje zdanie - Masz prawo.
Ale jak widać kilku przedmówców Cię oświeciło.
Jak widać nie przeczytałeś mojego drugiego posta, chodziło mi o linie które nie przejeżdżają przez planowane remonty, a nie jakie dotkną zmiany.
-
michal49944
- Ekspert
- Posty: 674
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Post
autor: michal49944 » 27 lut 2025, 22:34
Cyjan pisze: 26 lut 2025, 22:46
Trzymam kciuki, że o UJ/AST, z tego co kojarzę plany to Filharmonia nie planuje aż tak się zmienić
Potwierdzenie info:
Zbudowany zostanie również peron dla pasażerów na przystanku UJ-AST w kierunku centrum miasta. Wcześniej tramwaje zatrzymywały się na ulicy Piłsudskiego w rejonie skrzyżowania z ulicą Czapskich, jednak potem przystanek powrócił na wcześniejsze miejsce, bliżej skrzyżowania z ulicą Straszewskiego. W tym miejscu brakowało jednak peronu i pasażerowie byli zmuszeni do wysiadania na jezdnię, a więc w znacznie mniej komfortowych warunkach.
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... lsudskiego
-
Cyjan
- Ekspert
- Posty: 500
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Post
autor: Cyjan » 27 lut 2025, 23:26
To z przeniesieniem przystanku bliżej Straszewskiego to jest szczerze mówiąc jakość jakiej się nie spodziewałam, dobry krok imo
ona/jej
-
Bautosz
- Znawca
- Posty: 184
- Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
- Lokalizacja: Podgórze
Post
autor: Bautosz » 28 lut 2025, 0:30
Moim zdaniem obecna lokalizacja powinna pozostać. W tym miejscu jest zdecydowanie szerzej niż przy obecnie istniejącym miejscu na peron. Obecne ustawienie upraszcza dojście na Filharmonię, z którego wiele pasażerów korzysta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Kaszmir i 5 gości