Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Prognoza rozdziału taboru od 17.03.2025 w DP (remont Franciszkańskiej):
"1" - 7xRF, 1xHK(2k)
"3" - 9xHY, 5xRY
"4" - 7xHG, 2xRG
"5" - 7xRF
"8" - 2xHY, 13xRY
"9" - 6xHY, 2xRY
"10" - 6xHY, 4xRY
"11" - 2xHL, 5xRP
"13" - 1xRZ(2), 4xRP
"14" - 9xHY
"17" - 3xHL, 4xRP
"18" - 4xHY, 4xRY
"20" - 7xHL, 5xRP
"21" - 3xHW(s), 3xHK(1k)
"22" - 9xHY, 2xRY
"24" - 6xRG, 1xRY, 1xHY
"49" - 2xRZ(2), 4xHL
"50" - 16xHY, 9xRY
"52" - 5xRZ(3), 2xRG, 12xHG
"71" - 9xRF, 1xHK(2k)
"75" - 5xHW(c3), 4xHL
"76" - 6xRP
"78" - 2xHL, 2xRP
"R" - 3xHL, 3xRF, 1xRP
Wykorzystanie:
RF: 26/32+1 = 81%/79%
RP: 27/50 = 54%
RZ(2): 3/3 = 100%
RZ(3): 5/8 = 63%
RY: 40/55 = 72%
RG: 10/14 = 71%
HL: 25/40 = 65%
HK(2k): 2/4 = 50%
HK(1k): 3/7 = 43%
HW(s): 3/8 = 38%
HW(c3): 5/10 = 50%
HY: 62/80 = 78%
HG: 19/23 = 83%
Widać cięcia, czego efektem stosunkowo niskie wykorzystanie krótkich wozów - zarówno NGT6 jak i EU8N z wykorzystaniem lekko ponad połowę - zwyczajnie nie ma dla nich zatrudnienia. Brygady "1" i "71" na 99% będą ze sobą łączone, więc tutaj rozdział został nieco podzielony, w rzeczywistości będą stanowić jedność. Dwukierunki z Podgórza będą miały przed sobą intensywny czas, przybędzie im do obsługi aż 3 brygady. Skład 105Na pozostaje na brygadzie "13-05" jako przecierak, planowo także na obydwu podgórskich brygadach "49", w razie potrzeby zastępowane NGT6. Zapewne finalna wersja będzie się nieco różnić, ale orientacyjnie według mnie będzie to wyglądać mniej więcej tak.
"1" - 7xRF, 1xHK(2k)
"3" - 9xHY, 5xRY
"4" - 7xHG, 2xRG
"5" - 7xRF
"8" - 2xHY, 13xRY
"9" - 6xHY, 2xRY
"10" - 6xHY, 4xRY
"11" - 2xHL, 5xRP
"13" - 1xRZ(2), 4xRP
"14" - 9xHY
"17" - 3xHL, 4xRP
"18" - 4xHY, 4xRY
"20" - 7xHL, 5xRP
"21" - 3xHW(s), 3xHK(1k)
"22" - 9xHY, 2xRY
"24" - 6xRG, 1xRY, 1xHY
"49" - 2xRZ(2), 4xHL
"50" - 16xHY, 9xRY
"52" - 5xRZ(3), 2xRG, 12xHG
"71" - 9xRF, 1xHK(2k)
"75" - 5xHW(c3), 4xHL
"76" - 6xRP
"78" - 2xHL, 2xRP
"R" - 3xHL, 3xRF, 1xRP
Wykorzystanie:
RF: 26/32+1 = 81%/79%
RP: 27/50 = 54%
RZ(2): 3/3 = 100%
RZ(3): 5/8 = 63%
RY: 40/55 = 72%
RG: 10/14 = 71%
HL: 25/40 = 65%
HK(2k): 2/4 = 50%
HK(1k): 3/7 = 43%
HW(s): 3/8 = 38%
HW(c3): 5/10 = 50%
HY: 62/80 = 78%
HG: 19/23 = 83%
Widać cięcia, czego efektem stosunkowo niskie wykorzystanie krótkich wozów - zarówno NGT6 jak i EU8N z wykorzystaniem lekko ponad połowę - zwyczajnie nie ma dla nich zatrudnienia. Brygady "1" i "71" na 99% będą ze sobą łączone, więc tutaj rozdział został nieco podzielony, w rzeczywistości będą stanowić jedność. Dwukierunki z Podgórza będą miały przed sobą intensywny czas, przybędzie im do obsługi aż 3 brygady. Skład 105Na pozostaje na brygadzie "13-05" jako przecierak, planowo także na obydwu podgórskich brygadach "49", w razie potrzeby zastępowane NGT6. Zapewne finalna wersja będzie się nieco różnić, ale orientacyjnie według mnie będzie to wyglądać mniej więcej tak.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Być może na '8' dodadzą jedną brygadę i na '18 może być dziewięć brygad. Ogólnie jak są remonty to są zatory i czasem dodają brygady. Natomiast nie obawiam się o brak dwukierunków. Ostatnio dość często dwa GT8N pojawiały się na '49'. Na '49' mogą zmienić dopuszczenie na NGT6. GT8SU był testowany tylko na trasie do Maków.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Rozdział taboru ułożony przeciwko pasażerom, jednak niestety może to tak wyglądać. Wersja względnie przyjazna pasażerom (jeżeli w ogóle można tak mówić o zaproponowanym przez ZTP układzie) wyglądałaby następująco (pomijam nieistotny jednokierunkowy tabor 26-metrowy i krótszy):LLoan pisze: 05 mar 2025, 21:09 Widać cięcia, czego efektem stosunkowo niskie wykorzystanie krótkich wozów - zarówno NGT6 jak i EU8N z wykorzystaniem lekko ponad połowę - zwyczajnie nie ma dla nich zatrudnienia. Brygady "1" i "71" na 99% będą ze sobą łączone, więc tutaj rozdział został nieco podzielony, w rzeczywistości będą stanowić jedność. Dwukierunki z Podgórza będą miały przed sobą intensywny czas, przybędzie im do obsługi aż 3 brygady. Skład 105Na pozostaje na brygadzie "13-05" jako przecierak, planowo także na obydwu podgórskich brygadach "49", w razie potrzeby zastępowane NGT6. Zapewne finalna wersja będzie się nieco różnić, ale orientacyjnie według mnie będzie to wyglądać mniej więcej tak.
"1": 6xRF, 2xHK
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 7xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 3xRY, 5xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"13": 5xRY
"14": 9xHY
"18": 2xRY, 6xHY
"22": 2xRY, 9xHY
"24": 7xRG, 1xHG
"50": 11xRY, 14xHY
"52": 6xRZ(3x), 2xRG, 11xHG
"71": 10xRF
"75": 6xHW(c3), 3xHY
R: 2xRF
RG: 11/14 - 79%
HG: 19/23 - 83%
RY: 44/55 - 80%
HY: 64/80 - 80%
RF: 25/32 - 78%
HK(2k): 2/5 - 40%
HW(c3): 6/10 - 60%
RZ(3x): 6/8 - 75%
Wobec znacząco ograbienia ciągu bronowickiego z kursów, obsługa "24" taborem w pełni ponad 40-metrowym jest koniecznością. Sytuacja na Ruczaju również sprawia, że wyłącznie ponad 40-metrowe tramwaje na "52" raczej powinny być koniecznością. Potoki z Bieżanowa w kierunku Korony są spore, więc 33-metrowy tabor przydałby się także na "13". Również niezrozumiałe pocięcie kursów na Górce Narodowej wymusza wyłącznie 33-metrowe tramwaje na "75". Jak wynika z moich kalkulacji, jest to realne (a nawet jeszcze dałoby się nieco podbić wykorzystanie 33-metrowego taboru), jednak przeczy to MPK-owskiej idei równomiernego wykorzystania, która niestety jest ważniejsza od i tak mocno wątpliwego przy remontowym układzie linii komfortu pasażerów.
PS. Zauważyłem u Ciebie dwa małe błędy. Jednokierunkowych N8 jest 6, a dwukierunkowych 5. Do tego GT8N+GT8SU to 31+1, nie 32+1

"8" ma dość długie postoje na obydwóch pętlach, więc dodania brygady się nie spodziewam. Czas przejazdu objazdowej "18" raczej spadnie względem tej w stałej układzie, stąd osobiście obstawiam 8 brygad, chociaż oczywiście 9 też jest jak najbardziej realne. Taboru dwukierunkowego z pewnością nie zabraknie, jednak GT8SU być może będzie musiał zadebiutować.impuls pisze: 05 mar 2025, 21:21 Być może na '8' dodadzą jedną brygadę i na '18 może być dziewięć brygad. Ogólnie jak są remonty to są zatory i czasem dodają brygady. Natomiast nie obawiam się o brak dwukierunków. Ostatnio dość często dwa GT8N pojawiały się na '49'. Na '49' mogą zmienić dopuszczenie na NGT6. GT8SU był testowany tylko na trasie do Maków.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2025, 21:50 przez Bayer2003, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z zacytowanym zdaniem z podsumowania się nie zgadzam. Absurdem by było jakby 2x 105Na miały wykorzystanie 100%, a E1 łącznie 8/18, 44%, a w tym samym czasie NGT6 czy EU8N radośnie sobie stały w zajezdni. W szczególności, na 75 powinno być maks. 1 lub 2 brygady E1+C3 (jeśli MPK utrzymuje, że muszą jeździć żeby się nie zepsuły) - resztę zastąpić przez EU8N albo NGT6; pojemnościowo i tak w obecnym rozkładzie połowa brygad to 26m. Podobnie jeśli 2x 105Na, jak przecierak na 13 musi jeździć to niech sobie jeździ, ale przy wykorzystaniu NGT6 na poziomie 54% powinny one trafić na obie brygady Konstalowe na 49.LLoan pisze: 05 mar 2025, 21:09 Prognoza rozdziału taboru od 17.03.2025 w DP (remont Franciszkańskiej):
"1" - 7xRF, 1xHK(2k)
"3" - 9xHY, 5xRY
"4" - 7xHG, 2xRG
"5" - 7xRF
"8" - 2xHY, 13xRY
"9" - 6xHY, 2xRY
"10" - 6xHY, 4xRY
"11" - 2xHL, 5xRP
"13" - 1xRZ(2), 4xRP
"14" - 9xHY
"17" - 3xHL, 4xRP
"18" - 4xHY, 4xRY
"20" - 7xHL, 5xRP
"21" - 3xHW(s), 3xHK(1k)
"22" - 9xHY, 2xRY
"24" - 6xRG, 1xRY, 1xHY
"49" - 2xRZ(2), 4xHL
"50" - 16xHY, 9xRY
"52" - 5xRZ(3), 2xRG, 12xHG
"71" - 9xRF, 1xHK(2k)
"75" - 5xHW(c3), 4xHL
"76" - 6xRP
"78" - 2xHL, 2xRP
"R" - 3xHL, 3xRF, 1xRP
Wykorzystanie:
RF: 26/32+1 = 81%/79%
RP: 27/50 = 54%
RZ(2): 3/3 = 100%
RZ(3): 5/8 = 63%
RY: 40/55 = 72%
RG: 10/14 = 71%
HL: 25/40 = 65%
HK(2k): 2/4 = 50%
HK(1k): 3/7 = 43%
HW(s): 3/8 = 38%
HW(c3): 5/10 = 50%
HY: 62/80 = 78%
HG: 19/23 = 83%
Widać cięcia, czego efektem stosunkowo niskie wykorzystanie krótkich wozów - zarówno NGT6 jak i EU8N z wykorzystaniem lekko ponad połowę - zwyczajnie nie ma dla nich zatrudnienia.
Rozumiem że są cięcie i ogólna liczba brygad spada, ale właśnie tym bardziej najpierw powinniśmy zmniejszać użycie starszych tramwajów (wysokopodłogowych, bez klimy), potem nowszych (z tymi rzeczami).
Dodatkowo, żeby tą ostatnią brygadę 32m na 24 zastąpić Pesą, wykorzystanie RG musiało by wynosić 11/14 czyli 78% - powinno być to robialne.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pełna zgoda, nie jest to układ optymalny. Jak jednak wspomniałeś, przy obecnej strategii taborowej nie ma szans na ustępstwa, stąd taka a nie inna prognoza.Bayer2003 pisze: 05 mar 2025, 21:28 Rozdział taboru ułożony przeciwko pasażerom, jednak niestety może to tak wyglądać. Wersja względnie przyjazna pasażerom (jeżeli w ogóle można tak mówić o zaproponowanym przez ZTP układzie) wyglądałaby następująco
Rzeczywiście, niedopatrzenie. DziękiBayer2003 pisze: 05 mar 2025, 21:28 Zauważyłem u Ciebie dwa małe błędy. Jednokierunkowych N8 jest 6, a dwukierunkowych 5. Do tego GT8N+GT8SU to 31+1, nie 32+1

Jak napisałem, jest duża szansa na to, iż 105Na na "49" będzie zastępowane przez NGT6, ale podejrzewam, że będzie to tylko dopuszczenie (jak obecnie GT8N) i planowo będą tam posyłane składy.Ydhflx pisze: 05 mar 2025, 21:50
Z zacytowanym zdaniem z podsumowania się nie zgadzam. Absurdem by było jakby 2x 105Na miały wykorzystanie 100%, a E1 łącznie 8/18, 44%, a w tym samym czasie NGT6 czy EU8N radośnie sobie stały w zajezdni. W szczególności, na 75 powinno być maks. 1 lub 2 brygady E1+C3 (jeśli MPK utrzymuje, że muszą jeździć żeby się nie zepsuły) - resztę zastąpić przez EU8N albo NGT6; pojemnościowo i tak w obecnym rozkładzie połowa brygad to 26m. Podobnie jeśli 2x 105Na, jak przecierak na 13 musi jeździć to niech sobie jeździ, ale przy wykorzystaniu NGT6 na poziomie 54% powinny one trafić na obie brygady Konstalowe na 49.
Rozumiem że są cięcie i ogólna liczba brygad spada, ale właśnie tym bardziej najpierw powinniśmy zmniejszać użycie starszych tramwajów (wysokopodłogowych, bez klimy), potem nowszych (z tymi rzeczami).
Dodatkowo, żeby tą ostatnią brygadę 32m na 24 zastąpić Pesą, wykorzystanie RG musiało by wynosić 11/14 czyli 78% - powinno być to robialne.
"75" obecnie ma tylko 2 brygady na 9 obsługiwane przez EU8N, pozostałe są obsadzone E1+c3, być może jednak ilość niskowejściowców się zwiększy.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W takim razie być może warto zmienić politykę taborową, a jeżeli jest to "niemożliwe", przeprowadzić czystki wśród osób decyzyjnych w MPK? Absurdalna idea nie powinna być ważniejsza od komfortu (a więc i opinii o komunikacji miejskiej) tysięcy pasażerów.LLoan pisze: 05 mar 2025, 22:33 Pełna zgoda, nie jest to układ optymalny. Jak jednak wspomniałeś, przy obecnej strategii taborowej nie ma szans na ustępstwa, stąd taka a nie inna prognoza.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Po co ten przecierak na 13 jak nie kończy się zimą?
A odnośnie 10 składów wiedeńskich na 75. Od poniedziałku do piątku jeden na A, drugi na B. W ciągu tygodnia wyjadą wszystkie i tylko jedna brygada.
A odnośnie 10 składów wiedeńskich na 75. Od poniedziałku do piątku jeden na A, drugi na B. W ciągu tygodnia wyjadą wszystkie i tylko jedna brygada.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ograniczenie o 20 brygad tramwajowych a nawet większe będzie trwać przez wiele miesięcy. Przez cały obecny rok i następny aż do zakończenia remontu Starowiślnej gdzieś w 2027 roku. czyli prawie do dostaw nowych wagonów. Cały czas linia '19' będzie pewnie zawieszona, '13' ograniczona. Nieprędko też powróci '2'. Zatem wiednie mogliby odstawić już od soboty, bo tak naprawdę nie będą potrzebne. Nawet otwarcie Mistrzejowic w 2026 nie pozwoli na zbliżenie się do poziomu 250 brygad. ZTP znalazł sposób na załatanie dziury budżetowej. Remonty i ograniczenia. Ludzie będą musieli ścieśnić się w innych liniach autobusowych i tramwajowych aby dojechać do celu.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ograniczenie liczby brygad sprawia, że na pozostałych liniach przydałby się większy tabor. Na pewno od soboty odstawić można wiedniozłom solowy oraz 2x105Na, jednak dłuższe tramwaje będą potrzebne jak nigdy wcześniej (co nie znaczy, że MPK będzie je chętnie wysyłać).impuls pisze: 06 mar 2025, 9:06 Zatem wiednie mogliby odstawić już od soboty, bo tak naprawdę nie będą potrzebne.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Po ogłoszeniu faktycznej ilości brygad linia 13 pięć, 8 piętnaście, 71 dziewięć, 1 osiem, 78 pięć, 18 dziewięć, 76 sześć. Na pozostałych liniach przydział jest taki sam jak przed remontem poza 20 na której będzie więcej Bombardierów.
Prognoza rozdziału taboru od 17.03.2025 w DP (remont Franciszkańskiej):
"1" - 6xRF, 2xHK(2k)
"3" - 10xHY, 4xRY
"4" - 7xHG, 2xRG
"5" - 7xRF
"8" - 2xHY, 13xRY
"9" - 5xHY, 3xRY
"10" - 6xHY, 4xRY
"11" - 2xHL, 5xRP
"13" - 1xRZ(2), 4xRP
"14" - 9xHY
"17" - 1xHL, 6xRP
"18" - 2xHY, 7xRY
"20" - 2xHL, 10xRP
"21" - 3xHW(s), 2xHK(1k), 1xHL
"22" - 9xHY, 2xRY
"24" - 5xRG, 2xRY, 1xHY
"49" - 2xRZ(2), 4xHL
"50" - 15xHY, 10xRY
"52" - 5xRZ(3), 3xRG, 9xHG, 2xHY
"71" - 9xRF,
"75" - 6xHW(c3), 3xHL
"76" - 3xHL, 3xRP
"78" - 5xHY
"R" - 4xHL, 2xRF, 1xRP
Wykorzystanie:
RF: 24/31+1 = 77%/75%
RP: 29/50 = 54%
RZ(2): 3/3 = 100%
RZ(3): 5/8 = 63%
RY: 45/55 = 82%
RG: 10/14 = 71%
HL: 20/40 = 50%
HK(2k): 2/5 = 40%
HK(1k): 2/6 = 33%
HW(s): 3/8 = 38%
HW(c3): 6/10 = 60%
HY: 66/80 = 82%
HG: 16/23 = 70%
Będzie 231 brygad a było 253. Spadek o 9%
Prognoza rozdziału taboru od 17.03.2025 w DP (remont Franciszkańskiej):
"1" - 6xRF, 2xHK(2k)
"3" - 10xHY, 4xRY
"4" - 7xHG, 2xRG
"5" - 7xRF
"8" - 2xHY, 13xRY
"9" - 5xHY, 3xRY
"10" - 6xHY, 4xRY
"11" - 2xHL, 5xRP
"13" - 1xRZ(2), 4xRP
"14" - 9xHY
"17" - 1xHL, 6xRP
"18" - 2xHY, 7xRY
"20" - 2xHL, 10xRP
"21" - 3xHW(s), 2xHK(1k), 1xHL
"22" - 9xHY, 2xRY
"24" - 5xRG, 2xRY, 1xHY
"49" - 2xRZ(2), 4xHL
"50" - 15xHY, 10xRY
"52" - 5xRZ(3), 3xRG, 9xHG, 2xHY
"71" - 9xRF,
"75" - 6xHW(c3), 3xHL
"76" - 3xHL, 3xRP
"78" - 5xHY
"R" - 4xHL, 2xRF, 1xRP
Wykorzystanie:
RF: 24/31+1 = 77%/75%
RP: 29/50 = 54%
RZ(2): 3/3 = 100%
RZ(3): 5/8 = 63%
RY: 45/55 = 82%
RG: 10/14 = 71%
HL: 20/40 = 50%
HK(2k): 2/5 = 40%
HK(1k): 2/6 = 33%
HW(s): 3/8 = 38%
HW(c3): 6/10 = 60%
HY: 66/80 = 82%
HG: 16/23 = 70%
Będzie 231 brygad a było 253. Spadek o 9%
-
- Pasażer
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli najbardziej niezawodnym rodzajem taboru w Krakowie są składy konstali, zakłada się wykorzystanie 100%.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jest różnie pojawiały się wszystkie trzy składy, dwa lub jeden. Teraz będzie pewnie podobnie, choć może od połowy kwietnia na '13' już nie będą wysyłać przecieraka.maszynista pisze: 15 mar 2025, 10:58 Czyli najbardziej niezawodnym rodzajem taboru w Krakowie są składy konstali, zakłada się wykorzystanie 100%.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przy tak niskim wykorzystaniu NGT6 jest szansa że na 49 oraz MOŻE na 13 jednak nie będą się pojawiały 105tki tylko Bombki.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Niskie wykorzystanie będzie co najmniej do otwarcia nowej trasy na Mistrzejowice. Zatem składy są niepotrzebne. Ktoś już pisał, że w dni świąteczne nie ma przecieraka na '13' to dlaczego musi być w dni powszednie. Mamy 333 pociągi plus trzy GT8SU w przystosowaniu. Rezerwa jest ogromna do obsługi 231 brygad w dni powszednie. Każdego roku są kasacje i drobne na pewno będą również w tym roku. Zwykle kasują na części pojedyncze egzemplarze każdego roku. Myślę, że przynajmniej jeden skład zejdzie aby zrobić miejsce wprowadzanym GT8SU.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dla mnie to i tak jest kuriozum, że prawie połowa niskopodłogowych NGT6 zapełnia plac zajezdni, a pasazerowie 13 lub 49 jeżdżą złomami, które przecierają, ale chyba cierpliwość pasażerów.
To samo tyczy się 21 gdzie muszą obiekty muzealne kursować, a połowa EU8N odpoczywa w zajezdni. Odnośnie przecierania to jest dostęp do prognozy pogody i gdy nie ma spadków poniżej zera to spokojnie można pozostawić przecierak w zajezdni.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Mati857 i 1 gość