Już tylko 1 brygada podmienia 62 z 52 i jest to PodgórzeJelczyk pisze: 05 kwie 2025, 22:52 W ogóle to nie rozumiem dlaczego 62 podmienia brygady na 52, zamiast 21 gdzie jest ta sama wielkość taboru. Mogłoby takie 62 podmieniać chociaż w piątki i weekendy wysokie 21.
Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jaki to ma związek z tym, że na 99,9% Twoich postów o nowych tramwajach dla Krakowa to jest jechanie po Pesie.Bayer2003 pisze: 28 mar 2025, 12:04 Ponadto w wymienionych przez Ciebie miastach tramwaje PESY nie mają ponad 40 metrów długości, więc konstrukcja dla Krakowa znowu będzie prototypem, co nie wróży nic dobrego.

To samo było z Gammami, że łolaboga, prototypy, ale będzie syf. Gammy jeżdżą w Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu (i to teraz przychodzą nowe wagony typu LF04ACBD) oraz GOP-ie, i nie słyszałem, żeby było coś nie tak.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jelczyk pisze: 05 kwie 2025, 22:52 W ogóle to nie rozumiem dlaczego 62 podmienia brygady na 52, zamiast 21 gdzie jest ta sama wielkość taboru. Mogłoby takie 62 podmieniać chociaż w piątki i weekendy wysokie 21.
Jeśli chodzi o 62 to jest to tylko jedna brygada, ale większy problem jest na 64 gdzie aż EU8N z Huty jeżdżą od 21, w okresie kiedy sporo mieszkańców wraca z centrum do domów. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokładnie te same tramwaje pojechały na 3 brygady 21 zamiast 52, ale MPK woli oszczędzać kosztem pasażerów.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może być 64. Ogólnie uważam, że EU powinny podmieniać EU, a nie najdłuższe wagony. Zwłaszcza, że przy piątku wieczorem ruch z/do rynku jest spory.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Optymalizacja kosztów, wiadomo że późnym wieczorem jest mniej pasażerów niż w ciągu dnia, krakowiaki o 22:00 na 52 nie mają sensu. Bardzo dobrze że tak robią.Jelczyk pisze: 05 kwie 2025, 22:52 W ogóle to nie rozumiem dlaczego 62 podmienia brygady na 52, zamiast 21 gdzie jest ta sama wielkość taboru. Mogłoby takie 62 podmieniać chociaż w piątki i weekendy wysokie 21.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zazwyczaj tak, jednak linie jadące przez centrum w czwartkowe, piątkowe i sobotnie wieczory bywają bardzo tłoczne. "52" w szczególności jako łącząca Rynek, Kazimierz i dużą sypialnię studencką jaką jest Ruczaj. EU8N na "52" w te wieczory to jednak trochę mało, bywa bardzo tłoczno.miki3uwu pisze: 06 kwie 2025, 10:21Optymalizacja kosztów, wiadomo że późnym wieczorem jest mniej pasażerów niż w ciągu dnia, krakowiaki o 22:00 na 52 nie mają sensu.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dokładnie. Większość linii można zastąpić wieczorami krótszymi wagonami. Ale akurat 4/52 powinno się zostawiać w taborze mega do końca. Tak samo mogłoby być z autobusami (i tak było dawno temu). Są linie przegubowe które wieczorem wożą garstkę pasażerów. Również można by je zastąpić 12m autobusami. L
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W przypadku 52 może być z tym problem - Podgórze wystawia 8 brygad, z czego są 3 pesowe (1, 10 i 16) + 5 ufokowych (3, 6, 8, 14, 18).Kaszmir pisze: 05 kwie 2025, 21:13 Zwróciłem się do Wiceprezydenta Kracika z prośbą, by wieczorami na "52", "21" i "13" zostawały wyłącznie pojazdy niskopodłogowe, a wysokopodłogowce zjeżdżały do zajezdni:
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... RSy63uKZCl
Po godzinie 20.00 do zajezdni zjeżdżają trzy brygady (jedna Pesa 1, oraz dwa ufoki 3 i 6), a pozostałe 5 brygad (2 pesy - 10 i 16 oraz 3 ufoki - 8, 14, 18) robi jeszcze jedno kółko. Nawet gdyby zamienić brygadę 1, żeby była obstawiona ufokiem, a w zamian Pesę wysłać np. na brygadę 14 (przedostatni kurs z Piastów) - to i tak w dalszym ciągu ostatnie kółko muszą zrobić dwa ufoki. Bo skąd wziąć te dwie dodatkowe podgórskie Pesy na brygady 8 i 18?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Troszkę Cię tu nie rozumiem bo wiadomo, że w ramach tego postulatu zakładamy pewne przestawienia brygad. Przykładowo brygada X obsługiwana przez PT zamiast jeździć do 22-23, może skończyć o 20, a w zamian brygada Y z PH zamiast do 20 może pojeździć do końca wieczora. Do tego MPK może też zrobić łączenia.suchy pisze: 06 kwie 2025, 13:25W przypadku 52 może być z tym problem - Podgórze wystawia 8 brygad, z czego są 3 pesowe (1, 10 i 16) + 5 ufokowych (3, 6, 8, 14, 18).
Po godzinie 20.00 do zajezdni zjeżdżają trzy brygady (jedna Pesa 1, oraz dwa ufoki 3 i 6), a pozostałe 5 brygad (2 pesy - 10 i 16 oraz 3 ufoki - 8, 14, 18) robi jeszcze jedno kółko. Nawet gdyby zamienić brygadę 1, żeby była obstawiona ufokiem, a w zamian Pesę wysłać np. na brygadę 14 (przedostatni kurs z Piastów) - to i tak w dalszym ciągu ostatnie kółko muszą zrobić dwa ufoki. Bo skąd wziąć te dwie dodatkowe podgórskie Pesy na brygady 8 i 18?
Zresztą na początek dużym krokiem będzie nawet poprawa tych prostszych przypadków - pozbycie się jednego trójskładu z "52" (w zamian za podgórską Pesę), wieczornego 2x105Na z "13" i wieczornych E1 z "21". Jeśli jest wola, to da się załatwić w miarę szybko i sprawnie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W przypadku linii 13 trzeba się zastanowić, czy tzw. przecierak jest w ogóle potrzebny przez najbliższe miesiące. A jak MPK już musi wysyłać Konstale w liczbie trzech to może warto coś pozmieniać i puścić trzeciego Konstala na jeszcze jedną brygadę 49 lub 75.
W kwestii 21, po zjeżdża sporo wagonów z miasta do PH, a wieczorem część kursów kończy na Kopcu Wandy, więc podmiany nie są problemem i mogą jeździć same EU8N. Jednak widuję linię 21 w szczycie i tabor 20-metrowy jest za mały, przynajmniej między os. Na Skarpie a Kleeberga.
W kwestii 52, to naprawdę jakby na jednym kółku pojechał niski tabor 33-metrowy, to nic by się nie stało nawet w piątek.
W kwestii 21, po zjeżdża sporo wagonów z miasta do PH, a wieczorem część kursów kończy na Kopcu Wandy, więc podmiany nie są problemem i mogą jeździć same EU8N. Jednak widuję linię 21 w szczycie i tabor 20-metrowy jest za mały, przynajmniej między os. Na Skarpie a Kleeberga.
W kwestii 52, to naprawdę jakby na jednym kółku pojechał niski tabor 33-metrowy, to nic by się nie stało nawet w piątek.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Gdyby zamienili ufoki z '52' na pięć krakowiaków na '24'. Kursujące na '24' w godzinach poza szczytem mogliby podmieniać szczytowymi '50'-ki. Efekt Ufoki jeździłyby tylko w godzinach szczytu, na '24' niska podłoga poza szczytem i trzy brygady całodzienne. '52' w pełni niskopodłogowe.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wpierw miałem napisać, że na Kurdwanowie będzie płacz i oburzenie.
Ale obecnie 15 z 18 wysokich brygad pojawia się pomiędzy Rondem Kocmyrzowskim i Rondem Hipokratesa. Więc lepiej poprawić sytuację w Nowej Hucie, nawet kosztem trasy na której od lat jest 100% wysokiej podłogi.
Protestującym z Kurdwanowa można odpowiedzieć, że miasto dba o równomierne rozłożenie kursów z wysoką podłogą, w celu braku dyskryminacji mieszkańców innej części miasta.
Ale obecnie 15 z 18 wysokich brygad pojawia się pomiędzy Rondem Kocmyrzowskim i Rondem Hipokratesa. Więc lepiej poprawić sytuację w Nowej Hucie, nawet kosztem trasy na której od lat jest 100% wysokiej podłogi.
Protestującym z Kurdwanowa można odpowiedzieć, że miasto dba o równomierne rozłożenie kursów z wysoką podłogą, w celu braku dyskryminacji mieszkańców innej części miasta.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No taki byłby problem, że obecnie brygady 52 z PT zaczynają i kończą na Makach, a brygady 52 z PH zaczynają i kończą na Piastów.Kaszmir pisze: 07 kwie 2025, 14:53 Troszkę Cię tu nie rozumiem bo wiadomo, że w ramach tego postulatu zakładamy pewne przestawienia brygad. Przykładowo brygada X obsługiwana przez PT zamiast jeździć do 22-23, może skończyć o 20, a w zamian brygada Y z PH zamiast do 20 może pojeździć do końca wieczora. Do tego MPK może też zrobić łączenia.
Zresztą na początek dużym krokiem będzie nawet poprawa tych prostszych przypadków - pozbycie się jednego trójskładu z "52" (w zamian za podgórską Pesę), wieczornego 2x105Na z "13" i wieczornych E1 z "21". Jeśli jest wola, to da się załatwić w miarę szybko i sprawnie.
Jak dokonasz podmiany kursów między zajezdniami, to brygada X z Podgórza zjedzie do zajezdni, a brygada Y z Huty będzie jeździć za niego - czyli rozkładowo skończy na Czerwonych Makach i będzie musiała zjeżdżać przez CAŁE MIASTO do Huty.
Tutaj masz przykład - brygada 52-14:
- przyjazd na Piastów 20.04, odjazd na Maki 20.25.
Podmianę musiałbyś dokonać z 52-15 (przyjazd na Piastów 20.11, zjazd do zajezdni 20.31). Tylko teraz po 1 - ufok musiałby zjeżdżać z Piastów przez całe miasto do PT (ponad 15km)


- z Piastów o 20.25
- z Maków o 21.34
- przedostatni rozkładowy kurs z Piastów o 22.38.
Wtedy hucka brygada skończy pracę o 23.31 na Makach, gdzie będzie musiał jeszcze stać i czekać ok. 40 minut na możliwość zjazdu (przypominam, że wagony z Podgórza stoją po 40-50 minut na pętlach do zjazdu - więc przed tym 52 będzie stała jeszcze 18tka, która rusza do PT o godzinie 0.09).
No i teraz jeszcze prawie 50 minut i 15 km jazdy przed naszym 52-15 i już o 1.00 w nocy zamelduje się na zajezdni PH

No chyba, że wytniemy z rozkładu ten kurs o 22.38 z Piastów na Maki (tak żeby brygada hucka zakończyła pracę na Piastów) - pasażerowie będą pewnie wniebowzięci 43 minutową dziurą w rozkładzie pomiędzy 22.18 (brygada 52-10) a 23.02 (brygada 52-16)

-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z czego to wynika?suchy pisze: 07 kwie 2025, 20:52 [...](przypominam, że wagony z Podgórza stoją po 40-50 minut na pętlach do zjazdu[...]
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obstawiam, że z lokalizacji zajezdni i braku przepustowości jej wjazdów/wyjazdów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Gruby Rysiek i 3 gości