- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1284
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 01 maja 2025, 17:34
MichalTyniec pisze: 01 maja 2025, 11:14
Ostatnio jechałem "203"z makow to afera już była słyszalna odkąd wysiadłem z tramwaju,gość wsiadł z zepsutym rowerem chciał podjechać na winnicka bo mu padł rower,autobus pusty ale kierowca upiera się że nie,skończylo się na uprzejmościach i spóźnieniu 5 minut na wyjeździe,ledwo przejechaliśmy na następny przystanek to samo,dwóch chłopaków pakuje się z rowerami i oczywiście niechca wysiąść bo przecież nikomu nie utrudniają i trzymają,oczywiście pusty bo góra 4 osoby w autobusie,następne 10 minut stania i wysiedli dopiero jak kierowca powiedział że dzwoni na policję,to jest paranoja jakaś i z przejazdu który miał trwać 15 minut zrobiło się 30,to że ten syf Autosan niema homologacji to jeszcze rozumiem ale reszta ludzi napewno nie
No to tutaj tak z ciekawości, skoro rower był zepsuty, a autobus pusty, to w czym ten rower niby przeszkadzał?

-
Jelczyk
- Ekspert
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Jelczyk » 01 maja 2025, 18:25
tomek_m pisze: 01 maja 2025, 16:59
Z Krakowa do Michałowic prawie cały czas pod górę? No nie żartuj. Wyzwaniem jest jazda z Michałowic do Krakowa. Tu masz cały czas pod górę, a wyzwaniem są "serpentyny". Z Krakowa do Michałowic to z "górki na pazurki" Nie raz robię tą trasę rowerem i wiem w którą stronę jest wyzwanie a w którą nie.

A co do przewozów rowerów w KMK, to zdecydowanie powinno być więcej autobusów albo z przyczepką albo z bagażnikiem dla rowerów na Aglomerację. Oraz możliwość załadunku roweru nie tylko na początkowym i końcowym przystanku, ale przynajmniej jeszcze na którymś z przystanków w środku trasy.
W kierunku Michałowic takim idealnym kandydatem na obsługę autobusem z bagażnikiem/przyczepką byłaby linia 277.
Kiedyś były bagażniki zamontowane na większej ilości autobusów i porrzucane po aglomeracji. Kursy zaznaczone w rozkładach. Tak jak mówisz oznaczyć przystanki na których jest dopuszczone zabieranie i tyle. Temat rozwiązany.
-
fubukiers
- Specjalista
- Posty: 204
- Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
-
Kontakt:
Post
autor: fubukiers » 01 maja 2025, 18:39
tomek_m pisze: 01 maja 2025, 16:59
Wyzwaniem jest jazda z Michałowic do Krakowa. Tu masz cały czas pod górę, a wyzwaniem są "serpentyny".
Zależy o których Michałowicach mówimy, bo ja jeżdżę na ulicę graniczną i ona jest położona wyżej niż centrum Michałowic. Bo jeśli się nie jedzie do centrum Michałowic, a na graniczną to akurat jest całkiem sporo pod górkę. A do krakowa z górki.
-
MichalTyniec
- Ekspert
- Posty: 723
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Post
autor: MichalTyniec » 02 maja 2025, 4:16
kot_feliks pisze: 01 maja 2025, 17:34
No to tutaj tak z ciekawości, skoro rower był zepsuty, a autobus pusty, to w czym ten rower niby przeszkadzał?
Bo autobus nieprzystosowany do przewożenia roweru,taka argumentacja
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1284
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 02 maja 2025, 14:02
A skąd pasażer ma wiedzieć, który autobus jest / nie jest przystosowany do przewozu rowerów i który autobus przewoźnik wyśle na dany kurs? Wg. regulaminu w takiej sytuacji pasażer rower powinien móc przewieźć, identyczne info jest zresztą kolportowane na stronach miejskich itd...
Swoją drogą na ww ZTP jet nawet "przewodnik pasażera", gdzie jest wprost fragment o rowerach "Zabierz ze sobą rower"

-
GoMeZz391
- Moderator globalny
- Posty: 1416
- Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
-
Kontakt:
Post
autor: GoMeZz391 » 02 maja 2025, 15:52
Parówczak pisze: 01 maja 2025, 12:29
Potrzebne jednoznaczne przepisy. Bez pola do interpretacji. Wtedy nie będzie afer. Konfliktów z kierowcami. Będą jasne bezpośrednie przepisy. Określamy jasno. Precyzyjnie. Dopuszczony przewóz jednego roweru. Określone miejsce w pojeździe. Obowiązek trzymania roweru. Najlepiej jeszcze doposażyć w homologowany uchwyt. Szczegółowy zapis o pierwszeństwo wózków. Informacja w rzeźni. Szczegółowy zapis o zapełnieniu. Zapis o obowiązku opuszczenia pojazdu w takich sytuacjach. Część pojazdów ma za małą rzeźnie. Np NGT6, Autosan, MAN ma mniejszą długość niż rower. Tam powinien być zakaz. Tylko tak osiągniemy kompromis. Pogodzimy awaryjne sytuacje z bezpieczeństwem. Ilości wózków pasażerowie nie przestrzegają. Sprawdźcie co się dzieje w 134.
Jeśli chodzi o te MANy KTRa, to spokojnie idzie ustawić tam bezpiecznie rower, tylko wprowadzając go, musisz się trochę pokombinować i wprowadzić pod kątem.
Ostatnio w 278 przewoziłem po awarii swój do serwisu i bez problemu wprowadziłem i ustawiłem go.
Jelczyk pisze: 01 maja 2025, 18:25
Kiedyś były bagażniki zamontowane na większej ilości autobusów i porrzucane po aglomeracji. Kursy zaznaczone w rozkładach. Tak jak mówisz oznaczyć przystanki na których jest dopuszczone zabieranie i tyle. Temat rozwiązany.
W sezonie letnim to praktycznie wszystkie linie docierające do Gminy Zabierzów + 310 i 230 mogłyby mieć zamontowane bagażniki, najlepiej, aby na każdym stałym przystanku, pasażer/osoba do tego wyznaczona mógł go zapiąć/odpiąć.
Z innych to 301, 304 linie, z sąsiednich gmin kursujące do wielu wiosek z których mamy dostęp do dolinek podrakowskich.
-
mems
- Specjalista
- Posty: 233
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Post
autor: mems » 02 maja 2025, 23:11
GoMeZz391 pisze: 02 maja 2025, 15:52
Jeśli chodzi o te MANy KTRa, to spokojnie idzie ustawić tam bezpiecznie rower, tylko wprowadzając go, musisz się trochę pokombinować i wprowadzić pod kątem.
Ostatnio w 278 przewoziłem po awarii swój do serwisu i bez problemu wprowadziłem i ustawiłem go.
Z moich obserwacji wynika, że w tych MANach to na ogół pasażerowie trzymają rowery przy biletomacie, bo inaczej nie wejdzie bez blokowania przejścia. Dodatkowo w nowych dwudrzwiowych SU IV sytuacja jest jeszcze gorsza, bo tam rzeźnia jest naprawdę malutka i zupełnie nieprzystosowana do przewozu rowerów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], STADLER Tango i 2 gości