SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
krakus
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: krakus » 08 lut 2024, 22:13

Castrosua pisze: 08 lut 2024, 21:57 No, ale wtedy łatwiej by było bez sentymentu się pożegnać z E1 już kilka lat temu. A nie mówić, że mamy odnowiony tramwaj i tyle kasy władowalismy, to musi teraz pojeździć by się zwróciło.

Tak samo teraz jest z GT8 z 1975 roku. Ma nowy człon, wymienione wnętrze, niski człon, to szkoda złomować, a wagon ma prawie 50 lat. Licząc, że jest ,,nowy" z TR, to pewnie dożyje 65 lat jak nie więcej.

Historia powtarza się, tak samo jak z modernizacją Wiedeńczyków.
Z wiedeńskim szrotem początkowo założenie było, że pojeżdżą z 6-7 lat i na złom, ale coś tymczasowego przerodziło się w 20 lat eksploatacji :D

Co do GT8 to ostatnie sprowadzone sztuki są w dobrym stanie, szczególnie podwozie czego nie można powiedzieć o Konstalach czy niektórych Pesozłomach...

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Castrosua » 08 lut 2024, 22:31

Bayer2003 pisze: 04 lut 2024, 21:37 Marnowanie farby, szpachli i roboczogodzin. Od ponad 3 lat na remont czeka odstawiony HK458 z niskim członem. Rozumiem, że MPK zna lepiej potrzeby pasażerów linii takich jak "16" czy "21", remontując dla nich E1 zamiast N8S?
Nie wiem, czy wiesz i czy jest to aktualne, ale wagon po zdjęciu reklamy na koszt zamawiającego, ma mieć przywrócone barwy zakładowe?

Więc wg mnie bardzo dobrze, że oklejają wiedeńczyki, bo poprawia to choć trochę ich wygląd, wpierw zakrywa rdzę, a później dostaje nowy lakier.

Rozumiem Twoją niechęć do E1 i Zarządu MPK, ale tutaj akurat widać, że głowa komuś pracuje.

tomek_m
Ekspert
Posty: 511
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: tomek_m » 18 lut 2024, 16:09

Taki dokumentalny film z 1970 roku i znajomy pojazd w 5:24 ;)
https://youtu.be/ExTxzgESCH0?si=9WSNLvVssejxGI2X

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 14 wrz 2024, 0:38

Na ślepe tory koło szlifierni (krzaki) skierowali HW140, HW121+HB521, HW126+HB526. Stoją tam z opuszczonymi pantografami. Prawdopodobnie są niesprawne i czasowo wyłączone z eksploatacji. Czy powrócą jeszcze tego nie wiem. HW118 pełni obecnie rolę Holownika i też nie wozi pasażerów. Dość długo pod wiatą stoi HW124. Część składów E1+c3 chyba potraciło nadajniki i są niewidoczne w systemie na '75'. Na pewno nie ma nadajnika HW148 ale jeździ. Składy E1+c3 powinny być na pięciu brygadach "75" a wyświetlają się zwykle dwie lub trzy brygady.

anonim_048
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: anonim_048 » 14 wrz 2024, 1:39

164 też na pewno nie widać na mapie. Z 126 to coś świeżego, bo jeździł jeszcze kilka dni temu.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 27 wrz 2024, 10:44

https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html

Pojawił się dziwny przetarg na pozbycie się części do E1 i c3. Nie wiem komu będą potrzebne takie części? Na uwagę zasługuje fakt, że powoli eksploatacja tych wagonów dobiega końca, gdyż opróżniają magazyny od nadmiaru części zamiennych do tych wagonów.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 27 wrz 2024, 10:48

impuls pisze: 27 wrz 2024, 10:44 https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html

Pojawił się dziwny przetarg na pozbycie się części do E1 i c3. Nie wiem komu będą potrzebne takie części? Na uwagę zasługuje fakt, że powoli eksploatacja tych wagonów dobiega końca, gdyż opróżniają magazyny od nadmiaru części zamiennych do tych wagonów.
Dwa tramwaje tego typu (na stanie jest też trzeci, odstawiony) eksploatuje ciągle rumuńska Brăila. Nie wiem jednak czy będą oni zainteresowani złożeniem oferty, a innych potencjalnych nabywców brak.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: suchy » 27 wrz 2024, 11:05

Może Wiedeń odkupi? Przecież mają jeszcze wozy E2-C5, a podejrzewam że niektóre elementy powinny pasować do obydwu typów wagonów ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 31 sty 2025, 23:37

Wybuchowy tramwaj z Dąbia stracił elektronikę i automat biletowy. Raczej już drugi raz nie wybuchnie, chyba że w piecu w jakiejś Hucie. Stał dość długo na żeberkach obok HW144, HK458 i HB544. Nadal tam stoi, pantograf opuszczony, tylko został rozbrojony. Po zawieszeniu "16" nie za bardzo mają co robić z nadmiarem E1 solo. A "16" -a już nie wróci w kształcie sprzed zawieszenia. Jedyną linią na którą mogą wysłać E1 solo jest "21" na trzy brygady. Zatem do jej obsługi pozostanie siedem wagonów - nadal za dużo.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 01 lut 2025, 9:59

impuls pisze: 31 sty 2025, 23:37 Wybuchowy tramwaj z Dąbia stracił elektronikę i automat biletowy. Raczej już drugi raz nie wybuchnie, chyba że w piecu w jakiejś Hucie. Stał dość długo na żeberkach obok HW144, HK458 i HB544. Nadal tam stoi, pantograf opuszczony, tylko został rozbrojony. Po zawieszeniu "16" nie za bardzo mają co robić z nadmiarem E1 solo. A "16" -a już nie wróci w kształcie sprzed zawieszenia. Jedyną linią na którą mogą wysłać E1 solo jest "21" na trzy brygady. Zatem do jej obsługi pozostanie siedem wagonów - nadal za dużo.
Mam nadzieję, że chodzi o planowane przedłużenie "16", a nie jej likwidację lub całkowitą zmianę trasy?

Jeżeli chodzi o "21", po przekierowaniu "52" przez Meissnera, na linię tą spadnie całość potoków pasażerskich z Piastów w stronę Bieńczyc, aż do Ronda Kocmyrzowskiego. 20-metrowe tramwaje na pewno nie dadzą sobie rady z przewiezieniem tylu pasażerów, więc niedługo solowe E1 mogą okazać się całkowicie zbędne. Po raz kolejny widać tutaj błędną politykę taborową MPK - po oddaniu Meissnera nasili się problem braku tramwajów przynajmniej średniej pojemności (33m). Skoro E1 i tak po dostarczeniu Stadlerów nie zostały wycofane, lepiej byłoby gdyby wszystkie jeździły z doczepami c3. Niestety doczepy kasowano przynajmniej równie ochoczo jak wagony silnikowe, przez co po oddaniu Meissnera przewoźnik obudzi się z ręką w nocniku - z brakami w taborze przynajmniej 33-metrowym i kilkoma całkowicie zbędnymi 20-metrowcami, których nie będzie gdzie kierować.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kucyk » 01 lut 2025, 11:59

Bayer2003 pisze: 01 lut 2025, 9:59 Mam nadzieję, że chodzi o planowane przedłużenie "16", a nie jej likwidację lub całkowitą zmianę trasy?

Jeżeli chodzi o "21", po przekierowaniu "52" przez Meissnera, na linię tą spadnie całość potoków pasażerskich z Piastów w stronę Bieńczyc, aż do Ronda Kocmyrzowskiego. 20-metrowe tramwaje na pewno nie dadzą sobie rady z przewiezieniem tylu pasażerów, więc niedługo solowe E1 mogą okazać się całkowicie zbędne. Po raz kolejny widać tutaj błędną politykę taborową MPK - po oddaniu Meissnera nasili się problem braku tramwajów przynajmniej średniej pojemności (33m). Skoro E1 i tak po dostarczeniu Stadlerów nie zostały wycofane, lepiej byłoby gdyby wszystkie jeździły z doczepami c3. Niestety doczepy kasowano przynajmniej równie ochoczo jak wagony silnikowe, przez co po oddaniu Meissnera przewoźnik obudzi się z ręką w nocniku - z brakami w taborze przynajmniej 33-metrowym i kilkoma całkowicie zbędnymi 20-metrowcami, których nie będzie gdzie kierować.
Nie jestem pewny w to co piszesz. Skoro są plany puszczenia nową trasą przez Meissnera "52", "12" oraz "16" to wychodzi na to, że "9" oraz "49" zapewnią połączenie Mogilskiej z Bieńczycką, Andersa i Mikołajczyka i Dunikowskiego. Przypuszczam że "9" z Ronda Hipokratesa zostanie skierowana do os. Piastów a "49" zostanie wydłużona z TAKW do Ronda Hipokratesa. Nie bez kozery "9" nie została przywrócona do nowej pętli w Mistrzejowicach. Przypuszczam tutaj celowe działanie. ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 01 lut 2025, 13:26

kucyk pisze: 01 lut 2025, 11:59 Nie jestem pewny w to co piszesz. Skoro są plany puszczenia nową trasą przez Meissnera "52", "12" oraz "16" to wychodzi na to, że "9" oraz "49" zapewnią połączenie Mogilskiej z Bieńczycką, Andersa i Mikołajczyka i Dunikowskiego. Przypuszczam że "9" z Ronda Hipokratesa zostanie skierowana do os. Piastów a "49" zostanie wydłużona z TAKW do Ronda Hipokratesa. Nie bez kozery "9" nie została przywrócona do nowej pętli w Mistrzejowicach. Przypuszczam tutaj celowe działanie. ;)
Pytanie skąd informacja o "12", "16" i "52"? Prognoza ruchu z 2021 roku na pewno jest już nieaktualna, zresztą zakłada ona znaczące przekroczenie przepustowości Mogilskiej, gdzie na pewno nie zmieści się dodatkowe 12 p/h. Być może na Piastów faktycznie trafi przekierowana "9", jednak są to na razie tylko domysły.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

anty_wiedenczyk
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: anty_wiedenczyk » 03 lut 2025, 8:05

impuls pisze: 31 sty 2025, 23:37 Wybuchowy tramwaj z Dąbia stracił elektronikę i automat biletowy. Raczej już drugi raz nie wybuchnie, chyba że w piecu w jakiejś Hucie. Stał dość długo na żeberkach obok HW144, HK458 i HB544. Nadal tam stoi, pantograf opuszczony, tylko został rozbrojony. Po zawieszeniu "16" nie za bardzo mają co robić z nadmiarem E1 solo. A "16" -a już nie wróci w kształcie sprzed zawieszenia. Jedyną linią na którą mogą wysłać E1 solo jest "21" na trzy brygady. Zatem do jej obsługi pozostanie siedem wagonów - nadal za dużo.
I jest to niewątpliwie świetna wiadomość! Mamy efekty kilkuletniej walki o likwidację tego egzemplarza, szkoda tylko, że zainteresowanie tematem przez media było nikłe, ale na szczęście pamięć mieszkańców o zdarzeniu na Dąbiu była ciągle żywa. Najpierw pojazd stracił doczepę i przestał być kierowany na linie magistralne, co oznaczało, że w ostatnim czasie na baczności musieli mieć się mieszkańcy Nowej Huty - pasażerowie "16" i "21" gdzie ten wóz można było spotkać. Cóż, "wiedeńców" w złym bądź niepokojącym stanie jest już na szczęście coraz mniej i pozostaje liczyć, że kolejnym do likwidacji będzie przeznaczony HW118.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 21 maja 2025, 20:53

Na betonie w Podgórzu stoi HB544. Prawdopodobnie w najbliższych dniach dowiozą też HW144. Oba wagony są skasowane i prowadzony jest przetarg na ich pozbycie. Ze względu na remont SO2, nie ma gdzie teraz w Hucie wykolejać tych wagonów.

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: judash » 22 maja 2025, 9:59

No właśnie zniknęły złomy stojące obok HK458, który z dnia na dzień wygląda coraz gorzej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości