RF330 już przechodzi odbiory i testy w systemie GPS. Stał razem z innymi wagonami na torach odstawczych. Może pojawić się liniowo już w najbliższych dniach. Według słów Szefa TR RF331 ma wyjechać w październiku. Natomiast jeden z wymienionych Stadlerów nie ma dwóch skrajnych wózków i stoją tak całe wakacje aż do teraz.Bayer2003 pisze: 22 wrz 2024, 17:59 Przy okazji dzisiejszej parady tramwajów można było wejść do Zajezdni Podgórze i zaobserwować stan części taboru. Odstawione bez jednego wózka stoją RY828, RY836 oraz RY899. W jednej z hal TR stoi wyglądający na ukończonego RF331. RF330 niestety nie widziałem.
PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
file:///C:/Users/artmu/Downloads/Copy%20of%20SWZ%20(ZALP%20-%20ZP25000728%20-%201%20-%20A1)%20-%201.pdf
Jest pierwszy przetarg na prace remontowe w Zajezdni Podgórze. Chodzi o dwa tory Hali TT 6 i 7 ( pierwszy tor jest najbliżej Łagiewnik a 10 najbliżej TR. zatem chodzi tory w drugiej części Hali) oraz tory 11-13 te przylegające do TT pomiędzy TR. Będzie mur oporowy pomiędzy torami 13 i 14 torem. Ma to związek z załadunkiem i wyładunkiem tramwajów tak aby to oddzielić. To będzie remont 1/5 zajezdni. Muszą trochę wagonów na 6 miesięcy przenieść do Huty. Lub część wagonów będzie nocować na pętlach Makach czy Borku Fałęckim.
Jest pierwszy przetarg na prace remontowe w Zajezdni Podgórze. Chodzi o dwa tory Hali TT 6 i 7 ( pierwszy tor jest najbliżej Łagiewnik a 10 najbliżej TR. zatem chodzi tory w drugiej części Hali) oraz tory 11-13 te przylegające do TT pomiędzy TR. Będzie mur oporowy pomiędzy torami 13 i 14 torem. Ma to związek z załadunkiem i wyładunkiem tramwajów tak aby to oddzielić. To będzie remont 1/5 zajezdni. Muszą trochę wagonów na 6 miesięcy przenieść do Huty. Lub część wagonów będzie nocować na pętlach Makach czy Borku Fałęckim.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
impuls pisze: 29 sty 2025, 22:22 file:///C:/Users/artmu/Downloads/Copy%20of%20SWZ%20(ZALP%20-%20ZP25000728%20-%201%20-%20A1)%20-%201.pdf
Chyba dałeś przypadkiem link do pliku z kompa
ona/jej
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Tutaj jest ogólnie
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... owego.html
Dobrze jest otworzyć sobie
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... af719.html
W tym linku drugi od góry jest załącznik SWZ dobrze sobie go otworzyć są tam szczegółowe dane co będą robić.
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... owego.html
Dobrze jest otworzyć sobie
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... af719.html
W tym linku drugi od góry jest załącznik SWZ dobrze sobie go otworzyć są tam szczegółowe dane co będą robić.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Jest i kolejny przetarg:
https://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi- ... -toru.html
Tym razem przebudowa toru 28 (łuk między bramą przy ZUM, a wjazdem na zajezdnię), wymiana rozjazdów i nowe bramy dwuprzęsłowe.
https://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi- ... -toru.html
Tym razem przebudowa toru 28 (łuk między bramą przy ZUM, a wjazdem na zajezdnię), wymiana rozjazdów i nowe bramy dwuprzęsłowe.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
W przebudowie chodzi głównie o to, aby tramwaje z torów odstawczych torem obwodowym technicznym wewnątrz zajezdni dostały się bezpośrednio to Hali do torów 6-10. Obecnie muszą wyjechać Bramą II na Brożka na tory liniowe i ponownie wjechać Bramą I na teren Zajezdni, aby dostać się do Hali tory 6-10. W Hali tory 6-10 odbywają naprawy i remonty. I to jest uciążliwe, ponadto te wyjazdy często blokują ruch liniowy. Być może w tym roku będziemy świadkami przenosin taboru do Huty. Będą przez kilka lat teraz prowadzone remonty i rozbudowa Zajezdni. Nie pomieści tylu wagonów. Moim zdanie powinni przenieść ok. 20 -30 pociągów do Huty. Rozdzielenie GT8N byłoby najlepsze. Ale mogą też przenieść 105 -i lub jedną serię NGT6.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Przecież Hutę też remontowali kilka lat i nic nie było przenoszone do Podgórza. Prace wg dokumentacji mają być przecież wykonywane w wakacje (plik SWZ 9 oraz załącznik graficzny nr 11 Etapowanie):impuls pisze: 13 lut 2025, 13:36 W przebudowie chodzi głównie o to, aby tramwaje z torów odstawczych torem obwodowym technicznym wewnątrz zajezdni dostały się bezpośrednio to Hali do torów 6-10. Obecnie muszą wyjechać Bramą II na Brożka na tory liniowe i ponownie wjechać Bramą I na teren Zajezdni, aby dostać się do Hali tory 6-10. W Hali tory 6-10 odbywają naprawy i remonty. I to jest uciążliwe, ponadto te wyjazdy często blokują ruch liniowy. Być może w tym roku będziemy świadkami przenosin taboru do Huty. Będą przez kilka lat teraz prowadzone remonty i rozbudowa Zajezdni. Nie pomieści tylu wagonów. Moim zdanie powinni przenieść ok. 20 -30 pociągów do Huty. Rozdzielenie GT8N byłoby najlepsze. Ale mogą też przenieść 105 -i lub jedną serię NGT6.
- etap 1 (wymiana samego łuku przy płocie) - lipiec 2025
- etap 2 (wymiana zwrotnicy wjazdowej na tenże łuk) - po zakończeniu etapu 1, czas 48h (od piątkowego poranka do niedzieli wieczór),
- etap 3 (przebudowa torowiska szlakowego - wjazd oraz wyjazd z głównej bramy zajezdni) - sierpień 2025
- etap 4 (zabudowa zwrotnic pomiędzy zjazdem do zajezdni / torem obwodowym) - po zakończeniu etapu 3, czas jw. 48h (piątek-niedziela).
Więc najgorsze prace, które utrudnią pracę zajezdni, to 2 weekendy z wymianą zwrotnic oraz cały sierpień, gdzie będzie wymiana torowiska szlakowego (czyli brak zjazdu od strony Brożka + brak wyjazdu z torów 11-15).
Ale przecież na PT jest jeszcze drugi zjazd/wyjazd przez Rzemieślniczą - więc przez ten 1 miesiąc jakoś dadzą sobie radę (zwłaszcza że w wakacje wyjeżdża mniej brygad). Owszem, pewnie będzie to logistycznie skomplikowane, bo trzeba odwrócić kierunek ruchu na torach 16-27 i każdorazowo wcofywać wagony, tak żeby rano mogły wyjechać w kierunku Rzemieślniczej.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Ale powyżej masz drugi przetarg, gdzie pięć torów będą przebudowywać przez sześć miesięcy. W nocy zajęty każdy możliwy skrawek torów, zwrotnic, krzyżaków, pętla w Łagiewnikach. Jakakolwiek ingerencja to problem. Ponadto będzie mało miejsca do serwisowania wagonów, jak będą pruć pogłębiać i rozszerzać perony w Hali. Dlatego przenosiny wagonów do Huty powinny nastąpić.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
W poniedziałek 12.05 rozpoczyna się remont torów 6,7,11,12 i 13 na zajezdni Podgórze. W związku z tym część tramwajów będzie nocować na pętli Borek Fałęcki.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Czy jakaś ochrona będzie się kręcić wokół tych tramwajów odstawionych na noc, na pętli w Borku Fałęckim, aby np. pierwszy lepszy artysta z puszką farby w sprayu nie miał okazji pochwalić się szerszemu gronu mieszkańców swoim talentem?quartson pisze: 09 maja 2025, 14:46 W poniedziałek 12.05 rozpoczyna się remont torów 6,7,11,12 i 13 na zajezdni Podgórze. W związku z tym część tramwajów będzie nocować na pętli Borek Fałęcki.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Skoro na Łagiewnikach się kręci, to zapewne i na Borku tak będzie.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Dodatkowo do stanu dopisano kolejne dwa GT8SU. Żeberko po tyrystorze zajął Bombardier RP610. Jest szukanie miejsca a wagonów więcej. Nie ma też na razie kasacji.
Re: PT - Zajezdnia Podgórze [T]
Wygląda na to, że rozpoczęto kolejny planowany remont modernizację. Zdjęto sieć na torze równoległym do ulicy Brożka. Tor znajduje się na terenie Zajezdni zaraz przy płocie przy ulicy Brożka. Tor służy do nawracania po terenie zajezdni i niestety nie ma z niego połączenia do wjazdu na Halę tory 6-10. To właśnie ma się zmienić i mają całą iglicę wjazdową do Zajezdni przebudować. Po to, aby tramwaje nie musiały manewrować poza Zajezdnią aby dostać się do Hali do torów 6-10. Pewnie będą tramwaje przez jakiś czas zjeżdżać Rzemieślniczą i trochę trójkątować po terenie Zajezdni. Już teraz jest ciężko, bo trwa remont torów w Hali 6,7 i na zewnątrz 11,12,13. Czternaście tramwajów nocuje w Borku a sześć w Łagiewnikach. Często wagony lekcyjne wysyłane są do Huty na przechowanie np. obecnie RY825.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Jamnik i 1 gość