Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
fysztof
Ekspert
Posty: 945
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: fysztof » 24 cze 2025, 10:27

[sarkazm = on] Jest restrykcyjny, bo mi 'zabraniajo' w sprawie moich czterech kółek a ja mam konstytucję i basta. [sarkazm = off]
A że zdecydowanej większości osób SCT nie obejmie, nieważne. Ważne, że temat dotyczy ograniczania swobód właścicieli samochodów.
Tak szczerze, to liczę na cud, że wojewoda nie uwali uchwały. I mam nadzieję na drugi cud, to znaczy że ta strefa będzie w ogóle w jakikolwiek sposób nadzorowana. Bo prawdę mówiąc o to powinno być największe larum, bo w praktyce ta strefa będzie dziurawa jak sito... Widać, jak to działa na przykład w strefie B, ile tam pojazdów bez uprawnień wjeżdżało i pewnie nadal wjeżdża. Na szybko znalazłem takie dane z 2015 roku:
"Problem w tym, że przez strefę B przejeżdżają i parkują w niej pojazdy nieuprawnione. Według danych ZIKiT-u w czasie jednej godziny na 200 pojazdów przejeżdżających przez strefę B, tylko 120 z nich ma stosowne uprawnienia".
Jeśli taka będzie egzekucja SCT, to pozostanie tylko papierem i nic nie zmieni.
A środki z ewentualnych opłat powinny być kierowane obligatoryjnie na wzmocnienie KMK.

Ankin
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ankin » 24 cze 2025, 10:35

Ydhflx pisze: 23 cze 2025, 23:13 [...]
Milan - istotnie wygląda na bardziej restrykcyjny od Krakowa. Załóżmy nawet hipotetycznie, że Londyn też. Można w takim razie powiedzieć że mamy 3-ciąnajbardziej restrykcyjną w Europie; gratuluję, wygrałeś, można wprowadzać!

...a nie, czekaj. Przecież Kraków nie jest 3-cim najbogatszym miastem w Europie. Jak bardzo odklejonym od rzeczywistości trzeba być, żeby się autemtycznie kłócić, czy gorszy jest zakaz wjazdu z wyjątkiem na obecne auta mieszkańców, czy opłaty ale bez wyjątku? Nawet nie chodzi o to kto wygra - ale gdzie Londyn, a gdzie Kraków? I można ten argument zbyć mówiąc populistycznie "Fakt, mamy zdecydowanie najbardziej restrykcyjną SCT na świecie, a może i we wszechświecie ;)", choć to zdanie nie ma żadnej merytoryki; albo można stwierdzić, że faktycznie jeśli miasto dużo biedniejsze wprowadza strefy bardziej (albo nawet podobnie!) restrykcyjne co miasta dużo bogatsze, to coś poszło nie tak.
W tej całej dykusji Twojemu oponentowi umyka jeden bardzo istotny szczegół - to jak wygląda komunikacja miejska ww. miastach oraz to jak wygląda ona w Krakowie.
Nawet z naszego lokalnego, polskiego podwórka, kiedy porównywnamy SCT w stolicy do proponowanego jej odpowiednika w krakowskim wydaniu oraz jednocześnie zestawimy to co Warszawa pod względem transportu publicznego ma do zaoferowania a co oferuje Kraków, to nie trzeba być specjalnie bystrym aby zobaczyć, że ewidentnie ktoś w Krakowie mocno odleciał "projektując" taką a nie inną strefę oraz co chyba ważniejsze wysnuć całkiem trafny wniosek, że w tej całej SCT nie o żadną ekologię chodzi a o kasę jaką można ściągnąć z kierowców i przede wszystkim jako tako podreperować agonalny stan miejskiej skarbonki.
Kiedy prześledzisz kilka ostatnich podstron tematu, w którym obecnie prowadzimy dyskusję, zobaczysz bez wielkiego wysiłku, że Twój rozmówca jest zamknięty na rzeczowe argumenty (z resztą jak prześledzisz jego twórczość w innych tematach na forum PKK, dojdziesz do podobnych wniosków), wychodząc z założenia że jako jedyny ma tutaj monopol na prawdę* (* w jego subiektywym, ale jakże mylnym odczuciu).
Dlatego dla własnego zdrowia i komfortu psychicznego oraz oszczędzania miejsca na serwerze gdzie znajduje się forum PKK ;), proponuję Twojej osobie, odpuścić dalszą bezsensowną polemikę z ww. użytkownikiem (+ każdym innym fanatycznym obrońcą krakowskiej SCT), bo i tak go nie przekonasz. On wie lepiej a skoro przytaczane przez innych fakty przeczą przyjętym przez niego teorią to tym gorzej dla faktów. :lol:
Miłego dnia.

tomek_m
Ekspert
Posty: 593
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice
Otrzymał  polubienie: 17 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomek_m » 13 lip 2025, 1:21

Tak odnośnie norm spalin, artykuł na temat Euro7, Norma ta weźmie się również za elektryki, żywotność baterii itp...
https://www.webfleet.com/pl_pl/webfleet ... -wiedziec/

WIK
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: WIK » 15 lip 2025, 10:01

Strefa Czystego Transportu ma ruszyć od stycznia, ale urzędnicy wciąż nie są gotowi. Brakuje przetestowanego systemu, zespołu wdrożeniowego i przetargu na ulotki. Miasto przyznaje, że wiele spraw wciąż jest „w trakcie opracowywania”
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/stref ... 62566.html
Do piątku 18 lipca wojewoda ma czas na podjęcie decyzji co dalej z SCT.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 788
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kbieniu7 » 21 lip 2025, 13:34

Od 4 sierpnia wchodzą nowe stawki za parkowanie. Od tego momentu też będzie inna stawka dla osób posiadających Kartę Krakowską. Więcej na stronie poniżej:
https://krakow.pl/aktualnosci/297049,19 ... ancow.html

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1447
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Polubił: 6 razy
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: GoMeZz391 » 23 lip 2025, 12:26

Wczoraj mieliśmy ogłoszenie decyzji Wojewody na temat SCT.
Wojewoda dał jasny sygnał, aby przewodniczący RMK chciał dialogu z innymi osobami (przeciwnikami).


Wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar nie zdecydował się na stwierdzenie nieważności uchwały Rady Miasta Krakowa dotyczącej Strefy Czystego Transportu i zapowiedział złożenie skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wojew ... MaoWwKKrZw

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7167
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 7 razy
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 25 wrz 2025, 14:30

Automatyczna kontrola w strefie. Kraków został w tyle, teraz będą testy
https://lovekrakow.pl/automatyczna-kont ... beda-testy
W coraz większej liczbie miast w Polsce kontrola w strefie parkowania odbywa się już automatycznie. Kraków chce wrócić do sprawy, która czekała kilka lat.

kucyk
Ekspert
Posty: 2593
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Otrzymał  polubienie: 3 razy

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: kucyk » 29 wrz 2025, 21:55

tomek_m pisze: 29 mar 2025, 13:31 Przecież 20 letniego gruchota w benzynie z Euro4 można kupić za parę groszy, który i tak będzie smrodził z racji zajechanego silnika. Ale za to w papierkach będzie Euro4. A tymczasem ktoś drugi będzie posiadaczem samochodu np z 2000 roku ale dobrze utrzymanego i do SCT nie wjedzie, choć ten pojazd będzie bardziej ekologiczny niż to zajechane padło z Euro4.
Czy Wy panujecie nad tym co piszecie? Według Ciebie benzynak z 2005 roku to zajechane truchło ale już 25 letni samochód o którym piszesz to już "cudo techniki". :lol:
Zastanów się co piszesz. :D

tomek_m
Ekspert
Posty: 593
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice
Otrzymał  polubienie: 17 razy

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: tomek_m » 30 wrz 2025, 20:57

kucyk pisze: 29 wrz 2025, 21:55 Czy Wy panujecie nad tym co piszecie? Według Ciebie benzynak z 2005 roku to zajechane truchło ale już 25 letni samochód o którym piszesz to już "cudo techniki". :lol:
Zastanów się co piszesz. :D
Cud techniki może nie, ale są osoby co dbają o stan techniczny starych samochodów i wówczas taki 25letni samochód może mieć czystsze spaliny( bo np silnik po remoncie) niż zajechany strucel 20 letni ale w papierkach Euro4.

kucyk
Ekspert
Posty: 2593
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Otrzymał  polubienie: 3 razy

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy

Post autor: kucyk » 01 paź 2025, 6:43

tomek_m pisze: 30 wrz 2025, 20:57 Cud techniki może nie, ale są osoby co dbają o stan techniczny starych samochodów i wówczas taki 25letni samochód może mieć czystsze spaliny( bo np silnik po remoncie) niż zajechany strucel 20 letni ale w papierkach Euro4.
Tak - mały odsetek takich pojazdów jestem w stanie zrozumieć. Ale również jakiś niewielki odsetek pojazdów 20 letnich z Euro 4 też może być lepiej zachowanych bo też znajdziesz właścicieli dbających o swoje "bryki" (przykładowo ja mam 21 letnie benzynowe TOYOTY z Euro 4 o które dbam czasami bardziej niż niejedni rodzice o swoje potomstwo i za każdym razem na przeglądzie mam wszystko sprawdzane i jest OK.). Więc nie do końca jest tak jak piszesz i byś chciał. ;)

kucyk
Ekspert
Posty: 2593
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Otrzymał  polubienie: 3 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kucyk » 17 lis 2025, 20:31

To już za niecałe 7 tygodni. Prace przyspieszają:

https://informacje.wp.pl/wiadomosci/kra ... 068716673a

Dla przypomnienia:

https://autokult.pl/strefa-czystego-tra ... 052327872a

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość