Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
Robert
Specjalista
Posty: 248
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Robert » 10 lip 2025, 0:19

Całkowicie bez obsługi będą przystanki Zawiła, Las Borkowski i wcześniej Borkowska.
Dla okolicy zostaje jedynie Komuny Paryskiej z 736... ew spacer z Kliny Zacisze :roll:

Ydhflx
Ekspert
Posty: 660
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Ydhflx » 10 lip 2025, 0:21

Skawina szuka oszczędności. Przypominam, z powodu remontu w Krakowie zawieszono "233", również bez żadnej rekompensaty w części skawińskiej. Wtedy mi tu napisano, że autobus się nie zmieści... Jak to się mówi, przypadki chodzą parami. A w zasadzie to więcej niż parami, jak zauważył ktoś wyżej, pocięto i 3 inne linie.

A jeśli Skawina naprawdę chce oszczędności, to ja już pisałem (do nich, co olali, oraz tutaj) - 283 (jeden z dwóch) jedzie tuż po 253 de facto będąc trasą skróconą tejże linii. Włączamy 283 do 253, i albo mamy brygadę mniej przy tylko nieco gorszej f (f30), albo f20 do Skawina Ajka za obecne pieniądze. Obecnie jest synchronizacja 8+30+22.

Aszaf
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aszaf » 10 lip 2025, 12:01

151 można skierować do Pod Fortem, zamiast kończyć trasę na SKA Swoszowice. Na SKA obecnie praktycznie nikt nie dojeżdża - ludzie z Żywieckiej dojeżdżają 151 do tramwaju na Borek i właściwie tylko w tych rejonach ta linia jest wykorzystywana.

Po co uruchamiano 104, jeżeli znowu odcina się Kliny od dojazdu do kolei. Teraz, kiedy nie trzeba synchronizować 104 z 204, może dałoby się też 151 dowiązać z odjazdami pociągów ze Swoszowic? Znaczy kogo ja oszukuję, na pewno nic takiego się nie stanie

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1069
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Jelczyk » 10 lip 2025, 12:05

Aszaf pisze: 10 lip 2025, 12:01 151 można skierować do Pod Fortem, zamiast kończyć trasę na SKA Swoszowice. Na SKA obecnie praktycznie nikt nie dojeżdża - ludzie z Żywieckiej dojeżdżają 151 do tramwaju na Borek i właściwie tylko w tych rejonach ta linia jest wykorzystywana.

Po co uruchamiano 104, jeżeli znowu odcina się Kliny od dojazdu do kolei. Teraz, kiedy nie trzeba synchronizować 104 z 204, może dałoby się też 151 dowiązać z odjazdami pociągów ze Swoszowic? Znaczy kogo ja oszukuję, na pewno nic takiego się nie stanie
Mogli 736 wydłużyć do SKA, a 151 puścić do Pod Fortem od Zakopiańskiej.

Quackked
Pasażer
Posty: 41
Rejestracja: 18 kwie 2024, 14:42

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Quackked » 06 sie 2025, 12:55

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1536-2025
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 09.08.2025 r. (sobota) w związku z budową ul. 8 Pułku Ułanów zostanie zamknięta dla ruchu ul. Zawiła, między ul. Żywiecką a Cmentarzem Borek Fałęcki. Nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii KMK.

Linie autobusowe:

linia 151 – zostanie skierowana na kolejną trasę czasowo-zmienioną (skróconą):
Borek Fałęcki – … – Las Borkowski;
bez obsługi pozostaną przystanki na dotychczasowej trasie zmienionej: Cmentarz Borek Fałęcki 01/02, Góra Borkowska 03, Judyma 01/02, Kąpielowa 03/04, Swoszowice SKA 02;
zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek Las Borkowski 72 (końcowo-początkowy) na pętli zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic Żywiecka/Zawiła.
linia 721 – zostanie uruchomiona tymczasowa linia autobusowa na trasie:
Borek Fałęcki – Zakopiańska, Zawiła – Cmentarz Borek Fałęcki;
na trasie będą obsługiwane przystanki: Borek Fałęcki 04, Góra Borkowska 01/02, Cmentarz Borek Fałęcki 71 (końcowy) /02 (początkowy);
zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek Cmentarz Borek Fałęcki 71 (końcowy) na pętli zlokalizowanej w rejonie parkingu przy cmentarzu.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Powiem Wam, że coraz ciekawiej się ogląda te zmiany na "151". Zaraz będzie wyjeżdżać z Borku Fałęckiego i kończyć pod CH Zakopianka :lol:

Awatar użytkownika
Cyjan
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Cyjan » 06 sie 2025, 15:23

Nie żeby coś - taka linia miałaby branie 🤣 Carrefourowi już się nie chce puszczać busa ale kiedyś pamiętam że jechał czasami zapchany full, gdzie inni widzą cięcia trzeba widzieć okazje!
ona/jej

tomaszep42
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: tomaszep42 » 06 sie 2025, 17:39

Cyjan pisze: 06 sie 2025, 15:23 Nie żeby coś - taka linia miałaby branie 🤣 Carrefourowi już się nie chce puszczać busa ale kiedyś pamiętam że jechał czasami zapchany full, gdzie inni widzą cięcia trzeba widzieć okazje!
Pamiętam ultrakrótką linię z Geant na Bora-Komorowskiego (dziś CH Krokus) do Ronda Barei (okrężna, bywał tu ciekawy tabor - Scanie 112 oraz np Jelcz pr110 po tuningach taki jakby bardziej niskowejściowy - gdzieś lata 1999/2000), oraz linię Rondo Matecznego - CH Bonarka. A swego czasu (1998) pamiętam jak linie autobusowe "borkowskie" robiły kółko z Zakopiańskiej przez Carrefoura na pętlę w Borku. Co miało nawet sens - na zakupy trzeba było podreptać z tramwaju a do tramwaju z siatami już podjechać. No kiedyś tam przejechał mi niestety koło nosa taki krótki Ikarus z tylnymi drzwiami przerobionymi na okno na 255 - wtedy był leasing prywatnych autobusów przez MPK na niektóre linie podmiejskie i różne kwiatki tam się widziało - ponieważ równocześnie podjechał inny autobus na ten przystanek a z tamtego niestety nikt nie wysiadał :D :D

tomek_m
Ekspert
Posty: 542
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: tomek_m » 06 sie 2025, 23:36

tomaszep42 pisze: 06 sie 2025, 17:39wtedy był leasing prywatnych autobusów przez MPK na niektóre linie podmiejskie i różne kwiatki tam się widziało - ponieważ równocześnie podjechał inny autobus na ten przystanek a z tamtego niestety nikt nie wysiadał :D :D
To raczej nie był leasing tylko prywaciarze obsługiwali wybrane linie autobusowe na zlecenie MPK. (Tzw podwykonawcy)
Pamiętam że na 227 oraz na 238 jeździło przez pewien czas KPPU.

Awatar użytkownika
Cyjan
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Cyjan » 07 sie 2025, 0:12

Ten autobus do Bonarki to mi wogle wypadł z pamięci a był faktycznie. To tłumaczy ten układ drogowy od strony komina, który wygląda jakby tam miał być przystanek. Swoją drogą rozwiązałoby to fatalnego peronu w wąwozie na Kamieńskiego.
ona/jej

Kolec
Specjalista
Posty: 252
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Kolec » 07 sie 2025, 10:24

Warto zwrócić uwagę, iż pod koniec istnienia ten autobus do Bonarki był płatny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości