25.10.2025

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 740
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: 25.10.2025

Post autor: michal49944 » 25 paź 2025, 21:04

suchy pisze: 25 paź 2025, 20:56 Z komentarzy na LoveKraków wynika, że problemem może być również brak gotowej podstacji na Wzgórzach:

https://www.facebook.com/share/p/17e3RYVhZ4/

Wszyscy wiemy jakie prądożerne są Pesy - np. na Ruczaju wystarczy że ruszą dwie naraz w przeciwnych kierunkach i już wywala napięcie.

Więc jeśli pętla na Wzgórzach została podpięta do jakiegoś tymczasowego zasilania (które może nie udźwignąć takiego poboru prądu), to fakt zabrania Pes z tamtego rejonu jest zrozumiały - lepiej puścić mniej prądożerne wagony, aniżeli notorycznie miałoby wywalać napięcie co kilka minut.
Ale przecież na Wzgórzach nowa podstacja nawet nie jest jeszcze w pełni zbudowana i zasilanie jest wciąż z tej znajdującej się na terenie Zajezdni Nowa Huta. I przecież na tej podstacji spokojnie Krakowiaki jeździły, więc to raczej nie jest to powodem, a komentarze na facebooku raczej najlepszym źródłem wiedzy nie są.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 620
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: 25.10.2025

Post autor: Kowalik » 25 paź 2025, 21:46

Im dalej od podstacji, tym większe spadki napięcia przy poborze. Skoro nowa podstacja jest budowana, więc istniejąca infrastruktura jest już pod nią przystosowana. Inne sekcjonowanie powoduje, że przy np dwóch krakowiakach pobór prądu będzie wystarczający, by spowodować spadek napięcia poniżej granicznej wartości i podstacja PH automatycznie wyłączy zasilanie. Możliwe jest również, że podstacja PH nie działa na pełnych obrotach.

suchy
Ekspert
Posty: 1278
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: 25.10.2025

Post autor: suchy » 25 paź 2025, 21:57

michal49944 pisze: 25 paź 2025, 21:04 Ale przecież na Wzgórzach nowa podstacja nawet nie jest jeszcze w pełni zbudowana i zasilanie jest wciąż z tej znajdującej się na terenie Zajezdni Nowa Huta. I przecież na tej podstacji spokojnie Krakowiaki jeździły, więc to raczej nie jest to powodem, a komentarze na facebooku raczej najlepszym źródłem wiedzy nie są.
Może i komentarze na Facebooku nie są najlepszym źródłem wiedzy - ale strona Michała Wojtaszka już raczej jest ;)
I chociaż sama pętla wciąż jest placem budowy, więc tramwaje poruszają się po niej z minimalną prędkością, a zasilanie jest tymczasowe ze względu na trwającą budowę nowej podstacji trakcyjnej

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... eslawickie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7087
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 25.10.2025

Post autor: Kaszmir » 25 paź 2025, 22:37

Jeśli problemy z krawężnikiem i podstacją potrwają dłużej, to wg mnie powinno się rozważyć tymczasowe skierowanie "22" do Wzgórz a w zamian zostawienie "4" do Zajezdni, byle by mogła kursować w krakowiakach. Skierowanie na nią Stadlerów to bardzo zła wiadomość.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 740
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: 25.10.2025

Post autor: michal49944 » 25 paź 2025, 22:45

suchy pisze: 25 paź 2025, 21:57 Może i komentarze na Facebooku nie są najlepszym źródłem wiedzy - ale strona Michała Wojtaszka już raczej jest ;)
Zwracam honor, przed napisaniem posta nie przeczytałem jeszcze artykułu. :)

suchy
Ekspert
Posty: 1278
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: 25.10.2025

Post autor: suchy » 25 paź 2025, 22:55

Kaszmir pisze: 25 paź 2025, 22:37 Jeśli problemy z krawężnikiem i podstacją potrwają dłużej, to wg mnie powinno się rozważyć tymczasowe skierowanie "22" do Wzgórz a w zamian zostawienie "4" do Zajezdni, byle by mogła kursować w krakowiakach. Skierowanie na nią Stadlerów to bardzo zła wiadomość.
Ale zamieniając 4 z 22 odetniesz bezpośredni dojazd ze Wzgórz w kierunku Dworca i Basztowej, zmuszając do przesiadek. Po drugie nie sądzę, żeby MPK się dalej zgodziło na trzymanie 4ki na terenie PH, skoro nie ma już takiej konieczności - prędzej trafiłaby chyba na Kopiec.

Ponadto, jak rozumiem Pesy z 4 przejdą na 24 (dzisiaj już były na 3 brygadach) - co powinno wyjść na dobre właśnie dla 24. Bo jak wielokrotnie było na tym forum podkreślane - Kurdwanów nie ma ŻADNEGO wzmocnienia w kierunku centrum i w godzinach szczytu 24 potrafi być załadowane po sufit.

Zaś 4 od Placu Centralnego w kierunku Mogilskiej ma alternatywy w postaci 10 oraz szczytowego 75 - a sam odcinek ze Wzgórz do Struga nie sądzę, żeby zdołał zapełnić całego Stadlera do stadium "niezabieralności" ;)

kucyk
Ekspert
Posty: 2547
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: 25.10.2025

Post autor: kucyk » 25 paź 2025, 23:26

Kto mi wyjaśni ciekawostkę?:
https://tomekzaw.pl/ttss/brygady/tram/service_2/62-01
https://tomekzaw.pl/ttss/brygady/tram/service_2/62-02

Bombardiery NGT6 startujące z Zajezdni Nowa Huta do Bieżanowa aby kursować na "9"? Co one tam robiły? Ktoś coś wie?

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 485
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: 25.10.2025

Post autor: LLoan » 25 paź 2025, 23:29

suchy pisze: 25 paź 2025, 22:55 Zaś 4 od Placu Centralnego w kierunku Mogilskiej ma alternatywy w postaci 10 oraz szczytowego 75 - a sam odcinek ze Wzgórz do Struga nie sądzę, żeby zdołał zapełnić całego Stadlera do stadium "niezabieralności" ;)
Szczególnie sytuację ratuje właśnie "75", jadące z Nowej Huty rozkładowo 2-3 minuty za "4". "10" natomiast obecnie omija węzeł Teatr Słowackiego, więc też zbiera mniej potencjalnych chętnych - choć tutaj koordynacja jest już wzorcowa.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 711
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: 25.10.2025

Post autor: Ydhflx » 25 paź 2025, 23:35

suchy pisze: 25 paź 2025, 22:55 Ale zamieniając 4 z 22 odetniesz bezpośredni dojazd ze Wzgórz w kierunku Dworca i Basztowej, zmuszając do przesiadek. Po drugie nie sądzę, żeby MPK się dalej zgodziło na trzymanie 4ki na terenie PH, skoro nie ma już takiej konieczności - prędzej trafiłaby chyba na Kopiec.

Ponadto, jak rozumiem Pesy z 4 przejdą na 24 (dzisiaj już były na 3 brygadach) - co powinno wyjść na dobre właśnie dla 24. Bo jak wielokrotnie było na tym forum podkreślane - Kurdwanów nie ma ŻADNEGO wzmocnienia w kierunku centrum i w godzinach szczytu 24 potrafi być załadowane po sufit.

Zaś 4 od Placu Centralnego w kierunku Mogilskiej ma alternatywy w postaci 10 oraz szczytowego 75 - a sam odcinek ze Wzgórz do Struga nie sądzę, żeby zdołał zapełnić całego Stadlera do stadium "niezabieralności" ;)
Tylko że 24 ma problemy na Kurdwanowie, o 4 jesteś spokojny w Hucie, a co z odcinkiem Bronowice-Mogilskie(-Mogislka)? To tam należy spodziewać się problemów. No i ci pasażerowie nie przejdą do 24, bo tam nie jeździ, nie przejdą także do 20, bo ona także jest już wypchana po dach.

PS Wyciekł filmik z przejazdu linii 4 w Stadlerach: https://youtube.com/shorts/73iOGujBJHw :twisted:

tomaszep42
Specjalista
Posty: 330
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: 25.10.2025

Post autor: tomaszep42 » 26 paź 2025, 0:50

Trzeba będzie może te ostatnie uffoki z powrotem dać na "4" bo ja nie widzę tej linii w dni powszednie w Stadlerach co 15 min :roll: Popatrzcie zresztą - po raz kolejny nowo oddana trasa nie pod PES - y - to samo przecież było na GN i w sumie też na Borku po oddaniu TŁ... Aż strach pomyśleć co to będzie przy oddaniu trasy przez Meissnera :roll:

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 740
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: 25.10.2025

Post autor: michal49944 » 26 paź 2025, 2:00

tomaszep42 pisze: 26 paź 2025, 0:50 Trzeba będzie może te ostatnie uffoki z powrotem dać na "4" bo ja nie widzę tej linii w dni powszednie w Stadlerach co 15 min :roll:
Po pierwsze, uffoki są jeszcze bardziej prądożerne niż Pesy, więc jak one nie mogą jechać to tym bardziej Konstale.
tomaszep42 pisze: 26 paź 2025, 0:50 Popatrzcie zresztą - po raz kolejny nowo oddana trasa nie pod PES - y - to samo przecież było na GN i w sumie też na Borku po oddaniu TŁ... Aż strach pomyśleć co to będzie przy oddaniu trasy przez Meissnera :roll:
Po drugie, ta trasa będzie pod Pesy, jedynie teraz tymczasowo nie mogą wjeżdżać do otwarcia nowej podstacji trakcyjnej koło Jarzębiny

Bądź Wola Twoja
Znawca
Posty: 115
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: 25.10.2025

Post autor: Bądź Wola Twoja » 26 paź 2025, 2:11

kucyk pisze: 25 paź 2025, 23:26 Kto mi wyjaśni ciekawostkę?:
https://tomekzaw.pl/ttss/brygady/tram/service_2/62-01
https://tomekzaw.pl/ttss/brygady/tram/service_2/62-02

Bombardiery NGT6 startujące z Zajezdni Nowa Huta do Bieżanowa aby kursować na "9"? Co one tam robiły? Ktoś coś wie?
Przez zmianę czasu zmieniają się brygady na nockach i zazwyczaj to co obsługuje PT to w tą jedną noc obsługuje PH i odwrotnie.

impuls
Ekspert
Posty: 1610
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: 25.10.2025

Post autor: impuls » 26 paź 2025, 8:43

Podczas obecnego remontu w Podgórzu, do huty wielokrotnie wysyłano wagony które prowadzą Naukę jazdy. Najczęściej bateryjne Stadlery RY875, RY832 lub RY825 ale też RF324 czy RP620. W lecie w Hucie stacjonował 105NT 789 (przecierak szlaków). Było mało miejsca i dlatego.

SylGib
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 05 maja 2025, 11:00

Re: 25.10.2025

Post autor: SylGib » 26 paź 2025, 9:38

impuls pisze: 25 paź 2025, 7:42 Może test jednak nie wypadł dobrze i Krakowiaki gdzieś szorują na Wzgórzach.
Prąd wtedy wywaliło na całym osiedlu

Ankin
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: 25.10.2025

Post autor: Ankin » 26 paź 2025, 11:26

michal49944 pisze: 26 paź 2025, 2:00 Po drugie, ta trasa będzie pod Pesy, jedynie teraz tymczasowo nie mogą wjeżdżać do otwarcia nowej podstacji trakcyjnej koło Jarzębiny
Na jakiej obecnie podstacji trakcyjnej "wiszą" Wzgórza Krzesławickie? Ujastek?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość