Jakie są okresy poszczególnych poziomów utrzymania w tramwajach? Domniemam, że podobnie jak przy pojazdach kolejowych są takowe. Powiedzmy taki poziom najniższy odpowiednik kolejowgo PK/P1 to 2 tygodnie, czy więcej?krakus pisze: 30 paź 2025, 11:12 W remoncie jest już 5 Krakowiaków, 908 wrócił z naprawy jak i 913 po kolizji, więc Podgórze wypuściło dziś prawie wszystko, natomiast z PH , aż 7 Pes pozostało w zajezdni oprócz 5 będących w TR.
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Towarowe często mają długie postoje na stacjach więc mają gdzie wyskoczyć do WC nie blokując osobówek.suchy pisze: 29 paź 2025, 20:08 Towarowe też przecież lecą przez jakieś stacje, posterunki odgałęźne czy nastawnie - więc jak go ciśnie, to pewnie zgłasza potrzebę zatrzymania na szlaku. A potem jakiś osobowy leci punktualnie i nagle łapie 10-15 minut opóźnienia, bo "czerwone na semaforze"![]()
Natomiast znam przypadek że dyżurny ruchu poszedł za potrzebą i kilka pociągów złapało opóźnienie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiaj promocja się skończyła, i na 52 jeżdżą 2 Stadlery. Szkoda komentować.
(edit: skomentowałem jeden fakt ale ktoś mnie uprzedził więc usuwam).
(edit: skomentowałem jeden fakt ale ktoś mnie uprzedził więc usuwam).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Warto zauważyć, że tą promocją w ostatnie dni było i tak wykorzystanie 40m+ taboru na poziomie 28/45, czyli skrajnie niskim. Jak widać, dla MPK nawet to za dużo.Ydhflx pisze: 30 paź 2025, 14:32 Dzisiaj promocja się skończyła, i na 52 jeżdżą 2 Stadlery. Szkoda komentować.
(edit: skomentowałem jeden fakt ale ktoś mnie uprzedził więc usuwam).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie narzekajcie, bo na Moście Grunwaldzkim pojawiła się PESA w przejeździe testowym.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Już dużo wcześniej na 52 pojawiały się 2 lub 3 Stadlery.Ydhflx pisze: 30 paź 2025, 14:32 Dzisiaj promocja się skończyła, i na 52 jeżdżą 2 Stadlery. Szkoda komentować.
(edit: skomentowałem jeden fakt ale ktoś mnie uprzedził więc usuwam).
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 749
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale wtedy cała 4 była obsadzona Pesami i jeszcze 2-3 na 24. A teraz są na wszystkich brygadach 24, których jest 8 zamiast 10 w przypadku 4 i tyle. Czyli realnie poza 52 jest wykorzystywanych o 4-5 sztuk mniej. Aktualnie gdzie po skróceniu tramwajów na 4 to każda pojemność na Mogilskiej jest na wagę złota, więc skracanie 52 to skandal przy 10 (!!!) wagonach odpoczywających w zajezdniach (nie liczę wagonów w TR).
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 749
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Rozdział taboru w dniu dzisiejszym:
"1": 6xRY, 5xHY
"3": 3xRY, 2xHY
"4": 2xRY, 5xHY
"8": 6xRY
"10": 2xRY, 1xRP, 5xHY
"13": 5xRP
"14": 1xRY, 5xHY
"18": 7xRY
"20": 3xRP, 2xHL
"21": 2xHL, 2xHK(1k)
"22": 2xRY, 5xHY
"24": 4xRY, 2xHY
"50": 5xRY, 2xHY
"52": 3xRG, 4xHG
"76": 3xRP, 2xHL
"77": 3xRP, 2xHL
"80": 1xRP, 2xHL
"81": 9xRP
"82": 7xHG
"83": 6xRZ, 3xHY
"84": 6xRG, 3xHG
"85": 9xHY
"87": 6xHY
"89": 4xRY, 4xHY
Wykorzystanie taboru:
RG: 9/14 (64%)
HG: 14/23 (61%) - Protram 1/1
RY: 42/55 (76%) - Nevelo 0/1, NGT8 19/22, STL 23/30
HY: 53/80 (66%)
RP: 25/50 (50%)
RF: 0/33 (0%)
HL: 10/40 (25%)
HK(1k): 2/7 (28%)
HK(2k): 0/4 (0%)
RZ(3x): 6/8 (75%)
RZ(2x): 0/3 (0%)
HW(c3): 0/9 (0%)
HW(solo): 0/8 (0%)
Wg długości:
20m: 0/8 (0%)
26m: 37/137 (27%)
33m: 95/144 (66%)
40m: 31/45 (69%)
Suma: 163/334 (49%)
Co do rezerw, to nie mam pojęcia, ile dzisiaj może wyjechać. Jakbym jakieś błędy zrobił proszę o poprawienie.
Podsumowując, bardzo cieszy zerowe wykorzystanie GT8N, dwuskładów i Wiedeńczyków. Mogli zamiast tych 12 EU8N i N8C wystawić same NGT6 jako wszystkie brygady 26m. Z kolei mamy ekstremalnie wysokie wykorzystanie uffoków, większe niż w zwykłym tygodniu i niestety znowu bardzo niskie wykorzystanie Pes, które spokojnie mogły wyjechać na 6 wysokopodłogowych brygad 83, redukując liczbę tramwajów wysokopodłogowych do zera.
"1": 6xRY, 5xHY
"3": 3xRY, 2xHY
"4": 2xRY, 5xHY
"8": 6xRY
"10": 2xRY, 1xRP, 5xHY
"13": 5xRP
"14": 1xRY, 5xHY
"18": 7xRY
"20": 3xRP, 2xHL
"21": 2xHL, 2xHK(1k)
"22": 2xRY, 5xHY
"24": 4xRY, 2xHY
"50": 5xRY, 2xHY
"52": 3xRG, 4xHG
"76": 3xRP, 2xHL
"77": 3xRP, 2xHL
"80": 1xRP, 2xHL
"81": 9xRP
"82": 7xHG
"83": 6xRZ, 3xHY
"84": 6xRG, 3xHG
"85": 9xHY
"87": 6xHY
"89": 4xRY, 4xHY
Wykorzystanie taboru:
RG: 9/14 (64%)
HG: 14/23 (61%) - Protram 1/1
RY: 42/55 (76%) - Nevelo 0/1, NGT8 19/22, STL 23/30
HY: 53/80 (66%)
RP: 25/50 (50%)
RF: 0/33 (0%)
HL: 10/40 (25%)
HK(1k): 2/7 (28%)
HK(2k): 0/4 (0%)
RZ(3x): 6/8 (75%)
RZ(2x): 0/3 (0%)
HW(c3): 0/9 (0%)
HW(solo): 0/8 (0%)
Wg długości:
20m: 0/8 (0%)
26m: 37/137 (27%)
33m: 95/144 (66%)
40m: 31/45 (69%)
Suma: 163/334 (49%)
Co do rezerw, to nie mam pojęcia, ile dzisiaj może wyjechać. Jakbym jakieś błędy zrobił proszę o poprawienie.
Podsumowując, bardzo cieszy zerowe wykorzystanie GT8N, dwuskładów i Wiedeńczyków. Mogli zamiast tych 12 EU8N i N8C wystawić same NGT6 jako wszystkie brygady 26m. Z kolei mamy ekstremalnie wysokie wykorzystanie uffoków, większe niż w zwykłym tygodniu i niestety znowu bardzo niskie wykorzystanie Pes, które spokojnie mogły wyjechać na 6 wysokopodłogowych brygad 83, redukując liczbę tramwajów wysokopodłogowych do zera.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Według moich obliczeń suma 161/334. Do tego trzeba dodać prawdopodobnie osiem lub dziewięć rezerw i dodatków. Ja zakładam, były R50, H01, H02, H03 były to prawdopodobnie HL410, HL417, HL423, HL428. Podgórze wystawiło chyba same NGT6 RP630, RP614, RP641, RP626, RP620. I były to R60 i T01, T02, T03 i może T04. Łącznie suma to 169 lub 170. Ciekawostką była 10-07 RP642 w postaci NGT6 widziałem osobiście po 16 i to nie była rezerwa.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie wiem czy to warte odnotowania, ale Protram dziś na "82" kursował i chyba radził sobie dobrze.
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1322
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No ale dokładnie tak, jak napisałeś
Byłaby umowa na korzystanie z toalety / punktu socjalnego (i to np. 200m dalej, tak aby spełnić rozporządzenie) + kontener na końcówce 
Oczywiście chodzi o specyficzne miejsca (pewnie max kilka), gdzie "nie da się zrobić końcówki". Tutaj nie chodzi przecież o to, aby w ten sposób omijać przepisy tam, gdzie to nie ma sensu
Natomiast nie widzę jakichś większych obiekcji, aby stosować takie rozwiązania np. w przypadku remontów itd., gdzie mogłoby to znacząco poprawić sytuację pasażerów, bo KMK dojedzie w jakiś dodatkowy rejon itd. Z korzyścią przecież również dla prowadzących, bo nikt nie mówi, aby na samej końcówce nie zapewnić sensownego zaplecza w postaci kontenera socjalnego (i realnie nikt nie musiałby chodzić tych np. 200 m.).
Oczywiście chodzi o specyficzne miejsca (pewnie max kilka), gdzie "nie da się zrobić końcówki". Tutaj nie chodzi przecież o to, aby w ten sposób omijać przepisy tam, gdzie to nie ma sensu
Natomiast nie widzę jakichś większych obiekcji, aby stosować takie rozwiązania np. w przypadku remontów itd., gdzie mogłoby to znacząco poprawić sytuację pasażerów, bo KMK dojedzie w jakiś dodatkowy rejon itd. Z korzyścią przecież również dla prowadzących, bo nikt nie mówi, aby na samej końcówce nie zapewnić sensownego zaplecza w postaci kontenera socjalnego (i realnie nikt nie musiałby chodzić tych np. 200 m.).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Senatorska<->punkt socjalny Salwator. 300 metrów w jedną stronę. Tyle chodzą kierowcy. To zbyt daleko.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jutro wraca "18" do częstotliwości co 7,5 min. Linia powróci w całości w obsłudze 33 metrowym. Ale takiego taboru za to może zabraknąć na innych liniach. Powodów jest kilka. Mniejsze wykorzystanie krakowiaków. Stadlery na "4". Duża rezerwa taboru 26 metrowego ze względu na zawieszone linie. Święta proporcja wykorzystania taboru. Zatem Stadlerów może braknąć na "75" a nawet na pojedynczych brygadach "22" lub "10". W dniu dzisiejszym ponownie na 10-07 był NGT6. A więc wczoraj to nie był przypadek, tylko stopniowe przygotowanie pasażerów do zmian.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli sugerujesz trzy linie z mieszanką taboru 33m/26m? Obyś nie miał racji, jednak jutro tak naprawdę się okaże. Warto zauważyć, że "52" wraca do 19 brygad, więc nawet obsadzenie całej "24" oraz "52" najdłuższym taborem da jego wykorzystanie na poziomie 27/45 (60%). Być może pojedyncze tramwaje tej długości powinny trafić na inną linię (np. "50"), żeby zwolnić kilka 33-metrowych tramwajów do obsługi "10", "22" oraz "75"? Z pewnością jutrzejszy rozdział taboru da się względnie dobrze ułożyć, tylko potrzeba chęci. Tych w MPK przynajmniej od kilku lat niestety brak, więc na kilku liniach pasażerowie prawdopodobnie będą niezadowoleni, jadąc na "glonojada".impuls pisze: dzisiaj, 18:34 Zatem Stadlerów może braknąć na "75" a nawet na pojedynczych brygadach "22" lub "10". W dniu dzisiejszym ponownie na 10-07 był NGT6.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
"Mniejsze wykorzystanie Krakowiaków", czyli jak rozumiem PESY zostaną zluzowane przez Ufoki na 52 i będzie więcej stadlerów? 24 cała w 40+? Ciekawie to wygląda, zawieszone linie z taborem 26m, więc trzeba je wysłać na linie 33m, by sztucznie wywołać niedobór pojazdów 33m. Rozumiem że złomy wiedeńskie zawładną 75. To może ktoś w końcu poda liczby tej żelaznej bariery, ile pojazdów danego typu musi pozostać w każdej zajezdni "w rezerwie" (nie licząc tych w TR, bo one się nie liczą zapewne)? Wtedy będzie łatwiej to zrozumieć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], dsp, Kaszmir, Mateuszppp i 5 gości
