Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 457
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 01 lis 2025, 0:01

Kojak pisze: 31 paź 2025, 22:36 A co do Woli - to nie wątek o Woli i Kurdwanowie, ale 184 powinno wrócić na Kurdwanów po trasie cmentarnego 803. Rozwiązałby się problem tego gniota 155.
Z tą wypowiedzią zgadzam się w 184% :D
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 457
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 03 lis 2025, 11:58

W ogóle chciałbym się zapytać.

Czy może PKK napisałoby ponownie wniosek do ZTP ws. linii "à la 124" w myśl zasady "Jak nie wpuszczają Cię drzwiami to wchodź oknem"

Nie ukrywam, że uchwała przedstawiona przez dzielnicę X, została napisana w taki sposób w którym piszący przysłowiowo opuścił gardę. Nie przedstawiła żadnych rozwiązań optymalizacyjnych co wiązało się ze 100% odrzuceniem wniosku.

Tutaj treść przedstawianej przeze mnie wcześniej uchwały:
Obrazek

Dlatego sądzę że warto byłoby napisać w tej sprawie jeszcze raz z naciskiem:
  • propozycja wydłużenia 124 do Os. Pod Fortem (znalezienie linii aby mogły tą trasę realizować)
  • próby przekierowania w miejsce 121, 151-ki bądź 104 (gdyby 151 nie dałoby rady) po trasie 736 mniejszymi wozami z kieszeniowymi wjazdami) wraz z likwidacją linii 191
  • jak 151 dałby rady na Os. Kliny Poranne 104 scalić z 155 (likwidacja 155, aby był ład numeracyjny :D + kolejne małe "oszczędności", ale zawsze)
  • na wybrzmienie aspekt finansowy (lepiej jedna popularna linia nawet jadąca wzdłuż linii tramwajowej niż pierdyliard "tlenowozików", dowozówki się nie sprawdzają na tak dużych osiedlach itp.)

    ponadto taka linia pozytywnie by wpłynęła na zmniejszenie tłoków w tramwajowych liniach magistralnych z BF
  • oraz, że nikt by na tym nie stracił (należałoby co któryś kurs puścić przez Borkowską i Zawiłą z racji likwidacji 121-ki. Przy okazji mieszkańcy bloków przy Borkowskiej i "Ogrojecu" (wschodniej części ulicy Borkowskiej) mieliby również dostęp do tej linii (co wpłynęłoby pozytywnie na pozyskiwanie podpisów każdego mieszkańca w okolicy. Nikt by nie był stratny) + Kliny miałyby 104 + 151 + "124" więc autobusów byłoby wystarczająco jak na grupę osiedli domków jednorodzinnych.
(jeżeli czegoś z wcześniejszych waszych postów pominąłem, dajcie znać)

Ew. mógłbym osobiście treść takiego dokumentu przygotować. Tylko wtedy prosiłbym tylko o rozgłos medialny jak już będzie gotów do zbierania podpisów ;)
Mimo, że już temat był wałkowany (trochę naiwnie, ale kto nie ryzykuje ten szampana nie pije), ale może jak ciągle będzie szum wokół tematu, ZTP się ugnie (oby).

Dajcie znać co o tym myślicie ;)
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Aszaf
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aszaf » 03 lis 2025, 12:23

No trzeba przyznać, że uchwała Rady Dzielnicy była wręcz śmieszna i kompletnie niemerytoryczna. Nie klepnęli proponowanego rozwiązania? Trudno, myśmy przecież podjęli uchwałę i można grać w CS-a.

Może faktycznie jakieś porządnie zredagowane pismo, z racjonalnymi argumentami, wypuszczone ze strony PKK miałoby większy sens.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 457
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 03 lis 2025, 12:52

Aszaf pisze: 03 lis 2025, 12:23 No trzeba przyznać, że uchwała Rady Dzielnicy była wręcz śmieszna i kompletnie niemerytoryczna. Nie klepnęli proponowanego rozwiązania? Trudno, myśmy przecież podjęli uchwałę i można grać w CS-a.

Może faktycznie jakieś porządnie zredagowane pismo, z racjonalnymi argumentami, wypuszczone ze strony PKK miałoby większy sens.
Wyglądało to mniej więcej tak, że na grupie osiedlowej był spory szum w tej kwestii. Radny to wykorzystał, napisał sobie coś i myślał, że ZTP się zgodzi.
Często się mówi, że mniej znaczy więcej, ale w tak specyficznej sprawie bez podejścia holistycznie do sprawy i wyciągając argumenty drugiej stronie ( tak jak pan radny to napisał) jedyne co można otrzymać od urzędu to przysłowiowego "fakersa".

Bo z treści uchwały można wywnioskować, że radny chce mieć ciastko i zjeść ciastko. Tylko, że miasto nie ma praktycznie "ciastek" na funkcjonowanie KM i trzeba skądś je wytrzasnąć.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Semrush [Bot] i 7 gości