Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Ja się jeszcze zastanawiam dlaczego zrobiono łuki w relacji Meissnera - Al. JP2 skoro żadna linia tak nie pojedzie? Spowalnianie tylko ruchu pozostałych linii tramwajowych na tym skrzyżowaniu. Wiem zaraz posypią się głosy, że dobrze bo w sytuacjach awaryjnych się przydadzą. Ok. Ale słyszeliśmy, że w obecnej sytuacji tory w kierunku ul. Lema nie są potrzebne a tu nagle inne szyny na łukach już są Ok chociaż również nie będą nikomu służyły. 
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Mogą służyć rezerwom wyjeżdżającym z Wieczystej
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Niezawodność sieci. Bez tych łuków brak przejazdu na Mogilskiej spowodowałby odcięcie od Mogilskiego aż do Mistrzejowic. Tak to mogą sobie jeździć od obu stron do pętli przy Wieczystej i autobus zastępczy tylko Wieczysta-Mogilskie.kucyk pisze: wczoraj, 16:48 Ja się jeszcze zastanawiam dlaczego zrobiono łuki w relacji Meissnera - Al. JP2 skoro żadna linia tak nie pojedzie? Spowalnianie tylko ruchu pozostałych linii tramwajowych na tym skrzyżowaniu. Wiem zaraz posypią się głosy, że dobrze bo w sytuacjach awaryjnych się przydadzą. Ok. Ale słyszeliśmy, że w obecnej sytuacji tory w kierunku ul. Lema nie są potrzebne a tu nagle inne szyny na łukach już są Ok chociaż również nie będą nikomu służyły.![]()
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Popieram. Jak nam się zepsuje wagon np. na Meissnera to zepchniemy go na Wieczystą, a tak to by musiał się w stronę Mogilskiego tarabanić. Poza tym dobrze, że są zabudowane. Przynajmniej nie powielimy błędów jak na Nowosądeckiej, gdzie łuki w stronę Bieżanowa nie były potrzebne. Jednak powstała TŁ, a łuków jak nie było tak dalej nie ma. Może się okazać za dwie dekady, że przez Meissnera dojedziemy do Górki Narodowej i byłoby zapotrzebowanie liniowe na tych łukach.Ydhflx pisze: wczoraj, 17:26 Niezawodność sieci. Bez tych łuków brak przejazdu na Mogilskiej spowodowałby odcięcie od Mogilskiego aż do Mistrzejowic. Tak to mogą sobie jeździć od obu stron do pętli przy Wieczystej i autobus zastępczy tylko Wieczysta-Mogilskie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Zdecydowanie dobrze, że te łuki powstały. Jeden z nielicznych plusów i wyciągania wniosków z porażek przeszłości (brak takich łuków na Nowosądeckiej do dziś pokutuje).
Natomiast co do siatki - mam wrażenie że wariant jak w 2012 to i tak będzie sukces... RIO już się interesuje finansami miasta i realnością jego prognozy finansowej. Oszczędności trzeba szukać, a jak uczy doświadczenie nic tak dobrze ZTP nie wychodzi jak cięcia pod pretekstem zmian...
Swoją drogą super jest ten tekst:
Wiceprezydent Łukasz Sęk przekonywał z kolei, że miasto niczego nie ukrywało, a cała sytuacja jest „bardziej problemem komunikacyjnym niż próbą zatajenia dokumentów”.
Natomiast co do siatki - mam wrażenie że wariant jak w 2012 to i tak będzie sukces... RIO już się interesuje finansami miasta i realnością jego prognozy finansowej. Oszczędności trzeba szukać, a jak uczy doświadczenie nic tak dobrze ZTP nie wychodzi jak cięcia pod pretekstem zmian...
Swoją drogą super jest ten tekst:
Wiceprezydent Łukasz Sęk przekonywał z kolei, że miasto niczego nie ukrywało, a cała sytuacja jest „bardziej problemem komunikacyjnym niż próbą zatajenia dokumentów”.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Co do łuków, przydadzą się też gdyby uruchamiano dodatkowe kursy tramwajowe do odwożenia pasażerów z Kraków Areny - część może ruszyć z pętli Wieczysta i pojechać Meissnera.
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Takie awaryjne łuki są bezwzględnie potrzebne - zatrzymanie na Mogilskiej nie może skutkować paraliżem całego ciągu. No, w sumie też w sytuacji takiej awarii będzie niezła wycieczka krajoznawcza - Meissnera- al JPII - Rondo Czyżyńskie - al. Pokoju - al. Powstania Warszawskiego - Rondo Mogilskie
Szkoda że przy okazji nie zrobiono jeszcze łuków w ul. Lema i przejazdu na wprost w relacji Meissnera - Lema - nawet ślepych...
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Co myślicie o takim układzie:
LINIE TRAMWAJOWE DZIENNE:
1. bez zmian co 7,5 minuty
2. BOREK FAŁĘCKI - Kapelanka - Dietla - Starowiślna - Westerplatte - CMENTARZ RAKOWICKI co 15 minut
3. bez zmian; w sobotę i świata częstotliwość co 10 minut
4. BRONOWICE MAŁE - ... - ZAJEZDNIA NW. HUTA / WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE co 7,5 minuty ; w sobotę i święta co 10 minut
co drugi kurs skrócony do zajezdni
5.w dni powszednie w godzinach : 4:30 - 9:30 oraz 12:30 - 18:30 wszystkie kursy wydłużone do GÓRKA NARODOWA P+R ; kursuje co 15 minut
6. CICHY KĄCIK - Plac Wszystkich Świętych - Starowiślna - Wielicka - Nowosądecka - KURDWANÓW P+R co 15 minut
kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
7. GÓRKA NARODOWA P+R - jak linia 18 - Stradom - jak dotychczas linia 6 - MAŁY PŁASZÓW P+R co 7,5 minuty
kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
8. bez zmian co 7,5 minuty
9. trasa przez: Meissnera co 7,5 minuty nie tylko w szczycie.
10. bez zmian co 15 minut
11. DWORZEC TOWAROWY - Tunel - Rondo Grzegórzeckie - Al. Pokoju - Al. Jana Pawła II - Ptaszyckiego - BARDOSA
linia kursuje w dzień powszedni w godzinach : 5:00 - 20:30 co 15 minut,
w sobotę w godzinach : 7:00 - 20:30 co 20 minut
w święta w godzinach : 12:30 - 20:30 co 20 minut
12. dotychczasowa linia 52: trasa zmieniona przez: Meissnera co 7,5 minuty ; w sobotę i święta co 10 minut
13. bez zmian ; w dzień powszedni w godzinach szczytu zmniejszona częstotliwość kurowania do co 15 minut ( zmiana kontrowersyjna )
14. BRONOWICE - ... - Mikołajczyka - OS. PIASTÓW co 7,5 minuty
15. dotychczasowa linia 50 co drugi kurs po skróconej trasie do KURDWANÓW P+R , w godzinach szczytu kursuje tylko co 7,5 minuty ( zmiana
kontrowersyjna ), w sobotę i święta co 10 minut
16. CICHY KĄCIK - Podwale - Basztowa - Lubicz - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - Al. Andersa - Al. Solidarności - PLESZÓW co 15 minut
17. bez zmian co 15 minut
18. bez zmian co 7,5 minuty
19. KURDWANÓW P+R - jak linia 50 - Rondo Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - RONDO HIPOKRATESA co 15 minut
kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
20. SALWATOR - Podwale - ... - MAŁY PŁASZÓW P+R co 7,5 minuty , w sobotę i święta co 10 minut
21. LINIA ZLIKWIDOWANA
22.bez zmian co 15 minut
23. CZERWONE MAKI P+R - jak linia 17 - Korona - jak linia 13 - NOWY BIEŻANÓW P+R
linia kursuje w dzień powszedni w godzinach: 5:00 - 20:30 co 15 minut
24. bez zmian co 15 minut
LINIE TRAMWAJOWE NOCNE:
Wszystkie linie tramwajowe kursują codziennie co 30 minut
62. kursuje przez : Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - Rondo Piastowskie
69. zmiana numeru na 63
64. BRONOWICE MAŁE - ... - Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - Al. Pokoju - Bieńczycka - Al. Andersa - Mikołajczyka - Jancarza -
- MISTRZEJOWICE
65. BOREK FAŁĘCKI - Kurdwanów P+R - Nowosądecka - Wielicka - Limanowskiego - Krakowska - Św. Gertrudy - Plac Wszystkich Św. - Podwale -
Długa - - Dworzec Towarowy - Pawia - TEATR SŁOWACKIEGO ( powrót: Basztowa - Podwale )
61. CZERWONE MAKI P+R - Brożka - Kalwaryjska - Limanowskiego - Starowiślna - Plac Wszystkich Św. - Podwale - Basztowa - Lubicz -
Rondo Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Plac Centralny - Al. Andersa - Kocmyrzowska - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
LINIE AUTOBUSOWE NOCNE:
662, 664, 669 LINIE ZLIKWIDOWANE
610. kursuje przez: Hlaszki - Wysłouchów - Bojki - Stojałowskiego
LINIE AUTOBUSOWE DZIENNE:
124, 132, 149, 424, 442, 482 LINIE ZLIKWIDOWANE
123. MISTRZEJOWICE - Jancarza - Wawelska - Jancarza - Srebrnych Orłów - Mikołajczyka - Łopackiego - Szpital Rydygiera - Łopackiego - Obrońców
Krzyża - jak linia 163 - Klasztorna - ... - MAŁY PŁASZÓW P+R co 15 minut w szczycie co 20 poza szczytem
139. WIZJONERÓW - Wizjonerów - Armii Krajowej ( powrót : Armii Krajowej - Rondo Ofiar Katynia - Radzikowskiego - Wizjonerów ) - ... - KOMBINAT
141. AL.PRZYJAŹNI - Al. Przyjaźni - Boruty - Spiechowicza - Al. Jana Pawła II - Zachemskiego - Sieroszewskiego - Klasztorna - Podbipięty - Lesisko -
Podbipięty - Giedroycia - Igołomska - PRZYLASEK RUSIECKI
Linia kursuje co 30 minut w szczycie, poza szczytem oraz w sobotę i święta co 60 minut.
142. OS. NA STOKU - ... - Kocmyrzowska - Wańkowicza - Al. Solidarności - ... - Czyżyny Dworzec - jak linia 442 - PRĄDNIK CZERWONY / CMENTARZ
PRĄDNIK CZERWONY
Linia w godzinach szczytu kursuje co 15 minut poza szczytem co 20 minut
146. CZERWONE MAKI P+R - Grota - Roweckiego - Trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce ( Powrót :
Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka ) - OS. NA KOZŁÓWCE
152. kursuje przez: Bora - Komorowskiego
163. MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI - ... - Półłanki - po nowej trasie linii 123 - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje co 15 minut w szczycie i co 20 poza szczytem
182. OS. NA STOKU - ... - Jancarza - Wawelska - Jancarza - MISTRZEJOWICE
linia kursuje co 15 minut w szczycie i co 20 poza szczytem
183. SIWKA - ... - Nowohucka - Al. Pokoju - Lema - Al. Jana Pawła II - Ułanów - Pilotów - jak linia 124 - Rondo Mogilskie - Lubomirskiego -
- Kalinowskiego tunel - Pawia - Aleje - CRACOVIA STADION
Linia kursuje w godzinach szczytu co 15 minut i co 20 minut poza szczytem
189. KOMBINAT - jak linia 132 - Mikołajczyka - Dunikowskiego - Al. Andersa - Bora - Komorowskiego - Młyńska - ... - NOWY KLEPARZ
Linia kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:30, w godzinach szczytu co 15 minut poza szczytem co 20 minut
193. kursuje przez: Obrońców Krzyża - Mościckiego - Wojciechowskiego - Struga - Orkana - Bulwarowa
Linia kursuje w godzinach szczytu co 15 minut poza godzinami szczytu co 20 minut
439. WIZJONERÓW - jak linia 139 - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje w dzień powszedni w godzina: 5:00 - 20:30
502. PLAC CENTRALNY - Al. Andersa - ... - Piłsudskiego - jak linia 124 - OS. PODWAWELSKIE
511. WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE - Architektów - Poległych w Krzesławicach - ... - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA
kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
LINIE TRAMWAJOWE DZIENNE:
1. bez zmian co 7,5 minuty
2. BOREK FAŁĘCKI - Kapelanka - Dietla - Starowiślna - Westerplatte - CMENTARZ RAKOWICKI co 15 minut
3. bez zmian; w sobotę i świata częstotliwość co 10 minut
4. BRONOWICE MAŁE - ... - ZAJEZDNIA NW. HUTA / WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE co 7,5 minuty ; w sobotę i święta co 10 minut
co drugi kurs skrócony do zajezdni
5.w dni powszednie w godzinach : 4:30 - 9:30 oraz 12:30 - 18:30 wszystkie kursy wydłużone do GÓRKA NARODOWA P+R ; kursuje co 15 minut
6. CICHY KĄCIK - Plac Wszystkich Świętych - Starowiślna - Wielicka - Nowosądecka - KURDWANÓW P+R co 15 minut
kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
7. GÓRKA NARODOWA P+R - jak linia 18 - Stradom - jak dotychczas linia 6 - MAŁY PŁASZÓW P+R co 7,5 minuty
kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
8. bez zmian co 7,5 minuty
9. trasa przez: Meissnera co 7,5 minuty nie tylko w szczycie.
10. bez zmian co 15 minut
11. DWORZEC TOWAROWY - Tunel - Rondo Grzegórzeckie - Al. Pokoju - Al. Jana Pawła II - Ptaszyckiego - BARDOSA
linia kursuje w dzień powszedni w godzinach : 5:00 - 20:30 co 15 minut,
w sobotę w godzinach : 7:00 - 20:30 co 20 minut
w święta w godzinach : 12:30 - 20:30 co 20 minut
12. dotychczasowa linia 52: trasa zmieniona przez: Meissnera co 7,5 minuty ; w sobotę i święta co 10 minut
13. bez zmian ; w dzień powszedni w godzinach szczytu zmniejszona częstotliwość kurowania do co 15 minut ( zmiana kontrowersyjna )
14. BRONOWICE - ... - Mikołajczyka - OS. PIASTÓW co 7,5 minuty
15. dotychczasowa linia 50 co drugi kurs po skróconej trasie do KURDWANÓW P+R , w godzinach szczytu kursuje tylko co 7,5 minuty ( zmiana
kontrowersyjna ), w sobotę i święta co 10 minut
16. CICHY KĄCIK - Podwale - Basztowa - Lubicz - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - Al. Andersa - Al. Solidarności - PLESZÓW co 15 minut
17. bez zmian co 15 minut
18. bez zmian co 7,5 minuty
19. KURDWANÓW P+R - jak linia 50 - Rondo Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - RONDO HIPOKRATESA co 15 minut
kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
20. SALWATOR - Podwale - ... - MAŁY PŁASZÓW P+R co 7,5 minuty , w sobotę i święta co 10 minut
21. LINIA ZLIKWIDOWANA
22.bez zmian co 15 minut
23. CZERWONE MAKI P+R - jak linia 17 - Korona - jak linia 13 - NOWY BIEŻANÓW P+R
linia kursuje w dzień powszedni w godzinach: 5:00 - 20:30 co 15 minut
24. bez zmian co 15 minut
LINIE TRAMWAJOWE NOCNE:
Wszystkie linie tramwajowe kursują codziennie co 30 minut
62. kursuje przez : Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza - Rondo Piastowskie
69. zmiana numeru na 63
64. BRONOWICE MAŁE - ... - Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - Al. Pokoju - Bieńczycka - Al. Andersa - Mikołajczyka - Jancarza -
- MISTRZEJOWICE
65. BOREK FAŁĘCKI - Kurdwanów P+R - Nowosądecka - Wielicka - Limanowskiego - Krakowska - Św. Gertrudy - Plac Wszystkich Św. - Podwale -
Długa - - Dworzec Towarowy - Pawia - TEATR SŁOWACKIEGO ( powrót: Basztowa - Podwale )
61. CZERWONE MAKI P+R - Brożka - Kalwaryjska - Limanowskiego - Starowiślna - Plac Wszystkich Św. - Podwale - Basztowa - Lubicz -
Rondo Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Plac Centralny - Al. Andersa - Kocmyrzowska - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
LINIE AUTOBUSOWE NOCNE:
662, 664, 669 LINIE ZLIKWIDOWANE
610. kursuje przez: Hlaszki - Wysłouchów - Bojki - Stojałowskiego
LINIE AUTOBUSOWE DZIENNE:
124, 132, 149, 424, 442, 482 LINIE ZLIKWIDOWANE
123. MISTRZEJOWICE - Jancarza - Wawelska - Jancarza - Srebrnych Orłów - Mikołajczyka - Łopackiego - Szpital Rydygiera - Łopackiego - Obrońców
Krzyża - jak linia 163 - Klasztorna - ... - MAŁY PŁASZÓW P+R co 15 minut w szczycie co 20 poza szczytem
139. WIZJONERÓW - Wizjonerów - Armii Krajowej ( powrót : Armii Krajowej - Rondo Ofiar Katynia - Radzikowskiego - Wizjonerów ) - ... - KOMBINAT
141. AL.PRZYJAŹNI - Al. Przyjaźni - Boruty - Spiechowicza - Al. Jana Pawła II - Zachemskiego - Sieroszewskiego - Klasztorna - Podbipięty - Lesisko -
Podbipięty - Giedroycia - Igołomska - PRZYLASEK RUSIECKI
Linia kursuje co 30 minut w szczycie, poza szczytem oraz w sobotę i święta co 60 minut.
142. OS. NA STOKU - ... - Kocmyrzowska - Wańkowicza - Al. Solidarności - ... - Czyżyny Dworzec - jak linia 442 - PRĄDNIK CZERWONY / CMENTARZ
PRĄDNIK CZERWONY
Linia w godzinach szczytu kursuje co 15 minut poza szczytem co 20 minut
146. CZERWONE MAKI P+R - Grota - Roweckiego - Trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce ( Powrót :
Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka ) - OS. NA KOZŁÓWCE
152. kursuje przez: Bora - Komorowskiego
163. MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI - ... - Półłanki - po nowej trasie linii 123 - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje co 15 minut w szczycie i co 20 poza szczytem
182. OS. NA STOKU - ... - Jancarza - Wawelska - Jancarza - MISTRZEJOWICE
linia kursuje co 15 minut w szczycie i co 20 poza szczytem
183. SIWKA - ... - Nowohucka - Al. Pokoju - Lema - Al. Jana Pawła II - Ułanów - Pilotów - jak linia 124 - Rondo Mogilskie - Lubomirskiego -
- Kalinowskiego tunel - Pawia - Aleje - CRACOVIA STADION
Linia kursuje w godzinach szczytu co 15 minut i co 20 minut poza szczytem
189. KOMBINAT - jak linia 132 - Mikołajczyka - Dunikowskiego - Al. Andersa - Bora - Komorowskiego - Młyńska - ... - NOWY KLEPARZ
Linia kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:30, w godzinach szczytu co 15 minut poza szczytem co 20 minut
193. kursuje przez: Obrońców Krzyża - Mościckiego - Wojciechowskiego - Struga - Orkana - Bulwarowa
Linia kursuje w godzinach szczytu co 15 minut poza godzinami szczytu co 20 minut
439. WIZJONERÓW - jak linia 139 - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje w dzień powszedni w godzina: 5:00 - 20:30
502. PLAC CENTRALNY - Al. Andersa - ... - Piłsudskiego - jak linia 124 - OS. PODWAWELSKIE
511. WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE - Architektów - Poległych w Krzesławicach - ... - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA
kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
Ostatnio zmieniony 13 lis 2025, 22:23 przez Księżyc, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
SPAM względnie TROLLING.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Jeśli chodzi o linię nocną 62 w mojej propozycji chodziło mi o trasę linii 52 przez Meissnera oznaczoną jako 12.
-
canoe_bart
- Znawca
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Tyle, że Flexity Classic, jak i cała rodzina Flexity to wytwór śp. Bombardiera, który się specjalizował w konstrukcjach opartych na wózkach obrotowych, a Alstom przejął po nim całą serię wraz ze zdobytymi wcześniej zamówieniami. Domyślną serią w Alstomie pozostaje Citadis oparty na sztywnych, bezosiowych wozkach z niezależnie obracajacymi się kołami.Bayer2003 pisze: wczoraj, 12:32 Istnieje przecież seria Alstom Flexity Classic z obrotowymi wózkami, chociaż niewiele miast decyduje się na jej wybór. W ostatnich latach były to chyba jedynie nieliczne miasta niemieckie.
Co z tego, że obetniesz tam nasyp, jak zaraz wejdziesz w ul. Kolbego, która zapewnia dojazd do zabudowań kościelnych, a z drugiej strony musiałbyś robić łuk i relację skrętną z Jancarza o promieniu <18m, na który MPK w życiu się nie zgodzi. Nie można złapać wszystkich srok za ogony - papier wszystko przyjmie, jak to mówią. Poza tym, jak na obecnych torach ledwo wciśnięto perony długości Krakowiaków, to przy zachowaniu minimalnych wymagań związanych z geometrią posadowienie peronu długości 35m będzie cudem.Bayer2003 pisze: wczoraj, 12:32 Za dwa miliardy złotych nie powinno się szukać kompromisów - wspomniany nasyp przy kościele z pewnością dałoby się nieco obciąć i zmieścić trochę większą pętlę. Z pewnością byłoby to kosztowne, jednak będziemy niestety mieli równie kosztowny bubel.
Tylko, jak wspomniałem wyżej, trzeba by zrobić dwa ostre łuki o promieniach nieakceptowalnych dla MPK, a na dodatek obecne wytyczne Ministerstwa Infrastruktury wprost przewidują, że nie wolno robić peronów na łukach poziomych, a jeśli warunki terenowe na to faktycznie nie pozwalają, to w przypadku naszej pętli łuk, przy którym miałby znaleźć się przystanek warunkowy, musiałby mieć przynajmniej r=70 m.Bautosz pisze: wczoraj, 14:10 Nie zmienia to faktu, że pętla Mistrzejowice jest jaka jest i jest to kolejna błędnie zaprojektowana pętla zaraz po Małym Płaszowie i Czerwonych Makach. W przypadku np. wyłączenia na Os. Piastów (trwałego i w wyniku wypadku) ta część miasta może być w sporym kryzysie. Wystarczyłoby zaplanować dodatkowy tor. Żeby nie opisywać jak to ma wyglądać daje prosty obrazek.
Przydałby się dodatkowy peron końcowy gdyby któryś z torów był jeszcze zajmowany przez poprzednią brygadę, a co za tym idzie przystanek końcowy również.
Liczba linii nie jest odpowiednim wyznacznikiem jakości komunikacji miejskiej. Wrocław ma 24 linie tramwajowe w układzie stałym i wcale nie jest tam lepiej od tego, co jest domyślnie u nas - co z tego, że w centrum mamy tramwaj co parę minut, jak na nowo oddawane ciągi, które obsługują liczbę ludności zbliżoną do tego, co jest u nas np. na Górce Narodowej, wysyła się dwie linie z f-12/15. To tak jakby u nas wyrzucili na stałe połowę kursów 18 i 50. Za to Warszawa ma tych linii niewiele więcej, bo 26 linii w stałym układzie, ale jest zdecydowana różnica w wielkości pracy przewozowej. Przewijające się nieraz propozycje pod 290-300 brygad na obecnej sieci torowisk należy zdecydowanie traktować jako przewymiarowane, bo wtedy tracimy jakąkolwiek elastyczność w razie potencjalnych awarii taboru, zamknięć remontowych. Z drugiej strony zgoda, że poziom rzędu 270 brygad po otwarciu KST IV jest jak najbardziej pożądany, przy czym torowiska w centrum są faktycznie już na skraju przepustowości rozumianej w ten sposób, że wszelkie zmiany nie dezorganizują całkowicie funkcjonowania komunikacji miejskiej na tych odcinkach.Bayer2003 pisze: wczoraj, 12:32 Siatka, w której spada liczba linii względem stanu obecnego z pewnością nie jest przewymiarowana. W rzeczywistości to co zaproponował użytkownik Szymi oznaczałoby cięcia (na dodatek niezbyt przemyślane). No ale każdy widzi co chce widzieć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] i 2 gości
