STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1413
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Bayer2003 » 20 paź 2020, 17:23

Kitek pisze: 20 paź 2020, 17:16
Kaszmir pisze: 20 paź 2020, 16:12 Ja też obstawiam "9" :)
Tylko żeby się nie okazało, że tu będzie taki "deal", że Lajkoniki na "9" tak, ale kosztem zabrania "49"...
Jeżeli miałoby się tak stać to już dla mieszkańców Bieżanowa chyba lepsze współistnienie "9" i "49" w wysokopodłogowcach do końca świata.

Osobiście poza kilkoma brygadami "3" oraz jeszcze jedną brygadą "52" (na której zresztą wolałbym trójskład, ale i STL od wiedeńca będzie lepsze), Lajkoniki widziałbym także na wspomnianych wcześniej "24" i "14". Poza tym przydałyby się one na linii "13" (przynajmniej na szczytowych brygadach), gdzie czasem w 26m zdarzał się tłok. Wspomnianą "9" w 32m chyba wszyscy by chcieli, jednak niestety szansa na to jest stosunkowo niewielka :/.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

DaroKRK
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 20 lut 2020, 0:32

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: DaroKRK » 20 paź 2020, 17:50

Już trzy wagony debiutowały na 52 (#RY825, #HY840 i #HY848) i miały zastąpić składy E1+C3. Dzisiaj z tego co obserwowałem jeździ jedynie #HY845, także miały zastępować, miały, a tu fiku miku i 3x105Na. Oczywiście rezultat jest taki, że wiednie znikają, ale no wiadomo w jaki sposób to wszystko finalnie wygląda.
Na pięćdziesiątce urodzaj, szczególnie weekendowo, kto by się spodziewał. :)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1413
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Bayer2003 » 20 paź 2020, 18:18

DaroKRK pisze: 20 paź 2020, 17:50 Już trzy wagony debiutowały na 52 (#RY825, #HY840 i #HY848) i miały zastąpić składy E1+C3. Dzisiaj z tego co obserwowałem jeździ jedynie #HY845, także miały zastępować, miały, a tu fiku miku i 3x105Na. Oczywiście rezultat jest taki, że wiednie znikają, ale no wiadomo w jaki sposób to wszystko finalnie wygląda.
Na pięćdziesiątce urodzaj, szczególnie weekendowo, kto by się spodziewał. :)
Co do "52" - w przypadku tej linii pozostaje pytanie czy zamiast wiedni pójść w nowoczesność (STL), czy w pojemność (3x105Na). Osobiście wybrałbym pojemność, chociaż dużo osób zapewne wybrałoby nowoczesność i w pełni zrozumiałbym ich decyzję. MPK wybrało drogę pomiędzy, chociaż ze wskazaniem na pojemność - 7 składów E1+c3 zostało dotychczas zastąpionych przez 6 trójskładów oraz 1 Lajkonika. Z pewnością obecna strategia wyrzucania wiedeńczyków z "52" nie jest zła - po prostu jest inna niż niektórzy (w tym Ty) sobie to wyobrażali :).

Co do "50" - osobiście uważam, że jeżeli chodzi o Lajkoniki na tej linii to z ich liczbą trochę przesadzono (chociaż zdaję sobie sprawę, że może to wynikać z licznych awarii oraz napraw Krakowiaków). Zdecydowanie pod tym względem jest faworyzowana natomiast Krowodrza Górka - dziś spośród 10 Lajkoników w ruchu aż 8 kończyło na tej pętli, co wobec mieszkańców innych części miasta jest dosyć nieuczciwe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: kucyk » 20 paź 2020, 18:56

Kolego Bayer2003 - co do "50" mam takie samo zdanie jak i Ty. Już nie tylko w weekendy wysyłają prawie połowę dostępnych Lajkoników w Krakowie na tą linię. Dzisiaj z tego co osobiście widziałem były 4 Stadlery. Dziwna to sprawa bo cały czas nam wmawiano, że ta linia ma tak wielkie potoki, że musi być na niej tylko tabor 40 metrowy (kilka lat temu najnowszy). Teraz nagle jak za wyciągnięciem różdżki wysyła się Lajkoniki które ponoć są mniej pojemne niż NGT8. Nagle ludzie od niej odeszli? Wątpię. Myślę, że nadal chodzi tu tylko o wyimaginowaną przez Urzędników i MPK wersję "prestige" od samego jej uruchomienia. :roll:
Ostatnio zmieniony 20 paź 2020, 18:56 przez kucyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu » 20 paź 2020, 18:56

Bayer2003 pisze: 20 paź 2020, 18:18 Zdecydowanie pod tym względem jest faworyzowana natomiast Krowodrza Górka - dziś spośród 10 Lajkoników w ruchu aż 8 kończyło na tej pętli
No cóż lata mijają a pewne rzeczy się nie zmieniają, chociaż niektórzy tutaj zarzekali się że linia "50" już nie ma takiego statusu jak wcześniej i nie będzie na niej większej ilości Lajkoników niż na innych liniach.

Tempo dostaw faktycznie jakby przyspieszyło, kto wie może nawet 25 Lajkoników będzie w Krakowie do końca roku?

Chciałem też napisać, że przecież wszystkich nie da się wysłać na Krowodrzę ale patrząc na ilość brygad linii "3", "5", "18", i "50" to nie jestem tego taki pewien :lol:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1413
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Bayer2003 » 20 paź 2020, 19:25

kucyk pisze: 20 paź 2020, 18:56 Kolego Bayer2003 - co do "50" mam takie samo zdanie jak i Ty. Już nie tylko w weekendy wysyłają prawie połowę dostępnych Lajkoników w Krakowie na tą linię. Dzisiaj z tego co osobiście widziałem były 4 Stadlery. Dziwna to sprawa bo cały czas nam wmawiano, że ta linia ma tak wielkie potoki, że musi być na niej tylko tabor 40 metrowy (kilka lat temu najnowszy). Teraz nagle jak za wyciągnięciem różdżki wysyła się Lajkoniki które ponoć są mniej pojemne niż NGT8. Nagle ludzie od niej odeszli? Wątpię. Myślę, że nadal chodzi tu tylko o wyimaginowaną przez Urzędników i MPK wersję "prestige" od samego jej uruchomienia. :roll:
Od zawsze na tą linię trafiało to co najnowsze: NGT6, NGT8, 2014N, a teraz STL. O ile w poprzednich przypadkach faktycznie dało się to logicznie uargumentować (zwiększanie pojemności), obecnie nie da się tego zrozumieć. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że same Krakowiaki, zwolnione z "50" nie są kierowane chociażby na "52", tylko stoją spokojnie w zajezdniach. Nie wierzę, żeby wszystkie z nich miały awarie - po prostu polityki taborowej MPK czasami nie da się zrozumieć :/.
pasazer_mobilisu pisze: 20 paź 2020, 18:56
Bayer2003 pisze: 20 paź 2020, 18:18 Zdecydowanie pod tym względem jest faworyzowana natomiast Krowodrza Górka - dziś spośród 10 Lajkoników w ruchu aż 8 kończyło na tej pętli
Chciałem też napisać, że przecież wszystkich nie da się wysłać na Krowodrzę ale patrząc na ilość brygad linii "3", "5", "18", i "50" to nie jestem tego taki pewien :lol:
Wymienione linie mają łącznie bodajże 49 brygad, więc zakładając że chociaż jeden i tak zostanie w zajezdni - niestety jest to realny scenariusz :c.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

krakus
Znawca
Posty: 121
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: krakus » 21 paź 2020, 6:28

Czternasty Lajkonik dotarł do Krakowa.

krakus
Znawca
Posty: 121
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: krakus » 21 paź 2020, 8:42

krakus pisze: 21 paź 2020, 6:28 Czternasty Lajkonik dotarł do Krakowa.
#HY847.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: kucyk » 21 paź 2020, 9:43

krakus pisze: #HY847.
Na potwierdzenie:

http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... kowie.html

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: kucyk » 21 paź 2020, 9:58

impuls pisze: Wygląda na to, że MPK dąży do zastąpienia NGT6 na "3" i E1+c3 na "52". Na "3" pozostaną jeszcze trzy brygady do zastąpienia Lajkonikami z Podgórza a na "52" tylko jedna z Huty. Po tym wreszcie zaczną pojawiać się na innych liniach. Ja typuję 9 i 24.
Człowiek naiwny. Myśli sobie. Super kolejny Lajkonik na linii w mieście, kolejny na linii "3", zastąpi on mniejszy wagon NGT6 na tej linii. Ekstra. :D

A tu fikumiku i mamy go na "3" ale nie ma ich 3 tylko jest ten jeden obiecany - pozostałe 2 wylądowały zapewne w zajezdni jak i na "18" gdzie są teraz 3 sztuki. W dodatku z "18" zniknął Nevelo. Dziwnie patrząc na ttss również brygad 32 metrowych na "3" ubyło - jest ich 9 (a z debiutem #RY 829 myśli człowiek, że będzie tych brygad 11). :? Co do NGT6 to są według ttss 3 brygady ale wiemy, że kilka Bombek 26 metrowych nie ma GPS więc może się okazać, że jest ich 5. :cry: Tak oto nadal kwitnie na dobre "czarny PR" w wykonaniu MPK. A my głupi idioci dajemy sobie te ich piękne historyjki wmówić. :evil:

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 paź 2020, 10:06

Na tej brakującej dwójce nie odbywają się szkolenia motorniczych?

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: kucyk » 21 paź 2020, 10:19

pasazer_mobilisu pisze: 21 paź 2020, 10:06 Na tej brakującej dwójce nie odbywają się szkolenia motorniczych?
Raczej nie bo brakuje tylko #RY 828. Wszystkie inne z Podgórza są na "18" + ten jeden #RY 829 na "3". :?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 paź 2020, 10:25

A HY845?

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: kucyk » 21 paź 2020, 10:32

Ja piszę tylko o podgórskich. Dzisiaj miało przybyć tych wagonów z oznaczeniem #RY a nie HY. ;)

W Hucie się nic nie zmieniło: 4 x "50", 1 x "13", 1 x "52" + 1 x szkolenie. :)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1416
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 paź 2020, 10:49

A widzisz a ja pytałem ogólnie o brakującą nie jeżdżącą liniowo dwójkę wagonów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości