Obecnie kursuje tam jeszcze objazdowo "10".michal49944 pisze: 10 gru 2025, 13:32 Jakoś wcześniej przed zawieszeniem 19 jeździły obie i problemu nie było. Nic od tamtego czasu nie doszło na APW. Naprawdę nie przesadzajmy z tą przepustowością. Najwyżej tramwaj minutę dłużej poczeka na Grzegórzeckim.
Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
- LLoan
- Ekspert
- Posty: 518
- Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
- Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
- Polubił: 13 razy
- Otrzymał polubienie: 20 razy
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 850
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
- Polubił: 56 razy
- Otrzymał polubienie: 84 razy
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Rzeczywiście, zapomniałem. To nawet można poczekać aż 10 wróci na stałą trasę, choć wtedy się pewnie znajdzie milion innych powodów czemu nie może wrócić, a teraz też na upartego zmieściłaby się.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2624
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 13 razy
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Znieniło się dużo. Z tego co pamiętam przez APW kursuje "10" - to 4 kursy więcej na godzinę.michal49944 pisze: 10 gru 2025, 13:32 Jakoś wcześniej przed zawieszeniem 19 jeździły obie i problemu nie było. Nic od tamtego czasu nie doszło na APW. Naprawdę nie przesadzajmy z tą przepustowością. Najwyżej tramwaj minutę dłużej poczeka na Grzegórzeckim.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7222
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 39 razy
- Otrzymał polubienie: 59 razy
- Kontakt:
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".
"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
Gdy skończy się remont węzła Piłsudskiego, to zaraz zacznie się przebudowa przy T. Bagatela. Może będzie krótka przerwa między nimi, jednak gdy ta druga się zacznie, znowu będzie większy ruch na Westerplatte. "10" będzie kursować przez APW prawdopodobnie przynajmniej do przełomu 2026/2027.
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2074
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 17 razy
- Otrzymał polubienie: 23 razy
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Oszczędności zapewne też są jakimś powodem, jednak niezupełnie jest prawdą, że dawniej kursów było więcej - autobusy od strony APW nigdy przecież nie wjeżdżały na dolną płytę Ronda Mogilskiego, nie obciążając przystanków na niej się znajdujących. Przez przepustowość APW swoje istnienie zakończyła też linia "12", żeby "50" mogła wrócić do f~5. Głównym problemem krakowskiej sieci tramwajowej są wąskie gardła i niestety oddanie torowiska przez Meissnera nie zmieni wiele w tym temacie, ponieważ wszystkie linie tramwajowe łączące dzielnice nowohuckie z resztą miasta będą dalej musiały przejechać przez Rondo Mogilskie lub Rondo Grzegórzeckie. I nie pomoże tutaj nawet torowisko na Lema, o którym część tutejszych forumowiczów marzy. W najbliższych latach przepadło połączenie Mistrzejowic z Cmentarzem Rakowickim, więc problemy z przepustowością pojawiać się będą w dalszym ciągu przy każdym remoncie.Kaszmir pisze: 10 gru 2025, 13:53 Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".
"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
Gdy skończy się remont węzła Piłsudskiego, to zaraz zacznie się przebudowa przy T. Bagatela. Może będzie krótka przerwa między nimi, jednak gdy ta druga się zacznie, znowu będzie większy ruch na Westerplatte. "10" będzie kursować przez APW prawdopodobnie przynajmniej do przełomu 2026/2027.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 1323
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
- Polubił: 6 razy
- Otrzymał polubienie: 8 razy
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
No nie do końca - obecnie też masz 8 kursów/h, bo zapomniałeś o 128, które na Cystersów wjeżdża na torowisko i jedzie przez APW w kierunku Alei Pokoju.Kaszmir pisze: 10 gru 2025, 13:53 Na APW jest miejsce. Dawniej było więcej kursów i jakoś się mieściły: do 2022 autobusy na tym odcinku miały 8 kursów/h, obecnie 4 - zatem akurat jest miejsce na 4 kursy/h linii "10", bez konieczności zawieszania "19".
"19" nie jest zawieszona dlatego, że się nie mieści na APW tylko dlatego, że Miasto kazało ZTP szukać pretekstów do oszczędności.
Więc tak jak 184 obsługuje podwójny przystanek na Grzegórzeckim (co ma mniejszy wpływ na płynność, bo zmieści się razem z tramwajem), tak 128 obsługuje POJEDYNCZY przystanek na Mogilskim w kierunku Grzegórzeckiego - a to już znacząco obniża przepustowość przystanku.
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 764
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
- Polubił: 53 razy
- Otrzymał polubienie: 38 razy
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Myślę że przepustowość Mogilskiego nie ma wpływu. Linie 10 i 19 obligują przecież na nim różne przystanki, a do tego 10 obecnie obsługuje ten co zwykle. Jedyna różnica na Mogilskim to czy ww. 10 przyjeżdża od Lubicz czy od APW, ale od APW jest akurat mniej kolizyjnych relacji.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7222
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 39 razy
- Otrzymał polubienie: 59 razy
- Kontakt:
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
O niczym nie zapomniałem, chyba nie przeczytałeś komunikatusuchy pisze: 10 gru 2025, 17:08No nie do końca - obecnie też masz 8 kursów/h, bo zapomniałeś o 128, które na Cystersów wjeżdża na torowisko i jedzie przez APW w kierunku Alei Pokoju.
W stronę APW obsługują ten sam przystanek. Jednak wg mnie to nie jest tu przeszkodą - głównym ograniczeniem w przepustowości ciągów jest zwykle sygnalizacja, a ta na r. Mogilskim jest wyłączona, a na r. Grzegórzeckim kursów byłoby tyle samo co parę lat temu. Zatem podtrzymuję tezę, "19" się zmieściYdhflx pisze: 10 gru 2025, 18:13Myślę że przepustowość Mogilskiego nie ma wpływu. Linie 10 i 19 obligują przecież na nim różne przystanki, a do tego 10 obecnie obsługuje ten co zwykle.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości
