28.10.2020
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
28.10.2020
Na PP przyjechał testowy hybrydowy Man.
Re: 28.10 2020
Przegub, czy solówka?
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: 28.10 2020
Re: 28.10 2020
12:15
wstrzymany ruch na Franciszkańskiej, tramwaje kierowane przez ul. Westerplatte.
Info: fp MPK https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 8032681232
wstrzymany ruch na Franciszkańskiej, tramwaje kierowane przez ul. Westerplatte.
Info: fp MPK https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 8032681232
Re: 28.10 2020
Koło godz. 10 Lajkonik #HY847 widziany na jazdach próbnych na Mogilskiej. Info: skrzynka / Jakub.
Re: 28.10 2020
Pamiątkowe shoty TTSSa z popołudniowego bajzlu:
Spoiler
Re: 28.10 2020
Na własne oczy widziałem dziś ciekawe rzeczy, chociażby "10" oraz "19" kursujące objazdem przez estakadę. Linia "2" kursowała jak chciała, m.in. z Rakowickiej do TAKW (co również osobiście widziałem). Z autobusami również ciekawe rzeczy się działy, m.in. "144" przez Rondo Grzegórzeckie oraz Mogilskie. Ciekawi mnie ile jeszcze te protesty potrwają, bo dosyć paraliżują one ruch komunikacyjny w całym mieście.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: 28.10.2020
To jest potwierdzenie znanego powiedzenia "na linię 2 nie ma miejsca na 1O" w sumie ciekawa sytuacja bo na takiej trasie obsługiwała aż 3 swoje przystanki, ciekawe czy ktoś nią jechał.
Re: 28.10.2020
Ktoś tam jechał (nie widziałem jednak dokładnie ile osób). Z tym, że za kilka dni Wszystkich Świętych, więc raczej nie powinna nas dziwić pewna popularność mimo tak drastycznie zmienionej trasy.pasazer_mobilisu pisze: ↑28 paź 2020, 21:01To jest potwierdzenie znanego powiedzenia "na linię 2 nie ma miejsca na 1O" w sumie ciekawa sytuacja bo na takiej trasie obsługiwała aż 3 swoje przystanki, ciekawe czy ktoś nią jechał.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: 28.10 2020
Dzięki wielkie za utrwalenie zrzutów! "144", "304", "503" itd. na Starowiślnej... wow.
-
- Ekspert
- Posty: 973
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: 28.10.2020
Mnie trochę dziwi w przypadku tych protestów upór MPK, żeby wszystko za wszelką cenę jechało jak najbardziej po swojej trasie. Efekt jest taki, że tramwaje / autobusy po chwili i tak utykają w centrum, tylko kawałek dalej, i np. na takiej Piłsudskiego wieczorem stało chyba z 20 pojazdów, na Dunajewskiego od strony.... Lubicz 3 albo 4 '8' pod rząd itd...
Nie wiem, czy nie lepszym pomysłem byłoby jednak objeżdżanie centrum, bo opcja z trzymaniem się swojej trasy za wszelką cenę, przy zablokowanym centrum praktycznie w całości (a wczoraj w pewnym momencie stało: PWŚ, Zwierzyniecka, Piłsudskiego, Karmelicka, Długa, Pawia, Starowiślna (przy poczcie), Gertrudy, no i cała I obwodnica), prowadzi do jeszcze gorszej sytuacji... Przykładowo: co za różnica, czy '8' z Krakowskiej pojedzie zamiast przez pl. WŚW, to np. Starowiślna -> Westerplatte, skoro wiadomo, że Westerplatte i tak za chwilę stanie, a jak w końcu pojedzie przez Lubicz, to i tak stanie na Basztowej (innymi słowy: i tak pod Bagatelę nie dojedzie, obojętnie, jakby ktoś nie kombinował, a przez to, że 2/3 tramwajów utknie w centrum, to nie będzie też obsługi trasy od strony Borku).
Nie wiem, czy nie lepszym pomysłem byłoby jednak objeżdżanie centrum, bo opcja z trzymaniem się swojej trasy za wszelką cenę, przy zablokowanym centrum praktycznie w całości (a wczoraj w pewnym momencie stało: PWŚ, Zwierzyniecka, Piłsudskiego, Karmelicka, Długa, Pawia, Starowiślna (przy poczcie), Gertrudy, no i cała I obwodnica), prowadzi do jeszcze gorszej sytuacji... Przykładowo: co za różnica, czy '8' z Krakowskiej pojedzie zamiast przez pl. WŚW, to np. Starowiślna -> Westerplatte, skoro wiadomo, że Westerplatte i tak za chwilę stanie, a jak w końcu pojedzie przez Lubicz, to i tak stanie na Basztowej (innymi słowy: i tak pod Bagatelę nie dojedzie, obojętnie, jakby ktoś nie kombinował, a przez to, że 2/3 tramwajów utknie w centrum, to nie będzie też obsługi trasy od strony Borku).
Re: 28.10.2020
"8" wczoraj jeździła przez Westerplatte - sam osobiście jedną minąłem na tej ulicy koło 16:45, kier. Borek Fałęcki.kot_feliks pisze: ↑29 paź 2020, 8:52Przykładowo: co za różnica, czy '8' z Krakowskiej pojedzie zamiast przez pl. WŚW, to np. Starowiślna -> Westerplatte, skoro wiadomo, że Westerplatte i tak za chwilę stanie, a jak w końcu pojedzie przez Lubicz, to i tak stanie na Basztowej (innymi słowy: i tak pod Bagatelę nie dojedzie, obojętnie, jakby ktoś nie kombinował, a przez to, że 2/3 tramwajów utknie w centrum, to nie będzie też obsługi trasy od strony Borku).
Wydaje mi się, że problem był taki że 1) miejsce utrudnień co chwilę się zmieniało i 2) przy takim chaosie nie dało się wszystkiego ogarnąć.
-
- Ekspert
- Posty: 973
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: 28.10.2020
No dokładnie, to zmienia się tak szybko, że jeśli puścisz tramwaj objazdem np. po drugiej stronie Plant, to on i tak po chwili utknie kawałek dalej
Dlatego imho lepiej byłoby kończyć trasy dalej od centrum, przynajmniej w okresie, kiedy nie wiadomo, jak wygląda sytuacja. Bo imho jednak lepsza jest opcja, jeśli taka '8' jeździłaby nawet na trasie Borek - Krakowska - Starowiślna - Korona - Borek (czy np. przez Grzegórzecką do Dąbia itd.) - czyli obsługiwała trasę do Borku, niż jeżeli 2/3 tramwajów z tej linii stoi na Karmelickiej / Basztowej / Westerplatte itd.
Wiadomo, później można ją skierować jeszcze bliżej centrum, np. Westerplatte -> Lubicz. Ale już puszczanie jej za wszelką ceną na BM prowadziło de facto do tego, że linia przestawała istnieć
A wątpię, aby w kolejnych dniach ludzi na ulicach było mniej i utrudnienia mniejsze. O ilości ludzi może świadczyć fakt, że wczoraj, już pod koniec, kiedy spora część ludzi się rozeszła, w momencie gdy początek ostatniego protestu dochodził do Filharmonii, jego koniec był na... Pl. WŚW. Czyli tylko ten jeden protest zajmował w danej chwili obszar z PL. WŚW - przez Rynek - Szewską - Bagatelę - Dunajewskiego - Filharmonię. Do tego tłum ludzi pod Muzeum Narodowym. A mówimy o momencie, jak był to już praktycznie koniec, spora część osób poszła do domów, rowerzystów już dawno nie było (ponad 1200 rowerów na samym początku, więc pewnie przez całość przewinęło się z 1500-2000 osób) itd.
Po prostu skala tych protestów jest nie do przewidzenia i dlatego imho lepiej dla KMK byłoby, gdyby funkcjonowała ona w miarę stabilnie poza centrum
Dlatego imho lepiej byłoby kończyć trasy dalej od centrum, przynajmniej w okresie, kiedy nie wiadomo, jak wygląda sytuacja. Bo imho jednak lepsza jest opcja, jeśli taka '8' jeździłaby nawet na trasie Borek - Krakowska - Starowiślna - Korona - Borek (czy np. przez Grzegórzecką do Dąbia itd.) - czyli obsługiwała trasę do Borku, niż jeżeli 2/3 tramwajów z tej linii stoi na Karmelickiej / Basztowej / Westerplatte itd.
Wiadomo, później można ją skierować jeszcze bliżej centrum, np. Westerplatte -> Lubicz. Ale już puszczanie jej za wszelką ceną na BM prowadziło de facto do tego, że linia przestawała istnieć
A wątpię, aby w kolejnych dniach ludzi na ulicach było mniej i utrudnienia mniejsze. O ilości ludzi może świadczyć fakt, że wczoraj, już pod koniec, kiedy spora część ludzi się rozeszła, w momencie gdy początek ostatniego protestu dochodził do Filharmonii, jego koniec był na... Pl. WŚW. Czyli tylko ten jeden protest zajmował w danej chwili obszar z PL. WŚW - przez Rynek - Szewską - Bagatelę - Dunajewskiego - Filharmonię. Do tego tłum ludzi pod Muzeum Narodowym. A mówimy o momencie, jak był to już praktycznie koniec, spora część osób poszła do domów, rowerzystów już dawno nie było (ponad 1200 rowerów na samym początku, więc pewnie przez całość przewinęło się z 1500-2000 osób) itd.
Po prostu skala tych protestów jest nie do przewidzenia i dlatego imho lepiej dla KMK byłoby, gdyby funkcjonowała ona w miarę stabilnie poza centrum
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości