Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"
Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"
Założyliśmy facebook'owe wydarzenie "Oddajcie 184!" gdzie będziemy wrzucać info czy i co udało się wywalczyć. Zachęcamy do śledzenia: https://www.facebook.com/events/2721405501467181
Oczywiście wspieramy petycję i fanpage o "184" który powstał, jednak uznaliśmy że oprócz tego dobrze będzie zebrać ludzi i informacje właśnie na wydarzeniu.
Oczywiście wspieramy petycję i fanpage o "184" który powstał, jednak uznaliśmy że oprócz tego dobrze będzie zebrać ludzi i informacje właśnie na wydarzeniu.
Re: Prądnik Czerwony
Przygotowaliśmy ankietę w sprawie najlepszej trasy "184" - niebawem planujemy uderzać w tej sprawie do ZTP. Zachęcamy do oddania głosu:
https://www.facebook.com/events/2721405 ... =permalink
https://www.facebook.com/events/2721405 ... =permalink
Re: Prądnik Czerwony
Negocjujemy z ZTP wydłużenie linii "184". Jak tylko będziemy mieć jakieś informacje do wrzucenia, to Wam przekażemy.
Co sądzicie o różnych możliwych opcjach?
- "184" wydłużone do Starowiślnej
- "184" wydłużone do Os. Podwawelskiego
- "184" skierowane z powrotem na Kurdwanów
Co sądzicie o różnych możliwych opcjach?
- "184" wydłużone do Starowiślnej
- "184" wydłużone do Os. Podwawelskiego
- "184" skierowane z powrotem na Kurdwanów
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Prądnik Czerwony
Najlepszą opcją chyba byłby Kurdwanów. Mam nadzieję że wtedy 12 ulegnie likwidacji/zmianie trasy.Kaszmir pisze: ↑26 paź 2020, 11:52 Negocjujemy z ZTP wydłużenie linii "184". Jak tylko będziemy mieć jakieś informacje do wrzucenia, to Wam przekażemy.
Co sądzicie o różnych możliwych opcjach?
- "184" wydłużone do Starowiślnej
- "184" wydłużone do Os. Podwawelskiego
- "184" skierowane z powrotem na Kurdwanów
Re: Prądnik Czerwony
Szanuję, bądźcie nieustępliwi! Nie ma żadnych merytorycznych argumentów do utrzymywania prowizorycznej końcówki "Rondo Grzegórzeckie" i wożenia tlenu po Dietla na linii "12".
To też prowizoryczna końcówka chociaż obsługa Hali Targowej zawsze na plus. Wtedy "12" byłaby już totalnym tlenowozem, bo jednak od/do Starowiślnej pasażerowie wybieraliby autobus a przystanki Stradom, Orzeszkowej i Rondo Grunwaldzkie nie są w stanie wygenerować dużego potoku na "12".
A zmieści się tam jak obecnie jest tam tyle linii (plus zawieszone "314")? Chyba, że wtedy inna linia zmieni końcówkę by zrobić miejsce dla "184" to w porządku (+ przy utrzymaniu częstotliwości 15/15 skoordynować "184" z "22" )
Wydaje się ta opcja najlepsza choć najdroższa. Może Zajezdnia Wola Duchacka gdyby się dało? Zawsze bliżej niż na Kurdwanów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Prądnik Czerwony
ZTP zgodzi się tylko na wydłużenie do KSW.
Re: Prądnik Czerwony
Najlepszą opcją byłoby oczywiście przywrócenie starej trasy do Os. Kurdwanów, ewentualnie do Swoszowic kosztem wchłonięcia "165" i "155". Można by przy okazji pokusić się o likwidację linii "12" i mielibyśmy skąd brać pieniądze na takie wydłużenie "184"Kaszmir pisze: ↑26 paź 2020, 11:52 Negocjujemy z ZTP wydłużenie linii "184". Jak tylko będziemy mieć jakieś informacje do wrzucenia, to Wam przekażemy.
Co sądzicie o różnych możliwych opcjach?
- "184" wydłużone do Starowiślnej
- "184" wydłużone do Os. Podwawelskiego
- "184" skierowane z powrotem na Kurdwanów
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Prądnik Czerwony
Pieniędzy by wystarczyło na dużo więcej niż przywracanie 184.prezes pisze: ↑26 paź 2020, 15:13Najlepszą opcją byłoby oczywiście przywrócenie starej trasy do Os. Kurdwanów, ewentualnie do Swoszowic kosztem wchłonięcia "165" i "155". Można by przy okazji pokusić się o likwidację linii "12" i mielibyśmy skąd brać pieniądze na takie wydłużenie "184"Kaszmir pisze: ↑26 paź 2020, 11:52 Negocjujemy z ZTP wydłużenie linii "184". Jak tylko będziemy mieć jakieś informacje do wrzucenia, to Wam przekażemy.
Co sądzicie o różnych możliwych opcjach?
- "184" wydłużone do Starowiślnej
- "184" wydłużone do Os. Podwawelskiego
- "184" skierowane z powrotem na Kurdwanów
Re: Prądnik Czerwony
Tym lepiej, przy okazji można by sfinansować wzmocnienia w innych rejonach, które tego potrzebują, a także brakuje na nie pieniędzy przez zbytnią rozrzutność.damian_krk2 pisze: ↑26 paź 2020, 15:20 Pieniędzy by wystarczyło na dużo więcej niż przywracanie 184.
Re: Prądnik Czerwony
Wg mnie dla Kurdwanowa, zamiast "184", lepsze byłoby skierowanie kolejnej linii z Alej (np. "114") albo wzmocnienie "179". Ten kierunek cieszy się większym zainteresowaniem - pewnie dlatego że kto ma jechać na Stradom, Starowiślną czy rondo Mogilskie, wybiera tramwaje.
Również na północy lepiej by "184" nie wracało na Kurdwanów bo południowy odcinek - w tym Kamieńskiego oraz Halszki - niszczył punktualność. Dwucyfrowe spóźnienia były normą, nawet w porach bez korków.
Też uważam że idealne byłoby "184" do Grunwaldzkiego (plus np. "114" do Kurdwanowa). Natomiast urzędnicy mówią że z badań wyszło iż większość pasażerów od północy jechała najdalej do Starowiślnej, potem potok się urywał. Może coś w tym jest? "184" do Grunwaldzkiego byłoby świetne, lecz nawet do Starowiślnej już zapewniłoby dojazd na Kazimierz, w rejony I obwodnicy, czy do Hali Targowej - w tym do przystanku SKA.
Również na północy lepiej by "184" nie wracało na Kurdwanów bo południowy odcinek - w tym Kamieńskiego oraz Halszki - niszczył punktualność. Dwucyfrowe spóźnienia były normą, nawet w porach bez korków.
Też uważam że idealne byłoby "184" do Grunwaldzkiego (plus np. "114" do Kurdwanowa). Natomiast urzędnicy mówią że z badań wyszło iż większość pasażerów od północy jechała najdalej do Starowiślnej, potem potok się urywał. Może coś w tym jest? "184" do Grunwaldzkiego byłoby świetne, lecz nawet do Starowiślnej już zapewniłoby dojazd na Kazimierz, w rejony I obwodnicy, czy do Hali Targowej - w tym do przystanku SKA.
Re: Prądnik Czerwony
Jeżeli tylko są możliwości by "184" zawracała na Starowiślnej to jestem za! Ale warto powalczyć by obsłużyła Rondo Grunwaldzkie (w końcu duży i ważny węzeł przesiadkowy). Jak się nie uda - trudno.Kaszmir pisze: ↑30 paź 2020, 17:34 Też uważam że idealne byłoby "184" do Grunwaldzkiego (plus np. "114" do Kurdwanowa). Natomiast urzędnicy mówią że z badań wyszło iż większość pasażerów od północy jechała najdalej do Starowiślnej, potem potok się urywał. Może coś w tym jest? "184" do Grunwaldzkiego byłoby świetne, lecz nawet do Starowiślnej już zapewniłoby dojazd na Kazimierz, w rejony I obwodnicy, czy do Hali Targowej - w tym do przystanku SKA.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Prądnik Czerwony
Moim zdaniem "184" powinna docierać co najmniej do Ronda Grunwaldzkiego. Jak zostało wspomniane wyżej, jest to bardzo ważny węzeł przesiadkowy. Oprócz tego pasażerowie co jechali "184" na dłuższym odcinku mają na Grunwaldzkim do wyboru prawie wszystkie linie w kierunku Ronda Matecznego, Bonarki i Kurdwanowa.
Oprócz tego myślę że warto rozważyć przedłużenie linii "165". Najwięcej ta linia traci na tym że nie obsługuje Grunwaldzkiego jadąc w kierunku Borku. Jakby wydłużyć ją na Grzegórzeckie, a "184" na Grunwaldzkie byłoby to "sprawiedliwe" rozcięcie, tak jak na liniach "189" i "192".
Oprócz tego myślę że warto rozważyć przedłużenie linii "165". Najwięcej ta linia traci na tym że nie obsługuje Grunwaldzkiego jadąc w kierunku Borku. Jakby wydłużyć ją na Grzegórzeckie, a "184" na Grunwaldzkie byłoby to "sprawiedliwe" rozcięcie, tak jak na liniach "189" i "192".
Re: Prądnik Czerwony
Jeśli rzeczywiście udałoby się wydłużyć "114" do Kurdwanowa, nie byłoby to takie złe rozwiązanie. Pasażerowie z tamtych rejonów dostaliby wtedy w końcu odpowiednią rekompensatę za utratę kursów poprzez zabranie "184". Dodatkową zaletą takiego rozwiązania byłoby zwiększenie potencjału "114", które łączyłoby dwa osiedla na przeciwnych końcach miasta, a wiadomo, że takie linie cieszą się większym zainteresowaniem niż linie kończące swój bieg właściwie w środku trasy (w tym przypadku Os. Podwawelskie).Kaszmir pisze: ↑30 paź 2020, 17:34 Wg mnie dla Kurdwanowa, zamiast "184", lepsze byłoby skierowanie kolejnej linii z Alej (np. "114") albo wzmocnienie "179". Ten kierunek cieszy się większym zainteresowaniem - pewnie dlatego że kto ma jechać na Stradom, Starowiślną czy rondo Mogilskie, wybiera tramwaje.
Naprawdę było aż tak źle? Jeśli korków nie było, to co mogło powodować opóźnienia? Źle napisany rozkład? Zdarzało mi się czasem korzystać z linii "184" na południowym odcinku zanim została stamtąd wycofana i nie zauważyłem, żeby często napotykała jakieś trudności w ruchu powodujące opóźnienia. Owszem, przyjeżdżała często spóźniona, ale mam wrażenie, że te opóźnienia łapała na północnym odcinku trasy. Na Kamieńskiego owszem, było źle, ale przed wprowadzeniem buspasa. Teraz sytuacja tam bardzo uległa poprawie. Z kolei na Halszki korki widuję jedynie rano i to nie zawsze, więc nie mogę powiedzieć, że jest tam tragicznie.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Prądnik Czerwony
A 114 nie miało być wydłużane do Piasków Wielkich?prezes pisze: ↑31 paź 2020, 18:58Jeśli rzeczywiście udałoby się wydłużyć "114" do Kurdwanowa, nie byłoby to takie złe rozwiązanie. Pasażerowie z tamtych rejonów dostaliby wtedy w końcu odpowiednią rekompensatę za utratę kursów poprzez zabranie "184". Dodatkową zaletą takiego rozwiązania byłoby zwiększenie potencjału "114", które łączyłoby dwa osiedla na przeciwnych końcach miasta, a wiadomo, że takie linie cieszą się większym zainteresowaniem niż linie kończące swój bieg właściwie w środku trasy (w tym przypadku Os. Podwawelskie).Kaszmir pisze: ↑30 paź 2020, 17:34 Wg mnie dla Kurdwanowa, zamiast "184", lepsze byłoby skierowanie kolejnej linii z Alej (np. "114") albo wzmocnienie "179". Ten kierunek cieszy się większym zainteresowaniem - pewnie dlatego że kto ma jechać na Stradom, Starowiślną czy rondo Mogilskie, wybiera tramwaje.
Naprawdę było aż tak źle? Jeśli korków nie było, to co mogło powodować opóźnienia? Źle napisany rozkład? Zdarzało mi się czasem korzystać z linii "184" na południowym odcinku zanim została stamtąd wycofana i nie zauważyłem, żeby często napotykała jakieś trudności w ruchu powodujące opóźnienia. Owszem, przyjeżdżała często spóźniona, ale mam wrażenie, że te opóźnienia łapała na północnym odcinku trasy. Na Kamieńskiego owszem, było źle, ale przed wprowadzeniem buspasa. Teraz sytuacja tam bardzo uległa poprawie. Z kolei na Halszki korki widuję jedynie rano i to nie zawsze, więc nie mogę powiedzieć, że jest tam tragicznie.
Re: Prądnik Czerwony
Być może były takie plany z czyjejś strony, aczkolwiek nie wydaje mi się żeby kiedykolwiek zostało to oficjalnie ogłoszone, więc raczej była to zwykła pogłoska, która niekoniecznie musi mieć coś wspólnego z prawdą. Póki nic nie zostało potwierdzone, tak naprawdę jest możliwy każdy wariant. Zresztą już nieraz byliśmy świadkami niespodziewanych zmian w komunikacji lub obietnic, z których potem się wycofywano.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości