Mydlniki
Re: Mydlniki
Mnie ciekawi, czy ZTP pokusi się o skracanie do nowej pętli linii 2x8.. oczywiście wszyscy z gminy Zabierzów i Liszki byliby przeciw temu.
Re: Mydlniki
Myślę, że to nam nie grozi, za słabe są tam opcje przesiadki Pytanie - która linia będzie drugą? I czy obecną pętlę w Mydlnikach zlikwidują? Wtedy faktycznie trzeba by się zastanowić co z "601".
Re: Mydlniki
Myślę, że ZTP jest zdolne do tego skrócenia, bowiem można powiedzieć, że 139 jeżdżące może docelowo co 7,5min jest świetną ofertą, a na dodatek w pobliżu pociągi do Bronowic, Łobzowa, centrum miasta. A jak pętlę w Mydlnikach zlikwidują to raczej nikt nie będzie płakać, bo często ludzie narzekali na blokowanie przez autobusy wjazdu na ulice Hemara i Kurozwęckiego.
Re: Mydlniki
Nie kojarzę by były podobne rozwiązania w Krakowie, tj. organizowanie węzła przesiadkowego na ledwie jedną-dwie linie autobusowe. No, może oprócz "176" jednak to specyficzna sytuacja. Nawet na Prądniku Czerwonym, gdzie tak samo mogli powiedzieć że "105", "128" i "184" to dobra oferta, jednak pociągnęli "193" i aglo aż do ronda Barei.
Re: Mydlniki
Dzisiaj już zaczęli asfaltować ulicę. Myślę, że gdyby chcieli to za kilka tygodni spokojnie mogłyby tu już autobusy kursować, a w międzyczasie budować resztę tj. poczekalnię itd.
Re: Mydlniki
Nie sądzę, żeby decydowali się na taki krok, aby skracać tutaj którąkolwiek linię aglomeracyjną, gdyż byłoby to lekkim absurdem. Nie dość, że na tej nowej pętli będą słabe opcje przesiadki, to byłoby niesprawiedliwością, gdyby pasażerowie z aglomeracji nie mieli możliwości przesiadki na tramwaj, mimo że ich linia kończy parę przystanków wcześniej. Obecnie prawie wszystkie linie aglomeracyjne mają za zadanie dowóz do tramwaju. Wyjątkami są oczywiście "250", "260" i "270", ale w ich przypadku problemem jest odległość od najbliższej linii tramwajowej, aczkolwiek niedługo zmieni się to, gdy wybudują trasę na Mistrzejowice przez Meissnera.
Dodatkowo, pasażerowie z np. Zabierzowa mieliby problem z przesiadką na właściwy autobus, gdyż obecnie gdy im pasuje np. "218" i "238", to obie te linie odjeżdżają z Bronowic Małych, dzięki czemu mogą w jednym miejscu wsiąść w jeden z tych autobusów, który odjedzie pierwszy. W przypadku, gdyby linie aglomeracyjne kursujące po Balickiej zostały skrócone do Mydlnik Wapiennik, nie byłoby to możliwe, gdyż żeby przesiąść się na "218", pasażerowie musieliby jeszcze wcześniej przesiąść się na "139", co jeszcze dokładałoby im kolejną przesiadkę i utrudniało podróż.
Re: Mydlniki
Byłem ostatnio na miejscu tej budowy i szczerze wątpię żeby tam miały kończyć linie aglo - są tylko 2 perony o długości około 20m. Natomiast zatoka przy przystanku Mydliki Granica Miasta ma taką geometrię, że będzie możliwy na nią bezproblemowy najazd z Brzezińskiego. Prawdopodobnie będą tam miały wjazdy kieszeniowe. Ale dla mnie przy marnej ofercie kolei na tym przystanku i braku jakiejkolwiek integracji taryfowej to marnotrawstwo WZKM i czasu, zaraz dalej jest przystanek Kraków Młynówka i SKA.
Re: Mydlniki
Jeszcze jest "273" które obsługuje tylko Skawinę i nawet nie wjeżdża do Krakowaprezes pisze: ↑09 paź 2020, 22:37Obecnie prawie wszystkie linie aglomeracyjne mają za zadanie dowóz do tramwaju. Wyjątkami są oczywiście "250", "260" i "270", ale w ich przypadku problemem jest odległość od najbliższej linii tramwajowej, aczkolwiek niedługo zmieni się to, gdy wybudują trasę na Mistrzejowice przez Meissnera.
Re: Mydlniki
Oczywiście, podobnie jak wariantowe kursy "213", "223" i "233" skrócone do Skawiny, aczkolwiek podejrzewam, że te linie są zsynchronizowane z innymi skawińskimi autobusami, które akurat jadą w kierunku Krakowa. Być może kiedyś, gdy nadejdą lepsze czasy, linie te zostaną wydłużone np. do Czerwonych Maków lub Borku Fałęckiego, tak jak kiedyś się stało z "233", które wtedy wszystkimi kursami kończyło w Skawinie.Kaszmir pisze: ↑09 paź 2020, 23:05Jeszcze jest "273" które obsługuje tylko Skawinę i nawet nie wjeżdża do Krakowaprezes pisze: ↑09 paź 2020, 22:37Obecnie prawie wszystkie linie aglomeracyjne mają za zadanie dowóz do tramwaju. Wyjątkami są oczywiście "250", "260" i "270", ale w ich przypadku problemem jest odległość od najbliższej linii tramwajowej, aczkolwiek niedługo zmieni się to, gdy wybudują trasę na Mistrzejowice przez Meissnera.
Warto też wspomnieć, że dla sporej części mieszkańców podskawińskich miejscowości celem podróży może też być sama Skawina, więc to, że linie te nie dojeżdżają do Krakowa nie ujmuje sensu ich istnienia.
Re: Mydlniki
No z "213" i "223" było niestety odwrotnie - dawniej wszystkimi kursami dojeżdżały do Krakowa i to nawet do Łagiewnik. Może jeszcze nadejdą dla nich lepsze czasyprezes pisze: ↑10 paź 2020, 12:34Oczywiście, podobnie jak wariantowe kursy "213", "223" i "233" skrócone do Skawiny, aczkolwiek podejrzewam, że te linie są zsynchronizowane z innymi skawińskimi autobusami, które akurat jadą w kierunku Krakowa. Być może kiedyś, gdy nadejdą lepsze czasy, linie te zostaną wydłużone np. do Czerwonych Maków lub Borku Fałęckiego, tak jak kiedyś się stało z "233", które wtedy wszystkimi kursami kończyło w Skawinie.
Re: Mydlniki
Jeśli sobie uświadomić że "105", "128" i "184" to wciąż lepiej niż "10" i "21" na Pleszowie, to nie wiem czy się śmiać czy płakać.Kaszmir pisze: ↑09 paź 2020, 12:20Nie kojarzę by były podobne rozwiązania w Krakowie, tj. organizowanie węzła przesiadkowego na ledwie jedną-dwie linie autobusowe. No, może oprócz "176" jednak to specyficzna sytuacja. Nawet na Prądniku Czerwonym, gdzie tak samo mogli powiedzieć że "105", "128" i "184" to dobra oferta, jednak pociągnęli "193" i aglo aż do ronda Barei.
Re: Mydlniki
Może użyłem zbyt dużego skrótu myślowego. Mimo wszystko te dwie pętle (Prądnik Czerwony, Pleszów) się różnią.
Pierwsze, Prądnik Czerwony znajduje się bardzo blisko ronda Barei. "250/260/270" na pełne dodatkowe kółko (PC -> RB -> PC) potrzebuje tylko dwóch kilometrów. Tymczasem z Pleszowa do Kombinatu jest ok. 5,5 km czyli blisko trzykrotnie dalej. No i tramwaje mimo wszystko nie łapią takich opóźnień jak autobusy, z prądnikowych zwłaszcza dawne "184".
Re: Mydlniki
Na budowie węzła "Mydlniki Wapiennik" nic zbytnio się nie dzieje już, chyba fajrant, bo ZDMK dał za długi termin na wykonanie, czyli kwiecień 2021.. a tu już większość gotowa, brakuje wiat, poczekalni, oznakowania i warstwy ścieralnej asfaltu. Za to parkingi gotowe i już powoli ludzie korzystają i idą na pociąg.
Re: Mydlniki
Obszerna foto-relacja z nowej pętli w Mydlnikach:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -173410177
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -173410177
Re: Mydlniki
Na mapce na stronie kmkrakow.pl pojawiła się już nazwa nowej końcówki przy Mydlniki Wapiennik: https://i.ibb.co/Pwp8cqz/222.png
Według niej ma ona mieć nazwę Mydlniki P+R. Uważam, że stosowniej byłoby nazwać pętle Mydlniki Wapiennik P+R od nazwy przystanku kolejowego. Ponadto zmienić nazwy przystanków:
Mydlniki Stawy -> Cmentarz Mydlniki
Mydlniki -> Mydlniki Kościół lub Mydlniki Hemara
Według niej ma ona mieć nazwę Mydlniki P+R. Uważam, że stosowniej byłoby nazwać pętle Mydlniki Wapiennik P+R od nazwy przystanku kolejowego. Ponadto zmienić nazwy przystanków:
Mydlniki Stawy -> Cmentarz Mydlniki
Mydlniki -> Mydlniki Kościół lub Mydlniki Hemara
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości