Walcownia

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Walcownia

Post autor: kot_feliks » 09 wrz 2020, 12:02

Kaszmir pisze: 08 wrz 2020, 14:19Inna sprawa, że to pokazuje jak "zwrotna" jest polityka miejska - dwa tygodnie temu mówiło się, że trasa ma zostać ostatecznie uznana za zamkniętą. A teraz składają projekt, który mógłby ją przywrócić do życia.
A jest jakaś miejska polityka, która jest przez miasto jako całość realizowana? ;) Ja mam raczej wrażenie, że coś takiego na poziomie realizacyjnym się dopiero wykluwa :)

Obecnie mamy raczej:
- (1) uchwaloną politykę transportową (gdzie jest praktycznie wszystko i totalny misz-masz, bo i priorytet dla kmk, i polepszanie jakości ruchu samochodowego itd. - generalnie jedne wielki worek);
- (2) instytucje typu ZTP, biuro MIR itd. - gdzie wiedzą czego chcą, mają określony cel do zrealizowania, koncepcje itd. - i tu owszem możemy się kłócić o szczegóły, że "taki projekt org. ruchu lepiej by było zrobić tak, a może tak itp" - ale wszystkie warianty zmierzają w jednym kierunku;
- (3) instytucje typu ZDMK - gdzie chyba nikt nie wie, co się dzieje, a projekty potrafią być robione o 180 stopni inne, niż jednostek jw., do tego poziom tej instytucji jest taki, że potrafią przekleić dokumentację z 2015 roku, podpisać ją jako "stan istniejący na luty 2020" i dać to jako podstawę wyceny prac w przetargu (vide Meissnera) :mrgreen: ;;
- stertę starych projektów (typu 29L, Trasa Wolbromska), które wchodzą w etap realizacji, a które zupełnie nie współgrają z tym, co robi (2), ale są już tak zaawansowane, że trudno to wyrzucić do kosza.

Ot, przykład - Meissnera / Lema:
- 2015 - koncepcja zrobienia czegoś pokroju "Trasa Meissnera" - vide Grota-Roweckiego;
- 2016 - remont Meissnera;
- 2017 - uchwalenie MPZP;
- 2017 - wydanie DUŚ, która nie bierze pod uwagę MPZP jw. :mrgreen:
- 2019/2020 - przetarg na Meissnera ze stanem z roku 2015 opisanym jako stan istniejący na 02.2020;
- 2020 - odpowiedzi w przetargu, że PFU jest niezgodne z DUŚ, ale ZDMK nie będzie zmieniał dokumentacji :mrgreen:
- 2020 - zwężenie Meissnera przez MIR;
- 2020 - rozbudowa Lema przez ZDMK (stary projekt sprzed zwężenia Meissnera);
- jak dobrze pójdzie to za chwilę ZDMK zacznie poszerzać Młyńską do 3 pasów (stary projekt) i przesuwać jezdnię Meissnera, którą niedawno zwęził MIR, a w 2016(?) wyremontował ZIKiT (czy coś tam ówczesnego) :mrgreen:

Nie nazwałbym tego spójną polityką i spójnymi działaniami ;)

Natomiast coś się wykluwa, bo ostatnie materiały ZTP to w końcu zarysowanie wspólnego celu, wraz z mierzalnymi efektami (spadek udziału KI do 25% w ms itd.) i w końcu być może zacznie to jakoś całościowo wyglądać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5794
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 30 paź 2020, 13:24

Od poniedziałku mocne ograniczenie kursów wariantowych "138" - Walcownia zostaje prawie bez km. Dotychczas było ~f = 20/40 (szczyt / międzyszczyt) plus kilka kursów w soboty, po zmianach... będzie dziewięć kursów dziennie w dni powszednie i dwa w soboty (sobotnie tylko w stronę Kombinatu). Nie będzie w zamian "722" ani "117/242" - Walcownia prawie traci dostęp do transportu zbiorowego. Liczba kursów "138" pozostanie bez zmian - warianty przejdą na trasę podstawową przez zajezdnią Nowa Huta.

Dla porównania rozkłady "138" na Walcowni:
- obecny: http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... 138__4__63
- po zmianach: http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... 138__4__63

A tu komunikat ZTP:
138
od 02.11.2020
Ograniczenie liczby kursów przez ul. Mrozową

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z niewielkim zainteresowaniem pasażerów, od dnia 02.11.2020 r. (poniedziałek) zostanie ograniczona liczba kursów linii 138 realizowanych po trasie wariantowej przez ul. Mrozową. W zamian, uruchomione zostaną kursy na trasie podstawowej (przez ul. Ujastek).
http://kmkrakow.pl/

kucyk
Ekspert
Posty: 1845
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Walcownia

Post autor: kucyk » 30 paź 2020, 14:14

Powoli ZTP zwija komunikację w naszym mieście. :evil:

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 378
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Walcownia

Post autor: sorig » 30 paź 2020, 15:06

Kaszmir pisze: 30 paź 2020, 13:24 Od poniedziałku mocne ograniczenie kursów wariantowych "138" - Walcownia zostaje prawie bez km. Dotychczas było ~f = 20/40 (szczyt / międzyszczyt) plus kilka kursów w soboty, po zmianach... będzie dziewięć kursów dziennie w dni powszednie i dwa w soboty (sobotnie tylko w stronę Kombinatu). Nie będzie w zamian "722" ani "117/242" - Walcownia prawie traci dostęp do transportu zbiorowego. Liczba kursów "138" pozostanie bez zmian - warianty przejdą na trasę podstawową przez zajezdnią Nowa Huta.
Trasa wariantowa "138" jest moim zdaniem nieporozumieniem. Dużo lepsze byłoby wydłużenie kursami szczytowymi do nawrotki przy Walcowni którejś z linii, które obecnie kończą pod Kombinatem. Można by wtedy skierować trasą wariantową więcej kursów za tą samą kwotę, bo byłaby krótsza niż obecne kółko przez Łowińskiego. Dobrym kandydatem jest "132". Wtedy w czasie wakacji kursy wariantowe do Walcowni (tylko w szczycie) mogłyby nadal być realizowane, a podstawowy wariant trasy ulegałby zawieszeniu.

Jak chodzi o pętlę, to wg. nadaje się parking koło pętli tramwajowej. Jeśli jednak za duży ruch ciężarowy uniemożliwia kursowanie tam autobusu, to może warto zrobić przejazd przez nieużywane torowisko tramwajowe na przedłużeniu Łowińskiego - mam nawet wrażenie że to jest dawny ślad tej ulicy. W pobliżu jest nawet punkt socjalny przy nieużywanej pętli tramwajowej.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Walcownia

Post autor: prezes » 30 paź 2020, 15:38

Kaszmir pisze: 30 paź 2020, 13:24 Od poniedziałku mocne ograniczenie kursów wariantowych "138" - Walcownia zostaje prawie bez km. Dotychczas było ~f = 20/40 (szczyt / międzyszczyt) plus kilka kursów w soboty, po zmianach... będzie dziewięć kursów dziennie w dni powszednie i dwa w soboty (sobotnie tylko w stronę Kombinatu). Nie będzie w zamian "722" ani "117/242" - Walcownia prawie traci dostęp do transportu zbiorowego. Liczba kursów "138" pozostanie bez zmian - warianty przejdą na trasę podstawową przez zajezdnią Nowa Huta.

Dla porównania rozkłady "138" na Walcowni:
- obecny: http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... 138__4__63
- po zmianach: http://rozklady.ztp.krakow.pl/?lang=PL& ... 138__4__63

A tu komunikat ZTP:
138
od 02.11.2020
Ograniczenie liczby kursów przez ul. Mrozową

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z niewielkim zainteresowaniem pasażerów, od dnia 02.11.2020 r. (poniedziałek) zostanie ograniczona liczba kursów linii 138 realizowanych po trasie wariantowej przez ul. Mrozową. W zamian, uruchomione zostaną kursy na trasie podstawowej (przez ul. Ujastek).
Jak patrzę na rejon Walcowni to jest mi trochę szkoda. Ja rozumiem, że na tamtym odcinku prawie nikt nie jeździ i to ograniczenie ma poniekąd dużo sensu, aczkolwiek smutne jest to jak bardzo ta trasa straciła na znaczeniu w ostatnich latach. Za 18 dni miną 2 lata odkąd zawieszono kursowanie tramwajów do Walcowni, potem stopniowo pogarszano tę ofertę. Ciekawe czy ta trasa ma jakiekolwiek szanse w przyszłości na odżycie.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 30 paź 2020, 17:50

Mam nadzieję, że te kursy, które nie dotrą na Walcownię, rzeczywiście świeciły pustkami a nie są to cięcia zrobione na łapu-capu.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5794
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 30 paź 2020, 18:07

... a teraz zniknął komunikat o Walcowni i "138".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5794
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 30 paź 2020, 21:02

... i komunikat o "138" wrócił. Podobnie jak z zawieszonymi tramwajami, przyspieszono wprowadzenie zmian - wejdą w życie już jutro.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Walcownia

Post autor: Kitek » 01 lis 2020, 14:43

Dla mnie zamiast tworzyć takie rozkłady na "138", powinno się przywrócić linię "132" i ją skierować do Walcowni (a te sobotnie dwa kursy na "138" mogłyby pozostać).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Walcownia

Post autor: Cukier » 07 lis 2020, 15:48

Kto by się spodziewał, że nie znajdą się chętni do jeżdżenia KMK do Walcowni? :O

Pisałem wiele razy: nie ma i nie będzie tam potoku na dedykowaną linię, dlatego najrozsądniej jest przetrasować tam linie które przejeżdżają w pobliżu. I nie, "138" nie przejeżdża w pobliżu tylko jest to dla niego konkretne nadkładanie drogi, lecz "117" i "242" dla którego trasa przez Mrozową i Blokową jest krótsza od stałej trasy przez Ujastek. Nawet gdyby wszystkimi kursami tak pojechały to byłoby OK, w razie potrzeb pojedyncze kursy mogłyby zahaczać o skrzyżowanie Mrozowa/Łowińskiego - tak jak przez lata "125" o Nad Drwiną.

Najprostsze i najtańsze rozwiązanie stoi jak ten słoń na środku pokoju i nikt zdaje się go nie dostrzegać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5794
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Walcownia

Post autor: Kaszmir » 10 lis 2020, 13:17

Cukier pisze: 07 lis 2020, 15:48Pisałem wiele razy: nie ma i nie będzie tam potoku na dedykowaną linię, dlatego najrozsądniej jest przetrasować tam linie które przejeżdżają w pobliżu. I nie, "138" nie przejeżdża w pobliżu tylko jest to dla niego konkretne nadkładanie drogi, lecz "117" i "242" dla którego trasa przez Mrozową i Blokową jest krótsza od stałej trasy przez Ujastek. Nawet gdyby wszystkimi kursami tak pojechały to byłoby OK, w razie potrzeb pojedyncze kursy mogłyby zahaczać o skrzyżowanie Mrozowa/Łowińskiego - tak jak przez lata "125" o Nad Drwiną.

Najprostsze i najtańsze rozwiązanie stoi jak ten słoń na środku pokoju i nikt zdaje się go nie dostrzegać.
Właśnie nie. "117/242" już jeździły przez Mrozową i się wycofano. Nie jest zatem tak, że ZTP nie dostrzegło tej opcji bo przecież sami ją wprowadzili. Musiał być inny powód, że z tego zrezygnowano. I faktycznie był - z tego co kojarzę, skargi mieszkańców.

Skąd skargi? Trasa przez Mrozową odcięła pasażerów "117/242" od Grodzkiego Urzędu Pracy przy ul. Wąwozowej. Pogorszyła też przesiadki - o ile dojazd do Kombinatu byłby taki sam (może minimalnie szybszy), tak ci którzy przesiadali się przy Elektromontażu na "138" w kier. miasta czy "4/142" w kier. Wzgórz, musieli jechać naokoło.

Zakłady z Mrozowej też się skarżyły. Tam nie trzeba dużo kursów, lecz te które są powinny być na konkretne godziny zmian. "117/242" jeżdżące rzadko i nieregularnie tego nie zapewniały. Można by ułożyć odjazdy pod zakłady na Mrozowej, lecz wtedy autobusy te przestałyby służyć mieszkańcom Łuczanowic czy Krzysztoforzyc bo nie zapewniałyby już dojazdu do szkół i pracy na obecne godziny. Co więcej, proponowana przez Ciebie trasa przez Blokową omijała dwa ostatnie przystanki na Mrozowej, zostawiając je w ogóle bez obsługi km.

Ze "125" i Nad Drwiną sytuacja jest inna. Po pierwsze, zmiana dotyczy ledwie kilku kursów, a "125" w szczycie jeździ co 20 minut więc można wybrać kursy pod konkretne godziny zmian w zakładach. Co więcej, warianty te nie omijają żadnego przystanku na głównej trasie, jedynie na chwilę zbaczają z niej by zaraz wrócić. Samo wydłużenie podróży jest mało uciążliwe dla mieszkańców Złocienia bo większość kursów jest przeciwnie do potoków z osiedla: rano warianty są głównie w kier. Złocienia, popołudniu w kier. miasta.

Dlatego "117/242" nie były dobrym rozwiązaniem dla Walcowni i dobrze, że się z tego wycofano. Obecnie lepsze są właśnie albo warianty "138", albo dedykowana linia "722".

Adrian14
Ekspert
Posty: 812
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Walcownia

Post autor: Adrian14 » 10 lis 2020, 13:50

Może jednak lepiej wrócić do koncepcji 722. Zmienić jej już numer na jakiś stały wolny. Dopasować kilka kursów pod godziny w zakładach, a te kursy by wykonywały różne autobusy w ramach przerwy na Kombinacie np 117, 242, 211, 138 (wymieniam te bo akurat 12m ale przeguby tez przecież by mogły jeździć).

judash
Ekspert
Posty: 603
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Walcownia

Post autor: judash » 10 lis 2020, 14:23

Wszystkie powyższe argumenty sumują się do takiej konkluzji. Najlepszy wariant dla Walcowni to tramwaj docierający do "najbliższej możliwej krańcówki". Było "22", nie było problemu :).

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 312
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Walcownia

Post autor: obserwator » 10 lis 2020, 14:37

Dlatego moim zdaniem, najlepszą opcją byłoby wyremontować jeden tor (w celu cięcia kosztów) do Walcowni i puścić na nim połowę kursów "21" obsługiwanych przez N8S. Nie trzeba wtedy wydawać pieniędzy na puste przebiegi "21" do Kopca, natomiast na Pleszowie pozostałe kursy wystarczą, ważne tylko aby były skoordynowane z autobusami "1x1".

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Walcownia

Post autor: fistaszek » 10 lis 2020, 14:56

obserwator pisze: 10 lis 2020, 14:37 Dlatego moim zdaniem, najlepszą opcją byłoby wyremontować jeden tor (w celu cięcia kosztów) do Walcowni i puścić na nim połowę kursów "21" obsługiwanych przez N8S. Nie trzeba wtedy wydawać pieniędzy na puste przebiegi "21" do Kopca, natomiast na Pleszowie pozostałe kursy wystarczą, ważne tylko aby były skoordynowane z autobusami "1x1".
Pomysł sam w sobie jest według mnie bardzo dobry, ale widzę pewien problem: na Kombinacie połowa kursów "21" będzie na jednym peronie, a druga połowa na innym. Wydaje mi się, że wzbudzi to niemałe zamieszanie wśród pasażerów tej linii jadących z Kombinatu w stronę Placu Centralnego albo dalej, do Bieńczyc czy os. Piastów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 19 gości