Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
impuls
Ekspert
Posty: 1327
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: 18.11.2020

Post autor: impuls » 18 lis 2020, 14:57

fistaszek pisze: 18 lis 2020, 13:56 Czy naprawdę wszystkie z 15 Krakowiaków stojących na zajezdniach są niedostępne? Czy naprawdę nie ma dostępnego dłuższego taboru, aby pasażerowie "52" nie tłoczyli się w tramwaju 26-metrowym zamiast normalnego ponad 40-metrowego trójskładu? Według mnie jest to skandal, żeby zamiast jednego z najdłuższych pojazdów w Krakowie wyjeżdżał jako rezerwa pojazd najkrótszy, zwłaszcza że na zajezdni stoją dłuższe pojazdy, na przykład wspomniane wyżej 15 Krakowiaków. Nawet jeżeli wszystkie z nich są w naprawie (w co wątpię), to taka sytuacja po prostu nie powinna mieć miejsca.
Akurat krakowiaki dzisiaj mają się dobrze. Trochę ich się nie wyświetla w TTSS np. RG908, HG917, HG920, HG923, HG924 ale przynajmniej w południe były w ruchu. Wysłali dziesięć na 4, siedem na 50 i dwanaście + Protrama na 52. Razem 30 więcej się kolego nie da, bo dwa są w remontach głównych.

fkolasa
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: 18.11.2020

Post autor: fkolasa » 18 lis 2020, 16:22

fistaszek pisze: 18 lis 2020, 13:56 Czy naprawdę wszystkie z 15 Krakowiaków stojących na zajezdniach są niedostępne? Czy naprawdę nie ma dostępnego dłuższego taboru, aby pasażerowie "52" nie tłoczyli się w tramwaju 26-metrowym zamiast normalnego ponad 40-metrowego trójskładu? Według mnie jest to skandal, żeby zamiast jednego z najdłuższych pojazdów w Krakowie wyjeżdżał jako rezerwa pojazd najkrótszy, zwłaszcza że na zajezdni stoją dłuższe pojazdy, na przykład wspomniane wyżej 15 Krakowiaków. Nawet jeżeli wszystkie z nich są w naprawie (w co wątpię), to taka sytuacja po prostu nie powinna mieć miejsca.
Jakie 15 w zajezdniach? We wczorajszym wątku jak i dzisiejszym są informacje, że aż 29 czy 30 Krakowiaków jest w ruchu. Wykorzystanie więc jest bardzo dobre. Po co siać taki zamęt? NGT8 również jeżdżą ładnie ok. 35 na 42 na stanie. Wchodzą do ruchu nowej pojazdy, a Polacy jak to mają w swojej naturze, ciągle narzekają, że jest źle. Ciężkie to jest do zniesienia już.

Jeśli nawet póki co Stadlery z Huty jeżdżą na 3 i 50 to warto zwrócić uwagę, że kilka Krakowiaków z 50 przeszło na 52! Dzięki temu nie jeżdżą już na niej Wiedeńczyki. A, że jeżdżą uffoki? No przez pandemię chyba był nacisk, żeby jak najwięcej jeździło najbardziej pojemnego taboru, a nie koniecznie niskopodłogowego. Dzięki Stadlerom na 3 więcej NGT6 spotykamy na 1 czy 20. Ludzie, dajcie na wstrzymanie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5820
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 18.11.2020

Post autor: Kaszmir » 18 lis 2020, 16:31

fkolasa pisze: 18 lis 2020, 16:22Dzięki Stadlerom na 3 więcej NGT6 spotykamy na 1 czy 20. Ludzie, dajcie na wstrzymanie.
Właśnie nie. Powołując się na PSMKMS, zwolnione NGT6 z "3" trafiły wyłącznie na "20":
Na tym nie koniec zmian. Zwolnione wagony Bombardier NGT6 trafiły bowiem do obsługi linii 20. Obecnie aż sześć brygad obsługiwana jest przez te pojazdy: 20-01, 20-03, 20-07, 20-10, 20-11 i 20-12.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... 26-metrowe

Na "52" są Krakowiaki, jednak były one przecież też przed pandemią. Dla Huty jedynym realnym efektem dostawy 17 Lajkoników jest zatem... zamiana na "52" wysokopodłogowych wiedeńczyków na wysokopodłogowe trójskłady. Dalej też na "21" nie da się wysłać samych niskowejściowców. Uwzględnij też proszę, że nie jest to pierwsza taka sytuacja - nie licząc dostawy Krakowiaków, Huta jest dyskryminowana taborowo od 20 lat. Biorą to wszystko pod uwagę, ja jak najbardziej rozumiem oburzenie i sam się do niego przyłączam.

fkolasa
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: 18.11.2020

Post autor: fkolasa » 18 lis 2020, 16:43

PSMKMS chyba mówi o ostatnich NGT6, które bezpośrednio z 3 przeszły na 20. Ale już od jakiegoś czasu STL są wprowadzane do ruchu i na 1 kursują NGT6. Wcześniej były tam same EU8N, 105 czy GT6. Nie można więc powiedzieć, że 1 nie zyskała na dostawach Lajkoników.
A nie ma jeszcze tutaj do czynienia coś umowa przewozowa? Czy tabor kursujący na 9, 14 czy 22 to nie jest inny typ pojemnościowo co Lajkoniki i NGT8? A na 3 chyba samo ZTP chciało żeby zwiększyć pojemność z NGT6 na NGT8, więc MPK chyba tutaj się przychyliło i tam kierowało większy tabor. Na 52 również chciano na wszystkich brygadach dać najbardziej pojemny tabor. Dlatego też zniknęły wiedeńczyki na rzecz trójskładów. Wiedeńczyki i Lajkoniki to chyba ten sam typ, dlatego też nie są planowo wysyłane na 52. Może trzeba by zapytać ZTP albo MPK jak to jest w umowie z tymi typami tramwajów.

Mod. Gz391
Przeniesiono z viewtopic.php?f=7&t=722

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: 18.11.2020

Post autor: Kitek » 18 lis 2020, 17:22

Na razie Huta można powiedzieć, że ma niskopodłogową "1" (czasem się trafia jeszcze 1 brygada GT8S), ale trudno powiedzieć czy to nie jest pokłosiem ograniczenia prędkości na ciągu na Salwator, że nie wysyłają Konstali na tę linię.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

fkolasa
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: 18.11.2020

Post autor: fkolasa » 18 lis 2020, 17:38

Kitek pisze: 18 lis 2020, 17:22 Na razie Huta można powiedzieć, że ma niskopodłogową "1" (czasem się trafia jeszcze 1 brygada GT8S), ale trudno powiedzieć czy to nie jest pokłosiem ograniczenia prędkości na ciągu na Salwator, że nie wysyłają Konstali na tę linię.
I w całości niskopodłogowa jest 14 - NGT6 i EU8N oraz od dawna 4 - same Krakowiaki. Linia 52 jest również w dużej mierze niskopodłogowa. Także wydaje mi się, że Huta nie jest aż tak poszkodowana jak się tutaj mówi. Owszem, mogłoby pewnie być lepiej, ale dramatu nie ma w porównaniu do np sytuacji sprzed 4 lat. Widać poprawę.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: 18.11.2020

Post autor: pasazer_mobilisu » 18 lis 2020, 17:47

Jasne że jest lepiej z taborem w Hucie, ale zmniejszając % taboru bez niskiej podłogi nie mogło być inaczej. Myślę że Kaszmirowi chodziło np. o "21" - niedawno było ponad 30 EU8N w ruchu, szkoda że po zawieszeniu "17" nie udało się ich skierować np. właśnie na "21".

tomta1
Ekspert
Posty: 656
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: 18.11.2020

Post autor: tomta1 » 18 lis 2020, 20:33

fkolasa pisze: 18 lis 2020, 17:38 I w całości niskopodłogowa jest 14 - NGT6 i EU8N oraz od dawna 4 - same Krakowiaki. Linia 52 jest również w dużej mierze niskopodłogowa. Także wydaje mi się, że Huta nie jest aż tak poszkodowana jak się tutaj mówi. Owszem, mogłoby pewnie być lepiej, ale dramatu nie ma w porównaniu do np sytuacji sprzed 4 lat. Widać poprawę.
3, 8 i 50 są niskopodłogowe, w dużej mierze 13 również. Także wydaje mi się, że Podgórze nie jest aż tak poszkodowane.

fkolasa
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: 18.11.2020

Post autor: fkolasa » 18 lis 2020, 20:50

A 10, 11 czy 24 nie są niskopodłogowe. W Hucie jeszcze jest 5 w całości niskopodłogowa. Więc nie jest prawdą, że w hucie jest znacznej gorzej. Nawet na 21 pojawiają się wozy z niską podłogą.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5820
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 18.11.2020

Post autor: Kaszmir » 19 lis 2020, 12:18

pasazer_mobilisu pisze: 18 lis 2020, 17:47Jasne że jest lepiej z taborem w Hucie, ale zmniejszając % taboru bez niskiej podłogi nie mogło być inaczej. Myślę że Kaszmirowi chodziło np. o "21" - niedawno było ponad 30 EU8N w ruchu, szkoda że po zawieszeniu "17" nie udało się ich skierować np. właśnie na "21".
O to, a także szereg innych:
- Gdzie jest końcówka, która dalej jako jedyna praktycznie nie ma niskiej podłogi, nawet mimo remontu? W Hucie (Pleszów).
- Gdzie jest kolejna końcówka, która niby ma niską podłogę, lecz ani jednej linii w 100% niskowejściowej? W Hucie (Piastów).
- Gdzie jest odcinek na który MPK nie zgadza się wysyłać nawet kilkudziesięcioletnich przerobionych wagonów EU8N? W Hucie (Ptaszyckiego).
- Gdzie mamy sporą część miasta, która mimo bliskości zajezdni z Lajkonikami, nie ma ani jednego z nich do użytku? W Hucie.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1402
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 18.11.2020

Post autor: Bayer2003 » 19 lis 2020, 12:40

Kaszmir pisze: 19 lis 2020, 12:18 - Gdzie jest końcówka, która dalej jako jedyna praktycznie nie ma niskiej podłogi, nawet mimo remontu? W Hucie (Pleszów).
- Gdzie jest kolejna końcówka, która niby ma niską podłogę, lecz ani jednej linii w 100% niskowejściowej? W Hucie (Piastów).
- Gdzie jest odcinek na który MPK nie zgadza się wysyłać nawet kilkudziesięcioletnich przerobionych wagonów EU8N? W Hucie (Ptaszyckiego).
- Gdzie mamy sporą część miasta, która mimo bliskości zajezdni z Lajkonikami, nie ma ani jednego z nich do użytku? W Hucie.
Dwa pierwsze z wymienionych przez Ciebie problemów dałoby się rozwiązać, kierując na "21" jeszcze cztery brygady EU8N/N8S (zamiast 2x105Na/E1). Aktualnie możliwości są, wolny tabor jest, tylko chęci jakoś brak :/.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: 18.11.2020

Post autor: fysztof » 19 lis 2020, 14:09

Kaszmir pisze: 19 lis 2020, 12:18 - Gdzie jest odcinek na który MPK nie zgadza się wysyłać nawet kilkudziesięcioletnich przerobionych wagonów EU8N? W Hucie (Ptaszyckiego).
To jest tym bardziej bulwersujące, że przed ich remontem na totalnie zrujnowanych ulicach Straszewskiego i Podwale (od Filharmonii do Bagateli) Bombardiery mogły kursować i jakoś MPK wtedy nie było żal wozów...

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1237
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: GoMeZz391 » 19 lis 2020, 14:14

Mod. Gz391
Część postów przeniesiono z viewtopic.php?f=7&t=722

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kitek » 20 lis 2020, 16:15

To już jest kabaret...
Decydując o rozdziale tramwajów na poszczególne linie kierujemy się potrzebami pasażerów w całym mieście, tak aby na najbardziej popularnych trasach kursowały najbardziej pojemne wagony. Zgodnie z naszymi zapowiedziami Lajkoniki były wysyłane na linie nr 3 i 52. Dzięki kolejnym dostawom nowych tramwajów obecnie najwięcej Lajkoników kursuje właśnie na linii nr 3, której pasażerowie już od dłuższego czasu domagali się bardziej pojemnych wagonów (na tej linii Lajkoniki zastąpiły mniej pojemne wagony NGT6).

Z kolei na linii nr 52 Lajkoniki obecnie pojawiają się rzadziej, ale tylko dlatego, że zastąpiły je najdłuższe w Polsce Krakowiaki (dłuższe od Lajkoników o ok. 10 m). Zależy nam, aby na tej jednej z najbardziej popularnych linii kursowały najbardziej pojemne wagony, zapewniające pasażerom możliwość zachowania jak największego dystansu podczas podróży.

Warto też pamiętać, że niskopodłogowe wagony NGT6, które na linii nr 3 zostały zastąpione Lajkonikami, są obecnie kierowane m.in. na trasy do Nowej Huty, na linie nr 1 (Wzgórza Krzesławickie – Salwator) i 14 (Mistrzejowice – Bronowice).
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... zerow.html
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1402
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 20.11.2020

Post autor: Bayer2003 » 20 lis 2020, 16:54

Kitek pisze: 20 lis 2020, 16:02 Nie jest to powód do radości - obawiam się, że zwiększanie liczby uffoków będzie powodować mniejszą liczbę PES na "52"...
Oficjalnie kolejne trójskłady zostały połączone w celu zapewnienia rezerwy, żeby w przypadku awarii któregoś z nich nie wyjechał w zastępstwie GT8N. Obecnie jest to najlepsze rozwiązanie i mam nadzieję, że w najbliższym czasie liczba ufoków na "52" nie przekroczy sześciu.
Kitek pisze: 20 lis 2020, 16:02 Nadal chcesz degradować taborowo Hutę by Tobie w Podgórzu było dobrze?
Nie sądzę, żeby zamiana E1+c3 na nowsze i pojemniejsze trójskłady była dla kogokolwiek degradacją taborową. Również uważam, że po Nowej Hucie powinien jeździć nowocześniejszy tabor, tylko powinno się to stać poprzez niskowejściowce na wszystkich brygadach linii "21" oraz skierowanie Lajkoników na "9", "14", "22", po remoncie Ptaszyckiego także na "10". Na "52" tabor ten niestety się nie nadaje (przynajmniej do czasu powrotu na tej linii f~5) z powodu zbyt małej pojemności.
Kitek pisze: 20 lis 2020, 16:02 Zresztą, przeczytaj i posłuchaj co Admin tego forum mówi o braku Lajkoników na huckich liniach ;)
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... 3E0-zFE2w/
Warto pamiętać, że na razie mamy przejściowy rozdział taboru, jednak faktycznie nie wygląda to obecnie dla tej dzielnicy zbyt dobrze (zwłaszcza przy zapowiedziach kursowania kolejnych Lajkoników na "24"). Nowohuckie brygady od zawsze obsługiwały niektóre linie poza NH, jednak fakt, że wszystkie linie obsługiwane przez Lajkoniki kończą na jednej pętli budzi już spore kontrowersje. Ostateczne wnioski będziemy mogli jednak wyciągnąć dopiero po dostawie 50 Lajkoników. Osobiście zwróciłbym uwagę bardziej na oficjalną wersję, przedstawianą przez MPK właśnie w podesłanym przez Ciebie linku:
Gancarczyk dodaje, że tramwaje niskopodłogowe mogą wtedy nie być jeszcze kierowane do Pleszowa ze względu na zły stan torowiska na tej trasie.
Trasa do Pleszowa była niedawno remontowana, więc jakim cudem mamy tam zły stan torowiska :shock:? Jestem w stanie zrozumieć jeszcze zakazy taborowe na Ptaszyckiego, jednak dlaczego na "21" nie mogą być skierowane wyłącznie tramwaje N8S/EU8N, a wręcz liczbę niskowejściowych brygad na tej linii się zmniejsza (z niedawnych trzech obecnie pozostały zaledwie dwie)? Czyżby te typy taboru były aż tak cenne, że nie mogą w zbyt dużej ilości przejeżdżać codziennie przez Ujastek Mogilski? Jakoś nie wydaje mi się, zwłaszcza że w wakacje jeździł tam nawet najnowszy wówczas Lajkonik HY840.

PS. Proszę administrację o przeniesienie części tutejszych postów do tematu o rozdziale taboru tramwajowego, ponieważ już trochę odeszliśmy od wydarzeń dzisiejszego dnia.

Post przeniesiony z viewtopic.php?f=7&t=725.
Mod. Gz391
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości