Łódzkie [stolica: Łódź]
-
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Linia tramwajowa do Zgierza zostanie odtworzona
Władze Zgierza podpisały w poniedziałek umowę z wykonawcą, który zmodernizuje infrastrukturę tramwajową od Helenówka w Łodzi do osiedla Kurak w Zgierzu. Dzięki inwestycji za 21,5 mln zł latem przyszłego roku ma zostać przywrócona linia nr 45.
Tramwaje na trasie Łódź – Zgierz nie jeżdżą od dwóch lat, kiedy zawieszono kursowanie linii 45 ze względu na zły stan torów i sieci trakcyjnej. Powstałe ponad 100 lat temu torowisko nigdy nie było bowiem kompleksowo remontowane, a wykonywano na nim jedynie bieżące naprawy. Tramwaje zastąpiły autobusy, które kursują po wąskiej, ruchliwej drodze i często stoją w korkach. Dlatego – jak zwracano uwagę – tak ważne dla mieszkańców Zgierza jest przywrócenie tramwajowego połączenia z Łodzią.
Blisko 2 km torowiska od zajezdni tramwajowej Helenówek w Łodzi do osiedla Kurak w Zgierzu kompleksowo zmodernizuje zwycięzca przetargu, którym zostało konsorcjum firm PDB Kemy – MPK-Łódź. Według podpisanej umowy do połowy przyszłego roku linia zyska nowe tory oraz sieć trakcyjną, a także przystanki.
Źródło
Władze Zgierza podpisały w poniedziałek umowę z wykonawcą, który zmodernizuje infrastrukturę tramwajową od Helenówka w Łodzi do osiedla Kurak w Zgierzu. Dzięki inwestycji za 21,5 mln zł latem przyszłego roku ma zostać przywrócona linia nr 45.
Tramwaje na trasie Łódź – Zgierz nie jeżdżą od dwóch lat, kiedy zawieszono kursowanie linii 45 ze względu na zły stan torów i sieci trakcyjnej. Powstałe ponad 100 lat temu torowisko nigdy nie było bowiem kompleksowo remontowane, a wykonywano na nim jedynie bieżące naprawy. Tramwaje zastąpiły autobusy, które kursują po wąskiej, ruchliwej drodze i często stoją w korkach. Dlatego – jak zwracano uwagę – tak ważne dla mieszkańców Zgierza jest przywrócenie tramwajowego połączenia z Łodzią.
Blisko 2 km torowiska od zajezdni tramwajowej Helenówek w Łodzi do osiedla Kurak w Zgierzu kompleksowo zmodernizuje zwycięzca przetargu, którym zostało konsorcjum firm PDB Kemy – MPK-Łódź. Według podpisanej umowy do połowy przyszłego roku linia zyska nowe tory oraz sieć trakcyjną, a także przystanki.
Źródło
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Ciekawe czy dalej będzie jednotor z mijankami czy zafundują 2 tory?
W ogóle to ta trasa rozbudziła swego czasu we mnie zamiłowanie do komunikacji miejskiej nigdy nią niestety nie jechałam, ale raz jeden za dzieciaka mogłam śledzić jej przebieg z samochodu i zrobiło to na mnie niesamowite wrażenie.
W ogóle to ta trasa rozbudziła swego czasu we mnie zamiłowanie do komunikacji miejskiej nigdy nią niestety nie jechałam, ale raz jeden za dzieciaka mogłam śledzić jej przebieg z samochodu i zrobiło to na mnie niesamowite wrażenie.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
O ile Zgierz jest relatywnie dużym ośrodkiem miejskim położonym relatywnie blisko Łodzi i tramwaj tam może mieć jakiś sens, tak ślepych fanatyków linii do Lutomierska czy Ozorkowa nigdy nie byłem w stanie zrozumieć. Zanim je "tymczasowo zawieszono" to tramwaje się tam tak turlały, że czas przejazdu nie był konkurencyjny z niczym. A i nawet gdyby je wyremontować, to czas przejazdu trochę by się poprawił ale z dużym prawdopodobieństwem wciąż byłby porównywalny z czasem przejazdu autobusów "zatramwajów". I nawet gdyby okazał się ciut szybszy, to ogrom kosztów na zbudowanie tylu torów od zera dla tak relatywnie niewielkiej korzyści jest moim zdaniem niegospodarnością.
A problemy autobusów związane z korkami na wylotówkach powinno się rozwiązywać przede wszystkim buspasami, bo miejska komunikacja (w tym przypadku MPK Łódź) nigdy nie będzie jedyną formą komunikacji zbiorowej wjeżdżającą do miasta i choćby dla innych komunikacji miejskich (tu choćby Markabu Zgierz), prywatnych busiarzy i komunikacji dalekobieżnej (Flixbus etc.) zielone torowisko i tramwaj nic nie daje, a buspas już daje całkiem dużo. Ja uważam, że nie powinno być podziałów na "dobrą" i "złą" komunikację miejską, bo każdy, nawet najgorszy busiarz jest lepszy niż kilka samochodów.
A problemy autobusów związane z korkami na wylotówkach powinno się rozwiązywać przede wszystkim buspasami, bo miejska komunikacja (w tym przypadku MPK Łódź) nigdy nie będzie jedyną formą komunikacji zbiorowej wjeżdżającą do miasta i choćby dla innych komunikacji miejskich (tu choćby Markabu Zgierz), prywatnych busiarzy i komunikacji dalekobieżnej (Flixbus etc.) zielone torowisko i tramwaj nic nie daje, a buspas już daje całkiem dużo. Ja uważam, że nie powinno być podziałów na "dobrą" i "złą" komunikację miejską, bo każdy, nawet najgorszy busiarz jest lepszy niż kilka samochodów.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Łódź kupuje 30 tramwajów od Modertransu:
Modertrans podpisał umowę na dostawę 30 tramwajów dla Łodzi
https://www.nakolei.pl/modertrans-podpi ... dla-lodzi/
Modertrans podpisał umowę na dostawę 30 tramwajów dla Łodzi
https://www.nakolei.pl/modertrans-podpi ... dla-lodzi/
Zaproponowany przez Modertrans tramwaj, który trafi do Łodzi, to niskopodłogowy model, pięcioczłonowy i oparty na 4 wózkach (w tym również wózkach skrętnych) – to pierwsza taka konstrukcja w Polsce. Skrętne wózki znacznie ułatwiają eksploatację tramwajów, zmniejszają zużycie kół oraz torowiska. Zastosowana konfiguracja zapewni również szerokie przejścia wewnątrz tramwaju.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Oho, kolejny polski miejski przewoźnik zamiast pójść w sprawdzone i powszechnie stosowane konstrukcje koniecznie chce dostać coś oryginalnego. Inwencji jaką Pesa wykazała się przy Krakowiaku raczej tak łatwo nie przebiją (i dobrze). Zgaduję że środkowy człon będzie rodem z naszych NGT8, a skrajne człony będą żywcem wyjęte z prototypowej Gammy, czyli sztywnowózkowe krótkie końcówki i wisząca lektyka z drzwiami.
Tak więc trochę śmiech na sali z tym oszczędzaniem torowiska przez skrętne wózki w sytuacji gdy pierwszy wózek będzie sztywny, a to on zawsze najbardziej ryje torowisko.
Tak więc trochę śmiech na sali z tym oszczędzaniem torowiska przez skrętne wózki w sytuacji gdy pierwszy wózek będzie sztywny, a to on zawsze najbardziej ryje torowisko.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Tymczasem w Łodzi:
Do jednego z tramwajów w Łodzi wsiadła pasażerka, która założyła maseczkę i poinformowała pozostałych podróżnych, że może mieć koronawirusa. Motorniczy wezwał służby sanitarne i policję oraz zablokował drzwi. Część pasażerów uciekła jednak oknami - informuje Onet.
https://www.rp.pl/Koronawirus-2019-nCoV ... knami.htmlOstatecznie okazało się, że kobieta była niedawno badana przez Sanepid i nie ma koronawirusa.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Tymczasem w Łodzi ma miejsce awantura... o kształt stojaków rowerowych zgłoszonych w Budżecie Obywatelskim "Rowerowa Łódź" zaproponowała postawienie stojaków w kształcie samochodu - by uświadamiać, że na miejscu jednego auta można zostawić dziesięć rowerów. Reakcja kierowców?
https://dzienniklodzki.pl/awantura-o-ks ... 1-15183930Nieformalna grupa LDZ Zmotoryzowani Łodzianie wysłała list do radnego Damiana Raczkowskiego (KO), przewodniczącego komisji ds. budżetu obywatelskiego. Domagają się "całkowitego zablokowania projektu". Ich zdaniem to kontrowersyjny projekt "uderzający w zmotoryzowanych".
Przedstawiciel grupy Jarosław Kostrzewa jest zdania, że taki stojak to atak na kierowców. - To zachęta do nienawiści do kierowców.
-
- Pasażer
- Posty: 22
- Rejestracja: 31 sie 2020, 22:53
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
To raczej będzie:
- Skrócony pierwszy człon z NGT6(czy 8 - bez znaczenia)
- człon wózkowy a la Pesa Swing czy Combino Classic (czy cokolwiek podobnego)
- człon gondolowy
. człon wózkowy
- człon czołowy lustrzany do pierwszego
W ten sposób pierwszy i ostatni wózek jest skrętny i mamy układ z 6 dwustrumieniowymi drzwiami - bez drzwi jednostrumieniowych.
Jest w tym jakiś koncept... ino dynamicznie - szału nie ma.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
https://vod.tvp.pl/video/magazyn-sledcz ... 0,50033771 - materiał wprawdzie trochę stary i zrealizowany mocno nieobiektywnie, jednak myślę że niektórych sprawa ta powinna zainteresować
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 66635.htmlŁódzki przewoźnik chce zapewnić pasażerom bezpieczeństwo epidemiczne i przełamać ich obawy przed korzystaniem z transportu zbiorowego. Na jednej z linii autobusowych rozpoczęły się testy oczyszczacza powietrza. Decyzja w sprawie zakupu większej serii urządzeń zostanie podjęta na początku przyszłego roku.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Powołując się na artykuł, jeden oczyszczacz kosztuje 2 tys. zł, czyli - jak na budżety przewoźników - niewiele. Zastanawiam się, jakie są koszty jego eksploatacji, a także ile takich urządzeń trzeba by zamontować w dłuższych autobusach czy w tramwajach.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Filtr do oczyszczacza powietrza pewnej chińskiej firmy kosztuje 150zł ale starcza na długo, w komunikacji miejskiej pewnie byłoby inaczej, bo co chwilę ma miejsce wymiana powietrza. A ilość urządzeń? Zależy też jak szybko miałoby oczyścić całe powietrze i ile zanieczyszczonego jak często by wpadało. Mam wrażenie że skończy się na testach.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Pierwszy szkolny elektrobus Solarisa już w Godzianowie [zdjęcia]
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66661.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 66661.html
Do Godzianowa pod Skierniewicami dotarł pierwszy w Polsce elektryczny autobus szkolny. Pojazd, dostarczony przez Solarisa, został kupiony w ramach programu Kangur, organizowanego przez NFOŚiGW.
Elektryczny Solaris pozwoli na wycofanie wyeksploatowanego i problematycznego już 20-letniego autobusu firmy Autosan.
Re: Łódzkie [stolica: Łódź]
Pierwszy Moderus Gamma dotarł do Łodzi
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... tpnJX2oyh0
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... tpnJX2oyh0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości