Mam wrażenie, że ZTP zrobił bałagan przez "49". Zakres "4x" i "4xx" był do tej pory przeznaczony dla linii wspomagających (oraz specjalnych) - potwierdza to nawet poradnik wydany przez ówczesny ZIKiT w 2017 r (download, str. 6). Definicja jest tu ważna bo w 2018 w przepisach zaszły następujące zmiany:
http://kmkrakow.pl/aktualnosci/wiadomos ... kanca.html- dodano zapis dotyczący braku możliwości nabycia biletów okresowych na linie wspomagające,
- pasażer korzystający z biletu okresowego na 1 linię lub na 2 linie komunikacyjne dodatkowo jest uprawniony do przejazdu po trasie/trasach linii ją/je wspomagającej/wspomagających.
Powołując się na te zapisy, mając np. kartę na "122", mogę przejechać również całą trasę "422" bo jest to linia wspomagająca. Tymczasem ZTP oznajmił w komunikacie na kmkrakow, że:
Czyli nie dość, że uznano ją za zwykłą, to jeszcze dodano możliwość kupowania karty. I tu pytanie, czy przepisy nie zaprzeczają same sobie - bo kierując się dotychczasowymi zapisami, "49" jest (powinno być?) linią wspomagającą czyli mając kartę na "9", powinienem być w stanie przejechać całą trasę "49" i, co więcej, w ogóle nie powinno być możliwości kupna biletu okresowego na "49".W związku z uznaniem linii za zwykłą 49, zostanie wprowadzona możliwość zakupu biletów okresowych na nią.
Czyżby skok na kasę? A może po prostu urzędnicy nie byli świadomi, że zaprzeczają dotychczasowym przepisom?
I zasadniczo - czemu ta linia nie dostała regularnego numeru, np. "29"?