105tki jeszcze kilka lat pojeżdżą (co najmniej do połowy dostaw STL2, jak nie dłużej). Moim zdaniem inwestycja warta, zwłaszcza że jak wspomniałeś, materiał jest. Same ufoki z "52" raczej też szybko nie znikną - zapotrzebowanie na tabor 40m+ na tej linii zdecydowanie w normalnych czasach będzie (zwłaszcza przy f~7,5).
KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: KONSTAL 105N/Na
Ale... po co są stosowane wyświetlacze? Po to, aby dany pojazd mógł bezproblemowo dla motorniczego i pasażerów obsługiwać więcej niż jedną linię jednego dnia. Uffoki kursują i kursować będą wyłącznie na "52", więc moim zdaniem powinny być ostatnimi tramwajami bez wyświetlaczy.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: KONSTAL 105N/Na
Ile właściwie było Konstali bez wyświetlaczy? Po kasacji wszystkich E1, które zostaną zastąpione przez Lajkoniki powinno być dość tablic elektronicznych do Konstali.
W składach wiedeńskich te boczne to z jednej strony wyświetlacz liniowy zewnętrzny, ale z drugiej strony miały elektroniczny SIP i to już by była jakaś wartość dodana.Zieleńczanin pisze: ↑25 lis 2020, 16:33 Ale... po co są stosowane wyświetlacze? Po to, aby dany pojazd mógł bezproblemowo dla motorniczego i pasażerów obsługiwać więcej niż jedną linię jednego dnia. Uffoki kursują i kursować będą wyłącznie na "52", więc moim zdaniem powinny być ostatnimi tramwajami bez wyświetlaczy.
-
- Ekspert
- Posty: 976
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: KONSTAL 105N/Na
Która w wydaniu MPK ogranicza się do tego, że zamiast mieć statyczną choinkę z całą trasą, te zostały wymontowane i teraz widzisz tylko kilka najbliższych przystanków. A to, na jakim faktycznie jesteś przystanku, to zazwyczaj możesz dowiedzieć się patrząc przez okno, bo zapowiadanie i tak rzadko kiedy działa dobrze
Re: KONSTAL 105N/Na
Właśnie, nie jestem pewny czy SIP w wykonaniu MPK to wartość dodanapasazer_mobilisu pisze: ↑25 lis 2020, 17:27z drugiej strony miały elektroniczny SIP i to już by była jakaś wartość dodana.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: KONSTAL 105N/Na
Powodzenia w orientowaniu się gdzie się jest przy zaparowanych czy przymarzniętych szybach. Nie znając okolicy wypatrzenie przystanku i małego napisu do łatwych nie należy. Deskę z trasą zawsze można walnąć w ramkę i gdzieś powiesić tak jak w EU8N.
A to że zapowiadanie nie zawsze działa dobrze? To nie oznacza, że w ogóle nie warto SIPu montować, zwłaszcza że sto piątki jeździć będą jeszcze przez kilka lat.
A to że zapowiadanie nie zawsze działa dobrze? To nie oznacza, że w ogóle nie warto SIPu montować, zwłaszcza że sto piątki jeździć będą jeszcze przez kilka lat.
Te najstarsze pokazujące tylko 3 przystanki widywałem najrzadziej zepsute, czasem zdarzyło się przesunięcie o 1 przystanek ale to nie poziom Krakowiaka gdzie jedna tablica nie świeci, druga zawiera pustą choinkę, trzecia zatrzymała się na pierwszym przystanku itd.
Re: KONSTAL 105N/Na
Wagony RZ212 ex 942 i HZ254 ex 406 oba z 1989 roku, które w listopadzie zostały zdjęte ze stanu pozbawione są kilku elementów. Dawcy części zamiennych.
Re: KONSTAL 105N/Na
Czyli mamy pierwsze od ponad dekady 105NaD zdjęte ze stanu?
Re: KONSTAL 105N/Na
Na stronie MPK pojawił się przetarg na dostawę nowego chopperowego układu rozruchu i hamowania do 105Na: http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... owego.html
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Patrząc na ten przetarg mam ochotę zakwestionować swoją trzeźwość lub przytomność.
A tak na serio, ciekawe co nimi kieruje i jak dużo zmian planują. W tym momencie nawet zwannienie by mnie nie zdziwiło.
A tak na serio, ciekawe co nimi kieruje i jak dużo zmian planują. W tym momencie nawet zwannienie by mnie nie zdziwiło.
Re: KONSTAL 105N/Na
Jak dla mnie dotyczy to jednej sztuki- czyżby zabytek?Bayer2003 pisze: ↑30 gru 2020, 18:49 Na stronie MPK pojawił się przetarg na dostawę nowego chopperowego układu rozruchu i hamowania do 105Na: http://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogl ... owego.html
Re: KONSTAL 105N/Na
Zabytek raczej nie zostałby wyposażony w układy w technologii IGBT, ponieważ nie są to elementy historyczne. Obawiam się, że chodzi jednak o któryś z liniowo kursujących tramwajów. W przetargu pisze ponadto o jakiejś modernizacji 105Na. Moim zdaniem pozostaje tylko czekać i zobaczymy co z tego będzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Przypuszczam, że dotyczy to 105NT #TT021.
Re: KONSTAL 105N/Na
Może MPK będzie chciało przebudować któryś 105Na na wóz typowo techniczny? Przemontują system odladzania z #RT001, bo skoro ten ma być historyczny, to dodatkowy pantograf dziwnie na nim wygląda Jeszcze jakby szlifierkę do torów stworzyli ze 105Na byłoby cudnie, w końcu nasze TR jest zdolne do różnych przeróbek
Re: KONSTAL 105N/Na
Nie sądzę. W przetargu wyraźnie pisze o 105Na, czyli jeżeli w treści nie wystąpił błąd (czego oczywiście wykluczyć nie można ), nie chodzi o #TT021.
To co piszesz ma sens, jednak osobiście z tą szlifierką bym raczej nie przesadzał (a na pewno nie w najbliższym czasie).Jopek36 pisze: ↑30 gru 2020, 21:21 Może MPK będzie chciało przebudować któryś 105Na na wóz typowo techniczny? Przemontują system odladzania z #RT001, bo skoro ten ma być historyczny, to dodatkowy pantograf dziwnie na nim wygląda Jeszcze jakby szlifierkę do torów stworzyli ze 105Na byłoby cudnie, w końcu nasze TR jest zdolne do różnych przeróbek
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości