Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Zieleńczanin » 10 gru 2020, 14:58

prezes pisze: 10 gru 2020, 13:21 Linia "184" potrafiła funkcjonować przez tyle lat, łącząc Kurdwanów z Prądnikiem Czerwonym i dopiero po skierowaniu do Swoszowic linia ta zaczęła łapać duże opóźnienia.
Oj nie - już wcześniej opóźnienia były spore.
prezes pisze: 10 gru 2020, 13:21 Linia zapewniająca sensowne połączenie jest dużo lepsza niż linia dowozowa i uważam, że każde większe osiedle powinno mieć przynajmniej linię autobusową w kierunku centrum.
Jest dużo lepsza przy tej samej częstotliwości i punktualności.
W obecnej sytuacji zamiast "155" i "165" można byłoby:
- wzmocnić "135" do f~24/30/30;
- uruchomić nowe "435" na trasie Łagiewniki - jak "135" - Swoszowice Poczta z f~24/30/30 - jedna linia z duetu "x35" powinna pomijać Centrum JP2;
- wzmocnić "214" i "254" do f~24/30/60.
Z tego co liczę kosztowo co najmniej podobnie, wiele oszczędzamy na braku "165". A zyskują niemal wszyscy. W teorii ze Swoszowic dałoby się wyjechać co 6 minut.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 10 gru 2020, 15:00

prezes pisze: 10 gru 2020, 13:21 Wydaje mi się jednak, że o to właśnie chodzi. W Krakowie mamy wiele linii, które mają za zadanie komunikować dwa przeciwległe końce miasta i nikt nie myśli o ich likwidacji. Linia "184" potrafiła funkcjonować przez tyle lat, łącząc Kurdwanów z Prądnikiem Czerwonym i dopiero po skierowaniu do Swoszowic linia ta zaczęła łapać duże opóźnienia. Wniosek z tego taki, że to Swoszowice były sporym generatorem opóźnień i myślę, że gdyby nie występowały tam korki, nie byłoby przeciwskazań do skierowania tam "184"/"484". Linia zapewniająca sensowne połączenie jest dużo lepsza niż linia dowozowa i uważam, że każde większe osiedle powinno mieć przynajmniej linię autobusową w kierunku centrum. Czy takim osiedlem powinny być Swoszowice? Myślę, że trzeba by się nad tym zastanowić.
Ja bym był za tym żeby wrócił 184 na Kurdwanów chociaż w połowie kursów jak to było wcześniej a 165 połączyć z 155 i zostawić na Podwawelskim jak to jest teraz, pierwotnie 155 miało jechać aż na Podgórze ska ale jak zwykle kasy brakło więc niech powalczą o to żeby zamiast tam pojechał, właśnie skierować te kursy na Podwawelskie a wtedy Swoszowice miałyby autobus mniej więcej co 18 minut a to już jest bardzo dobra oferta ale bez żadnego powrotu 484 jak to było wcześniej, oczywiście do tego trzeba doliczyć jeszcze 135 i reszta linii aglo, choć o nich też trzeba byłoby pomyśleć i pomóc a nie skupiać się tylko na samych Swoszo, też mieszkańcy walczyli i chcieli żeby aż z Wrząsowic kursował autobus bliżej centrum to dla nich pomocy nie ma.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 10 gru 2020, 15:34

prezes pisze: 09 gru 2020, 15:51Uważam też, że wprowadzanie na jednej linii f~7,5, na innej f~15, a na jeszcze innych f~12 nie jest dobre dla koordynacji tych linii. Nie mówię tutaj konkretnie o odcinku na Alejach Trzech Wieszczów, gdzie autobusy odjeżdżają na tyle często, że nie robi to różnicy, lecz o odcinkach, gdzie przydałaby się jako taka koordynacja. Przykładowo na Alei Kijowskiej, obecnie są dwa autobusy: "144" z f~12 i "194" z f~7,5; na Klonowica jest "174" z f~15 i "179" z f~12; na Armii Krajowej jest "114" z f~15 i "173" z f~12.
Zgadzam się z Tobą, acz i tu nie zawsze byłoby idealnie. Np. gdyby "173" dostosować do "114" i z nim skoordynować, to wtedy jechałoby stadnie z "501" od ronda Ofiar Katynia do Alej - trochę tak, jak obecnie stadnie jeżdżą "174" i "578", obie zsynchronizowane ze "178". Acz ogólnie oczywiście się zgadzam - im mniej różnych systemów częstotliwości tym lepiej, a gdyby był jeden na (prawie) całe miasto to w ogóle byłoby świetnie.
prezes pisze: 09 gru 2020, 16:17Otóż niestety linie te nie są punktualne. W Swoszowicach tworzą się korki i niestety cokolwiek byśmy tam nie puścili, i tak będzie jeździć opóźnione. 9 minut opóźnienia o których wspomniał Kaszmir, to rzeczywiście nic wielkiego. Sam byłem świadkiem jak "155", które przecież nie ma długiej trasy przyjechało na Kurdwanów spóźnione prawie 20 minut.
Dokładnie. Ja tylko dodam, że wczoraj w TTSS, przy "165" (Kąpielowa kier. Borek Fałęcki) opóźnionym o 9 minut, parę minut za nim jechało "254" opóźnione tylko minimalnie, o 2 minuty. A przecież od Swoszowic do Borku mają dokładnie tę samą trasę. Czyli opóźnienie musiało być wygenerowane gdzieś indziej, między os. Podwawelskim a Swoszowicami.
ant_sm pisze: 09 gru 2020, 18:31Według mnie Swoszowice powinny się opierać na w miarę mocnej linii dowozowej np. z/i Kurdwanowa/Łagiewnik, która będzie minimalnie narażona na korki. Dlatego dla mnie obecny układ 135/155/165 jest jakimś kuriozum, które było w dodatku forsowane przez jednego radnego miejskiego.
Też tak uważam, z tego co wiem wyszło że potoki swoszowickie urywają się na Kurdwanowie i większość osób tam wysiada, a dalej tymi liniami jedzie mało kto. Jednak skoro Rada Dzielnicy tak wywalczyła, to chyba trzeba to uszanować. I nie jest to też jeden Radny, bo wszak już w 2017 Rada wywalczyła "484" (zamiast planowanego "455"). Może przydałaby się ankieta-referendum wśród mieszkańców Swoszowic, co wolą? Krótką, punktualną linię czy dłuższą do centrum, z opóźnieniami?

Inna rzecz, że utrzymuję swoje pytanie: jeśli już ma być linia do centrum, to lepsze "165" (i "155"), czy np. połowa "169"?
prezes pisze: 10 gru 2020, 13:21W Krakowie mamy wiele linii, które mają za zadanie komunikować dwa przeciwległe końce miasta i nikt nie myśli o ich likwidacji. Linia "184" potrafiła funkcjonować przez tyle lat, łącząc Kurdwanów z Prądnikiem Czerwonym i dopiero po skierowaniu do Swoszowic linia ta zaczęła łapać duże opóźnienia. Wniosek z tego taki, że to Swoszowice były sporym generatorem opóźnień i myślę, że gdyby nie występowały tam korki, nie byłoby przeciwskazań do skierowania tam "184"/"484".
Nie tylko. Ta linia łapała opóźnienia na wielu odcinkach, oprócz swoszowicko-kurdwanowksiego również przy r. Matecznego, na Dietla, Dobrego Pasterza itd. Rozdzielono ją bo na Kurdwanowie notowała mniejsze napełnienia, w sporej mierze dublowała się z funkcjonalnością innych linii, a z drugiej strony jest kluczową dla Prądnika Czerwonego i dobrze, by miała jak najmniejsze opóźnienia.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: ant_sm » 10 gru 2020, 19:04

Kaszmir pisze: 10 gru 2020, 15:34 Też tak uważam, z tego co wiem wyszło że potoki swoszowickie urywają się na Kurdwanowie i większość osób tam wysiada, a dalej tymi liniami jedzie mało kto. Jednak skoro Rada Dzielnicy tak wywalczyła, to chyba trzeba to uszanować. I nie jest to też jeden Radny, bo wszak już w 2017 Rada wywalczyła "484" (zamiast planowanego "455"). Może przydałaby się ankieta-referendum wśród mieszkańców Swoszowic, co wolą? Krótką, punktualną linię czy dłuższą do centrum, z opóźnieniami?

Inna rzecz, że utrzymuję swoje pytanie: jeśli już ma być linia do centrum, to lepsze "165" (i "155"), czy np. połowa "169"?
Generalnie Rady Dzielnic tworzą bardzo różne uchwały, które często nie mają pokrycia w rzeczywistości, a są efektem naciskania jednej osoby albo małej grupy na jakąś sprawę, albo też jest nacisk jakiegoś radnego, który sobie coś wymyślił. Efekt jest taki, że Rada ma spokój bo swoje zrobiła, a to że ZTP czy inna jednostka powie nie, to przecież nie my i sprawa zamknięta. Oczywiście nie dotyczy to wszystkiego, żeby nie było.

Zapytanie mieszkańców to zawsze ciekawa opcja, ale zakładam, że raczej nie będzie nigdzie woli żeby coś takiego zrobić, chyba że PKK zainicjuje coś :D.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 10 gru 2020, 19:20

ant_sm pisze: 10 gru 2020, 19:04 Generalnie Rady Dzielnic tworzą bardzo różne uchwały, które często nie mają pokrycia w rzeczywistości, a są efektem naciskania jednej osoby albo małej grupy na jakąś sprawę, albo też jest nacisk jakiegoś radnego, który sobie coś wymyślił. Efekt jest taki, że Rada ma spokój bo swoje zrobiła, a to że ZTP czy inna jednostka powie nie, to przecież nie my i sprawa zamknięta. Oczywiście nie dotyczy to wszystkiego, żeby nie było.

Zapytanie mieszkańców to zawsze ciekawa opcja, ale zakładam, że raczej nie będzie nigdzie woli żeby coś takiego zrobić, chyba że PKK zainicjuje coś :D.
Można by było zrobić taką ankietę tylko pytanie czy w ogóle tu jest jakaś osoba np ze Swoszowic która takie forum Pkk zna albo ile z Kurdwanowa 🙂 bo że się tu podpisze parę osób to jakie to ma przełożenie na rzeczywistość? Żadne, poza tym żadnej osobie nie dogodzisz bo polowa chce tego a druga połowa czegoś innego.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 11 gru 2020, 20:41

Zieleńczanin pisze: 10 gru 2020, 14:58 Oj nie - już wcześniej opóźnienia były spore.
Nie na tyle spore, aby tę linię rozdzielać i to jeszcze w tak infantylny sposób w jaki to zrobiono. Jeśli opóźnienia były duże na trasie do Swoszowic, mogli przynajmniej zostawić "184" na Kurdwanowie. Uważam, że linie komunikujące ze sobą dwa końca miasta powinny stanowić podstawę komunikacji miejskiej, gdyż dzięki nim można w łatwy sposób, bez przesiadek pokonać całe miasto.
Zieleńczanin pisze: 10 gru 2020, 14:58 Jest dużo lepsza przy tej samej częstotliwości i punktualności.
W obecnej sytuacji zamiast "155" i "165" można byłoby:
- wzmocnić "135" do f~24/30/30;
- uruchomić nowe "435" na trasie Łagiewniki - jak "135" - Swoszowice Poczta z f~24/30/30 - jedna linia z duetu "x35" powinna pomijać Centrum JP2;
- wzmocnić "214" i "254" do f~24/30/60.
Z tego co liczę kosztowo co najmniej podobnie, wiele oszczędzamy na braku "165". A zyskują niemal wszyscy. W teorii ze Swoszowic dałoby się wyjechać co 6 minut.
Z tego co wiem, "184"/"484" zostało skierowane do Swoszowic ze względu na pasażerów stamtąd, którzy pragnęli bardzo mieć bezpośrednią linię do centrum. Wtedy pojawia się problem, ponieważ ciężko jest stworzyć idealny układ. W twojej propozycji dojazd do centrum nie jest zachowany. Uważam, że nie jest dobrym pomysłem tworzyć częste potworki (rozumiem że sumarycznie z f~12/15/15), które będą świecić pustkami. Obecnie "135" kursuje z f~36 i myślę, że tak znacznego wzmocnienia nie potrzebuje. Nie wiem, jak zmieni się sytuacja z korkami w Swoszowicach po przebudowie Myślenickiej, ale uważam, że powinna tam docierać chociaż jedna, symboliczna linia docierająca do centrum miasta, aby mieszkańcy mogli tam dojechać bez znacznej ilości przesiadek.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 11 gru 2020, 21:54

prezes pisze: 11 gru 2020, 20:41
Zieleńczanin pisze: 10 gru 2020, 14:58 Oj nie - już wcześniej opóźnienia były spore.
Nie na tyle spore, aby tę linię rozdzielać i to jeszcze w tak infantylny sposób w jaki to zrobiono. Jeśli opóźnienia były duże na trasie do Swoszowic, mogli przynajmniej zostawić "184" na Kurdwanowie. Uważam, że linie komunikujące ze sobą dwa końca miasta powinny stanowić podstawę komunikacji miejskiej, gdyż dzięki nim można w łatwy sposób, bez przesiadek pokonać całe miasto.
Zieleńczanin pisze: 10 gru 2020, 14:58 Jest dużo lepsza przy tej samej częstotliwości i punktualności.
W obecnej sytuacji zamiast "155" i "165" można byłoby:
- wzmocnić "135" do f~24/30/30;
- uruchomić nowe "435" na trasie Łagiewniki - jak "135" - Swoszowice Poczta z f~24/30/30 - jedna linia z duetu "x35" powinna pomijać Centrum JP2;
- wzmocnić "214" i "254" do f~24/30/60.
Z tego co liczę kosztowo co najmniej podobnie, wiele oszczędzamy na braku "165". A zyskują niemal wszyscy. W teorii ze Swoszowic dałoby się wyjechać co 6 minut.
Z tego co wiem, "184"/"484" zostało skierowane do Swoszowic ze względu na pasażerów stamtąd, którzy pragnęli bardzo mieć bezpośrednią linię do centrum. Wtedy pojawia się problem, ponieważ ciężko jest stworzyć idealny układ. W twojej propozycji dojazd do centrum nie jest zachowany. Uważam, że nie jest dobrym pomysłem tworzyć częste potworki (rozumiem że sumarycznie z f~12/15/15), które będą świecić pustkami. Obecnie "135" kursuje z f~36 i myślę, że tak znacznego wzmocnienia nie potrzebuje. Nie wiem, jak zmieni się sytuacja z korkami w Swoszowicach po przebudowie Myślenickiej, ale uważam, że powinna tam docierać chociaż jedna, symboliczna linia docierająca do centrum miasta, aby mieszkańcy mogli tam dojechać bez znacznej ilości przesiadek.
No to dociera 165, nie widzę problemu. Połączyć ze 155 i tyle i jest odpowiednia częstotliwość a nie co 36 minut, poza tym piszesz żeby nie tworzyć takich linii bo świecą pustkami, a niby czemu? Ktoś broni pasażerom do nich wsiąść? Jeżeli nie ma pasażerów to znaczy że nie ma popytu i tyle a dodatkowo przez pandemię frekwencja jest mocno nieadekwatna do normalnych potoków jakie występują i to we wszystkich rejonach miasta, problemem dla tych mieszkańców to byłby wtedy gdyby nie mogli wejść do pojazdu przez słabą częstotliwość a jeśli jeździ góra w połowie zapełniony lub gorzej to nie ma o czym mówić.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Zieleńczanin » 11 gru 2020, 22:38

prezes pisze: 11 gru 2020, 20:41 Z tego co wiem, "184"/"484" zostało skierowane do Swoszowic ze względu na pasażerów stamtąd, którzy pragnęli bardzo mieć bezpośrednią linię do centrum.
Właśnie było inaczej. Początkowo ZIKiT proponował "155+455" z Łagiewnik do Swoszowic z f~30 cały tydzień. Bodajże Rada Dzielnicy X zaprotestowała, ale czasu nie wystarczyło na zapytanie mieszkańców. Z tego co pamiętam z relacji, ci byli bardziej za dowozówką.
prezes pisze: 11 gru 2020, 20:41 myślę, że tak znacznego wzmocnienia nie potrzebuje. Nie wiem, jak zmieni się sytuacja z korkami w Swoszowicach po przebudowie Myślenickiej, ale uważam, że powinna tam docierać chociaż jedna, symboliczna linia docierająca do centrum miasta, aby mieszkańcy mogli tam dojechać bez znacznej ilości przesiadek.
Pytanie, czy połowa linii magistralnej z f~40 poza szczytem to dobry pomysł. Jednak wolę f~15 do Łagiewnik :P

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 12 gru 2020, 17:01

MichalTyniec pisze: 11 gru 2020, 21:54 No to dociera 165, nie widzę problemu. Połączyć ze 155 i tyle i jest odpowiednia częstotliwość a nie co 36 minut
Ze "165" jest ten problem, że do samego centrum nie dociera. Osiedle Podwawelskie to mimo wszystko kawałek od centrum i uważam, że dla linii z południa nie jest to dobra końcówka. Najlepiej byłoby, gdyby ta linia ze Swoszowic, która ma docierać do centrum była połączona z jakąś inną linią, która dociera do centrum od drugiej strony. Wtedy nie dość, że oba końce miasta miałyby dojazd do centrum, to jeszcze część pasażerów skorzystałoby na możliwości dojazdu na drugi koniec miasta.

Co do "155" to zgadzam się, że jest ono w obecnej formie bezsensowne. Z tego co wiem, na początku, zanim ta linia powstała, były plany aby skierować ją do Podgórza SKA przez Malborską. Relacja ta była zapewniana dawniej przez "107" i moim zdaniem źle, że została zabrana. Dla pasażerów z Malborskiej, dojazd do tramwajów na Wielickiej był najlepszą opcją przesiadki na coś jadącego w kierunku I Obwodnicy. Przesiadka na Nowosądeckiej jest gorsza o tyle, że jest mniej możliwości przesiadki oraz pasażerowie muszą się cofać, co czyni tę opcję dojazdu dłuższą.
MichalTyniec pisze: 11 gru 2020, 21:54 poza tym piszesz żeby nie tworzyć takich linii bo świecą pustkami, a niby czemu? Ktoś broni pasażerom do nich wsiąść? Jeżeli nie ma pasażerów to znaczy że nie ma popytu i tyle
Wiesz, budżet na komunikację nie jest z gumy i nie ma sensu tworzyć linii, o których wiadomo, że będą świecić pustkami. Gdyby zarządzanie komunikacją było tak proste jak w jakimś Traffic Giancie z kodem na nielimitowaną gotówkę, to wszędzie można by stworzyć idealną komunikację miejską. Niestety tak nie jest, więc jeśli wiemy, że coś się nie sprawdza, to lepiej po prostu tego nie finansować i znaleźć jakieś lepsze rozwiązanie, które służyłoby w większym stopniu pasażerom.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: mkm3 » 12 gru 2020, 17:20

Najprościej:
"184" Prądnik Czerwony - Rondo Grunwaldzkie - Monte Cassino - Zielińskiego
"114" wydłużenie do Kurdwanowa
"165" likwidacja
"155" Borek Fałęcki - Swoszowice - Kurdwanów z mocną f.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 12 gru 2020, 18:25

prezes pisze: 12 gru 2020, 17:01
MichalTyniec pisze: 11 gru 2020, 21:54 No to dociera 165, nie widzę problemu. Połączyć ze 155 i tyle i jest odpowiednia częstotliwość a nie co 36 minut
Ze "165" jest ten problem, że do samego centrum nie dociera. Osiedle Podwawelskie to mimo wszystko kawałek od centrum i uważam, że dla linii z południa nie jest to dobra końcówka. Najlepiej byłoby, gdyby ta linia ze Swoszowic, która ma docierać do centrum była połączona z jakąś inną linią, która dociera do centrum od drugiej strony. Wtedy nie dość, że oba końce miasta miałyby dojazd do centrum, to jeszcze część pasażerów skorzystałoby na możliwości dojazdu na drugi koniec miasta.

Co do "155" to zgadzam się, że jest ono w obecnej formie bezsensowne. Z tego co wiem, na początku, zanim ta linia powstała, były plany aby skierować ją do Podgórza SKA przez Malborską. Relacja ta była zapewniana dawniej przez "107" i moim zdaniem źle, że została zabrana. Dla pasażerów z Malborskiej, dojazd do tramwajów na Wielickiej był najlepszą opcją przesiadki na coś jadącego w kierunku I Obwodnicy. Przesiadka na Nowosądeckiej jest gorsza o tyle, że jest mniej możliwości przesiadki oraz pasażerowie muszą się cofać, co czyni tę opcję dojazdu dłuższą.
MichalTyniec pisze: 11 gru 2020, 21:54 poza tym piszesz żeby nie tworzyć takich linii bo świecą pustkami, a niby czemu? Ktoś broni pasażerom do nich wsiąść? Jeżeli nie ma pasażerów to znaczy że nie ma popytu i tyle
Wiesz, budżet na komunikację nie jest z gumy i nie ma sensu tworzyć linii, o których wiadomo, że będą świecić pustkami. Gdyby zarządzanie komunikacją było tak proste jak w jakimś Traffic Giancie z kodem na nielimitowaną gotówkę, to wszędzie można by stworzyć idealną komunikację miejską. Niestety tak nie jest, więc jeśli wiemy, że coś się nie sprawdza, to lepiej po prostu tego nie finansować i znaleźć jakieś lepsze rozwiązanie, które służyłoby w większym stopniu pasażerom.
Na takiej zasadzie to by każde osiedle za miastem chciało mieć takie bezpośrednie połączenie a niestety nie ma i tutaj też na siłę się czegoś takiego nie powinno robić a Os. Podwawelskie jest wystarczające dla tego rejonu, i jak piszesz że budżet nie jest z gumy to właśnie przeznacza się środki na ten rejon który potrzebuje wzmocnienia a nie pcha pieniędzy tam gdzie oferta jest wystarczająca tak jak w tym przypadku.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2020, 18:38 przez MichalTyniec, łącznie zmieniany 1 raz.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 12 gru 2020, 18:35

mkm3 pisze: 12 gru 2020, 17:20 Najprościej:
"184" Prądnik Czerwony - Rondo Grunwaldzkie - Monte Cassino - Zielińskiego
"114" wydłużenie do Kurdwanowa
"165" likwidacja
"155" Borek Fałęcki - Swoszowice - Kurdwanów z mocną f.
Wszystko ok ale na pewno nie "184" na Zielińskiego bo to zmarnowane wozokilometry, już lata temu kursowało tam "169" jako totalny pustak.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: tomaszep42 » 12 gru 2020, 21:33

Z dowozówkami do tramwaju w tym przypadku linii kurdwanowskich jest taki problem, że powinny one mieć częstotliwość IMHO nie mniejszą niż f10 w szczycie i f15 poza szczytem, w soboty i niedziele. U nas ludzie wolą mieć autobus z peryferii do centrum z f nawet 40 niż dowozówkę np z f...30. Tak to niestety wygląda jak chodzi o linie dowozowe w naszym wydaniu.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: prezes » 13 gru 2020, 14:05

tomaszep42 pisze: 12 gru 2020, 21:33 Z dowozówkami do tramwaju w tym przypadku linii kurdwanowskich jest taki problem, że powinny one mieć częstotliwość IMHO nie mniejszą niż f10 w szczycie i f15 poza szczytem, w soboty i niedziele. U nas ludzie wolą mieć autobus z peryferii do centrum z f nawet 40 niż dowozówkę np z f...30. Tak to niestety wygląda jak chodzi o linie dowozowe w naszym wydaniu.
Masz rację. W przeciwnym wypadku takie dowozówki nie mają sensu, gdyż dodatkowo trzeba czekać na przesiadkę, co potrafi niejednokrotnie wydłużyć podróż, zwłaszcza, że nie wiadomo ile trzeba będzie czekać. Bezpośredni autobus jest lepszy o tyle, że pasażerowie nie muszą wliczać tego niepewnego czasu przeznaczonego na przesiadkę do swojej podróży. Nawet jeśli sam autobus nie jest częsty, mieszkańcy mogą sobie spokojnie wyjść z domu na dany kurs i później jechać bezpośrednio do celu. Gdyby tworzyć dowozówki kursujące z f=10 może byłyby one bardziej wygodne dla pasażerów, gdyż pozwalałyby im wydostać się ze swojej dzielnicy dużo częściej. Ta opcja ma jednak znaczącą wadę w postaci konieczności zwiększenia nakładów. Autobus z f=10 do Swoszowic będzie droższy niż wydłużenie którejś linii do Swoszowic np. z f=24.
MichalTyniec pisze: 12 gru 2020, 18:25 Na takiej zasadzie to by każde osiedle za miastem chciało mieć takie bezpośrednie połączenie a niestety nie ma i tutaj też na siłę się czegoś takiego nie powinno robić a Os. Podwawelskie jest wystarczające dla tego rejonu, i jak piszesz że budżet nie jest z gumy to właśnie przeznacza się środki na ten rejon który potrzebuje wzmocnienia a nie pcha pieniędzy tam gdzie oferta jest wystarczająca tak jak w tym przypadku.
Nie ma znaczącej różnicy w kosztach porównując stworzenie dowozówki do wydłużenia którejś z istniejących linii do Swoszowic, zakładając tę samą częstotliwość. Różnicę pomiędzy dowozówką, a bezpośrednią linią opisałem wyżej. Pamiętaj też, że gdyby np. przywrócić "184" tak jak funkcjonowało dawniej, to nie służyłoby tylko pasażerom ze Swoszowic, lecz także tym z Woli Duchackiej, czy Kurdwanowa.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 653
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: MichalTyniec » 13 gru 2020, 16:40

prezes pisze: 13 gru 2020, 14:05
tomaszep42 pisze: 12 gru 2020, 21:33 Z dowozówkami do tramwaju w tym przypadku linii kurdwanowskich jest taki problem, że powinny one mieć częstotliwość IMHO nie mniejszą niż f10 w szczycie i f15 poza szczytem, w soboty i niedziele. U nas ludzie wolą mieć autobus z peryferii do centrum z f nawet 40 niż dowozówkę np z f...30. Tak to niestety wygląda jak chodzi o linie dowozowe w naszym wydaniu.
Masz rację. W przeciwnym wypadku takie dowozówki nie mają sensu, gdyż dodatkowo trzeba czekać na przesiadkę, co potrafi niejednokrotnie wydłużyć podróż, zwłaszcza, że nie wiadomo ile trzeba będzie czekać. Bezpośredni autobus jest lepszy o tyle, że pasażerowie nie muszą wliczać tego niepewnego czasu przeznaczonego na przesiadkę do swojej podróży. Nawet jeśli sam autobus nie jest częsty, mieszkańcy mogą sobie spokojnie wyjść z domu na dany kurs i później jechać bezpośrednio do celu. Gdyby tworzyć dowozówki kursujące z f=10 może byłyby one bardziej wygodne dla pasażerów, gdyż pozwalałyby im wydostać się ze swojej dzielnicy dużo częściej. Ta opcja ma jednak znaczącą wadę w postaci konieczności zwiększenia nakładów. Autobus z f=10 do Swoszowic będzie droższy niż wydłużenie którejś linii do Swoszowic np. z f=24.
MichalTyniec pisze: 12 gru 2020, 18:25 Na takiej zasadzie to by każde osiedle za miastem chciało mieć takie bezpośrednie połączenie a niestety nie ma i tutaj też na siłę się czegoś takiego nie powinno robić a Os. Podwawelskie jest wystarczające dla tego rejonu, i jak piszesz że budżet nie jest z gumy to właśnie przeznacza się środki na ten rejon który potrzebuje wzmocnienia a nie pcha pieniędzy tam gdzie oferta jest wystarczająca tak jak w tym przypadku.
Nie ma znaczącej różnicy w kosztach porównując stworzenie dowozówki do wydłużenia którejś z istniejących linii do Swoszowic, zakładając tę samą częstotliwość. Różnicę pomiędzy dowozówką, a bezpośrednią linią opisałem wyżej. Pamiętaj też, że gdyby np. przywrócić "184" tak jak funkcjonowało dawniej, to nie służyłoby tylko pasażerom ze Swoszowic, lecz także tym z Woli Duchackiej, czy Kurdwanowa.
Tak z pewnością, według Ciebie jedna linia co 24 minuty z miasta która dodatkowo jest spóźniona jest lepsza od wspólnego łącznika jaki teraz mamy czyli co 12? Dziękuję nie dla mnie i tak samo dla większości tamtych pasażerów, zawsze są tacy co będą woleć rzadszy autobus byle się nie przesiąść ale to zdecydowana mniejszość.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości