Rozdział taboru - tramwaje
Rozdział taboru - tramwaje
Temat do dyskusji nad aktualnym rozdziałem taboru tramwajowego oraz nad propozycjami zmian.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Całkiem sporo czasu minęło od przerzucenia NTG8 z "8" na "3" i jestem ciekawy jak wygląda sytuacja na obu liniach.
Dla mnie trochę kuriozalne jest to, że w międzyszczycie to właśnie NGT8 kończy w lesie na Dworcu Towarowym
Ale do rzeczy: jak z zabieralnością "3" na Bieżanowie, bo wydaje mi się, że temat trochę przycichł, czyli tak jakby problem zażegnany.
No i jak wygląda sytuacja na "8"? Zawsze wydawało mi się, że "8" notuje bardzo dużą frekwencję, a jeździ teraz w całości w NTG6 i dodatkowo z B. Małych zabrano "14".
Dla mnie trochę kuriozalne jest to, że w międzyszczycie to właśnie NGT8 kończy w lesie na Dworcu Towarowym
Ale do rzeczy: jak z zabieralnością "3" na Bieżanowie, bo wydaje mi się, że temat trochę przycichł, czyli tak jakby problem zażegnany.
No i jak wygląda sytuacja na "8"? Zawsze wydawało mi się, że "8" notuje bardzo dużą frekwencję, a jeździ teraz w całości w NTG6 i dodatkowo z B. Małych zabrano "14".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dużo pomogła linia "49" na Bieżanowie i umieszczenie NGT8 na połowie brygad "3" oraz składów Konstali na większości brygad "13". Mimo to, pozostałe trzy linie nadal jeżdżą załadowane. NGT8 nie tylko kończą poza szczytem na Dworcu Towarowym, ale też zjeżdżają po godzinie 20 do zajezdni zamiast służyć pasażerom do końca dnia.
"8" stała się najpopularniejszą linią na ciągu bronowickim ze względu na jej częstotliwość. Jak brak "14" na Widoku wpłynie na jej frekwencję okaże się dopiero, gdy zakończy się przerwa międzysemestralna dla studentów.
"8" stała się najpopularniejszą linią na ciągu bronowickim ze względu na jej częstotliwość. Jak brak "14" na Widoku wpłynie na jej frekwencję okaże się dopiero, gdy zakończy się przerwa międzysemestralna dla studentów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 124
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:56
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A to jestem zaskoczony, bo ktoś na "starym PKK" pisał że prawie żadne są napełnienia na "49". Pewnie czas gra rolę, że się pasażerowie przyzwyczaili.
Podobnie z "50" zjeżdżają Krakowiaki a na odcinku tunelowym wieczorem zapełnienie wcale nie spada i krótkie Bombki nie wyrabiają. Czy to naprawdę taka wielka oszczędność że trzeba o 20 wysłać Sepsy do spania...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeżeli informacja o likwidacji "44" się potwierdzi proponowałbym następujące roszady taborowe:
-> całą "9" w taborze E1+c3 a "49" w taborze 2x105Na (lub "9" w miksie EU8N/E1+c3) lub
-> wymienić część taboru między "9" i "14": dać kilka Wiedni na "14" z "9" a na "9" przenieść EU8N/NGT6 z "14".
Oczywiście, wtedy Mistrzejowice (i Bronowice) tracą "14" obsadzoną wyłącznie taborem niskopodłogowym, ale lepiej byłoby gdyby na "14" pojawił się ponownie większy tabor (nawet wysokopodłogowy).
-> całą "9" w taborze E1+c3 a "49" w taborze 2x105Na (lub "9" w miksie EU8N/E1+c3) lub
-> wymienić część taboru między "9" i "14": dać kilka Wiedni na "14" z "9" a na "9" przenieść EU8N/NGT6 z "14".
Oczywiście, wtedy Mistrzejowice (i Bronowice) tracą "14" obsadzoną wyłącznie taborem niskopodłogowym, ale lepiej byłoby gdyby na "14" pojawił się ponownie większy tabor (nawet wysokopodłogowy).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Naprawdę nie dało się skierować tych wolnych NGT6/NGT8 do obsługi linii "22" czy "24"?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W przypadku "24" to nawet stary argument MPK "bo ludzie by się przyzwyczaili" nie jest zasadny bo przecież zapewne będą tam Lajkoniki.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziś mamy #HK458 na 5-04
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To już swoją drogą, nie mówiąc ile Konstali zostało w Zajezdniach a na "22" byłyby odpowiednie.obserwator pisze: ↑16 mar 2020, 14:30W przypadku "24" to nawet stary argument MPK "bo ludzie by się przyzwyczaili" nie jest zasadny bo przecież zapewne będą tam Lajkoniki.
A to popsuty był ten wagon, że jego dzisiejszy wyjazd jest wart odnotowania?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
@Kitek niezmodernizowane "HK" na "5" to rzadkość.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:25 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To fakt a na "21" jeździ zmodernizowany #462 (i to już od dawna), więc nie wiem z czego to wynika.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na stronie kmk.krakow.pl pojawiły się brygady tramwajowe z 2020 roku.
13.03.2020 - 239(+14 w nocy)
16.03.2020 - 195(+14 w nocy)
23.03.2020 - 125(+14 w nocy)
14.04.2020 - 126.
Wzrosła liczba rezerw czynnych z 3 do 8, czyli liczba brygad liniowych to 118/236 czyli połowa.
13.03.2020 - 239(+14 w nocy)
16.03.2020 - 195(+14 w nocy)
23.03.2020 - 125(+14 w nocy)
14.04.2020 - 126.
Wzrosła liczba rezerw czynnych z 3 do 8, czyli liczba brygad liniowych to 118/236 czyli połowa.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ce-krakowaNiestety, pomimo wprowadzenia ich do liniowej eksploatacji, na razie liczba niskopodłogowych wagonów tramwajowych w ruchu nie uległa zmianie. Stadlery kursują bowiem wymiennie za wozy Bombardier NGT8 i PESA 2014N.
Ot, całe "fair play" MPK Mimo nowych wagonów, liczba niskopodłogowców na mieście nie wzrasta. A potrzeby osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z wózkami dziecięcymi? Kto by się tym przejmował.
Co więcej, MPK jeszcze wykorzystuje okazję by kierować krótsze Stadlery w miejsce dłuższych Krakowiaków, choćby na "4". A że pandemia? A że konieczność zachowania większego dystansu między pasażerami? E tam, drobiazg.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Przyznam, że poza typową złośliwością trudno już inaczej to wytłumaczyć... W ubiegłym roku trzeba było wakacyjnej prasowej napinki, żeby łaskawie MPK wypuściło niskacze, przede wszystkim klimatyzowane, na miasto. Czy to musi się powtarzać co roku?
Stojące na zajezdni NGT8 czy Pesy pozdrawiają pasażerów gotujących się w NGT6 czy tłukących się w Wiedniach...
Stojące na zajezdni NGT8 czy Pesy pozdrawiają pasażerów gotujących się w NGT6 czy tłukących się w Wiedniach...
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
Masz tutaj zupełną rację. Czynny tabor klimatyzowany w Krakowie obecnie prezentuje się następująco:fysztof pisze: ↑05 sie 2020, 10:18 Przyznam, że poza typową złośliwością trudno już inaczej to wytłumaczyć... W ubiegłym roku trzeba było wakacyjnej prasowej napinki, żeby łaskawie MPK wypuściło niskacze, przede wszystkim klimatyzowane, na miasto. Czy to musi się powtarzać co roku?
Stojące na zajezdni NGT8 czy Pesy pozdrawiają pasażerów gotujących się w NGT6 czy tłukących się w Wiedniach...
- 126N (1)
- 405N (1)
- 2014N (35)
- EU8N (40)
- GT8C/N (20?)
- N8C (6)
- NGT8 (24)
- STL (6)
Mamy więc do dyspozycji 133 klimatyzowane tramwaje. Zakładając sprawność 80% - około 106/107 tramwajów klimatyzowanych może codziennie wyjechać na miasto. Nie obsłuży to prawdopodobnie wszystkich brygad wakacyjnych, więc resztę brygad osobiście dopełniłbym nieklimatyzowanymi Bombardierami NGT6 oraz E1+c3 w przypadku "70" (zakazy taborowe). Tymczasem w TTSS codziennie widuję ponad 20 składów wiedeńskich (co zdecydowanie przekracza brygady "70") oraz nawet kilkanaście par 105Na. Zadziwia mnie również duże wykorzystanie niezmodernizowanych wagonów GT8S - np. dzisiaj na miasto wyjechały wszystkie z nich, u których modernizacja się jeszcze nie zaczęła:
Skoro to wykorzystanie jest takie duże, może warto byłoby się zastanowić nad sensem modernizacji, która chyba obniża sprawność tych tramwajów o kilkadziesiąt procent (dzisiaj na miasto wyjechało zaledwie 13 na chyba 20 czynnych). Moim zdaniem również jest to czysta złośliwość ze strony MPK, ponieważ 16 GT8C/N spokojnie mogłoby po mieście codziennie jeździć.
Tak więc jak co wakacje, wysokopodłogowe oraz nieklimatyzowane tramwaje jeżdżą po mieście, podczas gdy klimatyzowane niskacze w dużym stopniu stoją w zajezdniach. Jest to już chyba krakowska wakacyjna tradycja, do której raczej musimy się przyzwyczaić, przynajmniej do czasu modernizacji/wymiany 100% taboru na niskopodłogowy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość