Adrian14 pisze: ↑02 sty 2021, 18:53
Do trójkątowania nie potrzeba wagonów dwukierunkowych (E1 solo czy EU zrobi to bezpiecznie). Pytanie czy cofanie po starych zwrotnicach pod Kombinatem będzie bezpieczne. Aczkolwiek zjazdową na Ujastku nie tak dawno wymieniali. Może właśnie pod tym kątem.
Jeśli po starych nie będzie bezpiecznie, a byłaby potrzeba, aby tam trójkątować, to zapewne zwyczajnie wymienią te zwrotnice wcześniej
Natomiast jeśli chodzi o sam układ linii tramwajowych, to nie zdziwiłbym się, gdyby to był układ najprostszy z możliwych:
- '4' zostaje jak jest;
- '44' (jeśli przeżyje) do najbliższej pętli od pl. Centralnego (Kopiec Wandy?), ew. zajezdnia NH lub dwukierunki i pod Kombinat;
- '22' do Wzgórz;
- '16' wylatuje w ogóle, '21' przez Ptaszyckiego na Pleszów;
Na Wzgórzach są 2 tory i byłyby 4 linie? No tak. Ale przecież tam już niejednokrotnie w przeszłości był dokładnie taki układ, i to również na stałe. W latach 80tych była tam bodajże 5, 22, 23 i jeszcze jakaś linia "wewnątrz-hucka". Do 99 roku bodajże 5, 9, 22 i 23. Jakoś to funkcjonowało "na stałe" przy 4 liniach, to dlaczego nie miałoby nagle funkcjonować teraz?
Zresztą poza dwoma torami jest tam również żeberko, czego nie ma np. na CM.
PS. Swoją drogą jest gdzieś _schemat_ (nie opis tras) układu linii sprzed 99?