STADLER Tango Lajkonik/Lajkonik II Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6844
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kaszmir » 17 cze 2020, 16:53

Arsents pisze: 17 cze 2020, 16:21"3" #826
"52" #825
Potwierdzam, dokładniej 3-06 i 52-08. Jednak prawdopodobnie nie wyjadą z rana, a dopiero w ciągu dnia.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Bayer2003 » 17 cze 2020, 20:34

Prawdopodobnie po decyzji o posłaniu pierwszych Lajkoników na "3" oraz "52" zostaną tam one już na dłużej. Jeżeli tak będzie i docelowo na "3" zastąpią one brygady NGT6, a na "52" brygady E1+C3, moim zdaniem będzie to zmiana zdecydowanie na plus.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 327
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: obserwator » 17 cze 2020, 20:39

Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?

STADLER Tango
Pomiarowiec
Posty: 53
Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: STADLER Tango » 17 cze 2020, 20:43

obserwator pisze: 17 cze 2020, 20:39 Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?
Ja osobiście widziałbym je na "20".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Bayer2003 » 17 cze 2020, 20:57

obserwator pisze: 17 cze 2020, 20:39 Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?
Najchętniej po zezłomowaniu wozów E1 przeniósłbym 1 serię NGT6 do NH i na linie "16" oraz "21", ale to raczej mało realne :/

Ewentualnie można też na "49", bardzo dużych napełnień nie ma tam z tego co wiem na chwilę obecną.

Co do wyżej wspomnianej "20" - od kiedy pamiętam była to linia głównie EU8N i niech tak zostanie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1396
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: GoMeZz391 » 17 cze 2020, 22:06

A ja będę oryginalny i typuję linie salwatorskie.
1 i 2 aby tradycja była, zamiast żywego Lajkonika to tramwaj Lajkonik 😁

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6844
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kaszmir » 18 cze 2020, 9:49

Kaszmir pisze: 17 cze 2020, 16:53
Arsents pisze: 17 cze 2020, 16:21"3" #826
"52" #825
Potwierdzam, dokładniej 3-06 i 52-08. Jednak prawdopodobnie nie wyjadą z rana, a dopiero w ciągu dnia.
Dodatkowe potwierdzenie. Koło godz. 11 ma być prezentacja w zajezdni z udziałem prasy, i potem koło południa wyjadą na linie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6844
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kaszmir » 18 cze 2020, 11:05

Nagranie z prezentacji Lajkoników na terenie zajezdni MPK. Oficjalnie potwierdzono - pierwsze dwa trafią na linie "52" (#RY825) i "3" (#RY826). Czemu te? "3" - bo Bieżanów prosił o dłuższe wagony, więc Lajkonik zastąpi NGT6. "52" - bo jedzie do Huty, do tego zastąpi wysłużone wiedeńskie E1+c3.

Po prezentacji #RY825 przejedzie odcinek z Łagiewnik do Czerwonych Maków (ponad 4 km) z pasażerami, bez pantografu. Z Czerwonych Maków odjedzie jako "52" o 11:31.

https://www.facebook.com/mpkkrakow/vide ... 002542570/
Pierwszy tramwaj o numerze RY825 będzie kursował na linii nr 52, która łączy nowohuckie Osiedle Piastów z pętlą Czerwone Maki P+R. Na tej linii nowy tramwaj zastąpi wysłużony i wysokopodłogowy pociąg złożony z wagonów E1 i C3, który zjedzie do zajezdni. Z kolei drugi Lajkonik o numerze RY826 będzie kursował na linii nr 3 (Nowy Bieżanów P+R – Krowodrza Górka), gdzie zastąpi mniej pojemny tramwaj NGT6 (to odpowiedź na apele mieszkańców Nowego Bieżanowa, którzy prosili o pojemniejsze wagony na tej linii).

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Zieleńczanin » 18 cze 2020, 11:21

Wie ktoś, o której ma 3-06 odjazdy z KG?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1568
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 18 cze 2020, 11:31

Zieleńczanin pisze: 18 cze 2020, 11:21 Wie ktoś, o której ma 3-06 odjazdy z KG?
O 12:35 powinien przyjechać na pętlę, kurs z Nowego Bieżanowa.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:48 przez pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie karmić troli :!:

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1568
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 18 cze 2020, 13:00

Jakoś tak hmm... bez szału?
Wyświetlacz z przodu mógłby być większy, a namalowany Lajkonik w rzeczywistości wygląda komicznie. Ktoś podzieli się wrażeniami z wnętrza?Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:48 przez pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie karmić troli :!:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kitek » 18 cze 2020, 18:21

Bardzo dobrze wygląda w środku (tylko siedzenia twarde). I w 825 nie działała zapowiedź przystanków a w 826 już tak ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 68
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Jopek36 » 18 cze 2020, 19:44

Jeśli dobrze odszyfrowałem tabliczkę znamionową ze zdjęcia dachu Lajkonika, które udało mi się dzisiaj zrobić, to klimatyzatory są nowego typu, ale nazwa "HKL 355 KRK4" wskazuje na Kiepe Elektrik ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Bayer2003 » 18 cze 2020, 20:03

Kitek pisze: 18 cze 2020, 18:21 Bardzo dobrze wygląda w środku (tylko siedzenia twarde). I w 825 nie działała zapowiedź przystanków a w 826 już tak ;)
Również jechałem dzisiaj obydwoma i niestety nie mogę się zgodzić. RY825 posiadał zapowiedzi przystanków, ale były one ledwie słyszalne, jednak jechałem tramwajem prawie pustym, więc w środku było dosyć cicho. Co do siedzeń to problem nie tyle stanowi twardość (wszystkie siedzenia w tramwajach poza GT8S przez swój początek eksploatacji w Krakowie były twarde), co dziwne ich wyprofilowanie. Ich kształt po prostu mocno koliduje z kształtem tylnych części ludzkiego ciała (przynajmniej mojego). Myślę jednak, że jest to tylko niewielki mankament, a generalnie cały tramwaj można ocenić pozytywnie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

Post autor: Kitek » 18 cze 2020, 20:12

Bayer2003 pisze: 18 cze 2020, 20:03RY825 posiadał zapowiedzi przystanków, były jednak one ledwie słyszalne, a jechałem tramwajem prawie pustym, więc w środku było dosyć cicho.
Być może, ale w #826 było słychać je wyraźnie ;)
Bayer2003 pisze: 18 cze 2020, 20:03Co do siedzeń to problem nie tyle stanowi twardość (wszystkie siedzenia w tramwajach poza GT8S przez swój początek eksploatacji w Krakowie były twarde), co dziwne ich wyprofilowanie. Ich kształt po prostu mocno koliduje z kształtem tylnych części ludzkiego ciała (przynajmniej mojego). Myślę jednak, że jest to tylko niewielki mankament, a generalnie cały tramwaj można ocenić pozytywnie.
Tramwaj jest świetny ;) Co do wyprofilowania siedzeń, masz rację.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości