Strona 8 z 67
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 17 cze 2020, 16:53
autor: Kaszmir
Arsents pisze: 17 cze 2020, 16:21"3" #826
"52" #825
Potwierdzam, dokładniej 3-06 i 52-08. Jednak prawdopodobnie nie wyjadą z rana, a dopiero w ciągu dnia.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 17 cze 2020, 20:34
autor: Bayer2003
Prawdopodobnie po decyzji o posłaniu pierwszych Lajkoników na "3" oraz "52" zostaną tam one już na dłużej. Jeżeli tak będzie i docelowo na "3" zastąpią one brygady NGT6, a na "52" brygady E1+C3, moim zdaniem będzie to zmiana zdecydowanie na plus.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 17 cze 2020, 20:39
autor: obserwator
Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 17 cze 2020, 20:43
autor: STADLER Tango
obserwator pisze: 17 cze 2020, 20:39
Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?
Ja osobiście widziałbym je na "20".
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 17 cze 2020, 20:57
autor: Bayer2003
obserwator pisze: 17 cze 2020, 20:39
Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?
Najchętniej po zezłomowaniu wozów E1 przeniósłbym 1 serię NGT6 do NH i na linie "16" oraz "21", ale to raczej mało realne :/
Ewentualnie można też na "49", bardzo dużych napełnień nie ma tam z tego co wiem na chwilę obecną.
Co do wyżej wspomnianej "20" - od kiedy pamiętam była to linia głównie EU8N i niech tak zostanie.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 17 cze 2020, 22:06
autor: GoMeZz391
A ja będę oryginalny i typuję linie salwatorskie.
1 i 2 aby tradycja była, zamiast żywego Lajkonika to tramwaj Lajkonik

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 9:49
autor: Kaszmir
Kaszmir pisze: 17 cze 2020, 16:53
Arsents pisze: 17 cze 2020, 16:21"3" #826
"52" #825
Potwierdzam, dokładniej 3-06 i 52-08. Jednak prawdopodobnie nie wyjadą z rana, a dopiero w ciągu dnia.
Dodatkowe potwierdzenie. Koło godz. 11 ma być prezentacja w zajezdni z udziałem prasy, i potem koło południa wyjadą na linie.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 11:05
autor: Kaszmir
Nagranie z prezentacji Lajkoników na terenie zajezdni MPK. Oficjalnie potwierdzono - pierwsze dwa trafią na linie "52" (#RY825) i "3" (#RY826). Czemu te? "3" - bo Bieżanów prosił o dłuższe wagony, więc Lajkonik zastąpi NGT6. "52" - bo jedzie do Huty, do tego zastąpi wysłużone wiedeńskie E1+c3.
Po prezentacji #RY825 przejedzie odcinek z Łagiewnik do Czerwonych Maków (ponad 4 km) z pasażerami, bez pantografu.
Z Czerwonych Maków odjedzie jako "52" o 11:31.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/vide ... 002542570/
Pierwszy tramwaj o numerze RY825 będzie kursował na linii nr 52, która łączy nowohuckie Osiedle Piastów z pętlą Czerwone Maki P+R. Na tej linii nowy tramwaj zastąpi wysłużony i wysokopodłogowy pociąg złożony z wagonów E1 i C3, który zjedzie do zajezdni. Z kolei drugi Lajkonik o numerze RY826 będzie kursował na linii nr 3 (Nowy Bieżanów P+R – Krowodrza Górka), gdzie zastąpi mniej pojemny tramwaj NGT6 (to odpowiedź na apele mieszkańców Nowego Bieżanowa, którzy prosili o pojemniejsze wagony na tej linii).
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 11:21
autor: Zieleńczanin
Wie ktoś, o której ma 3-06 odjazdy z KG?
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 11:31
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Zieleńczanin pisze: 18 cze 2020, 11:21
Wie ktoś, o której ma 3-06 odjazdy z KG?
O 12:35 powinien przyjechać na pętlę, kurs z Nowego Bieżanowa.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 13:00
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Jakoś tak hmm... bez szału?
Wyświetlacz z przodu mógłby być większy, a namalowany Lajkonik w rzeczywistości wygląda komicznie. Ktoś podzieli się wrażeniami z wnętrza?

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 18:21
autor: Kitek
Bardzo dobrze wygląda w środku (tylko siedzenia twarde). I w 825 nie działała zapowiedź przystanków a w 826 już tak

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 19:44
autor: Jopek36
Jeśli dobrze odszyfrowałem tabliczkę znamionową ze zdjęcia dachu Lajkonika, które udało mi się dzisiaj zrobić, to klimatyzatory są nowego typu, ale nazwa "HKL 355 KRK4" wskazuje na Kiepe Elektrik

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 20:03
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 18 cze 2020, 18:21
Bardzo dobrze wygląda w środku (tylko siedzenia twarde). I w 825 nie działała zapowiedź przystanków a w 826 już tak
Również jechałem dzisiaj obydwoma i niestety nie mogę się zgodzić. RY825 posiadał zapowiedzi przystanków, ale były one ledwie słyszalne, jednak jechałem tramwajem prawie pustym, więc w środku było dosyć cicho. Co do siedzeń to problem nie tyle stanowi twardość (wszystkie siedzenia w tramwajach poza GT8S przez swój początek eksploatacji w Krakowie były twarde), co dziwne ich wyprofilowanie. Ich kształt po prostu mocno koliduje z kształtem tylnych części ludzkiego ciała (przynajmniej mojego). Myślę jednak, że jest to tylko niewielki mankament, a generalnie cały tramwaj można ocenić pozytywnie.
Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 18 cze 2020, 20:12
autor: Kitek
Bayer2003 pisze: 18 cze 2020, 20:03RY825 posiadał zapowiedzi przystanków, były jednak one ledwie słyszalne, a jechałem tramwajem prawie pustym, więc w środku było dosyć cicho.
Być może, ale w #826 było słychać je wyraźnie
Bayer2003 pisze: 18 cze 2020, 20:03Co do siedzeń to problem nie tyle stanowi twardość (wszystkie siedzenia w tramwajach poza GT8S przez swój początek eksploatacji w Krakowie były twarde), co dziwne ich wyprofilowanie. Ich kształt po prostu mocno koliduje z kształtem tylnych części ludzkiego ciała (przynajmniej mojego). Myślę jednak, że jest to tylko niewielki mankament, a generalnie cały tramwaj można ocenić pozytywnie.
Tramwaj jest świetny

Co do wyprofilowania siedzeń, masz rację.