Strona 8 z 67

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 cze 2020, 16:53
autor: Kaszmir
Arsents pisze: 17 cze 2020, 16:21"3" #826
"52" #825
Potwierdzam, dokładniej 3-06 i 52-08. Jednak prawdopodobnie nie wyjadą z rana, a dopiero w ciągu dnia.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 cze 2020, 20:34
autor: Bayer2003
Prawdopodobnie po decyzji o posłaniu pierwszych Lajkoników na "3" oraz "52" zostaną tam one już na dłużej. Jeżeli tak będzie i docelowo na "3" zastąpią one brygady NGT6, a na "52" brygady E1+C3, moim zdaniem będzie to zmiana zdecydowanie na plus.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 cze 2020, 20:39
autor: obserwator
Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 cze 2020, 20:43
autor: STADLER Tango
obserwator pisze: 17 cze 2020, 20:39 Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?
Ja osobiście widziałbym je na "20".

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 cze 2020, 20:57
autor: Bayer2003
obserwator pisze: 17 cze 2020, 20:39 Ciekawi mnie zatem gdzie pójdą zwolnione NGT6. Macie jakieś typy?
Najchętniej po zezłomowaniu wozów E1 przeniósłbym 1 serię NGT6 do NH i na linie "16" oraz "21", ale to raczej mało realne :/

Ewentualnie można też na "49", bardzo dużych napełnień nie ma tam z tego co wiem na chwilę obecną.

Co do wyżej wspomnianej "20" - od kiedy pamiętam była to linia głównie EU8N i niech tak zostanie.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 cze 2020, 22:06
autor: GoMeZz391
A ja będę oryginalny i typuję linie salwatorskie.
1 i 2 aby tradycja była, zamiast żywego Lajkonika to tramwaj Lajkonik 😁

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 9:49
autor: Kaszmir
Kaszmir pisze: 17 cze 2020, 16:53
Arsents pisze: 17 cze 2020, 16:21"3" #826
"52" #825
Potwierdzam, dokładniej 3-06 i 52-08. Jednak prawdopodobnie nie wyjadą z rana, a dopiero w ciągu dnia.
Dodatkowe potwierdzenie. Koło godz. 11 ma być prezentacja w zajezdni z udziałem prasy, i potem koło południa wyjadą na linie.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 11:05
autor: Kaszmir
Nagranie z prezentacji Lajkoników na terenie zajezdni MPK. Oficjalnie potwierdzono - pierwsze dwa trafią na linie "52" (#RY825) i "3" (#RY826). Czemu te? "3" - bo Bieżanów prosił o dłuższe wagony, więc Lajkonik zastąpi NGT6. "52" - bo jedzie do Huty, do tego zastąpi wysłużone wiedeńskie E1+c3.

Po prezentacji #RY825 przejedzie odcinek z Łagiewnik do Czerwonych Maków (ponad 4 km) z pasażerami, bez pantografu. Z Czerwonych Maków odjedzie jako "52" o 11:31.

https://www.facebook.com/mpkkrakow/vide ... 002542570/
Pierwszy tramwaj o numerze RY825 będzie kursował na linii nr 52, która łączy nowohuckie Osiedle Piastów z pętlą Czerwone Maki P+R. Na tej linii nowy tramwaj zastąpi wysłużony i wysokopodłogowy pociąg złożony z wagonów E1 i C3, który zjedzie do zajezdni. Z kolei drugi Lajkonik o numerze RY826 będzie kursował na linii nr 3 (Nowy Bieżanów P+R – Krowodrza Górka), gdzie zastąpi mniej pojemny tramwaj NGT6 (to odpowiedź na apele mieszkańców Nowego Bieżanowa, którzy prosili o pojemniejsze wagony na tej linii).

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 11:21
autor: Zieleńczanin
Wie ktoś, o której ma 3-06 odjazdy z KG?

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 11:31
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Zieleńczanin pisze: 18 cze 2020, 11:21 Wie ktoś, o której ma 3-06 odjazdy z KG?
O 12:35 powinien przyjechać na pętlę, kurs z Nowego Bieżanowa.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 13:00
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Jakoś tak hmm... bez szału?
Wyświetlacz z przodu mógłby być większy, a namalowany Lajkonik w rzeczywistości wygląda komicznie. Ktoś podzieli się wrażeniami z wnętrza?Obrazek

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 18:21
autor: Kitek
Bardzo dobrze wygląda w środku (tylko siedzenia twarde). I w 825 nie działała zapowiedź przystanków a w 826 już tak ;)

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 19:44
autor: Jopek36
Jeśli dobrze odszyfrowałem tabliczkę znamionową ze zdjęcia dachu Lajkonika, które udało mi się dzisiaj zrobić, to klimatyzatory są nowego typu, ale nazwa "HKL 355 KRK4" wskazuje na Kiepe Elektrik ;)

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 20:03
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 18 cze 2020, 18:21 Bardzo dobrze wygląda w środku (tylko siedzenia twarde). I w 825 nie działała zapowiedź przystanków a w 826 już tak ;)
Również jechałem dzisiaj obydwoma i niestety nie mogę się zgodzić. RY825 posiadał zapowiedzi przystanków, ale były one ledwie słyszalne, jednak jechałem tramwajem prawie pustym, więc w środku było dosyć cicho. Co do siedzeń to problem nie tyle stanowi twardość (wszystkie siedzenia w tramwajach poza GT8S przez swój początek eksploatacji w Krakowie były twarde), co dziwne ich wyprofilowanie. Ich kształt po prostu mocno koliduje z kształtem tylnych części ludzkiego ciała (przynajmniej mojego). Myślę jednak, że jest to tylko niewielki mankament, a generalnie cały tramwaj można ocenić pozytywnie.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 cze 2020, 20:12
autor: Kitek
Bayer2003 pisze: 18 cze 2020, 20:03RY825 posiadał zapowiedzi przystanków, były jednak one ledwie słyszalne, a jechałem tramwajem prawie pustym, więc w środku było dosyć cicho.
Być może, ale w #826 było słychać je wyraźnie ;)
Bayer2003 pisze: 18 cze 2020, 20:03Co do siedzeń to problem nie tyle stanowi twardość (wszystkie siedzenia w tramwajach poza GT8S przez swój początek eksploatacji w Krakowie były twarde), co dziwne ich wyprofilowanie. Ich kształt po prostu mocno koliduje z kształtem tylnych części ludzkiego ciała (przynajmniej mojego). Myślę jednak, że jest to tylko niewielki mankament, a generalnie cały tramwaj można ocenić pozytywnie.
Tramwaj jest świetny ;) Co do wyprofilowania siedzeń, masz rację.