impuls pisze: 11 lis 2023, 17:31
Przecież po wybudowaniu tramwaju do Mistrzejowic (które się obecnie dzieje), linia tramwajowa w znacznym stopniu będzie dublować autobus 184. Istnienie tej linii w obecnym kształcie w horyzoncie 2025 roku uważam za zagrożone.
Moim zdaniem nie tak do końca

Po stronie północnej 184 obsługiwać będzie jednak trochę inne rejony. Owszem, w wielu miejscach będzie miał na swojej trasie wspólne odcinki z tramwajem, niemniej dzięki temu przy większej f mógłby też służyć za świetną dowozówką do tramwaju.
Patrząc od północy:
- Prądnik Czerwony - tramwaju nie ma;
- następnie krótki odcinek Barei - Młyńskie - z tramwajem;
- Pilotów - Beliny - Mogilskie - tramwaju nie ma;
Następnie mamy dłuższy odcinek z tramwajem, ale to też znowuż zarówno dojazd do centrum, jak i obsługa SKA przy Hali Targowej. Gdyby ta linia jechała dalej do Grunwaldzkiego i tam odbijała w lewo, to moim zdaniem miałaby naprawdę bardzo fajny potencjał.
Co do samego KST IV i likwidacji części linii autobusowych jadących przez Pilotów itd. to trochę "i tak, i nie".
- owszem, część linii zniknie, bo straci na znaczeniu po budowie tramwaju;
- niemniej tramwaj nie zapewni obecnie szybszego dojazdu praktycznie nigdzie, bo całość utknie na Wieczystej

Zapewni owszem, o wiele pewniejszy i wygodniejszy dojazd (brak korków), ale niekoniecznie szybszy;
Generalnie z punktu widzenia DP, Bora, Olszy itd., jeśli nie ma korków, to zdecydowanie szybszym dojazdem do centrum byłyby autobusy przez Pilotów.
"Tajemnicą" całej inwestycji i przepalania w ten sposób 2 mld (o której praktycznie wszyscy wiedzą) jest to, co się stanie na Wieczystej. A tam przy obecnym projekcie będzie lekki pogrom, bo albo full priorytet dla tramwajów w relacji Mogilska <-> Meissnera (ale to łącznie i 40 poc/h

i zablokowanie skrzyżowania), albo... tramwajowe korki. Nie bez powodu wirtualnie założono, że istnieje już.... tramwaj w Lema
Ta inwestycja jeśli chodzi o całość jest postawiona na głowie. Tunel jest tam, gdzie mało co daje (Polsadu, gdzie i tak jest estakada na kierunku poprzecznym), za to kompletnie nie ma pomysłu np. na rejon Wieczystej, gdzie prognozowane natężenie ruchu niemalże samo krzyczy "trzeba odseparować ruch KZ i KI od siebie". Do tego w tunelu premetra projektuje się.... PdP w poziomie torów bez żadnej widoczności itd.
