Bilety, kontrole, integracja taryfowa

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
edek3253
Specjalista
Posty: 295
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: edek3253 » 05 lip 2023, 14:54

Ktoś był w jakimś nowym POPie? Coś się zmieniło poza nazwą?

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: suchy » 06 lip 2023, 10:19

No i mamy już potwierdzone, które Punkty pozostały na mapie miasta:

1. ul.Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej)
poniedziałek – piątek w godz. od 8.00 do 16.00

2. ul.Podwale 3/5
poniedziałek – piątek w godz. od 11.00 do 19.00

3.os. Centrum D 7
poniedziałek – piątek w godz. od 11.00 do 19.00

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... azerow-kmk

W planach jest jeszcze Punkt przy dworcu PKP w późniejszym czasie - czyli wychodzi na to że wyleciały Punkty na Wawrzyńca, Powstańców Wlkp. oraz (zamknięty od dłuższego czasu) na pętli Krowodrza.

Parówczak
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Parówczak » 06 lip 2023, 10:59

Na Powstańców Wlkp. punkt jest nieczynny około 2 lata.

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: pjetrek » 06 lip 2023, 20:16

Kiedyś był jeszcze punkt na Dworcu w Czyżynach, ale i on od jakiegoś czasu był nieczynny...

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: pablo » 07 lip 2023, 0:06

Trzy punkty na całe miasto. Żadnego na prawym brzegu Wisły. Raczej słabo.

tomta1
Ekspert
Posty: 720
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: tomta1 » 07 lip 2023, 6:34

Ja czuję w kościach, że przejęcie tych punktów przez ZTP to wstęp do uruchomienia nowych, ale najpierw muszą się uporać z kwestiami formalnymi i uporządkowania tych istniejących.

No i dawno temu był jeszcze punkt na Mistrzejowicach, dodatkowo otwarty jeszcze w trybie doraźnym w czasach covidu…

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: pablo » 07 lip 2023, 7:10

Był też przed wieloma laty punkt na ulicy Na Kozłówce (albo gdzieś obok). I na Mogilskiej był też nie tak dawno (około 10 lat temu chyba jeszcze istniał).

kucyk
Ekspert
Posty: 2405
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: kucyk » 07 lip 2023, 7:21

pablo pisze: 07 lip 2023, 7:10 Był też przed wieloma laty punkt na ulicy Na Kozłówce (albo gdzieś obok). I na Mogilskiej był też nie tak dawno (około 10 lat temu chyba jeszcze istniał).
Tak. Przez wiele, wiele lat funkcjonował na ul. Wlotowej przy krzyżówce naprzeciwko małego placu handlowego. Pamiętam to z lat 90 ubiegłego wieku gdy tam wyrabiałem i kupowałem bilety miesięczne. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Kaszmir » 07 lip 2023, 8:51

pablo pisze: 07 lip 2023, 0:06Trzy punkty na całe miasto. Żadnego na prawym brzegu Wisły. Raczej słabo.
Sporo osób przerzuciło się na automaty albo aplikacje, więc trochę można zrozumieć zmniejszanie liczby punktów. Acz trzy to chyba rzeczywiście mało, zwłaszcza że dwa są niedaleko siebie (wokół Rynku).

tomta1
Ekspert
Posty: 720
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: tomta1 » 07 lip 2023, 8:52

No to trochę historii poszczególnych historycznych punktów.
  • Punkt przy ul. Polonijnej 1 został lata temu (a dokładniej 19 listopada 2012 r.) przeniesiony na obecny dworzec Podgórze SKA.
  • Ten sam punkt został zamknięty z końcem kwietnia 2022 r., więc nie zdążył funkcjonować pełnej dekady.
  • Punkt przy ul. Mogilskiej 15a został przeniesiony na Dworzec Główny Wschód – w nowej lokalizacji funkcjonuje od 1 lipca 2014 r., ale nie wiem, kiedy zamknięto stary punkt (czy z końcem czerwca czy nieco wcześniej – na Street View z maja 2014 r. wynika, że było to chwilę wcześniej).
  • Punkt przy pętli autobusowej Czyżyny Dworzec został otwarty 10 czerwca 2019 r., na okres remontu punktu na os. Centrum D 7, jednak pozostawiono go otwartego aż do 13 marca 2020 r., kiedy to zamknięto wszystkie punkty z powodów epidemicznych. Jeśli dobrze widzę, to otwarto go dopiero rok później – 5 marca 2021 r., ale też musiał zostać zamknięty (nie wiem kiedy), albowiem są też informacje prasowe o ponownym otwarciu 5 października 2021 r. oraz zamknięciu niecałe 3 tygodnie później – 22 października 2021 r.
  • Punkt przy pętli autobusowej Mistrzejowice był czynny do końca lipca 2009 r. Następnie został otwarty 19 czerwca 2019 r. (znowu brakowało niewiele do pełnej dekady) jako wsparcie dla punktu w Czyżynach, zamknięty z końcem października 2019 r.
Jeśli ktoś ma informacje do sprostowania albo uzupełnienia to bardzo chętnie :)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 07 lip 2023, 9:57

Kaszmir pisze: 07 lip 2023, 8:51 Sporo osób przerzuciło się na automaty albo aplikacje, więc trochę można zrozumieć zmniejszanie liczby punktów.
Otóż to, tylko dwa razy byłem w takim punkcie z faktycznej potrzeby (wyrobienie KKM, uzyskanie KK). Aktualnie również to można zrobić bez wychodzenia z domu. Co można zrobić tylko w punkcie? Na myśl przychodzi mi tylko zmiana linii na jakiej ważny jest bilet albo zwrot niewykorzystanego biletu. Obserwując kolejki do punktu na DGW za każdym razem zastanawia mnie co tych ludzi tam ciągnie?
Nie karmić troli :!:

ds89
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 21 lut 2020, 18:15

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: ds89 » 07 lip 2023, 10:16

pasazer_mobilisu pisze: 07 lip 2023, 9:57 Obserwując kolejki do punktu na DGW za każdym razem zastanawia mnie co tych ludzi tam ciągnie?
Zapewne całkiem duża część to osoby starsze (i takie, powiedziałbym średnio-stare, 40-50 lat), które nie mają smartfonów lub nie są biegli w ich obsłudze. Mam przykład choćby moich rodziców, którzy co prawda na emeryturę wyprowadzili się z Krakowa, ale jak przyjeżdżają i muszą kupić bilet, to bardzo ubolewają, że coraz ciężej kupić je w kioskach, bo nawet automaty ciężko im się obsługuje, a co dopiero mówić o smartfonie i aplikacji (zresztą mój tata do dziś smartfona nie ma, tylko telefon z fizyczną klawiaturą numeryczną). Więc jestem pewien, że gdyby żyli w Krakowie i kupowali miesięczny, to korzystaliby właśnie z takiego punktu.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: mkm3 » 07 lip 2023, 10:20

Na początku października i tak będą tradycyjne kolejki w tych punktach.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Scania_9640 » 07 lip 2023, 11:05

ds89 pisze: 07 lip 2023, 10:16 Zapewne całkiem duża część to osoby starsze (i takie, powiedziałbym średnio-stare, 40-50 lat), które nie mają smartfonów lub nie są biegli w ich obsłudze. Mam przykład choćby moich rodziców, którzy co prawda na emeryturę wyprowadzili się z Krakowa, ale jak przyjeżdżają i muszą kupić bilet, to bardzo ubolewają, że coraz ciężej kupić je w kioskach, bo nawet automaty ciężko im się obsługuje, a co dopiero mówić o smartfonie i aplikacji (zresztą mój tata do dziś smartfona nie ma, tylko telefon z fizyczną klawiaturą numeryczną). Więc jestem pewien, że gdyby żyli w Krakowie i kupowali miesięczny, to korzystaliby właśnie z takiego punktu.
Właśnie nie, na tym punkcie przy Dworcu Głównym 90% osób to młode osoby, głównie studenci.

ds89
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 21 lut 2020, 18:15

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: ds89 » 07 lip 2023, 11:42

Scania_9640 pisze: 07 lip 2023, 11:05 Właśnie nie, na tym punkcie przy Dworcu Głównym 90% osób to młode osoby, głównie studenci.
A w tym wypadku też odpowiedź jest całkiem prosta i też miałem z tym do czynienia. Większość ludzi najzwyczajniej w świecie nie potrafi wyszukać w internecie odpowiednich informacji i skorzystać ze wskazówek, które są na stronie organizatora. Dość powiedzieć, że jak byłem na studiach, a było to już w dobie powszechnego internetu, wiele osób z mojego roku na początku, mając kartę na 1 linię jeździło tylko tą konkretną linią, a jadąc jakąkolwiek inną, nawet po trasie, kasowało bilety. Dopiero ja ich uświadamiałem jak to działa i że jeśli jadą po trasie tej, na którą mają kartę, to nie muszą nic kasować. Są też młodsi ludzie dla których cały internet to... Facebook i Instagram, może jeszcze Snapchat czy TikTok - czyli społecznościówki, z których korzystają i nie potrafią wręcz korzystać ze stron internetowych - jeśli czegoś nie ma w tych apkach, to wręcz dla nich nie istnieje i oni najzwyczajniej w świecie nie wiedzą, że można kupić kartę przez aplikację KK i trzymać ją w telefonie. Wiem, że brzmi to nieco jak z kosmosu, szczególnie w kontekście wydawałoby się młodych, zaznajomionych od małego z internetem i smartfonami ludzi, ale to po prostu współczesna wersja braku umiejętności czytania ze zrozumieniem, która objawia się w ten sposób.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość