Re: Zabierzów, Krzeszowice
: 30 lip 2024, 11:59
A to nie tak, że głównym celem jest to, że na linii jeździ zaprzyjaźniony busiarz? ;>
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... RWWThLvF9gTeraz ostateczna decyzja należy do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
Jednostka nie zamierza jednak dołączać do tej inicjatywy. Jak wyjaśnia Sebastian Kowal - miasto nie ma wystarczających możliwości, aby przywrócić tę linię.
"Z punktu widzenia Gminy Miejskiej Kraków to identyczne połączenie jak to, które oferuje kolej. Jeśli mielibyśmy mówić o uruchomieniu takiej linii musimy zastanowić się skąd zabrać autobusy i kierowców. Aby stworzyć sensowne połączenie, które będzie kursowało co 30 minut potrzebujemy minimum 3 autobusy i 6 kierowców." - wyjaśnia Kowal
To już nie jest nawet śmieszne, tylko żenujące. Ewidentne działanie na szkodę miasta i pasażerów. Lotnisko i gmina proponują dopłaty - wyrażają chęć udziału w kosztach, miasto odzyskiwałoby pieniądze w biletach. Ale nie zamierzają dołączać do inicjatywy. Brakuje słów, by opisać to w kulturalny sposób.
Jakie 11 lat kursowania 208 o którym piszą w tym artykule- ona chyba z 50 lat kursowała nieprzerwanie (wcześniej może jako 238 z pl Biskupiego) tylko zmieniała się końcówka w mieście - w 1999 chwilowo skrócona do Nowego Kleparza a bodaj w 2007 skrócona przejściowo do Bronowic MałychLLoan pisze: 31 lip 2024, 19:00 To już nie jest nawet śmieszne, tylko żenujące. Ewidentne działanie na szkodę miasta i pasażerów. Lotnisko i gmina proponują dopłaty - wyrażają chęć udziału w kosztach
Dokładnie tak, tym bardziej że na IV kwartał roku zapewne od października planowane są zapowiadane zmiany na liniach aglomeracyjnych na terenie Gminy Zabierzów i wtedy powinno być na tyle autobusów oraz kierowców aby przy okazji pozostałych zmian uruchomić również linię 208 która nawet z końcówką na Bronowicach Małych byłaby korzystnym rozwiązaniem.lolek-12 pisze: 31 lip 2024, 19:48 Od połowy października zwolni się sporo wozów i kierowców MPK po wejściu Mobilisa w ramach kolejnej umowy. Zatem o jakim problemie mówi przedstawiciel ZTP?
AnimowanyAnonim pisze: 04 sie 2024, 13:56 Hej, czy wiadomo jakich częstotliwości można się spodziewać od października?
Docelowo miało być 23 kursy w tygodniu oraz 17 w weekendy na liniach 268/278/288, w obecnej sytuacji gdzie pętlę Zabierzów Młyn zajmują gminne busy ciężko powiedzieć jak wygląda temat uruchomienia 288, moim zdaniem póki pętla Zabierzów Młyn nie wyrabia powinni zachować 268 po obecnej trasie z wjazdem do Ujazdu a 278 skrócić do Radwanowic i wzmocnić te linie tak jak zapowiadali na 23 kursy w tygodniu oraz 17 w weekendy.AnimowanyAnonim pisze: 04 sie 2024, 13:56 Hej, czy wiadomo jakich częstotliwości można się spodziewać od października? Przydałby się nam "wielki synchron" całego 2x8 (a przynajmniej części północnej), bo mnóstwo kursów jeździ w "armiach" tj. króciutkich odstępach, np 248 i 268, 248 i 238, 238 i 258.
Tak naprawdę potrzebne byłoby f60 na wszystkim, oprócz 238 - f30, 248 - f45
W sytuacji, gdy mamy GZ31 i GZ32 to byłaby wielka nadpodaż w Radwanowicach. Jak spojrzeć na napełnienia poza szczytem i w weekendy na tych liniach również szału nie ma. Trzeba spróbować zrobić takty 248+268 od Bolechowic do Zabierzowa oraz 268+278 od Zabierzowa do Bronowic, a nie zwiększać liczbę kursów robiąc nadpodaż. Póki istnieje GZ nie ma co znacząco zwiększać częstotliwości na 278.dominik920 pisze: 04 sie 2024, 18:21 Docelowo miało być 23 kursy w tygodniu oraz 17 w weekendy na liniach 268/278/288, w obecnej sytuacji gdzie pętlę Zabierzów Młyn zajmują gminne busy ciężko powiedzieć jak wygląda temat uruchomienia 288, moim zdaniem póki pętla Zabierzów Młyn nie wyrabia powinni zachować 268 po obecnej trasie z wjazdem do Ujazdu a 278 skrócić do Radwanowic i wzmocnić te linie tak jak zapowiadali na 23 kursy w tygodniu oraz 17 w weeken
Poniekąd się zgadzam, jednak przy większej częstotliwości może się okazać, że więcej osób się przesiądzie z samochodu na autobus.mkm3 pisze: 04 sie 2024, 19:59 W sytuacji, gdy mamy GZ31 i GZ32 to byłaby wielka nadpodaż w Radwanowicach. Jak spojrzeć na napełnienia poza szczytem i w weekendy na tych liniach również szału nie ma. Trzeba spróbować zrobić takty 248+268 od Bolechowic do Zabierzowa oraz 268+278 od Zabierzowa do Bronowic, a nie zwiększać liczbę kursów robiąc nadpodaż. Póki istnieje GZ nie ma co znacząco zwiększać częstotliwości na 278.
No, przy 18 kursach dziennie można już ładne f45 w szczycie/f90 poza zrobić, a to przy dobrej synchronizacji może ustawić Brzezie z f25 i Zieloną z f15 szczytowo.mkm3 pisze: 04 sie 2024, 19:59 Linia // DP obecnie -> proponowane
248 // 18 -> 20
268 // 13 -> 18
278 // 14 -> 18
288 powinno zostać poważnie przemyślane, bo aktualny projekt jest dość.. średni. Lepiej by było 230 wydłużyć, a gz2 przez Rząskę Topolową.mkm3 pisze: 04 sie 2024, 19:59 Dzięki mniejszym wzmocnieniom na ww. liniach można pomyśleć o nowej linii 288 jako wspomagającej dla 238 i kursującej na trasie Bronowice Małe-Leroy Merlin - Zabierzów-Rudawa 14 kursów codziennie.
Albo w ogóle 278 skrócić do Rudawy Rynek lub Młynki z pominięciem Radwanowic, a wspomniane przed chwilą 288 dociągnąć do Radwanowic, aby zapewnić inną relację niż GZ31 i GZ32.