Re: Krakowska polityka
: 07 mar 2024, 16:31
A za kilkadziesiąt lat skończy się to Lutomierskiem czy Ozorkowem.
Niestety odpowiedzi wszystkich kandydatów na pytanie o wysokie ceny mieszkań, można podsumować: zabudujmy jeszcze więcej terenów zielonych, zamieńmy puste działki rolne na budowlane.Bayer2003 pisze: 07 mar 2024, 11:16
Link do debaty, gdyby ktoś chciał obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=3zmieI6X1Zw
No i bardzo dobrze mówią. Należy odbiurokratyzować budowy nowych domów i mieszkań, przyspieszyć proces zmian działek rolnych na budowlane tak by budowano więcej mieszkań w szybszym czasie.Castrosua pisze: 08 mar 2024, 10:19 Niestety odpowiedzi wszystkich kandydatów na pytanie o wysokie ceny mieszkań, można podsumować: zabudujmy jeszcze więcej terenów zielonych, zamieńmy puste działki rolne na budowlane.
A siatka ulic będzie taka sama, przy większej gęstości zaludnienia.
Oczywiście tu jakieś ogólniki, że będzie dobrze, będzie jakaś koordynacja.Skoordynowane połączenia autobusowe, rozkłady na kolei dopasowane do potrzeb
Grzegorz Małodobry zaznaczył, że konferencja odbywa się w miejscu symbolicznym, przy Małopolskim Dworcu Autobusowym.
- To obecnie dworzec zarządzany przez działaczy Prawa i Sprawiedliwości. To centrum komunikacyjne regionu. Marzeniem wielu mieszkańców jest to, by można było tu łatwo dotrzeć. Nie mamy do tego stworzonego odpowiedniego systemu. Jedynie samorząd województwa może tworzyć sieć połączeń komunikacyjnych w całym regionie - mówił Grzegorz Małodobry. - Chciałbym zadeklarować, że jeżeli wygramy w wyborach samorządowych, to tak jak mamy w nazwie PO, czyli Platforma Obywatelska, tak też będzie to oznaczać PO, czyli pełną odpowiedzialność za tworzenie komunikacji zbiorowej w całej Małopolsce, za jej koordynację i budowę, razem z samorządami gmin w regionie - dodał.
Grzegorz Małodobry przyznał, że funkcjonują stworzone przez poprzedni rząd PiS linie dowozowe autobusowe, które są dotowane przez państwo. - Te linie nazywam promocyjnymi dla członków zarządu Województwa Małopolskiego. Prezentują się na ich otwarciu. Mieszkańców cieszą te otwarcia. Pojawianie się tych linii powoduje jednak, że upada transport prywatny. Na transporcie prywatnym jeszcze przed pandemią była oparta komunikacja zbiorowa w całym regionie. Wiemy o tym, że pewne standardy w transporcie zbiorowym nie są spełniane. Można jednak wszystkie możliwości transportowe koordynować, samorząd województwa ma wszelkie do tego możliwości - zaznaczył Grzegorz Małodobry.
Z wątku ćwierkaczowego wynika, że 9zł/wzkm to jakiś kosmiczny koszt dla autobusu podmiejsko-regionalnego (a np. według Rachwalskiego KMŁ organizuje te połączenia bardzo ekonomicznie https://www.facebook.com/KomunikacjaZas ... 5641226284), że KMŁ niszczy prywaciarzy (zupełnie jakby prywaciarze nie brali udziału w przetargach na obsługę tych linii) i lepiej po prostu dopłacać prywatnym firmom do tego, co oni sobie organizują na własną ręke. A komunikację powiatową można za 4 mln zoorganizować (ciekawe jakiej jakości...).Kuciak pisze: 26 wrz 2023, 20:30 [...]
Ogólnie nawet tak na przyszłość do wszystkich forumowiczów z gmin na terenie Małopolski.
Jeśli chodzi o tworzenie nowych linii itp. to najpierw trzeba udać się do gmin, po których miałaby się poruszać nowa linia i muszą wyrazić chęć powstania na ich terenie nowej linii autobusowej. Wtedy dopiero możemy działać![]()
Zapomniałem dorzucić linka do wątku twitterowego https://twitter.com/KuchKuba/status/1766064056350191785mems pisze: 14 mar 2024, 20:26 https://gazetakrakowska.pl/metro-w-krak ... 1-18384521
Niby nie kampania na prezydenta Krakowa, ale tylko o Krakowie.
Podobnie jak wszyskie inne partie (być może poza PiS) - autobusy nie istnieją. Istnieje tylko kolej (i autobusy elektroniczne https://twitter.com/obserwujesobie/stat ... 9379121609 - polecam zobaczyć, jak ktoś ma twittera - kandydatka na burmistrza Bochni z KO). Pomysł na piętrowe i f15 na SKA skopiowany od KO.
Nawet mnie nie burzą jakieś obietnice, że tramwaj wyjedzie na linie kolejową, że wybudujemy przystanki kolejowe wszędzie gdzie się da w Krakowie, że pociąg regionalny z Tarnowa do Krakowa dojedzie w 40 minut. Bo to przy wyborach zawsze jest.
Bulwersuje mnie powszechne lekceważenie komunikacji autobusowej. Poza ignorowaniem tematu, a gdy się za niego zabierają to. Małodobry (kandydat KO do sejmiku województwa). Wrzucam w załącznikach wątek z ćwierkacza. Wypowiedź cała w GK:
https://gazetakrakowska.pl/kandydaci-po ... 1-18366427
Oczywiście tu jakieś ogólniki, że będzie dobrze, będzie jakaś koordynacja.
I że oczywiście zły marszałek pisowski robi sobie linie tam gdzie mu pasuje.
Z wątku ćwierkaczowego wynika, że 9zł/wzkm to jakiś kosmiczny koszt dla autobusu podmiejsko-regionalnego (a np. według Rachwalskiego KMŁ organizuje te połączenia bardzo ekonomicznie https://www.facebook.com/KomunikacjaZas ... 5641226284), że KMŁ niszczy prywaciarzy (zupełnie jakby prywaciarze nie brali udziału w przetargach na obsługę tych linii) i lepiej po prostu dopłacać prywatnym firmom do tego, co oni sobie organizują na własną ręke. A komunikację powiatową można za 4 mln zoorganizować (ciekawe jakiej jakości...).
Ja tylko przypomne, że w ankietowym badaniu odpowiedzi za rozwojem autobusów dowozowych do kolei było 81,1% a przeciw całe 7,8% - najwięcej odpowiedzi ZA spośród wszystkich pytań.
Raczej jest nikła szansa, na to że Kulig wygra
Jeżeli wygra to również. Świerczyński i Dyrkacz na dzień dobry OUT
a tu deklarują, że zrobią przełomową rzecz w polskim transporcie publicznym. Głęboko ukryte, żeby nikt nie zobaczyłPrzypomnijmy, że od 1 sierpnia 2023 roku Małopolanie zyskali możliwość korzystania z zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego czyli podróżowanie na podstawie jednego biletu, środkami publicznego transportu zbiorowego różnych organizatorów.
Pierwszym filarem jest Bilet Metropolitalny. Efekt współpracy Małopolski z Krakowem oraz gminami tworzącymi Stowarzyszenie Metropolia Krakowska. Dzięki temu możliwe jest podróżowanie zarówno pociągami, autobusami i tramwajami w Krakowie oraz autobusową komunikacją organizowaną przez gminy Wieliczka, Niepołomice, Skawina, Michałowice, Zielonki i Wielka Wieś.
Drugim filarem jest Małopolski Bilet Zintegrowany, umożliwiający skorzystanie ze „wspólnego biletu” także mieszkańcom tych małopolskich gmin, które nie zostały objęte ofertą Biletu Metropolitalnego. Co ważne Małopolski Bilet Zintegrowany jest otwarty w przyszłości dla kolejnych organizatorów z naszego regionu. Zakładamy, że do oferty włączone zostaną lokalne systemy publicznego transportu zbiorowego np. Tarnowa, Nowego Sącza, Zakopanego, Nowego Targu, Oświęcimia czy Związku Komunalnego Komunikacja Międzygminna w Chrzanowie.
Planowane jest wdrożenie kolejnych rozwiązań, ułatwiających podróżowanie po Małopolsce. Bilety półroczne, roczne czy wieloprzejazdowe. Wprowadzony na okres przerwy szkolnej Małopolski bilet na ferie cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem i pozwolił znacznej grupie uczniów poznać zalety podróżowania pociągiem. Wymienione działania pozwalają z optymizmem patrzeć na przyszłość publicznego transportu zbiorowego w naszym regionie. Daje jednocześnie nadzieję, że z każdym kolejnym rokiem będzie zyskiwał na popularności, zarówno wśród mieszkańców, jak i licznie odwiedzających Małopolskę turystów
- podsumował wicemarszałek Łukasz Smółka.
Dla mnie bomba.
No i pięknie.Transport_Public pisze: 17 mar 2024, 21:40 Jeżeli wygra to również. Świerczyński i Dyrkacz na dzień dobry OUT
A za co mieliby odpowiadać? Jeśli wiesz, że któryś z nich złamał prawo zawiadom prokuraturę.Castrosua pisze: 17 mar 2024, 23:08 PS. Czy Świerczyński i Dyrkacz zostaną jakoś rozliczeni za swoje winy, czy po prostu zarobili majątek i pójdą w świat, zostawiając MPK z problemami?