Strona 9 z 12

Re: Zielonki

: 06 lis 2024, 18:14
autor: Kacper
scyzor663 pisze: 06 lis 2024, 18:05 Dziekanowice i Bosutów i Boleń mają połączenie z os. Piastów i z Zielonkami gminnym busem:
Tylko jeśli dobrze patrzę, dojeżdża tylko do ronda przy nowym przystanku SKA, co nie daje możliwości przesiadek na tramwaj.

Re: Zielonki

: 06 lis 2024, 18:21
autor: yosujiro
mikolaj.boron pisze: Na Górce Narodowej jest jeszcze bardzo dużo miejsca, przepełnienie jej niegroźne :P. Jest jeszcze 5 nieużywanych stanowisk odjazdowych.


No chyba nie do końca. Mamy 2 stanowiska techniczne, które są na końcach "środkowych" peronów, przy czym ten w ciągu peronu dla 193 i 128 jest co jakiś czas zajmowany przez oczekujący drugi autobus ww linii. Jak chodzi o trzy stanowiska przy poczekalni, to zasadniczo nie są one w pełni funkcjonalne, bo brakuje możliwości objechania autobusu. Dlatego tam nawet mało kto staje wykorzystując go jako techniczny. Także w tym miejscu teoretycznie można wykorzystać tylko stanowisko przy wyjeździe, no chyba, że z ostatniego dozwolony będzie wyjazd tyłem. W ułożenie rozkładów tak, żeby linie mogły gęsiego podjeżdżać i odjeżdżać zgodnie z kolejnością przyjechania raczej wątpię, a poza peronami nie za bardzo jest miejsce żeby oczekiwać na odjazd bo obecna zatoka techniczna przy torowisku jest dosyć krótka.

Re: Zielonki

: 06 lis 2024, 18:53
autor: scyzor663
Kacper pisze: 06 lis 2024, 18:14 Tylko jeśli dobrze patrzę, dojeżdża tylko do ronda przy nowym przystanku SKA, co nie daje możliwości przesiadek na tramwaj.
Tak, tylko łatwiej i taniej gminie to wydłużyć do ronda Piastowskiego czy Mistrzejowic niż dublować trasy bus wydłużonym 297

Re: Zielonki

: 07 lis 2024, 11:56
autor: rogalnet
miloszkasperczyk pisze: 06 lis 2024, 16:36 Zmiany w siatce połączeń w Gminie Zielonki:



Link: https://zielonki.pl/nowe-spojrzenie-na- ... exjN-tmIYg

A linia 297 w pierwotnym pomyśle nie miała łączyć obrzeży gminy (właśnie Bosutów, Dziekanowice, Węgrzce) z centrum, tj. z miejscowością Zielonki?
Jak dobrze pamiętam, tak na początku opisywano jej trasę.

Re: Zielonki

: 07 lis 2024, 12:45
autor: Jelczyk
rogalnet pisze: 07 lis 2024, 11:56 A linia 297 w pierwotnym pomyśle nie miała łączyć obrzeży gminy (właśnie Bosutów, Dziekanowice, Węgrzce) z centrum, tj. z miejscowością Zielonki?
Jak dobrze pamiętam, tak na początku opisywano jej trasę.
Dokładnie tak mówiono. Może łatwiej zostawić 297 co 2h, a faktycznie z drugiej brygady utworzyć 287 GN - Boleń.

Re: Zielonki

: 17 lis 2024, 21:03
autor: Kaszmir
Początkowo miałem dość pozytywne zdanie o planowanych zmianach w Zielonkach. Jednak z komentarzy pod postem wynika, że wielu Mieszkańców jest im przeciwnych i argumenty są wg mnie sensowne.

1) Obecna trasa "297" jest naokoło, jednak dzięki temu zapewnia potrzebne relacje wewnątrzgminne, w tym dojazd z Dziekanowic, Bosutowa i Bolenia do Urzędu Gminy Zielonki. W komunikacie nie ma też nic o wzmocnieniu częstotliwości w zamian za skrócenie trasy, co Mieszkańcy odbierają jako szukanie oszczędności.

2) Glogera jest stratne - w zamian za "207" będzie "267", które ma dużo mniej kursów i poza szczytem oraz w weekendy przerwy po 2-2,5h w kursowaniu.

3) Nie wiadomo też, jak na zmianie wyjdą Witkowice: zamiast "267" i "287", mających w szczycie nawet 3 kursy/h, będzie tylko "207". Komunikat podaje, że "207" ma dostać wzmocnienia jednak nie wiadomo w jakiej skali i są obawy, że kursów łącznie będzie mniej niż obecnie mają "267+287".

4) Wydłużenie dojazdu z Trojanowic (przystanków na trasie "207") do Krakowa. Choć w zamian skróci się dojazd "267".

Re: Zielonki

: 18 lis 2024, 8:37
autor: miloszkasperczyk
Kaszmir pisze: 17 lis 2024, 21:03
2) Glogera jest stratne - w zamian za "207" będzie "267", które ma dużo mniej kursów i poza szczytem oraz w weekendy przerwy po 2-2,5h w kursowaniu.
Rozmawiałem z burmistrzem Skały i mówił o tym, że gmina Zielonki chce większych pieniędzy na utrzymanie tej linii ze strony Skały. Możliwe, że wynika to z tego, że linia 267 zostanie wzmocniona o 2-3 kursy, dzięki skróceniu trasy i prawdopodobnie tym sposobem koszta Zielonek za odcinek na Marszowcu zostaną przeniesione na Skałę, za krótszy przejazd i troszkę więcej kursów.

Re: Zielonki

: 01 gru 2024, 13:10
autor: miloszkasperczyk
Od 7 grudnia wchodzą zmiany tras i częstotliwości na liniach 207, 267, 287, 297.
Zgodnie z otrzymaną informacją z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie zmiany
w układzie linii Komunikacji Miejskiej w Krakowie, o które wnioskowała Gmina Zielonki, zaczną obowiązywać od dnia 7 grudnia 2024 r.:

Linia aglomeracyjna nr 207 zostanie skierowana na trasę: Krowodrza Górka P+R – Kraków ul. Krowoderskich Zuchów, ul. Prądnicka, ul. Mackiewicza, ul. Siewna, ul. Dożynkowa, Zielonki ul. Marszowiecka, Galicyjska do przystanku Zielonki Urząd Gminy i dalej bez zmian. Linia wykona ok. 33 pary kursów w dzień powszedni (zwiększenie o 15) i po 24 pary kursów w soboty i święta.

Obecna remontowa trasa linii aglomeracyjnej nr 247 będzie uznana za stałą. Oznacza to wydłużenie linii do przystanku Zielonki Marszowiec Pętla: z przystanku Bibice Rynek ulicami Bibice ul. Kasztanowa, Zielonki ul. Galicyjska, ul. Marszowiecka. Częstotliwość linii nie ulegnie zmianie. Obsługa przystanków pozostanie bez zmian jak dla obecnej, remontowej trasy.

Linia aglomeracyjna nr 267 zostanie skierowana na nową trasę: Krowodrza Górka P+R – Kraków ul. Krowoderskich Zuchów, ul. Ździebły-Danowskiego, ul. Pachońskiego, ul. Matki Pauli Zofii Tajber, ul. Glogera, Zielonki ul. Krakowskie Przedmieście do przystanku Zielonki Urząd Gminy i dalej bez zmian. Częstotliwość linii nie ulegnie zmianie.

Linia aglomeracyjna nr 287 zostanie wycofana, a jej trasę obsłuży linia 207 ze zwiększoną częstotliwością kursów.

Linia aglomeracyjna nr 297 zostanie zmieniona poprzez skierowanie jej na trasę Górka Narodowa P+R – Węgrzce ul. Warszawska, ul. A1, A4, A10, A9 do przystanku Węgrzce Magiczne Wzgórze i dalej po obecnej trasie. Linia wykona ok. 20 par kursów w dzień powszedni (zwiększenie o 3), ok. 14 par kursów w soboty i ok. 12 par kursów w święta.

Obecnie trwa przygotowanie stosownych rozkładów jazdy uwzględniających powyższe zmiany.
link: https://zielonki.pl/zmiany-w-ukladzie-l ... TvTY3oqEtw

Re: Zielonki

: 01 gru 2024, 15:29
autor: Kaszmir
Jak wspominałem, sporo ludzi z Krakowa oraz z Zielonek zgłaszało uwagi krytyczne wobec tych zmian, w mojej opinii sensowne uwagi. Szkoda, że ich nie uwzględniono i zdecydowano się mimo wszystko przeforsować korekty w oryginalnej propozycji :(

Do uwag które spisałem we wcześniejszym poście, dodam jeszcze że mam mieszane uczucia co do Witkowic i Siewnej: obecnie rejon ten ma "287" z 27/18/17 kursami dziennie (dp / sob / św), oraz "267" z 14/10/10. Czyli łącznie 41/28/27. W ich miejsce będzie "207" z 33/24/24. Ok, na pewno takt będzie lepszy dla samego "207" niż przy koordynacji "267+287", jednak mimo wszystko obszar ten straci tygodniowo blisko 50 kursów. A przecież dopiero co pocięto "537" ("317") w międzyszczycie z f20 do f30.

Re: Zielonki

: 01 gru 2024, 16:04
autor: Jelczyk
Kaszmir pisze: 01 gru 2024, 15:29 Jak wspominałem, sporo ludzi z Krakowa oraz z Zielonek zgłaszało uwagi krytyczne wobec tych zmian, w mojej opinii sensowne uwagi. Szkoda, że ich nie uwzględniono i zdecydowano się mimo wszystko przeforsować korekty w oryginalnej propozycji :(

Do uwag które spisałem we wcześniejszym poście, dodam jeszcze że mam mieszane uczucia co do Witkowic i Siewnej: obecnie rejon ten ma "287" z 27/18/17 kursami dziennie (dp / sob / św), oraz "267" z 14/10/10. Czyli łącznie 41/28/27. W ich miejsce będzie "207" z 33/24/24. Ok, na pewno takt będzie lepszy dla samego "207" niż przy koordynacji "267+287", jednak mimo wszystko obszar ten straci tygodniowo blisko 50 kursów. A przecież dopiero co pocięto "537" ("317") w międzyszczycie z f20 do f30.
Te zmiany to nic innego, jak cięcia.... Ewentualne zagęszczenia kursów wynikną po prostu z upchania kilku kursów ze skróconych przelotów. Na początku mówiono o dodaniu kilku kursów na 267, jak widać i z tego się wycofano. Jeśli był problem z gminą Skała, nic nie stało na przeszkodzie dołożyć kilka kursów skróconych do Smardzowic.

Re: Zielonki

: 01 gru 2024, 16:10
autor: miloszkasperczyk
Jelczyk pisze: 01 gru 2024, 16:04 Te zmiany to nic innego, jak cięcia.... Ewentualne zagęszczenia kursów wynikną po prostu z upchania kilku kursów ze skróconych przelotów. Na początku mówiono o dodaniu kilku kursów na 267, jak widać i z tego się wycofano. Jeśli był problem z gminą Skała, nic nie stało na przeszkodzie dołożyć kilka kursów skróconych do Smardzowic.
Gmina Skała chce, żeby każdy kurs był wydłużony do Skały (przynajmniej tak mówił mi burmistrz). W związku z tym raczej by się nie zgodził na kursy skrócone do Smardzowic, za które i tak gmina musiałaby dopłacić. Uważam, że jeśli mieszkańcom Grębynic i Korzkwii jest ciasno w 267, to gmina Zielonki może zrobić swoją nową linię "287" na trasie do pętli Grębynice Parkowa, kursującą w szczycie co około godzinę, tak aby z 267 do Grębynic były odjazdy co około 30 minut.

Re: Zielonki

: 01 gru 2024, 16:40
autor: Kaszmir
Jelczyk pisze: 01 gru 2024, 16:04Te zmiany to nic innego, jak cięcia.... Ewentualne zagęszczenia kursów wynikną po prostu z upchania kilku kursów ze skróconych przelotów. Na początku mówiono o dodaniu kilku kursów na 267, jak widać i z tego się wycofano. Jeśli był problem z gminą Skała, nic nie stało na przeszkodzie dołożyć kilka kursów skróconych do Smardzowic.
Wydaje mi się, że intencje mogły być dobre - chciano skrócić dojazd do Krakowa pasażerom z co odleglejszych części aglomeracji, a i "207" czy "297" mimo wszystko zyskają trochę kursów. Niestety popełniono przy tym błędy a co gorsza, nie wysłuchano mieszkańców gdy ci zaczęli te błędy wskazywać.

Podoba mi się pomysł z wariantami "267". Oczywiście najlepiej gdyby kursowały na całej trasie, jednak jeśli Skały na to nie stać, to mogą być właśnie warianty. I wtedy bez dopłat ze strony Skały, a może nawet bez wjeżdżania w ogóle na teren Gminy - wtedy Skała nie miałaby możliwości blokowania decyzji o ich uruchomieniu.

Re: Zielonki

: 03 gru 2024, 18:42
autor: miloszkasperczyk
Pojawił się komunikat ZTP dotyczący zmian od 7 grudnia:
Zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych
od 7.12.2024
207, 217, 227, 247, 267, 287, 297, 337
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 07.11.2024 r. (sobota) w związku z wnioskiem Gminy Zielonki zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu linii aglomeracyjnych.

Linia 207 – zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:

Krowodrza Górka P+R – Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa-Nila, Prądnicka, Opolska, Mackiewicza, Siewna, Dożynkowa – Zielonki: Marszowiecka, Galicyjska, Krakowskie Przedmieście – przystanek Zielonki Urząd Gminy – … – Trojanowice Pętla;
zostanie zwiększona częstotliwość kursowania we wszystkie dni tygodnia;
ostatnim/pierwszym przystankiem w I strefie taryfowej będzie przystanek Os. Marszowiec 02/01, a pierwszym i ostatnim przystankiem w II strefie taryfowej będzie Zielonki Marszowiec Pętla.

Linia 217 – nastąpi korekta rozkładu jazdy.

Linia 227 – nastąpi korekta rozkładu jazdy.

Linia 247 – obecna trasa objazdowa pozostanie trasą stałą:

Górka Narodowa P+R – Papierni Prądnickich, Al. 29 Listopada – Węgrzce: Warszawska, A1, A4, A10, A5, A4, C1, C22, C1, A1 – Bibice: Kościuszki, Rynek, Kasztanowa – Zielonki: Marszowiecka, Królewska – Zielonki Marszowiec Pętla;
częstotliwość nie zostanie zmieniona;
nastąpi korekta rozkładu jazdy;
w dalszym ciągu z uwagi na prowadzone prace przystanek Bibice Rynek w kierunku pętli Górka Narodowa P+R będzie znajdował się w tymczasowej lokalizacji;

Linia 267 – zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:

Krowodrza Górka P+R – Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa-Nila, Ździebły-Danowskiego, Sosabowskiego, Pachońskiego, Zielińska, Matki Pauli Zofii Tajber, Glogera – Zielonki: Krakowskie Przedmieście – przystanek Zielonki Urząd Gminy – … – Skała Rynek;
częstotliwość nie zostanie zmieniona;
nastąpi korekta rozkładu jazdy;
ostatnim/pierwszym przystankiem w I strefie taryfowej będzie przystanek Glogera Granica Miasta 02/01, a pierwszym i ostatnim przystankiem w II strefie taryfowej będzie Zielonki Skrzyżowanie.

Linia 287 – zostanie zlikwidowana.

Linia 297 – zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:

Górka Narodowa P+R – Papierni Prądnickich, Al. 29 Listopada – Węgrzce: Warszawska, A1, A4, A10, A9 – przystanek Węgrzce Magiczne Wzgórze – … – Boleń Pętla;
zostanie zwiększona częstotliwość kursowania we wszystkie dni tygodnia;
na pętli Górka Narodowa P+R odjazdy będą realizowane ze stanowiska nr 3 (razem z linią 280);
ostatnim/pierwszym przystankiem w I strefie taryfowej będzie przystanek Witkowicka 01/02, a pierwszym i ostatnim przystankiem w II strefie taryfowej będzie Węgrzce Starostwo Powiatowe.

Linia 337 – nastąpi korekta rozkładu jazdy.
Link: https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1162-2024

Re: Zielonki

: 10 gru 2024, 8:31
autor: Paulow
Są głosy niezadowolenia z zabrania linii 297 z Zielonek i braku bezpośredniego połączenia Zielonek z Węgrzcami. Można rozważyć zmianę trasy linii 217 na Krowodrza Górka-Zielonki-Marszowiec-Węgrzce Pętla (całotygodniowo f=60), natomiast 247 puścić wszystkimi kursami przez Węgrzce Pętla.

Re: Zielonki

: 10 gru 2024, 9:07
autor: Jelczyk
Paulow pisze: 10 gru 2024, 8:31 Są głosy niezadowolenia z zabrania linii 297 z Zielonek i braku bezpośredniego połączenia Zielonek z Węgrzcami. Można rozważyć zmianę trasy linii 217 na Krowodrza Górka-Zielonki-Marszowiec-Węgrzce Pętla (całotygodniowo f=60), natomiast 247 puścić wszystkimi kursami przez Węgrzce Pętla.
Jakby 247 pojechał przez Węgrzce od tyłu: GN - Stary Trakt, A10, Węgrzce Centrum, Węgrzce Pętla, A1 i dalej do Bibic, ominąłby korki i trochę mniej kluczył. Jedynie trzeba by utworzyć dodatkowe słupki przystankowe przy Galerii.