Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
-
- Pasażer
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Masz rację z tymi EN57.
Wg mnie pierwsze co należy zrobić, to zaproponować atrakcyjną ofertę dla osób, które chcą zostawić auto i przesiąść się na pociąg.
Teraz patrzę, że miesięczny na trasę Złocień- Kraków Główny to 109 zł. Bilet miesięczny mieszkańca 90 zł. Więc ten metropolitalny za 159 zł niby jest tańszy, ale gdyby ktoś kto ma auto i chciałby tylko podjeżdzać kilka minut z Piastów, to od razu odrzuci taką ofertę.
Cena 40 zł za odległość do trzech stacji i 5 zł za każdą kolejną by była zachętą.
Wg mnie pierwsze co należy zrobić, to zaproponować atrakcyjną ofertę dla osób, które chcą zostawić auto i przesiąść się na pociąg.
Teraz patrzę, że miesięczny na trasę Złocień- Kraków Główny to 109 zł. Bilet miesięczny mieszkańca 90 zł. Więc ten metropolitalny za 159 zł niby jest tańszy, ale gdyby ktoś kto ma auto i chciałby tylko podjeżdzać kilka minut z Piastów, to od razu odrzuci taką ofertę.
Cena 40 zł za odległość do trzech stacji i 5 zł za każdą kolejną by była zachętą.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Taki cennik przystankowy nie byłby sprawiedliwy, właśnie ze względu na ich ilość. Na jednej linii jest ich duże zagęszczenie np. od Skawiny, a od strony Miechowa tyle co kot napłakał. Przejeżdżając dwa razy dłuższy dystans bilet byłby tańszy dla mieszkańca Słomnik, niż pasażera ze Skawiny. Widełki kilometrowe są sprawiedliwe. Jedynie mógłby powstać bilet mieszkańca, w który włączona zostałaby kolej w jego granicach administracyjnych i oczywiście w rozsądnej cenie. Dodatkowo mogłoby to skłonić kolejne osoby do rozliczania się w naszym mieście.Mateusz399 pisze: 13 wrz 2024, 17:14 Masz rację z tymi EN57.
Wg mnie pierwsze co należy zrobić, to zaproponować atrakcyjną ofertę dla osób, które chcą zostawić auto i przesiąść się na pociąg.
Teraz patrzę, że miesięczny na trasę Złocień- Kraków Główny to 109 zł. Bilet miesięczny mieszkańca 90 zł. Więc ten metropolitalny za 159 zł niby jest tańszy, ale gdyby ktoś kto ma auto i chciałby tylko podjeżdzać kilka minut z Piastów, to od razu odrzuci taką ofertę.
Cena 40 zł za odległość do trzech stacji i 5 zł za każdą kolejną by była zachętą.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Dokładnie, na początek włączenie SKA w granicach miasta do systemu KMK (trochę na wzór Warszawy) i integracja biletowa w rozsądnej cenie.Kowalik pisze: 13 wrz 2024, 17:59 Jedynie mógłby powstać bilet mieszkańca, w który włączona zostałaby kolej w jego granicach administracyjnych i oczywiście w rozsądnej cenie. Dodatkowo mogłoby to skłonić kolejne osoby do rozliczania się w naszym mieście.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Wypada tylko przyklasnąć propozycji wprowadzenia zintegrowanego biletu w rozsądnej cenie obowiązującym w granicach miasta dla osób z Kartą Krakowską. Faktem jest, że jeżeli ktoś będzie miał alternatywę w postaci autobusu/tramwaju, to zapewne co do zasady wybierze właśnie tę drugą, tańszą opcję, gdzie jeszcze w ramach biletu może podróżować praktycznie po całym mieście, a nie na 1-2 odcinkach z mizermą częstotliwością.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Obecnie jest dostępny jedynie bilet 70-minutowy, uprawniający do jazdy w granicach miasta (rzecz jasna poza lotniskiem, bo tam już trzeba płacić zaporową kwotę lub jeździć krajobrazowo 300 do Os. Podwawelskiego) oraz do Wieliczki Rynku-Kopalni zarówno SKA jak i KMK. To za mało, poza tym powinny istnieć łączone bilety KMK+SKA w formie 24h, weekendowej, 7 dniowej a także w ramach Karty Krakowskiej, jako opcja. Najwyższa pora włączyć SKA w sieć KMK. Zarówno w przypadku biletów do kasowania jak i miesięcznych istniałaby możliwość wyboru wyłącznie KMK ale także KMK+SKA.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Już za miesiąc otwarcie stacji przy os. Piastów. Do Centrum w kilka minut:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miesi ... 59088.html
Źródło:Zmiany w rozkładzie jazdy wejdą w życie 15 grudnia. Według aktualnie udostępnionej wersji rozkładu pociągi z os. Piastów do Krakowa głównego odjadą o 4:18, 5:15, 5:31, 5:52, 6:19, 6:46, 6:59, 7:07, 7:24, 8:20, 8:27, 9:05, 9:20, 10:14, 11:18, 11:31, 12:22, 13:20, 13:42, 14:19, 15:00, 15:24, 15:46, 16:29, 16:32, 16:57, 17:17, 17:34, 18:21, 18:25, 19:25, 19:30, 20:31, 20:36, 21:21, 21:56, 23:29. To więc łącznie 37 par pociągów zatrzymujących się w rejonie, który obecnie boryka się z dużymi korkami, a podróż tramwajem do centrum trwa ok. 30 minut. Pociągi pokonają ten dystans w ciągu 7-9 minut.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miesi ... 59088.html
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Kolejarzom w PLK należy zabrać możliwość układania rozkładów jazdy.kucyk pisze: 15 lis 2024, 19:01 Już za miesiąc otwarcie stacji przy os. Piastów. Do Centrum w kilka minut:
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miesi ... 59088.html
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Problem korków w tej okolicy nie zostanie rozwiązany jeśli nie będzie sensownej linii dowozowej do stacji z dużą częstotliwością. Uprzedzając odpowiedź: linia 105 nie spełnia tej roli, bo w tej okolicy nie spełnia żadnej roli. Korzysta z niej na odcinku Prądnik Czerwony - Piastów kilka osób, albo niktkucyk pisze: 15 lis 2024, 19:01 Już za miesiąc otwarcie stacji przy os. Piastów. Do Centrum w kilka minut:
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miesi ... 59088.html
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Może wydłużyć 198 i 482 przez Piasta Kołodzieja (bez jazdy przez os. Piastów)?dlugi_krk pisze: 16 lis 2024, 14:31 Problem korków w tej okolicy nie zostanie rozwiązany jeśli nie będzie sensownej linii dowozowej do stacji z dużą częstotliwością. Uprzedzając odpowiedź: linia 105 nie spełnia tej roli, bo w tej okolicy nie spełnia żadnej roli. Korzysta z niej na odcinku Prądnik Czerwony - Piastów kilka osób, albo niktto musi być linia, która jest na tyle blisko osiedla, żeby po zrobieniu bilansu czasowego połączenie autobus+pociąg wychodziło na plus względem aktualnej oferty połączeń.
198 mógłby zjeżdżać technicznie na pętle Os. Piastów, by kierowca miał dostęp do punktu socjalnego. Dodatkowo, mamy jeszcze 193.
Stworzenie nowej linii w obecnych realiach jest mało prawdopodobne.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Wiem, że ersatz totalny, ale... gdyby tak pomyśleć nad jakąś dowozówką z pętli tramwajowej?
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Gdyby była wyremontowana ulica Powstańców na odcinku Mistrzejowcka - Powstańców Wiadukt to faktycznie 198 byłoby idealne, dołożyć jedną brygadę na skróconej trasie do Zesławic i problem byłby z głowy.kbieniu7 pisze: 16 lis 2024, 23:32 Wiem, że ersatz totalny, ale... gdyby tak pomyśleć nad jakąś dowozówką z pętli tramwajowej?
Gdyby miasto od lat nie ociągało się z przebudową ciągu tramwajowego to dziś byśmy mieli pętlę Piastów 500 metrów dalej przy nowej stacji kolejowej i nie musieli toczyć tej dyskusji
Patrząc na ilość odjazdów pociągu potrzebny jest autobusu co 15 minut - najprostsze rozwiązanie to wydłużenie 105 wszystkimi kursami do os. Piastów i likwidacja 405.
Tylko znowu ta linia nie wjeżdża w głąb osiedla, a propozycja dojazdu do pracy/uczelni itp z 3 przesiadkami np. 193->105->Pociąg przy braku punktualności autobusów w godzinach szczytu jest mało atrakcyjna.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Ja nie widzę tego, że dajmy na to osoba jadąca z Dunikowskiego wsiada w 52, potem w jakąś spóźnioną inię z f20 a potem czeka na pociąg z f30, który i tak, pamiętajmy, jedzie tylko do Głównego i po drodze zatrzymuje się tylko w Batowicach.kbieniu7 pisze: 16 lis 2024, 23:32 Wiem, że ersatz totalny, ale... gdyby tak pomyśleć nad jakąś dowozówką z pętli tramwajowej?
Bez tramwaju i tylko do DG ta kolej to będzie klapa, bo niby jedzie się te ~8min, ale biorąc pod uwagę przesiadkę z przystanku i bycie wcześniej na kolej, to do stacji opłaca się dojechać tylko jak masz do niej jakieś 15min i jedziesz tylko do centrum, czyli z Duni, Złotego Wieku już się nie opłaca, nie licząc w ogóle o ile pociąg jest droższy od km.
Jedyne co to ta stacja obsłuży trochę Zielonki i nowe bloki na OP.
ona/jej
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Taka mnie refleksja naszła, że my cały czas mówimy o tym, że są korki i jak ułatwić wyjazd z osiedla. Dobrze byłoby, żeby ta oferta koleji i dojazd w głąb Huty/Mistrzejowic był atrakcyjny też dla mieszkańców okolicznych gmin i tych pasażerów, którzy dziś przyjeżdżają autem, bo to oni generują lwią część tych korków np. na Piasta Kołodzieja.
-
- Specjalista
- Posty: 205
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Przede wszystkim taka inwestycja to świetna okazja do tego, żeby przy stacji zrobić węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. Jeśli już schrzaniono kwestię przedłużenia linii tramwajowej o zabójcze 500 metrów to można się pokusić o zrobienie niewielkiej pętli autobusowej, do której można by przedłużyć nawet samo "159" - zawsze byłby to bezpośredni autobus do Alej i Miasteczka Studenckiego. Oprócz tego świetnie tutaj sprawdziłoby się przedłużone "163" jako wzmocnienie "193" i dobry dojazd do pociągu lub hipotetyczne "438" o którym kiedyś się mówiło, a mogłoby się sprawdzić jako połączenie nowego przystanku kolejowego z Krowodrzą i Azorami. No ale do takich kombinacji trzeba myśleć o komunikacji w mieście jako całości, a nie tylko o punktowych zmianach po linii najmniejszego oporu i po kosztach. Bo przecież mamy ważniejsze problemy na głowie, jak 2137 seria zmian nazw przystanków i wprowadzenie kolejnej czcionki tylko po to by po miesiącu ją wymienić 

-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Jeżeli bilet mieszkańca nadal nie będzie honorowany w pociągu na terenie strefy I czyli w obrębie Krakowa czyli jeśli nie będzie pełnej integracji taryfowej z koleją to żadne rozwiązanie oparte na pociągach SKM imho nie powiedzie się
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości