Ten lewoskręt i tak jest niewykonalny dla jakiegokolwiek autobusu, bo pierwsze i podstawowe pytanie - SKĄD ten autobus się tam weźmie?kot_feliks pisze: ↑19 sie 2023, 21:35 Przez kolejne 10 lat nierozwiązywalnym problemem będzie "lewoskręt z Pawiej w Lubicz", który "powodowałby korki na S7 co najmniej do Kielc"
Przypominam, że obecnie Pawia jest dwukierunkowa jedynie na krótkim odcinku między Basztową a Worcella, na dalszym odcinku od Worcella do Szlaku masz już tylko jeden kierunek jazdy (w stronę Politechniki).
A autobus jadący od Politechniki przez Warszawską, żeby dostać się na Pawią, musiałby z Kurników przecisnąć się przez Zacisze, czyli tutaj:
https://www.google.pl/maps/@50.0672836, ... ?entry=ttu
Życzę powodzenia
Gdyby jednak jakimś cudem udało się pokonać Zacisze (co byłoby wykonalne wyłącznie poprzez usunięcie parkowania przy prawym krawężniku), to drugim kolizyjnym miejscem byłby też skręt w prawo z Worcella w Pawią - autobus musiałby wyjechać na przeciwny pas (do skrętu w Worcella):
https://www.google.pl/maps/@50.0659908, ... ?entry=ttu
Jedynym rozwiązaniem byłoby nie skręcać z Warszawskiej w lewo w Kurniki, tylko jechać prosto przez plac Matejki pod Barbakan - i dopiero tam skręt w lewo w Basztową.
Ale ogólnie to i tak jestem sceptyczny do pomysłu jazdy 189 przez Pawią - w godzinach szczytu od skrzyżowania Basztowa/Westerplatte bywa tam ogromny korek samochodów:
1. z powodu zmiany pierwszeństwa (Kurniki mają pierwszeństwo, Pawia jest podporządkowana),
2. z powodu tłumów pieszych przechodzących przez pasy przy Kurnikach oraz Ogrodowej (a zatem konieczności ciągłego ich przepuszczania przez kierowców).
Z tego powodu pokonanie tego kilkusetmetrowego odcinka zajmuje czasem nawet i 5-10 minut.