Strona 9 z 11

Re: Skawina

: 28 sty 2023, 22:38
autor: Scania_9640
Kacper pisze: 28 sty 2023, 21:55 W jakim kształcie widzielibyście w takim razie potencjalny agloekspres od Skawiny? Wydaje mi się że potencjalne opcje to:
- dojeżdżający do Czerwonych Maków z pominięciem kilku przystanków po drodze - w zasadzie różnica przede wszystkim w nazwie względem 283
- jadący dalej ul Kobierzyńską i Kapelanka do os Podwawelskiego, bądź dalej na Kleparz czy Dworzec Główny Zachód, jednak i tu i tu już ciasno na pętlach
- jadący do centrum wzdłuż trasy tramwaju

Myślę że są obecnie pilniejsze potrzeby w mieście. Tramwaj gwarantuje zazwyczaj pewniejsze i szybsze połączenie do centrum. Autobus, nawet przez Kobierzyńską, nie oferowałby zbyt wiele nowych możliwości. Przemawia jednak za nim bezpośredni dojazd na aleje bez niewygodnej przesiadki na Rondzie Grunwaldzkim.
Agloexpres z Skawiny do Maków byłby bez sensu, bo nie dojeżdżałby do centrum to raz, dwa czas podróży skróciłby sie może o raptem 1-2min omijając 1-2 przystanki tylko

Re: Skawina

: 29 sty 2023, 0:46
autor: sorig
Pytanie, czy jadąc którąkolwiek trasą do centrum będzie tam szybciej niż tramwaj. Być może akurat w przypadku Skawiny należy jeszcze silniej postawić na kolej.

Re: Skawina

: 29 sty 2023, 3:07
autor: MichalTyniec
sorig pisze: 29 sty 2023, 0:46 Pytanie, czy jadąc którąkolwiek trasą do centrum będzie tam szybciej niż tramwaj. Być może akurat w przypadku Skawiny należy jeszcze silniej postawić na kolej.
Jakby jechał jak 203 tylko cały czas w linii prostej i dalej przez Tyniec itd to na pewno by był szybciej w centrum niż przez Skotnicką i Ruczaj w tym korku jaki tam codziennie występuje.

Re: Skawina

: 29 sty 2023, 10:12
autor: Kaszmir
Ydhflx pisze: 28 sty 2023, 22:36Problemem nie jest 1/2 minuty na przesiadkę na Grunwaldzkim (szczególnie przy korkach na Skotnickiej), problemem jest to że jak przyjadę na Maki to mogę czekać pół godziny na autobus.
No tak, lecz jeśli ktoś potrzebuje dostać się ze Skawiny do Alej - które wszak są jednym z najważniejszych generatorów ruchu w Krk - to musi przesiadać się przynajmniej dwa razy: na Cz. Makach i na r. Grunwaldzkim. Dla mnie to fenomen, że lekką ręką zabrano "194" z CM, zostawiając ten węzeł przesiadkowy bez połączenia z Alejami.

Re: Skawina

: 29 sty 2023, 14:01
autor: kbieniu7
sorig pisze: 29 sty 2023, 0:46 Pytanie, czy jadąc którąkolwiek trasą do centrum będzie tam szybciej niż tramwaj. Być może akurat w przypadku Skawiny należy jeszcze silniej postawić na kolej.
To samo miałem napisać - Skawina jest moim zdaniem takim przypadkiem, że tu pierwsze skrzypce powinna grać SKA. Obecnie drogowy wylot na Skawinę jest okropny i stoi w korkach, pociąg tu będzie jeszcze przez długi czas miał nieporównywalną przewagę. Trzeba by tylko zapewnić stały i mocny takt pociągów na SKA2 (co 30 minut), wyciągnąć wszystkie (albo co najmniej co drugi) kursy do Przeciszowa (a po zakończeniu prac do Oświęcimia), zszyć relację na Miechów i Sędziszów (tak, by można było w przyszłości dostać się łatwo i na os. Piastów) i odpowiednią siatkę lokalnych linii zapewniających poruszanie się po gminie oraz dojazdu do stacji kolejowych.

W wątku o SKA przedstawiłem swoje marzenia i wizje, dyskutowane też na SSC. Jakby dobrze poszło, to Skawina mogłaby mieć i pociąg co 15 minut, zbierając ruch z trzech ciągów kolejowych na sobie (Oświęcim, Wadowice, Sucha Beskidzka).

Mam znajomych mieszkających na obszarze między Skawiną, Zatorem i Wadowicami. Z ich słów wynika kilka rzeczy:
- 10 lat temu zawiedli się na pociągach: rzadko jeżdżące, powolne, niektóre kończące w Płaszowie, a finalnie zawieszone na prawie dekadę;
- Poleganie na busach jadących po DK44.
- Ogromne korki w Skawinie i między Skawiną a Krakowem (raz kolega prawie spóźnił się na egzamin, mimo wyjścia 1,5h wcześniej).
- Słaba siatka i możliwości przesiadek lokalnych autobusów. Żona kolegi narzekała, że nie ma jak dostać się do pracy oraz, że wielu ludzi bardzo chętnie przywitałoby MPK w okolicach Bachowic, Spytkowic i Zatora. Nawet jeśli by jeździł rzadko, to byłby to cywilizowany autobus i można by było przesiąść się w podróżach po gminie lub dojazdu do Skawiny.

Wydaje mi się, że w tym obszarze mamy spory niewykorzystany potencjał komunikacji zbiorowej. Jest to gęsto zaludniony obszar z kilkoma miastami istotnymi "centrami", z gęstą siecią drogową i dwiema liniami kolejowymi. Można by sporo tutaj zbudować, gdyby była jakaś forma koordynacji i integracji na obszarze powiatów krakowskiego, wadowickiego i oświęcimskiego.

Re: Skawina

: 29 sty 2023, 18:19
autor: zubrzyk111
kbieniu7 pisze: 29 sty 2023, 14:01

W wątku o SKA przedstawiłem swoje marzenia i wizje, dyskutowane też na SSC. Jakby dobrze poszło, to Skawina mogłaby mieć i pociąg co 15 minut, zbierając ruch z trzech ciągów kolejowych na sobie (Oświęcim, Wadowice, Sucha Beskidzka).

Mam znajomych mieszkających na obszarze między Skawiną, Zatorem i Wadowicami. Z ich słów wynika kilka rzeczy:
- 10 lat temu zawiedli się na pociągach: rzadko jeżdżące, powolne, niektóre kończące w Płaszowie, a finalnie zawieszone na prawie dekadę;
- Poleganie na busach jadących po DK44.
- Ogromne korki w Skawinie i między Skawiną a Krakowem (raz kolega prawie spóźnił się na egzamin, mimo wyjścia 1,5h wcześniej).
- Słaba siatka i możliwości przesiadek lokalnych autobusów. Żona kolegi narzekała, że nie ma jak dostać się do pracy oraz, że wielu ludzi bardzo chętnie przywitałoby MPK w okolicach Bachowic, Spytkowic i Zatora. Nawet jeśli by jeździł rzadko, to byłby to cywilizowany autobus i można by było przesiąść się w podróżach po gminie lub dojazdu do Skawiny.

Wydaje mi się, że w tym obszarze mamy spory niewykorzystany potencjał komunikacji zbiorowej. Jest to gęsto zaludniony obszar z kilkoma miastami istotnymi "centrami", z gęstą siecią drogową i dwiema liniami kolejowymi. Można by sporo tutaj zbudować, gdyby była jakaś forma koordynacji i integracji na obszarze powiatów krakowskiego, wadowickiego i oświęcimskiego.
Wg mnie te tereny byłyby idealne pod ALD Kolei Małopolskich, które mogłyby utworzyć linię z Lanckorony (obecnie ta miejscowość ociera się o wykluczenie komunikacyjne) przez Kalwarię i dalej obsługując po drodze rozmaite wioski do Brzeźnicy.

Re: Skawina

: 10 lut 2023, 12:26
autor: Ad7
Co do linii w Skawinie to widzę jedyną opcję. Gdyby zbudowano most na Wiśle w Kopance to linia mogłaby jechać tam przez Jeziorzany do np. Salwatora lub dalej przez aleje do Dworca Głównego.

Re: Skawina

: 16 lut 2023, 7:16
autor: Nicko
Ad7 pisze: 10 lut 2023, 12:26 Co do linii w Skawinie to widzę jedyną opcję. Gdyby zbudowano most na Wiśle w Kopance to linia mogłaby jechać tam przez Jeziorzany do np. Salwatora lub dalej przez aleje do Dworca Głównego.
Nie wydaje mi się, aby agloekspress jadący przez Jeziorzany był popularny. Myślę, że większość ludzi chcących dostać się do Krakowa raczej wybiorą linię jadącą po staremu przez Skotniki.

Aczkolwiek taka linia dawałaby to jakieś bardziej bezpośrednie połączenie z Bielanami i Salwatorem, co wychodzi według mnie na plus.
Wtedy Skawina miałaby połączenia aż z 3 pętlami tramwajowo-autobusowymi, więc zawsze są jakieś alternatywy dojazdu i łatwiejszy np. powrót do Skawiny z większej ilości miejsc w Krakowie.

Re: Skawina

: 03 kwie 2023, 15:36
autor: Kaszmir
Ydhflx pisze: 27 sty 2023, 16:08Napisałem do ZTP i gminy Skawina ws. koordynacji 253 i 283, dam znać jak odpiszą.
Hej, czy dostałeś jakąś odpowiedź? Pomysł jest super i warto o niego powalczyć.

Re: Skawina

: 03 kwie 2023, 15:40
autor: Ydhflx
Kaszmir pisze: 03 kwie 2023, 15:36 Hej, czy dostałeś jakąś odpowiedź? Pomysł jest super i warto o niego powalczyć.
Miałem właśnie pisać - ZTP napisało, że to głównie sprawa Skawiny i wprawdzie teoretycznie mogliby zawnioskować o zmianę, ale Skawina planuje jakieś większe zmiany podobno.

Skawina tymczasem nie odpisała.

Re: Skawina

: 04 kwie 2023, 10:03
autor: zubrzyk111
Ydhflx pisze: 03 kwie 2023, 15:40 Miałem właśnie pisać - ZTP napisało, że to głównie sprawa Skawiny i wprawdzie teoretycznie mogliby zawnioskować o zmianę, ale Skawina planuje jakieś większe zmiany podobno.

Skawina tymczasem nie odpisała.
Na fp gminy Kalwaria Zebrzydowska poinformowano wczoraj o przystąpieniu wraz z gminą Skawina do wspólnych działań dotyczących rozwoju transportu zbiorowego.

Re: Skawina

: 04 kwie 2023, 10:09
autor: pjetrek
Noo jakby kmk podciągnąć do Rynku w Kalwarii... :)

Re: Skawina

: 04 kwie 2023, 10:25
autor: Kaszmir
Takie "295" czy "253" kończą obecnie trasę dosłownie u granic Kalwarii Zebrzydowskiej (gminy). Może dałoby się któreś wydłużyć? :)

Początkowo sądziłem, że może chodzi tylko o zapowiadane połączenia kolejowe. Jednak w poście wspomniano osobno o transporcie zbiorowym, i osobno o kolejowym:
W dniu 30.03.2023r. odbyło się spotkanie z Zastępcą Burmistrzem Miasta i Gminy Skawina Panem Tomaszem Ożógiem w temacie podjęcia współpracy dotyczącej publicznego transportu zbiorowego oraz transportu kolejowego.
https://www.facebook.com/kalwariazebrzy ... cale=pl_PL

Re: Skawina

: 04 kwie 2023, 10:28
autor: yosujiro
Nie zdziwię się, jak chodzi o wydłużenie którejś skawińskiej linii gminnej lub utworzenie nowej w stronę terenów kalwaryjskich. Raczej wątpię w wydłużanie aglo.

Re: Skawina

: 04 kwie 2023, 11:26
autor: zubrzyk111
Kaszmir pisze: 04 kwie 2023, 10:25 Takie "295" czy "253" kończą obecnie trasę dosłownie u granic Kalwarii Zebrzydowskiej (gminy). Może dałoby się któreś wydłużyć? :)
Z Podolan niemało osób podchodzi na co dzień do "253", z kolei w Podolanach przy krzyżu, tj ok. 500 metrów od pętli "253" swój ostatni przystanek ma obecnie komunikacja gminna z Kalwarii, docierająca tam przez Brody, Zarzyce, Leńcze.

Ja bym widział przedłużenie "295" od Grabia dalej przez DW 953 przez Przytkowice, gdzie autobus mógłby skręcić do Leńcz (drogą wzdłuż linii kolejowej) i tam przy PKP kończyć. Trasa prowadziłaby nieco naokoło, lecz za jednym pociągnięciem obsługę otrzymałyby te dwie dość duże wsie, a tym samym nie wiązałoby się to z nadmiernym obciążaniem linii z Krakowa.