Strona 9 z 11

Re: Borek Fałęcki

: 05 cze 2024, 20:15
autor: Scania_9640
kierowca_200 pisze: 05 cze 2024, 19:17 A skąd wiesz, czy jakby linia jechała inaczej, pasażerów by nie przybyło i nagle nie tylko by wysiadali, ale także wsiadali? Bo mam wrażenie które jest mocno trafione, że próbujesz być na siłę ekspertem w każdej sprawie, ale ci to nie wychodzi. To tak jakby napisać, po co tworzyć nowe linie w miejsca w których nie dojeżdża jeszcze komunikacja? Przecież ludzie się już przyzwyczaili i jeżdżą autami, nikt tym nie będzie jeździć.
Z Tobą już nie wdaję się w dyskusję, nie ma to najmniejszego sensu. Żegnam panie M.

Re: Borek Fałęcki

: 05 cze 2024, 21:54
autor: kierowca_200
Scania_9640 pisze: 05 cze 2024, 20:15 Z Tobą już nie wdaję się w dyskusję, nie ma to najmniejszego sensu. Żegnam panie M.
Bo odpowiedział ci ktoś kto jest w stanie obalić twoje głupie teorie i wymądrzanie się? Tak owszem, jestem i będę to robić, z tym że kolejną twoją idiotyczną teorią jest przypisanie do mnie osoby którą wcale nie jestem, ale jak widać wszędzie porobiłeś sobie przysłowiowe „kosy”.

Re: Borek Fałęcki

: 07 cze 2024, 11:31
autor: rumcajs
pjetrek pisze: 04 cze 2024, 23:24 Za starych dobrych czasów, jak wszystkie linie kursowały przez CH Zakopianka, to jechały od strony Góry Borkowskiej, następnie w prawo (w okolicach dzisiejszego Cinema City), potem przez parking CH, na rondzie w prawo, pod wiadukt i potem w lewo do ulicy Zakopiańskiej, a potem dopiero skręcały w prawo na pętlę. Więc pewnie teraz będzie tak samo, tylko bez wjazdu na pętle.

Wtedy jeszcze aglo obsługiwały dwa dodatkowe przystanki "Borek Fałęcki ZUS" - dzisiejszy BF 02 i ten przy rondzie na terenie centrum handlowego (nazwy nie pamiętam, ale chyba "CH Zakopianka"). Potem z tego przystanku korzystał już tylko darmobus (Jaś?). Zresztą wiata w tym miejscu stoi do dzisiaj.
Jeszcze przystanek był jeden na wysokości pętli tramwajowej (zatoka dziś robi za parking) i jeden techniczny tuż obok na obecnym wjeździe do Solvay Parku. Nie pamiętam czy nie oznakowali go jako Borek Fałęcki I.
Jego zdjęcie jest tutaj:
https://phototrans.pl/14,646998,0,Autos ... 20105.html

Ten przy CH miał chyba nazwę Solvay I.
I najlepsze, że nie wszystkie linie kursowały przez CH - jeździły tam: 101 (dziś 214), 104 (dziś 204), 133 (Borek - Jugowice - Kurdwanów - Piaski Wlk.), 145 (dziś 254), 165 (dziś 235), 175, 245, 255, 275.
141, 215, 225, 285 skręcały od razu na pętlę; 201 jeździł od Zawiłej do Borku - Sielską; 265 było podmiejską wersją ówczesnego 155, więc jeżdziła do Łagiewnik.

Re: Borek Fałęcki

: 08 cze 2024, 9:10
autor: anonim_048
pjetrek pisze: 04 cze 2024, 23:24 Zresztą wiata w tym miejscu stoi do dzisiaj.
Już ze dwa lata jej tam nie ma. I tak uchowała się dość długo, bo darmobus do Zakopianki zlikwidowano na początku 2018.

Re: Borek Fałęcki

: 14 lip 2024, 9:56
autor: Michajlo

Re: Borek Fałęcki

: 14 lip 2024, 11:41
autor: Kaszmir
Kiedyś rozmawialiśmy z ZTP o dwukierunkowym ruchu na Żywieckiej, usłyszeliśmy że dla MPK problemem jest drzewo w skrajni, na odcinku w pobliżu skrzyżowania z Zawiłą.

Swoją drogą, petycja postuluje skierowanie tylko "151". Wg mnie obie linie - "121" i "151" - powinny pojechać w dwie strony ul. Żywiecką bo w praktyce stanowią jedno połączenie z f15/20 w roku szkolnym. Kierowaniem samego "151" da w praktyce linię z f30/40, to mało.

Re: Borek Fałęcki

: 14 lip 2024, 12:57
autor: Aułrora
Kaszmir pisze: 14 lip 2024, 11:41 Kiedyś rozmawialiśmy z ZTP o dwukierunkowym ruchu na Żywieckiej, usłyszeliśmy że dla MPK problemem jest drzewo w skrajni, na odcinku w pobliżu skrzyżowania z Zawiłą.

Swoją drogą, petycja postuluje skierowanie tylko "151". Wg mnie obie linie - "121" i "151" - powinny pojechać w dwie strony ul. Żywiecką bo w praktyce stanowią jedno połączenie z f15/20 w roku szkolnym. Kierowaniem samego "151" da w praktyce linię z f30/40, to mało.
Rozmawiałem o petycji z jej autorem podając dokładnie to co napisałeś powyżej. Autor odpisał mi tak:
Witam
Celowo nie ma w petycji 121 bo łatwiej o zgodę mieszkańców z 1 linią żeby autobus pojechał spornym odcinkiem ulicy Mireckiego.
Co ma w pewien sposób sens bo to głównie ci mieszkańcy są sporni co do puszczania linii po tej ulicy, lecz z drugiej strony jakby już pojechał to dam sobie rękę uciąć, że mieszkańcy będą mówić że autobus jeździ za rzadko i czemu tak...

A wracając do drzewa. Irracjonalny jest to argument zważając na to że już od dawna w dwóch kierunkach mogła już kursować 121-ka, na której nie znajdziemy wozów 12m, tylko mniejsze autosany, które są kapkę niższe od solarisów + dają sobie bardziej rade na ciasnych zakrętach -___-

Re: Borek Fałęcki

: 14 lip 2024, 13:04
autor: Kierman
Kaszmir pisze: 14 lip 2024, 11:41 Kiedyś rozmawialiśmy z ZTP o dwukierunkowym ruchu na Żywieckiej, usłyszeliśmy że dla MPK problemem jest drzewo w skrajni, na odcinku w pobliżu skrzyżowania z Zawiłą.

Swoją drogą, petycja postuluje skierowanie tylko "151". Wg mnie obie linie - "121" i "151" - powinny pojechać w dwie strony ul. Żywiecką bo w praktyce stanowią jedno połączenie z f15/20 w roku szkolnym. Kierowaniem samego "151" da w praktyce linię z f30/40, to mało.
Jak MPK ma problem, to wysłać Mobilisa

Re: Borek Fałęcki

: 14 lip 2024, 13:50
autor: pjetrek
A w miejscu tego drzewa nie można zrobić zwężenia i mijanki ze znakiem B-31? ;)

Re: Borek Fałęcki

: 28 wrz 2024, 16:50
autor: lukov
Być może coś się rusza w sprawie puszczenia 151/121 dwukierunkowo -- czy ktoś tutaj wie może coś więcej, niż wynika z komunikatu dzielnicy IX?
Możliwość kursowania autobusu w dwóch kierunkach wcześniej uzależniana była od poszerzenia krętego i wąskiego odcinka ul. Żywieckiej przy skrzyżowaniu z ul. Zawiłą. Odcinek ten został wyremontowany (wymiana nakładki asfaltowej z wysypaniem pobocza kruszywem) ze środków Rady Dzielnicy IX bez korekty geometrii jezdni, która była konieczna do wprowadzenia tam dwustronnego ruchu autobusowego.

Obecnie ZTP możliwość kursowania autobusu uzależnia od wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ul. Montwiłła – Mireckiego na odcinku od ul. Niemcewicza do ul. Chłodnej. Ta zmiana organizacji ruchu wymusi zmianę organizacji ruchu na ulicach: Światowida, Micińskiego, Gajowej, Chłodnej oraz Niemcewicza. W związku z tymi zmianami Zarząd Dzielnicy IX zaproponował spotkanie informacyjne z mieszkańcami, gdyż to stanowisko mieszkańców będzie podstawą podjęcia stosownych uchwał przez Radę Dzielnicy IX.
http://www.dzielnica9.krakow.pl/news/13 ... i-151.html

Co więcej, po okolicy kolportuje się takie ulotki, więc nie zdziwiłbym się, jeśli byłoby trochę dzielnicowego krzyku przeciw tym zmianom:
Obrazek

Re: Borek Fałęcki

: 30 wrz 2024, 21:51
autor: judash
Tu więcej na ten temat. Swoją drogą, ZTP nagle liczy się ze zdaniem mieszkańców?

Re: Borek Fałęcki

: 26 sty 2025, 2:07
autor: Kaszmir
„151” Żywiecką w obie strony i nowa linia „104”
https://krabok.wordpress.com/2025/01/26 ... linia-104/

Po feriach:
- rusza "104" na trasie Swoszowice SKA - Pod Fortem - Czerwone Maki, obsługa przez Mobilis,
- "151" pojedzie w obie strony przez Żywiecką i ma mieć zwiększoną częstotliwość do f15/20,
- "121" ma zniknąć z Żywieckiej i pojedzie w obie strony przez Górę Borkowską, jak dawne "141".

Re: Borek Fałęcki

: 26 sty 2025, 13:27
autor: Aułrora
Kaszmir pisze: 26 sty 2025, 2:07 „151” Żywiecką w obie strony i nowa linia „104”
https://krabok.wordpress.com/2025/01/26 ... linia-104/

Po feriach:
- rusza "104" na trasie Swoszowice SKA - Pod Fortem - Czerwone Maki, obsługa przez Mobilis,
- "151" pojedzie w obie strony przez Żywiecką i ma mieć zwiększoną częstotliwość do f15/20,
- "121" ma zniknąć z Żywieckiej i pojedzie w obie strony przez Górę Borkowską, jak dawne "141".
Czyli to co pisał radny się sprawdziło. Świetnie bo już myślałem, że 104-ki się nie doczekam ;)

Re: Borek Fałęcki

: 26 sty 2025, 20:12
autor: ant_sm
Zorza Polarna pisze: 26 sty 2025, 13:27 Czyli to co pisał radny się sprawdziło. Świetnie bo już myślałem, że 104-ki się nie doczekam ;)
Pytanie czy 104 jako dowóz do SKA będzie miała sens, bo znając życie nie pojedzie zbyt często i patrząc na trasę pewnie będą ją koordynować z 204 (może zatem pojedzie co 24 min?) i w konsekwencji będzie problem z ustawianiem do SKA.

Re: Borek Fałęcki

: 26 sty 2025, 20:45
autor: Aułrora
ant_sm pisze: 26 sty 2025, 20:12 Pytanie czy 104 jako dowóz do SKA będzie miała sens, bo znając życie nie pojedzie zbyt często i patrząc na trasę pewnie będą ją koordynować z 204 (może zatem pojedzie co 24 min?) i w konsekwencji będzie problem z ustawianiem do SKA.
Mnie tam naprawdę zależy tylko na tym abym mógł z przystanku Kobierzyn szybko dostać się na pętlę na ul. Czerwone Maki bo 204 ma jak większość linii rozkład widmo ;) . Dojazd do SKA traktuję jako fajną alternatywę, ale naprawdę tylko w razie "W". Chociaż nie ukrywam że ciekawi mnie jak to rozegrają. Jeszcze się okaże, że 104 pogodzą z 204-ką i 155-tkę podciągną do Pod Fortem XD. Z takiego obrotu spraw chyba każdy byłby zadowolony. Tylko ta pętla co ogranicza cokolwiek...