WDZ pisze: 11 sie 2020, 13:45
Z niedziałającymi automatami jakoś jeżdżą...
Bo winę i tak ponosi pasażer, nawet finansowo może to wyjść dla miasta lepiej (krótkotrwale bo ktoś raz zapłaci karę, ale więcej do KMK nie wsiądzie

).
WDZ pisze: 11 sie 2020, 13:45
Poza tym problemy z autoryzacją transakcji w automatach na kartę mogą wynikać nie z awarii automatu tylko ze słabym tu i ówdzie zasięgiem obsługującej je sieci GSM.
Jeśli chodzi o rejestrowanie wyjścia/wejścia z użyciem karty miejskiej (np. do rozliczeń w ramach taryfy przystankowej) to nie wymaga ono połączenia z siecią GSM. Natomiast jeśli chodzi o zakup kartą płatniczą to według
tego są to transakcje offline, natomiast dalej czytamy:
Wychodzi więc na to, że czytnik kontrolera odczyta jedynie numer karty płatniczej pasażera po to, aby sprawdzić, czy dla tego numeru istnieje w systemie ważny token transakcji. i tu pojawia się pytanie skąd numer karty płatniczej znajdzie się w "systemie" jeśli transakcja odbędzie się offline, ja widzę 2 opcje:
1. Transakcje idą offline, ale "kasownik" komunikuje się z "systemem" cały czas, a gdy komunikacja zostanie zerwana to informacje o zakupionych biletach zostaną przesłane dopiero po powrocie połączenia. Właściwie w "systemie" mogłaby być informacja, że dane z jakiegoś pojazdu są nieaktualne i kanar miałby taką informacje, z drugiej strony jeśli kasowniki w pojeździe nie będą w stanie się połączyć z "systemem" to urządzenie osoby kontrolującej najprawdopodobniej też
2. Urządzenie kontrolera mogłoby nie łączyć się z "centralnym systemem", a jedynie komunikować się z tym w pojeździe i z niego brać info kto skasował bilet.
Po to jest ten dialog techniczny, by była szansa na zorientowanie się co są w stanie zaoferować producenci tych rozwiązań i przed ogłoszeniem przetargu tego typu rzeczy przemyśleć.
Przy okazji dla osób nie lubiących nosić ze sobą kolejnej plastikowej karty wróciłbym do tematu aplikacji mobilnych i wykorzystania App Clips/aplikacji błyskawicznych (
do poczytania). W skrócie: nie mając żadnej aplikacji biletowej zainstalowanej po odczytaniu qr code'u/tagu NFC na smartfonie pojawia się mini wersja aplikacji pozwalająca szybko kupić i zapłacić za bilet. Gdyby np. przystosowano iMKA do tego to byłoby to też rozwiązanie dla turystów oszczędzające im szukania odpowiedniej appki.