Strona 9 z 17
Re: Salwator
: 24 sie 2023, 16:08
autor: Kaszmir
pjetrek pisze: 23 sie 2023, 22:18A tak z innej beczki, czy przy okazji remontu pętli na Salwatorze zostanie też udrożnione żeberko?
Niestety wg planów żeberko miało zniknąć. Chyba że coś się znów zmieniło?
Scania_9640 pisze: 23 sie 2023, 17:28Ja to bardziej się zastanawiam jak na Podwawelskim zmieści się tyle linii przez tyle czasu.
Będą zmiany. Tymczasowo "307" zostanie skrócone do Cracovii Stadionu (potwierdza to też
Gmina Michałowice).
Do tego "136" najprawdopodobniej zostaje na razie w Łagiewnikach, a wydłużone będzie w późniejszym czasie.
Re: Salwator
: 24 sie 2023, 17:09
autor: tramwajowy
Kaszmir pisze: 24 sie 2023, 16:08
Będą zmiany. Tymczasowo "307" zostanie skrócone do Cracovii Stadionu (potwierdza to też
Gmina Michałowice).
Do tego "136" najprawdopodobniej zostaje na razie w Łagiewnikach, a wydłużone będzie w późniejszym czasie.
Będzie tak jak piszesz, dodatkowo 310 ma trafić w to samo miejsce co 307, ale czy od razu to nie wiadomo.
Komunikat powinien być jutro lub w poniedziałek (ale podkreślam, że nie jest to informacja w 100 procentach pewna)
Re: Salwator
: 24 sie 2023, 17:14
autor: Kaszmir
Swoją drogą, jak dla mnie "307" mogłoby docelowo zostać do Cracovii (jeśliby udało się ogarnąć kwestię punktu socjalnego) bo do r. Grunwaldzkiego ma niskie zapełnienia. Kiedyś też zastanawiałem się, czy nie mogłoby nawet pojechać do Salwatora, gdyby udało się znaleźć dla niej miejsce. Dzięki temu rejon ten zyskałby połączenie wzdłuż Alej, którego brakuje zwłaszcza dla przesiadkowiczów z aglo.
Re: Salwator
: 24 sie 2023, 17:19
autor: Scania_9640
Kaszmir pisze: 24 sie 2023, 17:14
Swoją drogą, jak dla mnie "307" mogłoby docelowo zostać do Cracovii (jeśliby udało się ogarnąć kwestię punktu socjalnego) bo do r. Grunwaldzkiego ma niskie zapełnienia. Kiedyś też zastanawiałem się, czy nie mogłoby nawet pojechać do Salwatora, gdyby udało się znaleźć dla niej miejsce. Dzięki temu rejon ten zyskałby połączenie wzdłuż Alej, którego brakuje zwłaszcza dla przesiadkowiczów z aglo.
W Michałowicach jest punkt socjalny, co prawda podstawowy ale jednak jest. A jak Tramwajowy pisze że 310 też ma kończyć na Cracovii to wtedy ta linia zostaje bez punktu, a wątpię że MPK się zgodzi na to.
Re: Salwator
: 24 sie 2023, 17:28
autor: yosujiro
A w Michałowicach ten punkt socjalny nie składa się czasem tylko i wyłącznie z toalet? Bo w sumie taki punkt, to nie punkt

Re: Salwator
: 24 sie 2023, 17:37
autor: Ydhflx
310 do Cracovii tylko jeśli 164 trafi na Chełmońskiego (a radni piszą, że ma trafić na Mydlniki, więc nic nie jest pewne). Inaczej ten rejon zostaje bez linii na południe, a 173 traci wsparcie na rondzie Ofiar Katynia i Bronowicach SKA (164 z Mydlnik stawałoby na innym przystanku do miasta), dwóch dużych punktach przesiadkowych. Do tego, 173 lubi być spóźnione, szczególnie popołudniu, a w zimie zdarzają się niewykonane kursy, bo jest na elektrykach.
310 powstało poprzez wchłonięcie 114, które te rzeczy zapewniało. Skrócenie bez rekompensaty byłoby nie fair. Do tego może być przytulnie w 173.
Re: Salwator
: 24 sie 2023, 17:37
autor: Kaszmir
Przy zmianach tymczasowych zawsze można coś wymyślić, np. zjazdy brygad do punktu socjalnego na Cichym Kąciku. Zresztą, na "176" takie rozwiązanie działa nawet na stałe (zjazdy na Czerwone Maki) choć wiadomo, że ta linia jest specjalna
A docelowo przy Cracovii tak czy owak przydałby się punkt socjalny, zbyt często jego brak jest ograniczeniem przy zmianach tras (albo propozycjach zmian).
Re: Salwator
: 24 sie 2023, 20:25
autor: suchy
Kaszmir pisze: 24 sie 2023, 16:08
Niestety wg planów żeberko miało zniknąć. Chyba że coś się znów zmieniło?
Wg dokumentacji projektowej w przetargu (pliki nie są już dostępne, ale ktoś wrzucał screeny na forum Skyscraper) - żeberko ma pozostać:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... t.2392600/
Re: Salwator
: 25 sie 2023, 6:07
autor: tomta1
Torowisko ma być remontowane, a nie przebudowywane. Podejrzewam że to z powodu niespełniania przepisów techniczno-budowlanych – gdyby trzeba było zmienić jakikolwiek parametr torowiska na pętli, konieczna byłaby przebudowa (a nie remont, który to jest zadaniem utrzymaniowym, a nie inwestycyjnym), a to z kolei wiązałoby się z koniecznością dostosowania jej parametrów do przepisów… co nie za bardzo byłoby możliwe z uwagi na uwarunkowania terenowe oraz konserwatorskie.
Re: Salwator
: 25 sie 2023, 7:22
autor: suchy
tomta1 pisze: 25 sie 2023, 6:07
Torowisko ma być remontowane, a nie przebudowywane. Podejrzewam że to z powodu niespełniania przepisów techniczno-budowlanych – gdyby trzeba było zmienić jakikolwiek parametr torowiska na pętli, konieczna byłaby przebudowa (a nie remont, który to jest zadaniem utrzymaniowym, a nie inwestycyjnym), a to z kolei wiązałoby się z koniecznością dostosowania jej parametrów do przepisów… co nie za bardzo byłoby możliwe z uwagi na uwarunkowania terenowe oraz konserwatorskie.
No niekoniecznie - nazwa przetargu to przecież "PRZEBUDOWA torowiska tramwajowego w ciągu drogi kategorii gminnej - ul. Zwierzynieckiej i drogi kategorii powiatowej - ul. Kościuszki..."
W dodatku na prace remontowe nie jest potrzebny projekt i dokumentacja (a takowe tutaj przecież były). Patrz np. remont Zakopiańskiej - ot po prostu któregoś miesiąca przywieźli szyny, podkłady i zaczęli wszystko wymieniać
Fakt, że większość prac wygląda bardziej na remont niż modernizację, wynika bardziej z tego, że Kościuszki chyba dopiero pod koniec 2022 straciła status DW - więc dopiero wtedy projektant mógłby wprowadzać wszelkie zmiany w projekcie (które potem musiałyby zostać zaakceptowane, wydane pozwolenia, itp - co na pewno przedłużyłoby ogłoszenie przetargu, a co za tym idzie - opóźniłoby rozpoczęcie prac).
Re: Salwator
: 25 sie 2023, 10:29
autor: Parówczak
Kaszmir pisze: 24 sie 2023, 14:54
Dokładnie. Dodatkowo, z tego co mi powiedziano, miały tam być wprowadzone jakieś zmiany infrastrukturalne i/albo sygnalizacyjne (nie dopytywałem co dokładnie).
Ścięty został kawałek trawnika - zmiana w infrastrukturze gotowa. Cykl świateł będzie zmieniony. Tak aby autobusy mogły bezpiecznie dotrzeć na przystanek - zmiana gotowa. 300 powinien mieć jakąś zmianę ze względów bezpieczeństwa o których pisałem. Może skoro jeździ na ładowanie do zajezdni to skrócenie do Ronda Grunwaldzkiego. Potem od razu jechałby prosto w stronę Matecznego i zajezdni. A przyjeżdżając z zajezdni od razu po skręcie w lewo na rondzie wjazd na przystanek w stronę Szwedzkiej.
Re: Salwator
: 25 sie 2023, 12:13
autor: damian_krk2
Parówczak pisze: 25 sie 2023, 10:29
Ścięty został kawałek trawnika - zmiana w infrastrukturze gotowa. Cykl świateł będzie zmieniony. Tak aby autobusy mogły bezpiecznie dotrzeć na przystanek - zmiana gotowa. 300 powinien mieć jakąś zmianę ze względów bezpieczeństwa o których pisałem. Może skoro jeździ na ładowanie do zajezdni to skrócenie do Ronda Grunwaldzkiego. Potem od razu jechałby prosto w stronę Matecznego i zajezdni. A przyjeżdżając z zajezdni od razu po skręcie w lewo na rondzie wjazd na przystanek w stronę Szwedzkiej.
Nie bo ładowanie na zajezdni nie jest co kółko.
Re: Salwator
: 25 sie 2023, 13:26
autor: fysztof
Parówczak pisze: 25 sie 2023, 10:29
Ścięty został kawałek trawnika - zmiana w infrastrukturze gotowa. Cykl świateł będzie zmieniony. Tak aby autobusy mogły bezpiecznie dotrzeć na przystanek - zmiana gotowa.
Być może - by zmniejszyć ryzyko blokowania autobusów przez nierozsądnych kierujących - warto tymczasowo wprowadzić malowanie na tarczy skrzyżowania (na przecięciu z Bułhaka) na wzór tego, co na zachodzie jest standardem? Na przykład na niebiesko zamalować krzyżującymi się pasami tę powierzchnię, która musi pozostać pusta aby autobus swobodnie przejechał.
Tu
przykład z Barcelony (chodzi o to żółte malowanie).
W Polsce coś takiego wprowadzono - malowane właśnie na niebiesko - w Giżycku na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i Kętrzyńskiego (choć na mapach tego jeszcze nie widać, to było pokazane m.in. w ramach ciekawostek drogowych na youtube'owym kanale 'Autostrady Polska').
Myślę, że to idealne miejsce na wypróbowanie. Owszem, na samo malowanie nie ma przepisów i ono nic formalnie by nie oznaczało, ale na wyobraźnię kierowców na pewno by miało szansę zadziałać i uprzytomnić, że istnieje przepis iż skrzyżowania nie wolno blokować.
Re: Salwator
: 25 sie 2023, 21:39
autor: Łukasz
tramwajowy pisze: 24 sie 2023, 11:30
300 na czas zamknięcia Salwatora ,,zmieni trasę" na troszeczkę bardziej krajoznawczą
Linia "300" pojedzie w czasie przebudowy Kościuszki przez Królowej Jadwigi, zatrzyma się na przystankach Olszanica Bory i Chełm. Linia "102" pojedzie z f20.
Re: Salwator
: 25 sie 2023, 21:50
autor: mkm3
Łukasz pisze: 25 sie 2023, 21:39
Linia "300" pojedzie w czasie przebudowy Kościuszki przez Królowej Jadwigi, zatrzyma się na przystankach Olszanica Bory i Chełm. Linia "102" pojedzie z f20.
To byłby szok. Powinna zostać tak na stałe, ale z przystankami: Kraków Airport, Balice Medweckiego, Olszanica Bory, Leśmiana, Chełm, Sielanka, Piastowska, Cracovia Stadion.