Re: Mydlniki
: 24 wrz 2022, 10:45
Swoją drogą czy kiedykolwiek wschodnie gminy za Pleszowem doczekają się swoich "206", "216", "226," itd.?
Niestety władze gminy Igołomia-Wawrzeńczyce nie wydają się być tym zainteresowanejudash pisze: 24 wrz 2022, 10:45Swoją drogą czy kiedykolwiek wschodnie gminy za Pleszowem doczekają się swoich "206", "216", "226," itd.?
Zwłaszcza przeniesienie 121 z Łęgu na Kliny. Przeniesienie 153 z Huty na Bieżanów. Przeniesienie 103 z Prokocimia i Bronowic do Łęgu pomaga cokolwiek skojarzyć i zapamiętać. Tak samo z Miejskiego Centrum Opieki na Mały Płaszów powinien jeździć 183. A 125 zamiast 425. Ewentualnie jako 157 lub 108. Po co jakiś 425? Tak samo zamiast 482 powinien być 188 itdMr. Passenger pisze: 24 wrz 2022, 1:09 Numery linii powinny być dobierane tak aby umożliwić ich zapamiętywanie i kojarzenie z dzielnicami po których się poruszają. Nawiązania do historii nie obchodzą prawdopodobnie nikogo poza miłośnikami i najstarszymi wiekowo pasażerami. Podejrzewam że pewne numerki mogą być automatycznie kojarzone z konkretnymi relacjami, ale raczej myślę tu o liniach stanowiących w przeszłości czołówkę najbardziej popularnych i obleganych tras (na pewno "119", być może także "132") niż o lokalnych dowozówkach. Dlatego bardzo mnie cieszy, że w ostatnich latach ZTP stara się stopniowo porządkować ten chaos i dopasowywać numery nowych połączeń do konkretnych regionów miasta ("106" i "136" na Ruczaju, "153" na Bieżanowie, "165" na Borku)
Mają swojego złomiastego przewoźnika. CB zmienione w FB, zmienione w AGABUS.Kaszmir pisze: 24 wrz 2022, 11:33
Niestety władze gminy Igołomia-Wawrzeńczyce nie wydają się być tym zainteresowane![]()
Mówisz jakby te zmiany dokonały się z dnia na dzień, a przecież między likwidacją poprzedniego wcielenia "121" a uruchomieniem nowego minęło 8 lat. Przy "153" nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że co najmniej 3-4 lata. "103" - też 4 lata. Nie dla każdego analizowanie linii autobusowych w mieście jest sensem życia i idę o zakład, że większość pasażerów dzisiejszego "193" bez podpowiedzi nie byłoby w stanie sobie przypomnieć, że jeszcze kilka lat temu zamiast niego istniało "153".Parówczak pisze: 24 wrz 2022, 11:49 Zwłaszcza przeniesienie 121 z Łęgu na Kliny. Przeniesienie 153 z Huty na Bieżanów. Przeniesienie 103 z Prokocimia i Bronowic do Łęgu pomaga cokolwiek skojarzyć i zapamiętać
Nie wiem, może dlatego że "425" to nic innego jak normalne kursy "125" skrócone do Złocienia z lekko zmienionym przebiegiem na końcu trasy? Nie rozumiem dlaczego to miałby być problem - dla ludzi, którzy z KM korzystają sporadycznie dużo łatwiej zapamiętać, że np. z Alej na Malborską można dojechać "x69", z Mogilskiego na Bohomolca "x82", a z Małego Płaszowa na Półłanki "x25".
"165" do Sidziny nie istnieje od 2005 roku, więc szczerze wątpię by ktokolwiek poza garstką stałych wówczas pasażerów jeszcze pamiętał o jej istnieniu.judash pisze: 24 wrz 2022, 7:56 165 to kiedyś BF - Sidzina Las, więc to żadne "porządkowanie chaosu".
Dokładnie tak - linia została wchłonięta w "163" przy okazji maksymalizacji w styczniu 2018. Zatem przerwa była ponad 3,5 roku.Mr. Passenger pisze: 24 wrz 2022, 12:52Przy "153" nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że co najmniej 3-4 lata.
Też tak uważam. Np. z Kurdwanowa do Swoszowic były dotychczas "135", "155" i "165". Łatwiej to zapamiętać niż gdyby były to np. "167", "191" i "104". Właściwie to nawet nie wymaga zapamiętywania, po prostu każda "xx5" jedzie tamże.Mr. Passenger pisze: 24 wrz 2022, 12:52Nie wiem, może dlatego że "425" to nic innego jak normalne kursy "125" skrócone do Złocienia z lekko zmienionym przebiegiem na końcu trasy? Nie rozumiem dlaczego to miałby być problem - dla ludzi, którzy z KM korzystają sporadycznie dużo łatwiej zapamiętać, że np. z Alej na Malborską można dojechać "x69", z Mogilskiego na Bohomolca "x82", a z Małego Płaszowa na Półłanki "x25".
"117" ma spore szanse na zmianę numeru na "2x2" - w Kocmyrzowie są naciski na wydłużenie tamże.Parówczak pisze: 24 wrz 2022, 11:49Tak samo 242 dubluje 117 a nie nazywa się 217... Na Lotnisko jest 300 teraz. Czemu nie 308?
Nic tam nie pojedzie bo raz że gmina jest chyba najbiedniejszą z obrębu Krakowa, dwa busiarze mają dobre "relacje" z włodarzami, trzy linia musiałaby krążyć po wioskach, a nie jechać główną drogą i przynajmniej dojeżdżać do Kombinatu/Czyżyn bo alternatywa do Pleszowa to żadna skoro busiarze jeżdżą w głąb miasta.judash pisze: 24 wrz 2022, 10:45 Swoją drogą czy kiedykolwiek wschodnie gminy za Pleszowem doczekają się swoich "206", "216", "226," itd.?
Póki co władza ma się dobrze, większy problem stanowią finanse gminy niestetyjudash pisze: 24 wrz 2022, 19:25 Władza na pstrym koniu jeździ, takie porzekadło. Tamta też się kiedyś skończy.
Do Brzegów jeździło "205" A co do gminy Igołomia-Wawrzeńczyce, to kilka lat temu był artykuł chyba "LoveKraków" w którym przedstawiciel gminy powiedział oficjalnie że "Nie planujemy uruchamiać komunikacji MPK, ponieważ potrzeby transportowe gminy realizują w 100% przewoźnicy prywatni, których działalności nie musimy współfinansować".Zieleńczanin pisze: 24 wrz 2022, 15:17 Dlaczego do Brzegów jeżdżą "221" i "264", zamiast historycznego "198", no, ewentualnie "298"?
Idealnym kandydatem do zmiany numeru jest 189 na 132.Kojak pisze: 25 maja 2023, 10:43 Pasażerów interesuje głownie połączenie, nr linii ma głównie znaczenie dla fanatyków, takich jak my. Aczkolwiek faktycznie, można by się kierować większą logiką przy nazewnictwie linii. Bo Swego czasu była tendencja wywalania w kosmos linii, która jeżdziłą przez kilkadziesiąt lat, po to, żeby wziąć zupełnie nowy (na ogól bardzo wysoki) numer linii, po to żeby puścić ją po nieco zmienionej trasie....