Dlatego na pewno interesującym eksperymentem byłaby obserwacja "12" w okresie niepandemicznym i na tej podstawie wyciągnięcie wniosków o jej przyszłej trasie. Tak jak to było z "17". Natomiast z drugiej strony, jeśli miała odciążyć "52" a jej trasa wygląda tak jak wygląda, to chyba liczono, że odciąży ją z przypadkowych pasażerów...Kaszmir pisze: 06 lip 2021, 14:07 Z tego co się dowiedziałem, "12" miała nawet nie tyle zapełnić lukę po "184" na odcinku Mogilskie - Grunwaldzkie, co też... odciążyć "52", na którym przed pandemią występowały przepełnienia.
Trasa linii "12"
Re: Trasa linii "12"
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Trasa linii "12"
Dla mnie osobiście, powrót 12 w chwili obecnej nie ma jakiejkolwiek sensowniej podstawy. To tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto. Dopóki nie ruszy TŁ, nie ma potrzeby przywracać czegoś, co jeździło praktycznie puste. Już bym wolał, by 52 wróciła z f-5. Jak to nie da rady, to wtedy po obserwacjach taką 12 dać, lecz i tak bym jej nie widział.
Przepraszam, takie moje zdanie i raczej w tym temacie się nie zmieni.
Przepraszam, takie moje zdanie i raczej w tym temacie się nie zmieni.
Re: Trasa linii "12"
Najlepszy byłby Plac Centralny, jednak tam niezbyt da się zawracać. Pozostają więc albo Kopiec Wandy (jeżeli jest tam miejsce), albo Bardosa. Ewentualnie Walcownia, ale obecnie nie wiadomo czy w ogóle tramwaje jeszcze tam wrócą.
"502" nie jedzie przez Mogilską, więc taka "12" zapewniłaby jednak trochę inną relację. Ponadto pasażerowie zwykle mając do wyboru autobus i tramwaj wybierają tramwaj, więc nawet w dojeździe do Ronda Mogilskiego linia "12" nie byłaby bez szans. Moja propozycja była dosyć luźna, jednak chodziło mi o to, żeby pasażerowie z okolic przystanku Osiedle Zgody mieli możliwość dojazdu tramwajem także w inne rejony miasta niż dzielnice nowohuckie.Jaky pisze: 06 lip 2021, 13:55 Tego to jeszcze nie grali, według mnie totalnie bez sensu. Pasażerowie w dojeździe pod Halę i tak pewnie wybiorą linie 1 i 22. A okolice os. Zgody mają szybkie 502, które jechałoby dokładnie tyle samo czasu do Mogilskiego i dalej do centrum, więc nawet zysk czasowy z 12 byłby zerowy.
Oprócz TAKW i DT (gdzie w pełni rozumiem, że "12" już by się nie zmieściła) jest jeszcze Cmentarz Rakowicki, gdzie dwie linie f~15 z tego co wiem się mieszczą. Z Ronda Mogilskiego na pętlę TAKW są ponad 2 kilometry. Na CR zaledwie 1,6 kilometra. Jakiś powód wybrania droższej i dłuższej opcji musiał jednak byćJaky pisze: 06 lip 2021, 13:55 Na pętlę TAKW trafiła dlatego, że gdzieś musiała zawracać. Nie wybrano Dworca Towarowego ze względu na duże obłożenie liniami 17, 19 i 44. A na Mogilskim to oczywiste, że nie zawróci![]()

"52" co 5 minut jest mocno kontrowersyjna z powodu niewielkiej pętli na Czerwonych Makach, co już było tu wspominane.Jaky pisze: 06 lip 2021, 13:55 Naprawdę nie brakuje linii, które można wzmocnić. Można wymieniać bez końca. "52" i "50" co 5min, "44" do Bronowic, powrót "17", nie wspominając o kilku liniach autobusowych, których finansowanie przecież też idzie z tej samej puli pieniędzy.
"50" co 5 minut - byłbym na tak, jednak pytanie czy znajdzie się tabor 32m do obsłużenia jej brygad szczytowych. Jeżeli nie to powrót tam NGT6 (w tym NGT6/1) może także spowodować więcej szkody niż pożytku. Po przedłużeniu "50" na Górkę Narodową i dostawie 60 Tin - z pewnością tak. Obecnie niezbyt jest jak to zrobić niestety

"44" do Bronowic - po pierwsze pytanie czy w razie czego nie lepiej przedłużyć "14" na Widok i skierować tam tabor wyłącznie 32m? Poza tym tramwaje na tym ciągu nie byłyby nigdy przeciążone gdyby były dobrze skoordynowane - niestety przy dwóch pętlach na ciągu z tym ciężko.
"17" od 16 sierpnia i tak wróci, co zostało już zapowiedziane.
Linie autobusowe mogą być sfinansowane z tej samej puli pieniędzy tylko częściowo - tabor tramwajowy nie zamieni się w autobusy, a motorniczowie w kierowców. Zresztą najpierw poczekajmy na zmiany autobusowe, które częściowo już się zaczęły i mają trwać w najbliższym czasie

Pasażerowie z Prądnika pewnie i "184". Pasażerowie z Kapelanki/Łagiewnik/Mogilskiej na pewno "12". Których jest więcej - nie wiem, moim zdaniem i jednym i drugim należy się przyzwoita oferta komunikacji miejskiej.Jaky pisze: 06 lip 2021, 13:55 Gdyby zapytać pasażerów, co by woleli, pozostawienie linii "12" czy likwidacja "12" i "184" z Grunwaldzkiego na Prądnik może nawet nie co 15min, a np co 10 lub 12min, jak myślisz co by wybrali?
Niestety polski rząd skutecznie tą obserwację uniemożliwił i trzeba ją będzie przeprowadzić w tym roku.Jaky pisze: 06 lip 2021, 14:16 Dlatego na pewno interesującym eksperymentem byłaby obserwacja "12" w okresie niepandemicznym i na tej podstawie wyciągnięcie wniosków o jej przyszłej trasie.
Kaszmir pisze: 06 lip 2021, 14:07 Z tego co się dowiedziałem, "12" miała nawet nie tyle zapełnić lukę po "184" na odcinku Mogilskie - Grunwaldzkie, co też... odciążyć "52", na którym przed pandemią występowały przepełnienia.
Odciążyła co drugi kurs "52" z części pasażerów przemieszczających się chociażby z Kapelanki na Mogilską. Ilu ich było - nie wiem, ale raczej o wiele za mało.Jaky pisze: 06 lip 2021, 14:16 Natomiast z drugiej strony, jeśli miała odciążyć "52" a jej trasa wygląda tak jak wygląda, to chyba liczono, że odciąży ją z przypadkowych pasażerów...
Do oddania TŁ już jednak coraz bliżej, więc może warto przyzwyczaić przynajmniej niektórych pasażerów do linii takiej jak "12"Radek_D pisze: 06 lip 2021, 14:22 Dopóki nie ruszy TŁ, nie ma potrzeby przywracać czegoś, co jeździło praktycznie puste.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 579
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Trasa linii "12"
I był:Bayer2003 pisze:Z Ronda Mogilskiego na pętlę TAKW są ponad 2 kilometry. Na CR zaledwie 1,6 kilometra. Jakiś powód wybrania droższej i dłuższej opcji musiał jednak być.
Kaszmir pisze: 06 lip 2021, 14:07 "12" miała [...] odciążyć "52", na którym przed pandemią występowały przepełnienia.
Chyba nas na to nie stać...Bayer2003 pisze:Do oddania TŁ już jednak coraz bliżej, więc może warto przyzwyczaić przynajmniej niektórych pasażerów do linii takiej jak "12"?
Re: Trasa linii "12"
Skoro stać na f~7,5/15 przez połowę wakacji to na "12" tym bardziej powinno być stać. Pytanie tylko czy obecna forma tej linii jest dla niej najlepsza, czy może da się ją zorganizować lepiej (np. według pomysłu użytkownika Kitek)?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Trasa linii "12"
Na Cmentarzu Rakowickim jest jeden tor. Jak było już wspominane na forum, kierowanie tam dwóch linii całodziennych raczej nie wchodzi w grę. To tak obok kwestii odciążenia "52".
Re: Trasa linii "12"
Wiem, że to pętla jednotorowa, ale dwie linie f~15, na dodatek o niezbyt długiej trasie i w taborze 26m spokojnie by się tam zmieściły. Nie mówię oczywiście że to dobre rozwiązanie, bo na tyle potoków tam nie ma, jednak nie jest to niewykonalneKaszmir pisze: 06 lip 2021, 15:39 Na Cmentarzu Rakowickim jest jeden tor. Jak było już wspominane na forum, kierowanie tam dwóch linii całodziennych raczej nie wchodzi w grę.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Trasa linii "12"
Czyli wracamy do początku dyskusji i mojego pomysłuKaszmir pisze: 06 lip 2021, 14:07 Z tego co się dowiedziałem, "12" miała nawet nie tyle zapełnić lukę po "184" na odcinku Mogilskie - Grunwaldzkie, co też... odciążyć "52", na którym przed pandemią występowały przepełnienia.

Tak, tylko na drugiej końcówce "2" też jest obecnie jeden tor :/Bayer2003 pisze: 06 lip 2021, 15:48 Wiem, że to pętla jednotorowa, ale dwie linie f~15, na dodatek o niezbyt długiej trasie i w taborze 26m spokojnie by się tam zmieściły. Nie mówię oczywiście że to dobre rozwiązanie, bo na tyle potoków tam nie ma, jednak nie jest to niewykonalne.
BTW, to jest ta sama pętlaBayer2003 pisze: 06 lip 2021, 14:37 Pozostają więc albo Kopiec Wandy (jeżeli jest tam miejsce), albo Bardosa.

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Specjalista
- Posty: 233
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49
Re: Trasa linii "12"
Kopiec i Bardosa niby to samo, ale jednak z rozmieszczeniem tramwajów są większe możliwości, można powiedzieć że są jakoby trzy tory na pętli, dwa w stronę Kombinatu i jeden w stronę Placu Centralnego.Kitek pisze: 06 lip 2021, 18:46Czyli wracamy do początku dyskusji i mojego pomysłuKaszmir pisze: 06 lip 2021, 14:07 Z tego co się dowiedziałem, "12" miała nawet nie tyle zapełnić lukę po "184" na odcinku Mogilskie - Grunwaldzkie, co też... odciążyć "52", na którym przed pandemią występowały przepełnienia."52" miało też odciążyć "578".
Tak, tylko na drugiej końcówce "2" też jest obecnie jeden tor :/Bayer2003 pisze: 06 lip 2021, 15:48 Wiem, że to pętla jednotorowa, ale dwie linie f~15, na dodatek o niezbyt długiej trasie i w taborze 26m spokojnie by się tam zmieściły. Nie mówię oczywiście że to dobre rozwiązanie, bo na tyle potoków tam nie ma, jednak nie jest to niewykonalne.
BTW, to jest ta sama pętlaBayer2003 pisze: 06 lip 2021, 14:37 Pozostają więc albo Kopiec Wandy (jeżeli jest tam miejsce), albo Bardosa.![]()
-
- Znawca
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Trasa linii "12"
Przez lata docierały tam dwie linie (2+11), a w porywach nawet trzy (jeszcze 12), a w latach 90-tych tramwaje kursowały właśnie z f-15.Kaszmir pisze: 06 lip 2021, 15:39 Na Cmentarzu Rakowickim jest jeden tor. Jak było już wspominane na forum, kierowanie tam dwóch linii całodziennych raczej nie wchodzi w grę. To tak obok kwestii odciążenia "52".
Re: Trasa linii "12"
Nie wiem czy właśnie nie lepiej "12" poświęcić na wzmocnienia dla "52" i już.
Re: Trasa linii "12"
"578" przede wszystkim powstało by wstrzelić się w politykę Miasta co do tworzenia międzydzielnicowych linii przyspieszonych. Nie zdziwiłbym się gdyby w przyszłości powstało więcej połączeń jak "578" czy "572", choć nie wiem w jakich relacjach mogłyby kursować

Jestem ostrożny z argumentem że coś działało dawniej. Dawniej na "502" były krótkie autobusy i świat się nie zawalił, więc po co przegubowce? Przez lata Ruczaj nie miał tramwajów, więc po co była budowa trasy? Itd.zubrzyk111 pisze: 06 lip 2021, 20:16Przez lata docierały tam dwie linie (2+11), a w porywach nawet trzy (jeszcze 12), a w latach 90-tych tramwaje kursowały właśnie z f-15.
Dawniej aż tak nie przejmowano się koordynacją tramwajów, dziś jest to priorytet. Z tego co wiem raczej unika się teraz kierowania dwóch całodziennych linii na pętle jednotorowe. Zgaduję, że powodem mogą być:
1) problemy z rozkładowym zajeżdżaniem się brygad (np. co gdyby ze względu na koordynacje z innymi liniami, "2" potrzebowałaby 10 minut postoju, a "12" przyjeżdżałaby po niej i potrzebowałaby wyjechać wcześniej?),
2) "spontaniczne" zajeżdżania się brygad (co jeśli "2" utknie w korku i przyjedzie rozkładowo po "12", mimo że miała być przed nią?),
3) no i jeszcze kwestia wymaganych przerw dla motorniczych.
Re: Trasa linii "12"
I linia się świetnie przyjęła

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Znawca
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Trasa linii "12"
Masz rację. Od czasu do czasu sam wjeżdżam do Krakowa przez Czerwone Maki, by następnie udać się do Nowej Huty i jeżeli "578" w niedługim czasie odjeżdża, to wsiadam i jadę nim na rondo D308 lub Stella, gdzie przeskakuję na tramwaj, co daje wyraźnie szybszy czas przejazdu od podróży linią "52".Kitek pisze: 12 lip 2021, 13:53I linia się świetnie przyjęłaSądzę, że są osoby, które wcześniej korzystały z "52" a teraz jeżdżą "578" (chociażby na Stella-Sawickiego).
Re: Trasa linii "12"
Przypomniałem sobie jeszcze jedno, czego teraz nie uwzględniliście, a co też ma znaczenie. Za czasów dwóch linii Cmentarz Rakowicki miał żeberko.Kaszmir pisze: 07 lip 2021, 12:44Jestem ostrożny z argumentem że coś działało dawniej. Dawniej na "502" były krótkie autobusy i świat się nie zawalił, więc po co przegubowce? Przez lata Ruczaj nie miał tramwajów, więc po co była budowa trasy? Itd.zubrzyk111 pisze: 06 lip 2021, 20:16Przez lata docierały tam dwie linie (2+11), a w porywach nawet trzy (jeszcze 12), a w latach 90-tych tramwaje kursowały właśnie z f-15.
Dawniej aż tak nie przejmowano się koordynacją tramwajów, dziś jest to priorytet. Z tego co wiem raczej unika się teraz kierowania dwóch całodziennych linii na pętle jednotorowe. Zgaduję, że powodem mogą być:
1) problemy z rozkładowym zajeżdżaniem się brygad (np. co gdyby ze względu na koordynacje z innymi liniami, "2" potrzebowałaby 10 minut postoju, a "12" przyjeżdżałaby po niej i potrzebowałaby wyjechać wcześniej?),
2) "spontaniczne" zajeżdżania się brygad (co jeśli "2" utknie w korku i przyjedzie rozkładowo po "12", mimo że miała być przed nią?),
3) no i jeszcze kwestia wymaganych przerw dla motorniczych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], fysztof i 5 gości