Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
: 16 gru 2022, 20:55
Może ktoś wytłumaczyć sens różnicy jednej minuty dwóch ostatnich kursów w nowym rozkładzie linii 220 między sobotą a świętem?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Zieleńczanin pisze: 14 gru 2022, 15:39Życzę też powodzenia w zaakceptowaniu zmian pasażerom z Os. Łokietka, gdzie właśnie czterokrotnie osłabia się ofertę, a co kurs wysiadało tam i po 30-40 osób w szczycie (przynajmniej tak wynika z moich obserwacji). Gmino Zielonki, nie tędy droga!
Wszystko jest do rozważenia, dla os. Łokietka na pewno byłoby to na plus. Acz taka zmiana "297" nie jest dla mnie oczywista bo dotychczasowi pasażerowie pojadą naokoło. Na Galicyjskiej jest to mimo wszystko główna linia, a trochę zabudowań tam się znajduje.Zieleńczanin pisze: 14 gru 2022, 17:55Ja zdaję sobie sprawę z tego, że to była tymczasowa zmiana. Aczkolwiek Os. Łokietka wygenerowało na tyle duże potoki, że pogorszenie tam czterokrotnie oferty spowoduje albo znaczący odpływ pasażerów, albo przepełnienia. O to mi chodzi. Według mnie można by było chociażby przekierować "297" przez Os. Łokietka. Trochę to kosztuje, ale ta linia w komunikacji z Zielonek do Krakowa pełni marginalną rolę, bo odjeżdża z innych przystanków. Problemem byłyby jedynie korki na ul. Zięby w Zielonkach (które w pewnych godzinach sięgają 15-20 minut), za to dojazd do Krakowa byłby znacznie szybszy niż przez Pachońskiego.
Niby po co ktokolwiek ze stałej trasy "220" miałby wysiadać na Os. Łokietka, skoro miałby (znacznie) bliżej z przystanku Starego Wiarusa? Myślę, że się mylisz. I być może na Os. Łokietka rzeczywiście zacznie wysiadać po 10 osób, ale to dlatego, że reszta podejdzie sobie do "337", a nie dlatego, że ludzie z Łokietka z jakiegoś powodu robili masowe wycieczki piesze do Zielonek, aby wydłużyć sobie drogę o pół kilometra i zapłacić więcej za bilet aglomeracyjny.Parówczak pisze: 23 gru 2022, 17:10 Na Os. Łokietka wysiadało po 40 osób, bo i tak musieli tamtędy jechać objazdem. Teraz 30 osób wysiądzie na przystankach stałej trasy np 220. A 10 faktycznie dedykowanie z Os. Łokietka.
Najlepiej byłoby poszerzyć granice Krakowa w tamtym rejonie (ustaloną w tym miejscu podczas okupacji w 1941). Ale na to musiałyby się zgodzić i Zielonki i Kraków.tomaszep42 pisze: 12 gru 2022, 19:22 IMHO ten przystanek powinien być bardzo jasno opisany - STREFA I dotyczy linii 120, 220, 240, STREFA II dotyczy linii 290. Inaczej będą problemy i awantury w razie kontroli biletów. No a najmądrzejszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie innego przedziału numerycznego dla linii tak kursujących raz w aglomeracji a raz w strefie miejskiej. No ale już takiego przedziału po prostu niestety nie ma. No chyba że np S90 oznaczymy taką linię.
Za 1,5 roku (a zasadniczo nawet i szybciej, bo powinno się to odbywać już teraz, żeby zdążyć przed terminem) brak punktów socjalnych nie powinien już być żadną wymówką.Kaszmir pisze: 22 sie 2023, 19:38 Kierowcy na zaproponowanej przez ZTP nowej trasie "154" (Dw. Gł. Zachód - Tonie) nie będą mieć dostępu do punktu socjalnego na żadnej z końcówek.
Dlatego wg mnie tym bardziej warto rozważyć omawiane wcześniej skierowanie wszystkich linii z Toń do N. Kleparza, czyli:
- wydłużenie "120" i "2x0" przez Łokietka, Wybickiego,
- skrócenie "154".
154 idzie do likwidacjiKaszmir pisze: 22 sie 2023, 19:38 Kierowcy na zaproponowanej przez ZTP nowej trasie "154" (Dw. Gł. Zachód - Tonie) nie będą mieć dostępu do punktu socjalnego na żadnej z końcówek.
Dlatego wg mnie tym bardziej warto rozważyć omawiane wcześniej skierowanie wszystkich linii z Toń do N. Kleparza, czyli:
- wydłużenie "120" i "2x0" przez Łokietka, Wybickiego,
- skrócenie "154".
Czy znane są jakieś bliższe szczegóły?tramwajowy pisze: 22 sie 2023, 21:51 154 idzie do likwidacjiw zamian będzie inna linia na trasie której będzie na jednej z pętli PKR
![]()
Tak. ZTP wprowadzi propozycję którą zgłaszaliśmy tu na forum, czyli "120" będzie wydłużone do Nowego Kleparza (na tę chwilę aglo "220", "240", "290" niestety prawdopodobnie dalej zostają do KG). W zamian "154" zostanie skrócone tamże i zmieni numer na "420". Łącznie "120+420" zapewnią takt f15/20 z centrum do Toń.
* „120”: Nowy Kleparz – Prądnicka – Wybickiego – Łokietka – Wyki – Łokietka – Tonie – … – Bronowice Małe,
* „420”: Nowy Kleparz – Prądnicka – Wybickiego – Łokietka – Wyki – Łokietka – Tonie (zmiana numeru ze „154”).
Z jednej strony spoko, z drugiej takie masło maślane i (420) pierwsza linia do urżnięcia albo zawieszania przy każdej możliwej okazji jak ferie, wakacje, święta itp. aczkolwiek ten pomysł ze 154 też mi się wydawał kontrowersyjny. Zobaczymy.....Kaszmir pisze: 25 sie 2023, 8:17 Tak. ZTP wprowadzi propozycję którą zgłaszaliśmy tu na forum, czyli "120" będzie wydłużone do Nowego Kleparza (na tę chwilę aglo "220", "240", "290" niestety prawdopodobnie dalej zostają do KG). W zamian "154" zostanie skrócone tamże i zmieni numer na "420". Łącznie "120+420" zapewnią takt f15/20 z centrum do Toń.
Wydłużenie „120” i zmiana „154” w „420”
https://krabok.wordpress.com/2023/08/25 ... 154-w-420/