Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
: 18 wrz 2023, 14:19
Kolejny schemat bez żadnego elementu krakowskiego. Dawniej to były wieże Wawelu w tle lub barbakan, nie wspominając o herbie Krakowa, o którego też bywały jatki swego czasu.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
WowKaszmir pisze: 18 wrz 2023, 14:12 Tu te wzory:
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... aV4HFQsYcl
![]()
Powodem są niskie marże dla kioskarzy, dlatego wielu z nich nie chce sprzedawać biletów bo się to nie opłaca zupełnie.Paulow pisze: 18 wrz 2023, 18:34 Czyżbyśmy poznali powód niedoborów biletów do kasowania w kioskach? Sądziłem, że chodzi o przejście obowiązku z MPK do ZTP, a teraz chyba chodziło o wdrożenie nowych kolorków...
Przecież każda gmina może dołączyć do pierwszej strefy, baaa nawet stworzyć własne programy tańszych biletów dla mieszkańców swoich gmin. Warunek jest jeden - musi za to dopłacić. Więc poza populizmem pomysł burmistrza nie wnosi niestety nic.WIK pisze: 19 wrz 2023, 9:35 Obietnice wyborcze likwidacja stref biletowych: https://www.facebook.com/BurmistrzWieli ... qHU6m8v2Ul
Pytanie za każdym razem mi się nasuwa na język: jakim cudem radni myślą, że Kraków ma lepszą komunikację miejską od Warszawyant_sm pisze: 12 wrz 2023, 15:01 Serio nikt tej uchwały nie przeczytał ze zrozumieniem?
Ceny biletów od 1 sierpnia 2024 r.
Bilety mieszkańca:
1 linia 54zł > 64zł
sieciowy 80zł > 90zł
półroczny 420zł > 470zł
półroczny 5+1 420zł > 470zł
Bilety metropolitarne:
Strefa 1 159zł > 175zł
Strefa 2 109zł > 120zł
Strefa 3 109zł > 120zł
Strefa 1+2 169zł > 186zł
Strefa 2+3 169zł > 186zł
Strefa 1+2+3 199zł > 219zł
Są absurdalne bo...? Tzn. jakie byłyby "nieabsurdalne"? Miesięczny za 30 pln, za 0 pln, a może miasto powinno dopłacać? 80 pln za sieciówkę w milionowym mieście to absurdalna cena?divadsn pisze: 21 wrz 2023, 10:57 Pytanie za każdym razem mi się nasuwa na język: jakim cudem radni myślą, że Kraków ma lepszą komunikację miejską od Warszawy
Przecież te ceny są absurdem przy tej "jakości" w Krakowie. Jeszcze bym zrozumiał gdybyśmy mieli 3 linie metra.
Absurdalna jest cena metropolitarnego biletu. W Warszawie jest bilet miesięczny "warszawiaka" (coś na rodzaju Karty Krakowskiej) na strefy 1+2 za 98 zł, w ramach którego można korzystać z Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. W Krakowie za taki bilet zapłacimy prawie dwa razy tyle. Cena 80 zł za sieciówkę na samo MPK to dla wielu jest za drogo przy tej jakości, już nie wspominając o zlikwidowanych biletach sieciowych z zniżką Karty Krakowskiej na strefy I+II i I+II+III, to po co ludzie z gmin przyściennych w takim razie płacili podatek w Krakowie?kot_feliks pisze: 01 paź 2023, 23:38 Są absurdalne bo...? Tzn. jakie byłyby "nieabsurdalne"? Miesięczny za 30 pln, za 0 pln, a może miasto powinno dopłacać? 80 pln za sieciówkę w milionowym mieście to absurdalna cena?
Swoją drogą jak niby wygląda ta "jakość" KMK w Krakowie? Bo przykładowo jak dla mnie:
- jeśli jadę z punktu, gdzie jest tramwaj, w miejsce gdzie jest tramwaj, to jest lepiej, niż również w Waw;
- jeśli jadę z punktu, gdzie nie ma tramwajów, szczególnie dalej od centrum, to w Krk jest tragedia;
Bez przesady że 80zl za sieciówkę na wszystkie linie to drogo. Patrząc po ile jest paliwo to wcale to nie jest dużo. Najlepiej żeby ludzie mieli wszystko za darmo.divadsn pisze: 13 lis 2023, 3:40 Absurdalna jest cena metropolitarnego biletu. W Warszawie jest bilet miesięczny "warszawiaka" (coś na rodzaju Karty Krakowskiej) na strefy 1+2 za 98 zł, w ramach którego można korzystać z Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. W Krakowie za taki bilet zapłacimy prawie dwa razy tyle. Cena 80 zł za sieciówkę na samo MPK to dla wielu jest za drogo przy tej jakości, już nie wspominając o zlikwidowanych biletach sieciowych z zniżką Karty Krakowskiej na strefy I+II i I+II+III, to po co ludzie z gmin przyściennych w takim razie płacili podatek w Krakowie?
Wracając do tematu jakości: Tak jak wspomniałeś, tramwaje jeszcze jako tako są na poziomie, reszta natomiast to jest tragedia. Niestety władze miasta latami ignorowali temat rozbudowy infrastruktury tramwajowej. A do metra to obrali wariant trasy między dwoma już wystarczająco dobrze skomunikowanymi obszarami miasta (Bronowice - Nowa Huta) zamiast przyłączyć odległe dzielnice z centrum miasta.
Dla mnie na północy miasta korzystanie z autobusów to ciągłe stanie w korkach, opóźnione autobusy i wieczny stres czy dojadę na czas. Wcześniej mieszkałem na Woli Justowskiej, tam z kolei ZTP z roku na rok zabierało linie autobusowe (292, a potem 252) lub usuwało kursy.
Szkoda moich nerwów już, wolę już te 80 zł przeznaczyć na przejazdy Traficarem lub rowerem.