Strona 83 z 87

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 05 lis 2024, 12:31
autor: lolek-12
Jest komunikat na stronie ZTP
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1122-2024

Również są zmiany nazw przystanków w Szczyglicach.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 05 lis 2024, 12:42
autor: Cyjan
Trochę nie rozumiem, a trochę rozumiem zmienianie nazw przystanków "Miejscowość" na "Miejscowość Pętla/Kościół/OSP/Sklep", trzymam kciuki, że się to zmieści na wyświetlaczu.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 9:28
autor: Paulow
Szczyglice na Szczyglice Skrzyżowanie. Niezła zmiana. Myślałem, że będzie się odchodzić od członów "Skrzyżowanie", wszak pewnie w Szczyglicach można ich naliczyć z kilkadziesiąt :D Nie lepiej było dać nazwę Szczyglice Długa lub Szczyglice Droga Wojewódzka?

Natomiast wracając do linii 268 - może rezygnacja z wjazdu do Ujazdu to jest szykowanie pod jej wydłużenie przez Kobylany do Będkowic? Taka zmiana była postulowana kiedyś.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 10:56
autor: kot_feliks
Urocze jest to, że jest środa 6.11, zmiany wchodzą od soboty 9.11, a ludzie przy liniach kursujących w weekendy raz na 1-2h, nadal nie wiedza, jaki będzie rozkład za trzy dni :mrgreen:

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 11:02
autor: mkm3
Czy przypadkiem jakaś ustawa nie nakazuje publikować rozkładów 7 dni przed wejściem w życie?

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 13:32
autor: Scania_9640
Paulow pisze: 06 lis 2024, 9:28 Szczyglice na Szczyglice Skrzyżowanie. Niezła zmiana. Myślałem, że będzie się odchodzić od członów "Skrzyżowanie", wszak pewnie w Szczyglicach można ich naliczyć z kilkadziesiąt :D Nie lepiej było dać nazwę Szczyglice Długa lub Szczyglice Droga Wojewódzka?

Natomiast wracając do linii 268 - może rezygnacja z wjazdu do Ujazdu to jest szykowanie pod jej wydłużenie przez Kobylany do Będkowic? Taka zmiana była postulowana kiedyś.
Lepszą nazwą byłoby Szczyglice Sklep.
Co do 268, dopóki drogi tam nie poszerzą to nie wydłużą jej do Kobylan i dalej Będkowic.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 15:14
autor: AnimowanyAnonim
mkm3 pisze: 06 lis 2024, 11:02 Czy przypadkiem jakaś ustawa nie nakazuje publikować rozkładów 7 dni przed wejściem w życie?
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20241109

Już są, 3 dni to prawie 7 :)

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 19:05
autor: AnimowanyAnonim
Szybkie podsumowanie zmian:
DP/Sobota/Niedziela

- 238 Leroy - 5/0/0
- 238 Rząska - 22/16/16 (-5/+4/+4); DP f30/60, sob/nd f60
- 248 - 25/16/16 (+9/4/4); DP f30/60, sob/nd f60
- 258 - 12/7/7 (-1/1/1); DP f60/120, sob/nd f120
- 268 - 19/16/16 (+7/7/7); DP f45, sob/nd f60
- 278 - 19/15/14 (+2/8/7); DP losowo, sob/nd f60
OSTATNI KURS 20:25 w niedzielę
- 288 - 18/15/15; ~f60
- 298 - 16/11/11; DP 3-8/14-19 f60, sob/nd f120

Rząska: +13/19/19 => 52/38/38
Brzezie N.: +9/15/14 => 56/46/45
Brzezie Kl.: +6/6/6 => 18/15/15
Bolechowice C.: +16/11/11 => 44/32/32
Zabierzów C.: +9/8/8 => 52/32/32
Czy okazuje się, że Brzezie ma więcej kursów, niż siedziba gminy z ponad 4x większą populacją? Nie licząc SKA oczywiście.

I perełka, której nikt nie chce, ale każdy potrzebuje, czyli załadunek na Młynie w DP: 19+19+18+8+9+17 = 90
Zakładając, że mamy 18h pracy autobusów/dzień, mamy 5/h, czyli odjazd średnio co 12 min.
Co może pójść nie tak? Po prostu Zabierzów Młyn to będzie miejsce do kręcenia się autobusów oczekujących na kurs.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 19:56
autor: AnimowanyAnonim
Pomyłka: Nie policzyłem na młynie 218 (29 kursów), powinno być 119 kursów, co daje odjazd średnio co 10 min jednak.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 20:52
autor: dominik920
AnimowanyAnonim pisze: 06 lis 2024, 19:05 Szybkie podsumowanie zmian:
DP/Sobota/Niedziela

- 238 Leroy - 5/0/0
- 238 Rząska - 22/16/16 (-5/+4/+4); DP f30/60, sob/nd f60
- 248 - 25/16/16 (+9/4/4); DP f30/60, sob/nd f60
- 258 - 12/7/7 (-1/1/1); DP f60/120, sob/nd f120
- 268 - 19/16/16 (+7/7/7); DP f45, sob/nd f60
- 278 - 19/15/14 (+2/8/7); DP losowo, sob/nd f60
OSTATNI KURS 20:25 w niedzielę
- 288 - 18/15/15; ~f60
- 298 - 16/11/11; DP 3-8/14-19 f60, sob/nd f120

Rząska: +13/19/19 => 52/38/38
Brzezie N.: +9/15/14 => 56/46/45
Brzezie Kl.: +6/6/6 => 18/15/15
Bolechowice C.: +16/11/11 => 44/32/32
Zabierzów C.: +9/8/8 => 52/32/32
Czy okazuje się, że Brzezie ma więcej kursów, niż siedziba gminy z ponad 4x większą populacją? Nie licząc SKA oczywiście.

I perełka, której nikt nie chce, ale każdy potrzebuje, czyli załadunek na Młynie w DP: 19+19+18+8+9+17 = 90
Zakładając, że mamy 18h pracy autobusów/dzień, mamy 5/h, czyli odjazd średnio co 12 min.
Co może pójść nie tak? Po prostu Zabierzów Młyn to będzie miejsce do kręcenia się autobusów oczekujących na kurs.
268 ma jeszcze dwa kursy wyjazdowe ujęte w rozkładzie od Ronda Ofiar Katynia (łącznie 21 kursów), 278 ma natomiast 3 kursy wyjazdowe również ujęte od Ronda Ofiar Katynia (łącznie 22 kursy)

O ile 268 moim zdaniem ma dobrze i przemyślanie ułożony rozkład o tyle 278 ma np. kurs po godzinie 3 rano z Ronda Ofiar Katynia lub kurs np. z Kobylan do Bronowic po północy, z takich kursów o 3 rano czy po północy raczej skorzystają pojedyncze osoby i moim zdaniem rozkład 278 można było ułożyć trochę lepiej tak aby częstotliwość w godzinach szczytu była podobnie jak na 268 ~f45

Ciekawe jak pętla Zabierzów Młyn pomieści tyle autobusów tym bardziej że odjeżdżają stamtąd dodatkowo gminne GZ które zajmują miejsce na pętli.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 21:06
autor: hlsd
Na pętli pod młynem wczoraj pracowała koparka trochę ścięli tego zieleńca pośrodku także przynajmniej jedno dodatkowe miejsce na postój autobusu będzie.

Btw wszystkie linie jadące przez Pasternik mają te wyjazdowe kursy jadące w rozkładzie od ROK

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 21:35
autor: Kaszmir
dominik920 pisze: 06 lis 2024, 20:52O ile 268 moim zdaniem ma dobrze i przemyślanie ułożony rozkład o tyle 278 ma np. kurs po godzinie 3 rano z Ronda Ofiar Katynia lub kurs np. z Kobylan do Bronowic po północy, z takich kursów o 3 rano czy po północy raczej skorzystają pojedyncze osoby i moim zdaniem rozkład 278 można było ułożyć trochę lepiej tak aby częstotliwość w godzinach szczytu była podobnie jak na 268 ~f45
Te poranne kursy wyjazdowe to wymóg Miasta i MPK, by nie było nieopłaconych przejazdów na aglomerację na pusto. Większość linii aglo ma takie wyjazdy. Niestety, choć może komuś się czasem przydadzą jako późny kurs nocny.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 06 lis 2024, 22:48
autor: Ydhflx
Kaszmir pisze: 06 lis 2024, 21:35 Te poranne kursy wyjazdowe to wymóg Miasta i MPK, by nie było nieopłaconych przejazdów na aglomerację na pusto. Większość linii aglo ma takie wyjazdy. Niestety, choć może komuś się czasem przydadzą jako późny kurs nocny.
A nie mogłoby miasto po prostu płacić za taki wyjazd? Przecież dużo ekonomiczniej by było jakby taki autobus pojechał DK 79 od razu do Młynki, niż kluczył po wsiach.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 07 lis 2024, 6:30
autor: scyzor663
Ydhflx pisze: 06 lis 2024, 22:48 A nie mogłoby miasto po prostu płacić za taki wyjazd? Przecież dużo ekonomiczniej by było jakby taki autobus pojechał DK 79 od razu do Młynki, niż kluczył po wsiach.
Ale czemu miasto ma płacić za całość przejazdu (nawet jak jest krótszy) jak może płacić 50/50 z gminą do której ten autobus jedzie? Ja tam uważam, że nawet jak jedna osoba skorzysta to zawsze na plus, niż jazda 15 km jako przejazd techniczny.

Re: Zabierzów, Krzeszowice

: 07 lis 2024, 9:20
autor: Paulow
Wzmocnienia niezłe, ale czy rzeczywiście poza szczytem i w weekendy będzie obłożenie na tych liniach? Jak nie raz widziałem 228 czy 258 to nie wożą zbytnio wielu pasażerów. Z tego też powodu ciekawym pomysłem było wydłużenie 228 do Brzoskwini, a może i Nielepic niż tworzenie kolejnej linii, która owszem w szczycie będzie popularna, a poza nim nie sądzę.

Wydaje mi się, że nowa 298 to będzie gwóźdź do trumny dla linii 258 i z czasem ta druga zostanie zlikwidowana.