Strona 85 z 173

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 sie 2022, 14:04
autor: Jelczyk
krawiec pisze: 23 sie 2022, 13:47 Wiedeńczyki w tunelu? To w Łagiewnikach mogą?
Już tyle razy było mówione, że do TŁ będą mieć dopuszczenie wszystkie typy wagonów.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 sie 2022, 17:23
autor: suchy
krawiec pisze: 23 sie 2022, 13:47 Wiedeńczyki w tunelu? To w Łagiewnikach mogą?
Tunel Łagiewnicki jest o wiele wyższy i szerszy, więc pojazdy typu Straż Pożarna czy dźwig MPK bez problemu dadzą radę wjechać. W przypadku tunelu pod Dworcem - jest wąski i niski, przez co tam pojazdy służb nie wjadą, dlatego stare wagony (o wiele bardziej palne - patrz dymiące 105tki) mają zakaz.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 sie 2022, 2:00
autor: dwaeuro
damian_krk2 pisze: 23 sie 2022, 9:48 Ale 193 będzie jeździć do Prądnika Czerwonego czyli dalej przez Piastów.
Ale nie będzie już dojeżdżać na B1. Ma kończyć (co jest bardzo nieprzemyślane) na Al. Przyjaźni. Już mogli puścić chociażby do B1 jak kiedyś 501, ale to dyskusja do innego tematu.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 14:23
autor: Kaszmir
A jednak - od poniedziałku "10" w pełni obsadzona NGT8 i Lajkonikami:
MPK pisze:Dobra wiadomość dla mieszkańców Nowej Huty. Od najbliższego poniedziałku na linii nr 10, która połączy pętlę Pleszów w Nowej Hucie z Kurdwanowem będą kursować wyłączenie wagony NGT8, w tym także Lajkoniki.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... GtiBMHHhnl

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 14:27
autor: Scania_9640
Kaszmir pisze: 25 sie 2022, 14:23 A jednak - od poniedziałku "10" w pełni obsadzona NGT8 i Lajkonikami: https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... GtiBMHHhnl
Tego to się chyba nikt nie spodziewał

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 14:29
autor: Karol1994
Jak dla mnie to było do przewidzenia. Gdyby kilka brygad na "10" było w składach E1+c3 i to jeszcze na nowym odcinku to nie zdziwiłbym się jakby w mediach się non stop pisało że... "nowa trasa a na niej stare tramwaje"...

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 15:15
autor: fysztof
Pewnie pomaga w tym fakt, że na "3" trafiają GT8. Ale ciekawe jak będzie, gdy kurz opadnie.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 16:01
autor: maszynista
A przecież "10" to linia na Kurdwanów więc co innego może tam pojechać, od poniedziałku coś czuję że na Bieżanowie znowu wyląduje zbieranina resztek z zajezdni .....

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 16:24
autor: kucyk
fysztof pisze: 25 sie 2022, 15:15 Pewnie pomaga w tym fakt, że na "3" trafiają GT8. Ale ciekawe jak będzie, gdy kurz opadnie.
Przez dłuższy czas na "3" już nie wrócą pojazdy 32 metrowe, niskopodłogowe. Nawet z początkiem przyszłego roku gdy oddadzą trasę na nową pętlę "KG".

Obawiam się zresztą, że "3" na dłużej pozostanie na pętli "DT" po zakończeniu remontu do KG i GN. :o
Więc Lajkoniki i NGT8 w sposób "magiczny" znalazły się nagle na "10". :lol:

A nie pisałem kilka dni temu, że na Kurdwanów będą praktycznie śmigać same "nowinki" i te najdłuższe niskopodłogowe wagony? :evil:
Mnie to nie dziwi. :roll:

Jeszcze czekam na zabranie 32 metrowców z niską podłogą z "9" i danie ich na "22" czy "8". :shock:
Cieszmy się - Kraków "miastem cudów". :|

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 16:44
autor: Łukasz
Po latach czekania na linię 10 wyjadą tylko nowe tramwaje
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/po-la ... 47453.html
Na Trasie Łagiewnickiej nie zobaczymy żadnych wysokopodłogowych tramwajów. Pojedzie tam jeszcze „50”, która od zawsze obsługiwana jest nowym taborem oraz „11”, na którą wyjadą tramwaje z przynajmniej fragmentem niskiej podłogi.
„Wiedeńczyki” zobaczymy jeszcze na liniach 13, 16, 21, 22 i 74, a „akwaria” na linii 6 i 52 (w różnym stopniu).

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 17:00
autor: impuls
maszynista pisze: 25 sie 2022, 16:01 A przecież "10" to linia na Kurdwanów więc co innego może tam pojechać, od poniedziałku coś czuję że na Bieżanowie znowu wyląduje zbieranina resztek z zajezdni .....
Na "3" pewnie same GT8N lub z domieszką N8C, na szczytowych "13" wiednie, a na "74" raczej głównie wiednie. "9" pozostanie w Stadlerach.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 17:40
autor: fysztof
Kurczę, na "3" najbardziej niepraktyczny szrot, na "13" i "74" najgorszy możliwy szrot. No to się Bieżanów ocknie w innym świecie:-/ Kumulacja.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 20:59
autor: Mr. Passenger
kucyk pisze: 25 sie 2022, 16:24 Przez dłuższy czas na "3" już nie wrócą pojazdy 32 metrowe, niskopodłogowe. Nawet z początkiem przyszłego roku gdy oddadzą trasę na nową pętlę "KG"
Do tego czasu prawdopodobnie nowe Stadlery zdążą zadebiutować liniowo, więc raczej wątpię, żeby "3" na dłużej została w 26-metrowcach. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że to właśnie "wydłużenie" "3" było jednym z pierwszych efektów wprowadzenia "Lajkoników" do ruchu.
kucyk pisze: 25 sie 2022, 16:24 Obawiam się zresztą, że "3" na dłużej pozostanie na pętli "DT" po zakończeniu remontu do KG i GN
W to też nie jestem za bardzo w stanie uwierzyć. Zwłaszcza, że w regularnej siatce "3" to nadal jedyna linia z Krowodrzy przez Pawią. Poza tym pętla na DT raczej nie pomieści i pełnowymiarowej "3", i "17/19" jednocześnie.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 sie 2022, 21:10
autor: Kaszmir
Mr. Passenger pisze: 25 sie 2022, 20:59W to też nie jestem za bardzo w stanie uwierzyć. Zwłaszcza, że w regularnej siatce "3" to nadal jedyna linia z Krowodrzy przez Pawią. Poza tym pętla na DT raczej nie pomieści i pełnowymiarowej "3", i "17/19" jednocześnie.
Pytanie czy KG pomieści cztery linie bo nowa pętla będzie mniej pojemna od dotychczasowej. Wg mnie pierwszeństwo mają "50" i "18", potem "3" i potem "5". Linia "3" się sporo dubluje z "50" a poza szczytem połowa kursów i tak była skrócona do DT. Pawia jest ważna, acz dojazd do Galerii czy Dworca zapewnia też "50".

Na DT zawsze można zrobić miejsce, zostawiając np. "17" na Cm. Rakowickim w miejsce "2".

Choć osobiście obstawiam, że "3", "18" i "50" się jakoś pomieszczą na KG ;)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 sie 2022, 8:03
autor: judash
Możliwe, że zrobią czasową przejazdówkę już na torach do GN i będą tam zawracać np. N8S czy GT8 na "5" chociażby.