Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Są już rozkłady dla 278 i nikt nie pomyślał, że przystanek Radwanowice Krzeszowicka będzie obsługiwany tylko na powrocie z Radwanowic.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Nie za bardzo jest gdzie tam postawić słupek w stronę Radwanowic. Na wjeździe od strony Pisar jest za wąsko i od razu płoty przy jezdni, a po skręcie w stronę pętli jest skarpa

Re: Zabierzów, Krzeszowice
No wiem wiem, ale zrobiła się trochę lipa. Od pętli kawałek, a czekać w autobusie to strata czasu (postoje ok 9-14min).yosujiro pisze: 20 lut 2025, 16:43 Nie za bardzo jest gdzie tam postawić słupek w stronę Radwanowic. Na wjeździe od strony Pisar jest za wąsko i od razu płoty przy jezdni, a po skręcie w stronę pętli jest skarpa![]()
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Ten przystanek generuje małe potoki, więc myślę, że to nieistotne że jest tylko po 1 stronie.Jelczyk pisze: 20 lut 2025, 19:19 No wiem wiem, ale zrobiła się trochę lipa. Od pętli kawałek, a czekać w autobusie to strata czasu (postoje ok 9-14min).
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Na sesji Rady Gminy Zabierzów w dniu 28.03.2025 pojawi się punkt obrad pn. "Informacja na temat funkcjonowania transportu zbiorowego na terenie Gminy Zabierzów.". W materiałach jest dostępne podsumowanie: https://bip.malopolska.pl/api/files/3752048 z którego można się dowiedzieć, że Gmina Zabierzów w przypadku linii nocnych pokrywa 80% kosztów funkcjonowania. Dotychczas chyba funkcjonowała informacja, że linie nocne są traktowane na równi z dziennymi.
-
- Miłośnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Z informacji podanych na wczorajszej sesji Rady Gminy Zabierzów od 1 sierpnia linie GZ31 oraz GZ32 zostaną połączone w jedną linię która będzie jechać jedną trasą, nowa trasa będzie przebiegała z Zabierzów Młyn przez Bolechowice/Karniowice/Kobylany/Więckowice i dalej tak jak obecnie w stronę Krzeszowic oraz zostanie uruchomiona nowa linia GZ4 która będzie kursować Aleksandrowice/Nielepice/Rudawa/Brzezinka/Więckowice przez Bolechowice Zielona pod Zabierzów Młyn.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
To można zmieniać trasy? Czy zerwą umowę z Województwem na dopłatę do GZ31 i GZ32, a jednocześnie otrzymali nową umowę dotacyjną na nową GZ przez Bolechowice?
Czy nowe GZ31+GZ32 będzie miało wyznaczone nowe przystanki między Karniowicami a Kobylanami?
Czy nowe GZ31+GZ32 będzie miało wyznaczone nowe przystanki między Karniowicami a Kobylanami?
-
- Miłośnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Z tego co mówił Pan Kierownik z UG były próby rozmów z Województwem na temat zmiany według obecnych umów ale nie ma takiej możliwości dlatego obecna umowa ma być zastąpiona nową umową, linia będzie tak samo jak do tej pory dotowana ze środków FRPA z tym że według nowej umowy po nowej trasie.lolek-12 pisze: 29 mar 2025, 11:14 To można zmieniać trasy? Czy zerwą umowę z Województwem na dopłatę do GZ31 i GZ32, a jednocześnie otrzymali nową umowę dotacyjną na nową GZ przez Bolechowice?
Czy nowe GZ31+GZ32 będzie miało wyznaczone nowe przystanki między Karniowicami a Kobylanami?
Odnośnie nowych przystanków nie było na ten temat informacji, natomiast tutaj trochę więcej szczegółów odnośnie nowej linii GZ4 https://www.facebook.com/share/p/15HMY61Q7z/
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Czy wcześniej nie istniała linia o takiej samej trasie i zlikwidowano ją z powodu marnej frekwencji? Przy 8 kursach dziennie wiele osób się nie przekona.dominik920 pisze: 29 mar 2025, 12:49 Odnośnie nowych przystanków nie było na ten temat informacji, natomiast tutaj trochę więcej szczegółów odnośnie nowej linii GZ4 https://www.facebook.com/share/p/15HMY61Q7z/
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Istniała linia obsługiwana przez prywatnego przewoźnika (MalBus) Brzoskwinia-Nielepice-Rudawa-Niegoszowice-Brzezinka-Więckowice-Bolechowice Zielona-Zabierzów-Leroy-ROK-Łokietka-Wrocławska-Kleparz-Kamienna.mkm3 pisze: 29 mar 2025, 18:48 Czy wcześniej nie istniała linia o takiej samej trasie i zlikwidowano ją z powodu marnej frekwencji? Przy 8 kursach dziennie wiele osób się nie przekona.
Została zlikwidowana z powodu planu wprowadzenia wzmocnień MPK i powstania GZ31/32.
-
- Miłośnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Podczas dzisiejszej sesji rady gminy zostały zabezpieczone dodatkowe środki na funkcjonowanie komunikacji, według urzędu gminy od kwietnia ZTP znów wprowadziło podwyżkę dla gmin ,w przypadku gminy Zabierzów podwyżka wynosi 150 tysięcy złotych.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Dziwię się, że gmina potulnie dokłada kolejne pieniądze zamiast wprowadzić program cięć.
Przejeżdżałem okolicę i można uznać, że linia 258 mogłaby być zlikwidowana, gdyż zdecydowana większość pasażerów wybiera 298.
W Rząsce natomiast w jej miejsce można by skierować wariantowo wybrane kursy linii 248, której częstotliwość też powinna być ograniczona o minimum 4 kursy dziennie.
Linię 288 można ograniczyć do dni powszednich, a w soboty i niedziele obsługiwać Ujazd Pętla wjazdem kieszeniowym linii 268 jak dawniej.
238 wariantowe kursy przez Modlniczka Leroy. Czy rzeczywiście ktoś korzysta z specjalnie tego przystanku? Widzę, że jednak nie. Lepiej, aby wszystkie kursy jechały przez Rząskę.
228 warianty przez Szczyglice centrum również zbędne.
Przejeżdżałem okolicę i można uznać, że linia 258 mogłaby być zlikwidowana, gdyż zdecydowana większość pasażerów wybiera 298.
W Rząsce natomiast w jej miejsce można by skierować wariantowo wybrane kursy linii 248, której częstotliwość też powinna być ograniczona o minimum 4 kursy dziennie.
Linię 288 można ograniczyć do dni powszednich, a w soboty i niedziele obsługiwać Ujazd Pętla wjazdem kieszeniowym linii 268 jak dawniej.
238 wariantowe kursy przez Modlniczka Leroy. Czy rzeczywiście ktoś korzysta z specjalnie tego przystanku? Widzę, że jednak nie. Lepiej, aby wszystkie kursy jechały przez Rząskę.
228 warianty przez Szczyglice centrum również zbędne.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
No to po co były ostatnie wzmocnienia?mkm3 pisze: 25 kwie 2025, 18:58 Dziwię się, że gmina potulnie dokłada kolejne pieniądze zamiast wprowadzić program cięć.
Przejeżdżałem okolicę i można uznać, że linia 258 mogłaby być zlikwidowana, gdyż zdecydowana większość pasażerów wybiera 298.
W Rząsce natomiast w jej miejsce można by skierować wariantowo wybrane kursy linii 248, której częstotliwość też powinna być ograniczona o minimum 4 kursy dziennie.
Linię 288 można ograniczyć do dni powszednich, a w soboty i niedziele obsługiwać Ujazd Pętla wjazdem kieszeniowym linii 268 jak dawniej.
238 wariantowe kursy przez Modlniczka Leroy. Czy rzeczywiście ktoś korzysta z specjalnie tego przystanku? Widzę, że jednak nie. Lepiej, aby wszystkie kursy jechały przez Rząskę.
228 warianty przez Szczyglice centrum również zbędne.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Trochę zbyt skrajna opinia. Jeżdżę tam ostatnio regularnie i wcale nie uważam, żeby było aż tak źle. 248 i 258 mogłyby jeździć tylko w szczycie, bo wtedy zapełnienia są niezłe, poza może jakoś kurs mógłby jeździć, ale może można by zrobić jakieś oszczędności. Rząski bym nie ruszał, bo rozkłady są sympatycznie ułożone we względny takt. 288 w weekendy mało potrzebne, 218 w weekendy wystarczyłoby do samego Kleszczowa. W 238 zdecydowanie są chętni na wysiadkę w Leroy. Chociaż trzeba przyznać, że to już nie te czasy kiedy do Futury jeżdżono autobusem. Linie zabierzowskie są przyjemnie zapełnione, moim zdaniem większość zmian się przyjęła, jedynie trzeba zrobić drobne korekty. Należy też pamiętać, że tak skrajne cięcie kursów jak zaproponowane powyżej skończy się tym, że ludzie nie mogą polegać na KM przesiądą się na auta. Rozkład musi być mimo wszystko na tyle elastyczny, żeby jak największą ilość osób zachęcić do korzystania i budować świadomość dostępności autobusu. Bez tego to ciężko będzie kogokolwiek przekonać do tej formy transportu.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Z takimi stawkami i dążeniami do płatności 100% za linie KMK to ja się nie zdziwię jak połowa linii zabierzowskich będzie liniami MLD, a druga połowa busami GZ.
A do pakietu wcześniejszych zmian dodałbym właśnie skrócenie wariantowych kursów 218 do Kleszczowa.
A do pakietu wcześniejszych zmian dodałbym właśnie skrócenie wariantowych kursów 218 do Kleszczowa.
No chyba po to, żeby sobie przez Brzezie jechało 268, 278 i 288 stadem jak to ma miejsce obecnie. Podobnie 248 i 268 w Bolechowicach. Na Zelków i Karniowice to zapełnione dobrze jedynie kursy szczytowe reszta to naprawdę taksówka na koszt gminy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], kry5 i 12 gości