Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 26 sie 2022, 12:11
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Ale tu nie chodzi o tory za Opolską, tylko ścisłą okolicę samej pętli - tzn. żeby za zwrotnicami wjazdowymi na pętlę znajdowało się jeszcze np. 100 metrów nowego toru. Wtedy część tramwajów może wjeżdżać normalnie na pętlę, a część np. trójkątuje (jednokierunkowe) albo jest tam zakładana przejazdówka jak na Bratysławskiej (dwukierunkowe).pawel200020 pisze: ↑26 sie 2022, 12:11 O ile będzie na czym zrobić przelotówkę, do pętli KG widać przynajmniej gdzie będą tory, za Opolską już nie jest tak wesoło...
Dokładnie skierowano od dzisiaj NGT8 na 8-01 i 8-08. Na "13" nieparzystych całodziennych są NGT6 a na szczytowych 02,06,10,14 składy wiedni, na 04,08,12 składy konstali, wszystkie brygady z PT.
Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad
Rok temu we wrześniu było 14 brygad na 13, dziś jest ich 15Scania_9640 pisze: ↑29 sie 2022, 13:58 Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad
Pewnie raz, że na Makach nie zmieściłoby się tyle linii, a dwa byłoby jeszcze więcej brygad i mogłoby nie starczyć motorniczych/tramwaji, a 10 pewnie nie byłaby wtedy cała niskopodłogowapawel200020 pisze: ↑29 sie 2022, 18:11 W takim razie dlaczego nie zostawiono 73 a na Bratysławskiej 17, 19, 70?
No nie wydaje mi się, żeby było więcej - na 73 przed wakacjami kursowały chyba 23 brygady jak pamiętam, a obecnie 3 i 18 mają odpowiednio 14+13 brygad (czyli razem 27 = 4 więcej). Różnica wynika z tego, że na 73 motorniczowie mieli przerwy tylko na dwóch końcach (Bieżanów i Maki), a teraz obie linie mają przerwy (mniejsze lub większe) na dwóch końcach. Jak pomnożysz x 2 linie = 4 przerwy zamiast 2Scania_9640 pisze: ↑29 sie 2022, 19:13 Pewnie raz, że na Makach nie zmieściłoby się tyle linii, a dwa byłoby jeszcze więcej brygad i mogłoby nie starczyć motorniczych/tramwaji, a 10 pewnie nie byłaby wtedy cała niskopodłogowa
Pisałem o tym w tym wątku 22.08.22Scania_9640 pisze: ↑29 sie 2022, 13:58 Wiesz może czy faktycznie jest więcej brygad względem poprzedniego roku? Bo widziałem komentarze, że jest inaczej a nawet mniej brygad
Nie jestem przekonany czy powinniśmy porównywać z 14.09.2021. W zeszłym roku wejście powakacyjne rozkładów było wdrożone specyficznie, w dwóch turach. Druga miała miejsce 20.09.2021 i np. wtedy dopiero wróciła "17".
Nie tylko. Od 20.09.21 linia "50" powróciła do częstotliwości co 5 min. I wtedy było 244 brygad. Zatem jeśli zostaniemy przez najbliższe tygodnie z tym układem przydziału taboru 238 brygadami i linii, to tramwajów będzie mniej niż w latach 2020 czy 2021.
Tramwajów będzie mniej owszem, jednak równocześnie jest mniej torowisk do obsłużenia. Mam na myśli oczywiście Krowodrzę Górkę. Gdyby dalej można było tam dojechać okazałoby się, że brygad tramwajowych jest +/- tyle samo, co po wzmocnieniach z 20.09.2021.